13.11.2016 - Huizingen - Wcupclassic

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Krisken
Mountainbiker
Berichten: 191
Lid geworden op: zo 01 jan 2012 23:44
Rijdt met: Spec Fatboy Sworks & Spec Fatboy Expert

Re: 13.11.2016 - Huizingen - Wcupclassic

Bericht door Krisken »

Hans76 schreef:Er zijn nog zekerheden in het leven...:
Het mtb-seizoen begint met Beignee en het eindigt met Huizingen!

Bedankt Dworpse Bikers voor deze toch wel zware editie. Het was een fantastische voormiddag.
Volledig mee eens!
Topparcours en toporganisatie, heel de morgen met een smile rondgereden. We konden eens in de praktijk omzetten wat we in verschillende mtb clinics geleerd hebben.
Met de buur & onze fatbikes hebben we ons kostelijk geamuseerd.

Iedereen wil blijven verbeteren, misschien een kleine tip daarom:
Bordjes aan de bevoorrading met de nog af te leggen kms kan nog een toegevoegde waarde hebben aan jullie toporganisatie.
Gebruikersavatar
dylandamsma
Mountainbiker
Berichten: 12
Lid geworden op: do 03 nov 2016 17:46

Re: 13.11.2016 - Huizingen - Wcupclassic

Bericht door dylandamsma »

Na 4 jaar op m'n gat te hebben gezeten en geen fiets aangeraakt te hebben, was het weer eens tijd om een echte MTB tocht te rijden. Ik zit pas weer 2 weken op de fiets, dus ik had al niet veel verwacht.. maar AU. Dat was pijnlijk. Als hollander heb ik toch echt kennis moeten maken met het feit dat er hier wel hoogtemeters te vinden zijn in nabije omgeving. :lol:

Gisteren heb ik de 40km (45km) gereden. Na 25km had ik het eigenlijk al gezien. Gelukkig even kunnen bijtanken bij de uitermate goede bevoorrading, wat mij weer wat energie gaf om de overige 15km (of toch 20km?) te gaan rijden. Het werd zowaar een ware mind-game waar ik mijzelf even doorheen moest slepen. Toen er na wat vloekende benen 40km op de Garmin stond, haalde ik opgelucht adem. Maar nee! De bocht om.. En hup, weer naar boven! Ik dacht: "Dit moet dan de laatste wel zijn", maar ook dat scheen bedrog te zijn. Ha, de organisatie heeft het zeker voor mekaar gekregen om mij af te laten zien :)!

Genoten? Dat zeker wel! Die conditie ben ik zoek, maar hopelijk vind ik die eens terug de komende maanden. De smaak heb ik in ieder geval alweer te pakken. Op naar meer.

https://www.strava.com/activities/774318773/" onclick="window.open(this.href);return false;

Top organisatie, top afspuitstand, geweldige bevoorrading en super tocht. Ook genoten van de vriendelijkheid van de rijders op het parcours. Geen enkele keer opgejaagd gevoeld.
Gebruikersavatar
MC Jo
Mountainbiker
Berichten: 1425
Lid geworden op: wo 07 jun 2006 11:49
Rijdt met: GT Zaskar 100 9R; Scott Spark 720; Merida Scultura 400 disc;

Re: 13.11.2016 - Huizingen - Wcupclassic

Bericht door MC Jo »

Mocht iemand een garmin edge 1000 gevonden hebben..........
Gebruikersavatar
MaC'Red
Mountainbiker
Berichten: 4483
Lid geworden op: do 14 mar 2002 02:00
Rijdt met: Scott Spark RC team
Contacteer:

Re: 13.11.2016 - Huizingen - Wcupclassic

Bericht door MaC'Red »

Ik had het aan de bevoorrading meteen door gegeven aan Sonia en de vermoedelijke locatie waar em zou liggen.

MC Jo schreef:Mocht iemand een garmin edge 1000 gevonden hebben..........
lockinvar
Mountainbiker
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 11 nov 2011 19:45
Rijdt met: cube reaction

Re: 13.11.2016 - Huizingen - Wcupclassic

Bericht door lockinvar »

Dit was echt niet meer leuk. Ben zelf zot van single tracks, maar als je 4,5,6 keer moet aanschuiven voor een schijnbaar moeilijke passage (ja, als je je remmen niet kunt beheersen, is alles moeilijk), dan is het leuke er ook af. En meest frappante is dat je de beginnelingen (om ze onder 1 noemer te beschrijven) de bochten door het bos ziet afsnijden, zodat ze je niet 1 keer, maar 4 keer ophouden.

Ik zie duidelijk nood aan een 3de variant naast "hard" en "soft" : "softest".
Met waarschuwing : "singletrack ahead" (=suggestie voor de organisatie) waar je het ganse stuk in de groeve volledig overslaat. Voor al degenen die een single track niet leuk vinden/ niet aankunnen.
Wat dan maakt dat diegenen die "softest" volgen, blij zijn : ze hoeven de single track niet te rijden
(wat ze toch al niet willen, want ze snijden hem af), en diegenen die "soft" of "hard" volgen ook,
want zij kunnen de single-track rijden ipv te stappen/stilstaan.
Als ik mag schatten, denk ik dat op het moment dat ik door de groeve reed, ongeveer de helft van de bikers
problemen had met de technische passage aan de groeve. Want zelfs "soft" was blijkbaar voor menig biker te hoog gegrepen.
Met name bij de afdalingen, die volgens mij toch allemaal te doen waren. (of ben ik misschien te technisch ?)
Wat dus normaal het leukste van de ganse tocht is, valt zo wel goed tegen.
Volgens mijn gps heb ik minstens 6 keer stil gestaan, voor in totaal meer dan 8 minuten, op 4 km traject.
Nogmaals, ik heb geen probleem om ne keer stil te staan achter iemand, maar 6 keer op 4km is toch iets te veel van het goede.
Heb tevoren nog iemand met een gebroken ketting gedepaneerd, daar heb ik 12 minuten aan gespendeerd. Da mocht gerust 30 minuten geduurd hebben.

Misschien egoistisch van mij, en ja, ik ben akkoord dat een toertocht er is voor iedereen.
Maar als je door jouw gedrag (= afsnijden van bochten op een lange single-track omdat je geen zin hebt!) dezelfde bikers 3-4 keer op houdt, dan vind ik dat je :
-te ver boven je niveau bezig bent (en dat gaat ooit fout aflopen)
-je misschien een initiatie mtb moet gaan volgen. (evenwicht,techniek,bandenkeuze,bandendruk,remmen,afdalen, etc.)
-een verkeerde keuze in sport genomen hebt, dat je misschien beter "pokemons" gaat jagen, en je fiets of thuis laat of verkoopt.
-je volgende zondag misschien wat meer gaat bezinnen over jouw toekomst op de fiets.
maar allesbehalve een technische toertocht gaat rijden.
Met zulk gedrag is, wat anders voor iedereen een kei leuke toertocht is, voor anderen (voor mij tenminste) een afknapper.

Verder:
Voldoende single tracks, voldoende modder :-) , alles wat nen die-hard mtb'er zich kan wensen.
Alleen jammer van al die stoorzenders onderweg. Teveel volk van te trage aard.
Weinig volk op de 65 (als er toevallig 5 bikers samen waren, was dat al veel), probleem zat hem echt op de stukken waar alle afstanden samen reden (+ 30 bikers in de steengroeve).
Ik ga mij dan ook bezinnen of ik hier volgend jaar nog wil mee rijden.
Geen schuld van de organisatie, moest ik alleen op het parcours zijn, was dit zonder moeite een 10 waard.
Afspuitstand, apres-bike, fietsparking, afpijling, bevoorrading = 10/10
Suggesties :
- "softest" traject (voor de beginneling / de minder kundige biker)
- nog wat meer "hard" traject (voor mij :-)
Gebruikersavatar
Hans76
Mountainbiker
Berichten: 342
Lid geworden op: vr 20 sep 2013 14:19
Rijdt met: Canyon

Re: 13.11.2016 - Huizingen - Wcupclassic

Bericht door Hans76 »

lockinvar schreef:Dit was echt niet meer leuk. Ben zelf zot van single tracks, maar als je 4,5,6 keer moet aanschuiven voor een schijnbaar moeilijke passage (ja, als je je remmen niet kunt beheersen, is alles moeilijk), dan is het leuke er ook af.
Ik geef je alvast 1 tip mee : ga alvast niet biken in Noord-Frankrijk :lol:
Laatst gewijzigd door Hans76 op ma 14 nov 2016 18:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
spaghetti_2
Mountainbiker
Berichten: 1445
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 15:52
Rijdt met: Scott Spark RC Pro 2020, Rose X-Lite

Re: 13.11.2016 - Huizingen - Wcupclassic

Bericht door spaghetti_2 »

Ik had een beetje hetzelfde gevoel tijdens de lange stukken singeltrack. Hier kan de organisatie weinig aandoen natuurlijk, en ik heb me nog steeds goed geamuseerd, maar het 'oponthoud' was opmerkelijk langer en meer dan bij de gemiddelde andere VTT. Ik denk dat het bij velen een kwestie van niet durven is, te weinig techniek/ervaring en typische beginnersfouten zoals veel te hard opgepompte banden.

(Off topic maar toen ik 3j geleden de Raid des Hautes Fagnes reed, stond er ook een ellenlange rij bij de eerste technische afdaling. Zelfs in een marathon in de Ardennen starten er dus veel mensen met te weinig durf/ervaring/techniek).
slijkridder
Mountainbiker
Berichten: 229
Lid geworden op: do 19 jun 2014 15:37

Re: 13.11.2016 - Huizingen - Wcupclassic

Bericht door slijkridder »

msn de 4km in het bos daar alleen in de 50/65 KM steken en ze dan nog de keuze laten als optie zodat de bikers die ze wel nemen 54/69 km hebben,msn n tip voor de organisatie,persoonlijk heb k ook 6 keer stilgestaan in dat bos
Gebruikersavatar
maxeur
Mountainbiker
Berichten: 130
Lid geworden op: do 20 jun 2013 22:20
Rijdt met: Specialized camber comp

Re: 13.11.2016 - Huizingen - Wcupclassic

Bericht door maxeur »

Ik woon op 10 van Huizingen en heb de wcup verscheidene keren gereden,supertocht,maar ben die opstoppingen beu,naar mijn mening veel teveel volk.Rij er niet meer sinds 2 jaar....
Krisken
Mountainbiker
Berichten: 191
Lid geworden op: zo 01 jan 2012 23:44
Rijdt met: Spec Fatboy Sworks & Spec Fatboy Expert

Re: 13.11.2016 - Huizingen - Wcupclassic

Bericht door Krisken »

Ik heb ook regelmatig eens moeten stoppen voor tragere / minder handige rijders. Maar moest ik er zoveel last van hebben zou ik me een wedstrijdvergunning aanschaffen ipv naar hier te komen en gefrustreerd naar huis te gaan.
Relax, t was zondag. Laat iedereen van zijn hobby genieten.
Plaats reactie