Aywaille of Amay?

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
scelter
Mountainbiker
Berichten: 1926
Lid geworden op: za 28 aug 2004 21:45
Rijdt met: Canyon Exceed SLX 9.9 & Rose Pro RS SRAM Force

Re: Aywaille of Amay?

Bericht door scelter »

Ik ben na 10km op het chrono parkoers gaan rijden om die reden. Daar zaten wel leuke afdalingen in. Helaas daardoor wel ingekort en na 35km al weer terug aan de meet. Ik ga dinsdag terug voor de 77 op gps te rijden. Volgens mij was het allemaal vrij toegankelijk terrein wat ik gezien heb.
HPA
Mountainbiker
Berichten: 92
Lid geworden op: zo 31 jul 2016 15:15

Re: Aywaille of Amay?

Bericht door HPA »

tantatium schreef:Aywaille was nen tegenvaller, denk dat de chronorijders wel waar voor hun geld hebben gekregen , maar wij de normale toertochtgangers werden gewoon weggehouden van het technische en singletracks
Slecht bepijld, parkingwachterd die blind zijn.
2 Gardena spuiten voor 2000 man.... etc
Amai was beter naar Amay gereden
Dat vond ik nu net niet. Over de afspuitstand kan ik niets zeggen, daar ben ik niet geweest, maar geen klagen over de bepijling. Soms zelfs seingevers om het verkeer tegen te houden.
Bevoorradingen prima.
Als je wilde kon je ook de pijlen van de crono's te volgen? Ik denk dat de 45km crono niet veel scheelde van de 40km rando. Op een leuke afdaling jammer genoeg wel een file, maar voor de rest viel dat goed mee.
BlueYeti
Mountainbiker
Berichten: 34
Lid geworden op: zo 29 dec 2013 23:14

Re: Aywaille of Amay?

Bericht door BlueYeti »

Chrono gereden in Aywaille. Iets meer dan 2000 hm op 77 km. Ik heb me goed geamuseerd. Bepijling was dik in orde. Er zaten enkele leuke afdalingen en singletracks in, maar over het algemeen waren er wel zeer veel brede paden. Leuke toer maar zeker niet de mooiste dat ik al gereden heb. Toch iets meer van verwacht. De afspuitstand kan veel beter.
Verzetje
Mountainbiker
Berichten: 417
Lid geworden op: za 20 jan 2007 00:54
Rijdt met: Cotic Soul and Roadrat, tuned by ts bikes

Re: Aywaille of Amay?

Bericht door Verzetje »

tantatium schreef:... , maar wij de normale toertochtgangers werden gewoon weggehouden van het technische en singletracks
Goed om te weten om zo een organisatie te mijden. Als de niet chrono rijders een parcours krijgen waar al
het leuke uitgelaten is.
forre
Mountainbiker
Berichten: 72
Lid geworden op: do 13 sep 2012 18:00
Rijdt met: Trek Superfly

Re: Aywaille of Amay?

Bericht door forre »

Afgezakt naar Amay en zonder spijt .., prachtige rit ..
De 35 km gedaan met 450 hoogtemeters , snel maar mooi parcours , goed geamuseerd en voldaan binnen gereden.
Gebruikersavatar
SteveHillen
Mountainbiker
Berichten: 273
Lid geworden op: wo 19 mei 2004 12:48
Rijdt met: Kona Hei Hei

Re: Aywaille of Amay?

Bericht door SteveHillen »

Wij zijn gisteren ook afgezakt naar Aywaille voor de 58km rando.
Waar we zijn fout gereden weten we nog steeds niet maar na 30 mooie km's stonden we opnieuw aan de start..
In Nonceveux stonden de pijlen van de TT links naar boven (op heel de beklimming trouwens ook) en de 2 chrono's rechtdoor.
Als ik strava etc bekijk dan hadden we precies toch rechtdoor moeten rijden.


Uiteindelijk hadden we op 30km ong 750hm. ik vond dat gedeelte alvast een mooie rit.

Hopelijk doen ze iets aan de pijlen volgend jaar en dan komen we zeker terug

Steve
Gebruikersavatar
phille
Mountainbiker
Berichten: 2003
Lid geworden op: do 01 jan 1970 02:00
Rijdt met: Bravo met het nieuwe forum !
Contacteer:

Re: Aywaille of Amay?

Bericht door phille »

heb precies de indruk dat ik slechts 1 van de weinigen ben die verkeerd gereden is want na 30km stonden we al terug aan de finish ...
We hebben een 2de toer gedaan en begonnen met de 15, na de bevoorrading hebben we dan de 25 gevolgd en gemerkt dat er aan een klim in Noncevaux een splitsingsbord stond dat wij dus gemist hebben, bij de eerste doortocht reden al mening chronorijder terug naar beneden, we dachten toen al bij onszelf dat de kieken weer zonder kop waren aan't rijden, maar we waren er dus zelf ook bij ... ](*,)
We hebben die lange klim dan maar 2 keer gedaan en zijn uiteindelijk na enkele berenjachten toch met 1400hms over de finish gebolt
Blijkbaar waren er ook veel pijlen weggehaald aan de Ninlispo ... In februari is er op die locatie eentje ingericht door VC Redoute, veeel gemoedelijker, veel minder crosskonijnen rond uw kop enzo ... Draai en keer het zoals ge wilt, ook nu weer overal in den bos, verpakkingen van Wcup en ander suikershot, alsof hun leven ervan afhangt en ze geen tijd hebben om dat papierke plastikske wegtemofelen onder hun broek ofzo, zoals wij mindere goden dat doen :-)
Gebruikersavatar
scelter
Mountainbiker
Berichten: 1926
Lid geworden op: za 28 aug 2004 21:45
Rijdt met: Canyon Exceed SLX 9.9 & Rose Pro RS SRAM Force

Re: Aywaille of Amay?

Bericht door scelter »

Vandaag de 77km chrono op gps gereden. En het was zeer duidelijk dat de chrono en rando niet te vergelijken waren. Het parcours van de chrono was top. Vooral het stukje rond de ninglinspo dat de rando volledig over geslagen heeft was subliem. Maar langs de andere kant begrijp ik wel dat je hier geen tt over moet sturen of je krijgt accidenten. Er zou op een rando de keuze aangeboden moeten worden. Iets van rando technique ofzo.
Helaas ook nog veel verpakkingen zien liggen. Zeker een 10tal. Ik versta niet dat ge dat ni gewoon in uw zak kunt steken ipv op de grond. Slechte reclame voor de sport...
Gebruikersavatar
cube biker ;-)
Mountainbiker
Berichten: 258
Lid geworden op: zo 15 mar 2009 10:14
Rijdt met: Cube Ltd pro & Ams 130 slt

Re: Aywaille of Amay?

Bericht door cube biker ;-) »

phille schreef:heb precies de indruk dat ik slechts 1 van de weinigen ben die verkeerd gereden is want na 30km stonden we al terug aan de finish ...
We hebben een 2de toer gedaan en begonnen met de 15, na de bevoorrading hebben we dan de 25 gevolgd en gemerkt dat er aan een klim in Noncevaux een splitsingsbord stond dat wij dus gemist hebben, bij de eerste doortocht reden al mening chronorijder terug naar beneden, we dachten toen al bij onszelf dat de kieken weer zonder kop waren aan't rijden, maar we waren er dus zelf ook bij ... ](*,)
We hebben die lange klim dan maar 2 keer gedaan en zijn uiteindelijk na enkele berenjachten toch met 1400hms over de finish gebolt
Blijkbaar waren er ook veel pijlen weggehaald aan de Ninlispo ... In februari is er op die locatie eentje ingericht door VC Redoute, veeel gemoedelijker, veel minder crosskonijnen rond uw kop enzo ... Draai en keer het zoals ge wilt, ook nu weer overal in den bos, verpakkingen van Wcup en ander suikershot, alsof hun leven ervan afhangt en ze geen tijd hebben om dat papierke plastikske wegtemofelen onder hun broek ofzo, zoals wij mindere goden dat doen :-)
Denk het niet, stonden om +/- 10.30h ook al terug aan de finisch met ne man of 10, ook allemaal rond de 30 km.
In het filmpje op 1:32 zijn er nog die niet weten waar naartoe.https://www.pinkbike.com/video/471055/
Gebruikersavatar
SteveHillen
Mountainbiker
Berichten: 273
Lid geworden op: wo 19 mei 2004 12:48
Rijdt met: Kona Hei Hei

Re: Aywaille of Amay?

Bericht door SteveHillen »

Iets voor ons waren er een paar met de omheining aan het schuiven. Door die pijl op de grond dacht iedereen dat het naar boven was. We moesten daar gewoon beneden blijven. Waar het helemaal fout is gelopen is een km of 2 verder. Nadat je de grote baan had overgestoken. Enkel de 30km reed daar rechts naar boven..
Plaats reactie