30.10.2016 - Herzele - Tweemolen VTT

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
jerre125
Mountainbiker
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 08 feb 2016 20:09

Re: 30.10.2016 - Herzele - Tweemolen VTT

Bericht door jerre125 »

Prachtig parcour!! Ik heb de 35km gereden en heb er enorm van genoten :) doe zo verder mannen!!
_anonymus_
Mountainbiker
Berichten: 1452
Lid geworden op: vr 06 jan 2012 18:36
Rijdt met: big wheels - steel is real

Re: 30.10.2016 - Herzele - Tweemolen VTT

Bericht door _anonymus_ »

Super tochtje.
Getwijfeld tussen Gooik en Herzele, voor het gemak (dichter bij de deur) voor Herzele gekozen.
Dit was een zeer aangename verrassing. Ik ken regio Aaigem heel goed, en toch wel wat nieuwe paadjes leren kennen.
Veel singletrack, hier en daar een iets technischer strookje... echt dik in orde!
MarcoVelo
Mountainbiker
Berichten: 28
Lid geworden op: do 06 nov 2008 14:30
Rijdt met: Thompson

Re: 30.10.2016 - Herzele - Tweemolen VTT

Bericht door MarcoVelo »

Mooi parcours !!!
Soms pijltjes niet heel duidelijk...
Bevoorrading op de 35km mocht iets vroeger komen... was pas na 26km...is voor mij na 1 1/2 uur... wel wat lang...
Gebruikersavatar
tyro13
Mountainbiker
Berichten: 304
Lid geworden op: di 17 jul 2007 11:05
Rijdt met: BMC te01 xtr 2015. Bmc slr01 campa superrecord Ax lightness lightweight 5.85kg

Re: 30.10.2016 - Herzele - Tweemolen VTT

Bericht door tyro13 »

Ik twijfelde ook, om een andere tocht elders gaan rijden. Wegens gemakzucht en de verplaatsing op 1/11 naar ieper toch Herzele gedaan. Gezien ik de streek heel goed ken beetje bang dat het saai ging zijn, niets was minder waar. t beste uit de streek gehaald. Leuke single trackjes rond aaigem en st Lievens houtem. Heel goed gedaan mannen. Mijn vrees was onterecht.
Enkel de flauw oranje pijltjes waren soms minder goed zichtbaar en niet altijd even duidelijk geplaatst. Maar dit is maar een klein kritieke!
Gebruikersavatar
unitas
Mountainbiker
Berichten: 573
Lid geworden op: di 05 okt 2004 12:28

Re: 30.10.2016 - Herzele - Tweemolen VTT

Bericht door unitas »

moorken schreef:Hopelijk ander parcours dan de rit van Vandaag in Herzele of die 2 weken geleden, want was echt ronduit erbarmelijk. Top 2 slechtste ritten van dit jaar zijn allemaal voor Herzele geweest. weinig belangstelling ook voor de rit van vandaag blijkbaar, is zelf geen Topic over terug te vinden op het forum. Voor wie overigens een kleine recap/videoreview van vandaag wil: https://youtu.be/sfKna9uimxQ
zijt gij dan toch een echte zeikerd!
Gebruikersavatar
Prospeer
Mountainbiker
Berichten: 435
Lid geworden op: do 07 jun 2012 23:04

Re: 30.10.2016 - Herzele - Tweemolen VTT

Bericht door Prospeer »

Dames en heren, hartelijk dank voor jullie aanwezigheid alsook voor de positieve feedback over parcours en organisatie!

Voor ons, leden en bestuur van De Torenvrienden Herzele, was het ook leuk om onze rit in prachtige weersomstandigheden te kunnen organiseren - zo konden we ook nog enkele nieuwe parcoursaanpassingen uit de mouw schudden die anders in nattere omstandigheden niet mogelijk zijn 8)
We houden rekening met jullie feedback over de pijlen en zullen een oplossing uitwerken. Want ondanks dat we onze pijlen rijkelijk hangen, kunnen ze in het herfstdecor soms wat minder goed zichtbaar zijn.

Enige andere feedback over het parcours of organisatie nog steeds welkom, zodat we volgend jaar misschien toch de beoogde 1000 man aan de start krijgen :wink:
Tot dan!
_anonymus_
Mountainbiker
Berichten: 1452
Lid geworden op: vr 06 jan 2012 18:36
Rijdt met: big wheels - steel is real

Re: 30.10.2016 - Herzele - Tweemolen VTT

Bericht door _anonymus_ »

Jullie hebben wel de pech om de datum te delen met de Pareltocht in Gooik.
Ik denk dat die laatste veel potentiële deelnemers aan jullie tocht weg trekt.

Als je volgend jaar een topic aanmaakt voor jullie tocht, zeker verwijzen daar de commentaren van dit jaar in dit topic.
Dat zal misschien al wat extra volk voor Herzele doen kiezen.
Zoals ik reeds zei, 't was dik de moeite!
Gebruikersavatar
Prospeer
Mountainbiker
Berichten: 435
Lid geworden op: do 07 jun 2012 23:04

Re: 30.10.2016 - Herzele - Tweemolen VTT

Bericht door Prospeer »

Bedankt voor de feedback., denk dat we ook wat concurrentie hadden van Zwalm (toch voor de mensen uit die regio) en ja, de 3e x op korte tijd Herzele zal sommige bikers misschien ook laten afhaken. Ook al zijn het andere organisaties en is het een ander parcours.
In de zomer valt het altijd samen met de Herdermarathon... Jammer, maar is niet altijd evident om te schuiven met datums omdat we ook gebonden zijn aan de wielerbond en bijhorende regels.
Hopelijk kiezen er meer mensen voor onze tocht volgend jaar!
Plaats reactie