24.12.2016 - Oudenaarde - Valerius De Saedeleer VTT

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
GlennC
Mountainbiker
Berichten: 4
Lid geworden op: za 24 mei 2014 21:42
Rijdt met: Cube Reaction GTC SL

Re: 24.12.2016 - Oudenaarde - Valerius De Saedeleer VTT

Bericht door GlennC »

Iemand die weet waar de foto's van de dame dat foto's aan het nemen was terecht zullen komen? Eerste klimmetje (tussen de blokken) na de start.
depetter
Mountainbiker
Berichten: 18
Lid geworden op: ma 07 nov 2016 18:49

Re: 24.12.2016 - Oudenaarde - Valerius De Saedeleer VTT

Bericht door depetter »

Beste voor de meesten was dit een prachtige rit.voor u is het dan beter dat u meschien naar de Ardennen of Zwitserland verhuisd .dan zal u u hart volledig kunnen ophalen.voor velen van ons was dit dik in orde
poebe
Mountainbiker
Berichten: 73
Lid geworden op: wo 22 okt 2014 12:26
Rijdt met: Lapierre Zesty 429 2014 Orbea Rallon 2020

Re: 24.12.2016 - Oudenaarde - Valerius De Saedeleer VTT

Bericht door poebe »

't Kan vriendelijker verwoord worden, de organisatie steekt er sowieso wel wat tijd in, maar k versta Dirtyharry wel. Had ook niet het gevoel van ge-mtb't te hebben
DIRTY HARRY
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: do 23 dec 2010 13:16
Rijdt met: trek

Re: 24.12.2016 - Oudenaarde - Valerius De Saedeleer VTT

Bericht door DIRTY HARRY »

Beste,

Dit heeft totaal niets met ardennen of zwitzerland te maken ! Mtb is normaal door bos, veld, akkers en als er tussenstukkenop de weg bijzitten, geen probleem dan. Zo een mooie omgeving en er is nix mee gedaan, mijn frustratie is dat ik meer dan 3u in de auto heb gezeten waar een wegrit met de mtb is gegeven. Hier word ik echt kwaad van. In deze tocht is 0,0 moeite in gestoken in mijn ogen. Gps genomen, route berekenen, ... klaar. En per ongeluk waren hier een paar ofroad stukken bij. Ik zal niet snel klagen of reageren op dit forum maar dit heb ik nog nooit meegemaakt. Mvg
Gebruikersavatar
EG6
Mountainbiker
Berichten: 190
Lid geworden op: zo 04 aug 2013 18:35
Rijdt met: Cube LTD Pro 2017

Re: 24.12.2016 - Oudenaarde - Valerius De Saedeleer VTT

Bericht door EG6 »

DIRTY HARRY schreef:Beste,

Dit heeft totaal niets met ardennen of zwitzerland te maken ! Mtb is normaal door bos, veld, akkers en als er tussenstukkenop de weg bijzitten, geen probleem dan. Zo een mooie omgeving en er is nix mee gedaan, mijn frustratie is dat ik meer dan 3u in de auto heb gezeten waar een wegrit met de mtb is gegeven. Hier word ik echt kwaad van. In deze tocht is 0,0 moeite in gestoken in mijn ogen. Gps genomen, route berekenen, ... klaar. En per ongeluk waren hier een paar ofroad stukken bij. Ik zal niet snel klagen of reageren op dit forum maar dit heb ik nog nooit meegemaakt. Mvg
Ik vind dat je een tocht niet mag afkraken adhv je persoonlijke voorkeur. Je kan in de Vlaamse Ardennen niet gaan mountainbiken in de verwachting dat ze de klimmen (al dan niet verhard) niet gaan gebruiken in hun tocht. Persoonlijk haal ik in zo tochten als gisteren mijn hart volledig op, gewoon eens lekker 'afzien' op de klimmen. Genieten van de inspanning en de sport.
Ik zat gisteren op het eerste echte "onverhard" (modder) stuk achter een Nederlandse vrouw die aan het vloeken en het klagen was. "Dit vind ik heulemaal niets" zei ze. Sjah, dan vraag ik me af wat je op een mountainbiketocht komt doen als het de nacht ervoor geregend heeft...

Ik heb ook al veel tochten gereden met een veel hoger off-road gehalte waar we tussen de velden of in bossen op "bricallionpaden" zitten te botsen en te knotsen, met een veel kleinere inspanningsgraad. Dat zegt mij persoonlijk niets, maar ik ga achteraf dan ook geen negatieve ervaring posten als dit eigen is aan de streek.
Fritsie
Mountainbiker
Berichten: 1339
Lid geworden op: za 14 okt 2006 22:08
Rijdt met: Trek

Re: 24.12.2016 - Oudenaarde - Valerius De Saedeleer VTT

Bericht door Fritsie »

DIRTY HARRY schreef:Beste,

Dit heeft totaal niets met ardennen of zwitzerland te maken ! Mtb is normaal door bos, veld, akkers en als er tussenstukkenop de weg bijzitten, geen probleem dan. Zo een mooie omgeving en er is nix mee gedaan, mijn frustratie is dat ik meer dan 3u in de auto heb gezeten waar een wegrit met de mtb is gegeven. Hier word ik echt kwaad van. In deze tocht is 0,0 moeite in gestoken in mijn ogen. Gps genomen, route berekenen, ... klaar. En per ongeluk waren hier een paar ofroad stukken bij. Ik zal niet snel klagen of reageren op dit forum maar dit heb ik nog nooit meegemaakt. Mvg
Beste,

Persoonlijk maak ik een onderscheid tussen winter- en zomertochten. In de lente en zomer verwacht ik nu éénmaal veel meer van een tocht. In de donkere december, januari en februarimaanden liggen mijn verwachtingen heel wat lager. Wat asfalt kan me dan absoluut niet deren, want het moddergehalte kan de organisatie nooit voorspellen. Liever een goed berijdbare tocht dan een tocht waar de modder voor heel wat problemen zorgt. Dit jaar hebben we het geluk dat alles goed berijdbaar blijft... daarom hebben we ook het gevoel dat er misschien wat meer kan aangeboden worden. Dit is ook de reden waarom ik verre verplaatsingen in de winter vermijd, tenzij het naar zanderige streken is ( Brabantse wal, onze kust of de streek in de buurt van Sint-Niklaas). Als je in de Kempen woont hoef je je absoluut niet te verplaatsen. Zelf reed ik deze tocht niet (vroeger wel) maar wel Veldegem. Daar zat ook wat baan in, maar dat stoorde me omwille van bovengenoemde redenen absoluut niet. Ik ben blij dat er wekelijks mensen zijn die zoveel tijd en energie in het uitstippelen en organiseren van een mountainbiketocht steken. Je hebt waarschijnlijk wel een punt als je aangeeft dat anderhalf uur voor deze tocht tot een ontgoocheling leidt. Dit weet je dan voor de volgende keer. Voor mensen die van minder ver komen is dit evenzeer een mooie wintertocht. Voor volgend jaar kan ik zeker de tocht van "de herders" aanbevelen. Dezelfde streek en een prachtige lentetocht die het beste van deze streek aanbiedt.
jervanheg
Mountainbiker
Berichten: 472
Lid geworden op: di 20 sep 2005 16:57
Rijdt met: KTM Kapoho e-bike

Re: 24.12.2016 - Oudenaarde - Valerius De Saedeleer VTT

Bericht door jervanheg »

DIRTY HARRY schreef:Beste,
Ik zal niet snel klagen of reageren op dit forum maar dit heb ik nog nooit meegemaakt. Mvg
100% van al jouw berichten op dit forum zijn zaag- en klaagposten!!!! (2 berichten)
mor or less
Mountainbiker
Berichten: 30
Lid geworden op: zo 26 jan 2014 17:54

Re: 24.12.2016 - Oudenaarde - Valerius De Saedeleer VTT

Bericht door mor or less »

Beste DIRTY HARRY

Ik vroeg me al af of je van Nederland kwam of Frankrijk of Luik . Regelmatig ga ik in je regio MTB rijden tijdens het WEEKEND .En ik vertrek dan uit de vloanders zoals ze bij " ulle " zeggen en dat ritje naar Brecht doe ik ongeveer in 1 uur (weekend) .
alhoewel als ik de kans zie en ook om niet helemaal voldaan terug te komen verkies ik ,ook liever Kalmthout of wortel , Westmalle dan de eindeloze veldwegen volgestort met verpulverde steen van de steenbakkerijen ,paar keer op en af de vaartdijk geven me ook geen hoogtemeters mee naar huis

ik waardeer het werk en tijd dat mensen van elke organisatie in hun tocht steken dus als ik jou was zou ik als de rit u tegenvalt toch proberen te genieten van de omgeving , alé dat "hed " ik al goert van ulle dat hier schoen was .

trouwens ik zie niet vlug iemand met een wegfiets de foreest opvliegen zenne

nou ik wens je nog veel succes en hopelijk wil je nog wel terug komen naar de vloanders altijd welkom natuurlijk
ddesmet
Mountainbiker
Berichten: 9
Lid geworden op: do 14 jan 2016 11:28

Re: 24.12.2016 - Oudenaarde - Valerius De Saedeleer VTT

Bericht door ddesmet »

Ik ben van Oudenaarde en heb deze toch ook gedaan. Zeker 1 van de mooiere van de streek. In vergelijking met de toertocht in kluisbergen van Jowan is dit zeker en vast geen wegrit. In kluisbergen gingen bijna alle klimmen op de weg. Bij deze rit zeker en vast niet. Een beetje respect voor de organisatie is altijd wel op zijn plaats, ook al ben je niet tevreden met het parcours. Er zijn mensen die hier heel veel van hun vrije tijd in gestoken hebben. Heb jij al een toertocht georganiseerd Dirty Harry? Ik wil hem gerust eens komen rijden en met hetzelfde kritische oog beoordelen zoals jij zelf doet.

Mijn punten van constructieve kritiek: paletten bij de afspuitstand en meer mensen bij de fietsbewaking aangezien dit echt lang duurde.
Gebruikersavatar
freezy
Mountainbiker
Berichten: 2328
Lid geworden op: za 06 sep 2003 16:18
Rijdt met: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...

Re: 24.12.2016 - Oudenaarde - Valerius De Saedeleer VTT

Bericht door freezy »

Ik vermoed dat de organisatie ook liever op safe speelt, want ik heb hier al edities meegemaakt waar ik amper 14-15km/u gemiddeld haalde, modderstroken waar je te voet sneller ging dan op de fiets en waar mijn fiets het dubbel woog door alle modder die er aan hing. Dat hoort voor mij ook niet meer onder de noemer MTB'en hoor.

Vergeet dat ook niet dat (wanneer de weersomstandigheden dan toch meevallen), je niet zo maar je hele parcours kan omgooien t.o.v. de goedgekeurde versie.
Plaats reactie