03.09.2017 - Diest - 15e Marathon van de Demervallei

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
frits motaar
Mountainbiker
Berichten: 844
Lid geworden op: di 13 jan 2009 11:59

Re: 03.09.2017 - Diest - 15e Marathon van de Demervallei

Bericht door frits motaar »

MarcB schreef:Wat betreft GPXen doorsturen:
Helaas niet mogelijk. Wij ondervinden als organisatie steeds meer problemen bij aanvragen aan eigenaars voor eenmalige doortochten (vb Stenenkot: volgens de eigenaar waren wij de enige mtb club die hier toelating vroegen, nu voor iedereen geweigerd. vb Bosje achter Polyte: eigenaar heeft zijn bosje gebarrikadeerd...). :(
Spijtig dat het zo loopt,het mountainbiken dreigt ten onder te gaan aan z'n eigen succes.
Vergeleken met 30j geleden toen het pas begon in België,is er onnoemelijk veel verandert.
Eigenlijk is het (spijtig genoeg) te vergelijken met het enduro rijden destijds,dat ging ook goed,tot er teveel waren en dan moeien de groene jongens zich er nog tussen ook.
Daarom ben ik 30j geleden omgeschakeld naar de mtb en ik zie dat het weer dezelfde richting uitgaat,helaas....
Nu hoor ik al iemand vertellen:er zijn toch vaste parcours!
Ja zeker,honderden,maar laat ons met z'n allen op die vaste parcours rond rijden,dan komt het ook weer niet goed.
Want dan worden alle wegen kapot gereden en zijn de groene jongens ook weer niet content.
MAAR ZONDAG ZEKER MET Z'N ALLEN NAAR DIEST !!! (o) (o)
junior72
Mountainbiker
Berichten: 1178
Lid geworden op: zo 18 jan 2004 14:44
Rijdt met: Scott Spark 710 2016 - Scott Scale 730 2014

Re: 03.09.2017 - Diest - 15e Marathon van de Demervallei

Bericht door junior72 »

MTB Bike Brothers present voor de 62 km.
MarcB
Mountainbiker
Berichten: 4
Lid geworden op: di 22 aug 2017 22:49

Re: 03.09.2017 - Diest - 15e Marathon van de Demervallei

Bericht door MarcB »

Zonet nog even kleine tour gereden. Parcours ligt er goed bij.
U Bikers hebben alles klaar voor morgen.
Voorzitter heeft zelfs bosmaaier nog bovengehaald :-) In de zomer is natuurlijk alles wat meer dichtgegroeid.

Eén belangrijke opmerking: Op sommige korte weggedeelten hangen naast onze pijlen ook grotere geel-zwarte pijlen 'Cycling tours', niet te verwarren met onze klassieke kleinere geel-zwarte pijlen (ik zal voorbeelden van onze pijlen aan de inschrijving uithangen).
Grotere geel-zwarte pijlen 'Cycling tours' zijn voor wegrenners...
MTBikers moeten dus toch wat aandacht geven om niet verkeerd te rijden...

Voor iedereen een mooie en veilige bike tocht !!!

vanwege de United Bikers
Gebruikersavatar
Dieter ex Mx-er
Mountainbiker
Berichten: 649
Lid geworden op: za 12 mei 2007 07:08
Rijdt met: Cube AMS 100

Re: 03.09.2017 - Diest - 15e Marathon van de Demervallei

Bericht door Dieter ex Mx-er »

Deze tocht voor de 1st maal gereden, der was precies veel km's op de weg.
De streek blijft natuurlijk prachtig hé, maar misschien was er toch nog meer uit te halen.
Bevoorrading was een echte feestmaal =D>
Tiesje
Mountainbiker
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 03 sep 2017 18:25

Re: 03.09.2017 - Diest - 15e Marathon van de Demervallei

Bericht door Tiesje »

62km gereden en Diest op zen best, er zaten idd wel enkele verharde stukken in maar dat zal misschien zijn reden hebben ivm vergunningen,
wel enkele malen verkeerd gereden omdat de afpijling soms toch wat verwarrend was,
maar toch meer dikke pluim voor de bevoorradingen en de organisatie om dit alles neer te zetten.
Op naar volgend jaar !
peltje
Mountainbiker
Berichten: 28
Lid geworden op: za 09 apr 2016 20:38

Re: 03.09.2017 - Diest - 15e Marathon van de Demervallei

Bericht door peltje »

Mooi weer, goed gepijld fantastische bevoorrading en het belangrijkste een mooie tocht! Tot volgend jaar!
Sjoek
Mountainbiker
Berichten: 32
Lid geworden op: vr 26 aug 2011 20:34
Rijdt met: Merida

Re: 03.09.2017 - Diest - 15e Marathon van de Demervallei

Bericht door Sjoek »

De 80km gereden, op deze tocht zat nu eens alles in, single tracks, brede landwegen, beklimmingen, zowel een paar steile alsook licht steigende maar dan wat langere en inderdaad ook een deel op de weg maar dat is niet uit te sluiten denk ik. Toch een dikke proficiat aan de organisatie.
junior72
Mountainbiker
Berichten: 1178
Lid geworden op: zo 18 jan 2004 14:44
Rijdt met: Scott Spark 710 2016 - Scott Scale 730 2014

Re: 03.09.2017 - Diest - 15e Marathon van de Demervallei

Bericht door junior72 »

Vandaag samen met de zoon op het gemakske de 62 gereden.
Goed geamuseerd.
Ook nog eens heen en terug met de fiets
105 km MTB-plezier gehad .
aakman85
Mountainbiker
Berichten: 13
Lid geworden op: wo 31 mei 2017 12:19
Rijdt met: Orbea Alma M25 Rigid

Re: 03.09.2017 - Diest - 15e Marathon van de Demervallei

Bericht door aakman85 »

gisteren de 80 gereden..
parcours serieus de moeite, leuk afwisseling tussen alles wat daar te vinden is.
bevoorrading ook super! alleen een beetje druk bij post 1 en 2 (nogal logisch als dat eigelijk dezelfde posten zijn), maar al bij al ging het zeer vlot vooruit.
hier en daar hingen er sommige pijlen wat onduidelijk (iets te vroeg of iets te laat) en 2x hing er zelfs gene (1x stond er juist iemand van de organisatie om de weg te wijzen), maar uiteindelijk overall toch nog redelijk vlot door kunnen rijden.

merciekes en tot volgend jaar :wink:
wdw2000
Mountainbiker
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 25 sep 2013 16:03

Re: 03.09.2017 - Diest - 15e Marathon van de Demervallei

Bericht door wdw2000 »

Wat betreft het stenenkot klopt de bewering niet helemaal. Onze club heeft ook steeds toelating
gevraagd om hier te passeren aan de eigenaars maar vanaf heden mogen wij hier ook niet
meer passeren. Ik zie het probleem als volgt :éénmalige doorgang word niet geapprecieerd
door iedere mtber en hierdoor blijft men rijden op deze privé stukken ondanks dat het éénmalig is.
Ik ben trouwens nog eens gaan kijken in het stenenkot en wat ik daar aantref van nieuwe paden
is schandalig (juist zoals in hees bos , het stuk van Diest). Hier is een clubje downhillers bezig
geweest met downhill parcours aan te leggen met als gevolg vermoed ik :geen doortocht meer .
De mooie stukken parcours worden schaars en steeds vaker opgekocht door natuurpunt.
Dit maakt het voor onze club ook steeds moeilijker om nog nieuwe en uitdagende trajecten te
vinden die wel mogen bereden worden. Dit gezegd zijnde :
proficiat met het vele werk dat jullie dit jaar gedaan hebben; zeker wat betreft
de borden voor straatpassages en afpijlingen.
Plaats reactie