27&29.10.2017 - Pittem - by Night & Pittemse 19e Hellletocht

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
pompier
Mountainbiker
Berichten: 364
Lid geworden op: di 02 dec 2003 22:13
Rijdt met: scott rc30

Re: 27&29.10.2017 - Pittem - by Night & Pittemse 19e Helllet

Bericht door pompier »

patje2 schreef:Spijtig dat de nachtrit altijd samen valt met de nachtrit van Oostduinkerke. Volgend jaar eens beter afspreken zo dat we ze beide kunnen rijden.
Wij zijn afhankelijk van de kalender van de bbr en daar is het moeilijk om in te schuiven. Een keuze maken is de enige optie wrees ik.Verleden jaar positieve reactie's gehoord over Oostduinkerke maar velen waren toch blij naar pittem te zijn afgezakt.
Groetjes.
Bikedevileddy
Mountainbiker
Berichten: 7
Lid geworden op: za 21 okt 2017 21:56

Re: 27&29.10.2017 - Pittem - by Night & Pittemse 19e Helllet

Bericht door Bikedevileddy »

Gisterenavond parcours van de nachtrit verkend. Het parcours ligt er prachtig bij ! Geen onverwachte obstakels in den donker, voldoende pijlen en linten, nen plas of 3 (Lieven heeft er 2 hiervan "gepast" :bounce: ), een beetje zweten rond Pittem berg en in de Hellebostuin, toch ook enkele mooie technische stroken en vooral : we zoeken de donkerte op !
Nu nog Volder XL zijn beats en versiering laten installeren op de controle, en we zijn klaar voor een hartelijke ontvangst. :-({|=
En geen regen voorspeld voor vanavond =D> .
De gratis Glühwein en warme chocomelk op het einde van de rit zullen smaken vanavond !
Ge goat ulder JEUN ! :P
Gardien (Ex-)
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 25 mei 2015 14:09
Rijdt met: Specialized Stumpjumper HT

Re: 27&29.10.2017 - Pittem - by Night & Pittemse 19e Helllet

Bericht door Gardien (Ex-) »

Als ik zondag inpik aan de Magdalena Huysstraat in Tielt, op welk punt bevind ik me dan tochtsgwiijs?
Ik zou de 40km doen na een inactiviteit wegens knieoperatie. En waar liggen de bevoorradingen ongeveer? Betalen doe ik uiteraard bij passage langs "Start".
Gebruikersavatar
pompier
Mountainbiker
Berichten: 364
Lid geworden op: di 02 dec 2003 22:13
Rijdt met: scott rc30

Re: 27&29.10.2017 - Pittem - by Night & Pittemse 19e Helllet

Bericht door pompier »

Gardien (Ex-) schreef:Als ik zondag inpik aan de Magdalena Huysstraat in Tielt, op welk punt bevind ik me dan tochtsgwiijs?
Ik zou de 40km doen na een inactiviteit wegens knieoperatie. En waar liggen de bevoorradingen ongeveer? Betalen doe ik uiteraard bij passage langs "Start".
Na de passage in tielt volgt de bevoorrading op het hooge in pittem. Dan gaat het verder naar egem. Inschrijving zal ca. Halverwege zijn.
Gebruikersavatar
bikerboy 1
Mountainbiker
Berichten: 75
Lid geworden op: wo 07 okt 2009 21:30
Rijdt met: cube reaction team 2011

Re: 27&29.10.2017 - Pittem - by Night & Pittemse 19e Helllet

Bericht door bikerboy 1 »

Ik ben vandaag ook komen fietsen in pittem voor 40 km
De rit was pittig maar zeker zeer goed zowel de afspuitstand als bevoorrading en uitpijling
Proficiat aan de organisatie
Maar jammergenoeg heb ik ook een nadeel
Op omstreeks 25 km van de 40 ben ik door een andere fietser gewoonweg vastgenomen omdat hij zou vallen bij een inhaalmanoeuvre bij een passage waarbij het niet mogelijk was eenmaal hij terug recht was heeft hij mij weggeduwd zodat ik in de gracht viel
Toen ik riep dat hij bedankt was naar deze persoon (volledig in zwart koerskleding en wit rode helm) maakte deze nog de opmerking van "je moet hier niet leren rijden" nogmaals het is geen wedstrijd en iedereen die ervoor betaald heeft mag er rijden ervaring of niet ik heb hier ook alle respect voor want ik moest het ook leren ik doe dat intussen al 8 jaar dus ervaring genoeg denk ik toch
Gebruikersavatar
bikerboy 1
Mountainbiker
Berichten: 75
Lid geworden op: wo 07 okt 2009 21:30
Rijdt met: cube reaction team 2011

Re: 27&29.10.2017 - Pittem - by Night & Pittemse 19e Helllet

Bericht door bikerboy 1 »

In elk geval volgende maal kom ik zeker terug daarvoor rij ik er te graag
Witten79
Mountainbiker
Berichten: 300
Lid geworden op: ma 14 jan 2013 10:07
Rijdt met: Merida Matts 40 / Cube reaction pro 29

Re: 27&29.10.2017 - Pittem - by Night & Pittemse 19e Helllet

Bericht door Witten79 »

Vandage de 50 gedaan. Twas in orde. De regen had het wat gladdig gemaakt. De kleiputten heb ik geprobeerd maar twas te gladdig (banden tevele druk). Eerlijk de benen waren ook op. Nog een serieuze kramp gehad bij het verlaten van de putten.
Afspuitstand was dik in orde.
Merci en tegen de volgende.
Gr witten aka Robert
Gebruikersavatar
slappetieze2
Mountainbiker
Berichten: 365
Lid geworden op: za 24 apr 2010 19:58
Rijdt met: nen WITTEN

Re: 27&29.10.2017 - Pittem - by Night & Pittemse 19e Helllet

Bericht door slappetieze2 »

:bounce: :bounce: :bounce: Vanmorgen vertrokken vanuit aarsele mee den vélo in de regen . Hier gestart veur de50km , Pittig ,Pittig ,Pittig inPittem ](*,) ](*,) ](*,) ](*,) maar zeker en vast dik in orde =D> =D> =D> =D> =D> . Bij aankomst Carlos ( van de soentjes ) nen anderen band ep zn camionette #-o #-o #-o #-o #-o gestoken 1nen gesloebert en dan terug naar huis int zonneke . Dus tot noaste joare =D> =D> =D> .





GR.Sl.T.2. 8) 8) 8) 8) 8)
Gebruikersavatar
amateur-biker
Mountainbiker
Berichten: 235
Lid geworden op: wo 12 dec 2007 10:04
Rijdt met: scatto

Re: 27&29.10.2017 - Pittem - by Night & Pittemse 19e Helllet

Bericht door amateur-biker »

Na de droge editie van de nachttocht had de regen van afgelopen nacht voor een vettig bovenlaagje gezorgd maar alles bleef vlot berijdbaar. De strakke wind was een sterke tegenstander. Het technisch gedeelte in de kleiputten hebben we (wijselijk)overgelaten wegens voldoende zelfkennis. De verhalen achteraf gaven ons gelijk ](*,) 8-[ .
Bevoorrading en afspuitstand waren uitstekend.
Het was terug dik in orde in Pittem en graag tot volgend jaar. =D>
STANY8
Mountainbiker
Berichten: 30
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 17:58

Re: 27&29.10.2017 - Pittem - by Night & Pittemse 19e Helllet

Bericht door STANY8 »

we hebben ons geamuseerd.
Zowel op vrijdag als op zondag.
In de kleiputten zelfs voor de extra lus gegaan :bounce:
Plaats reactie