23.10.2016 - Zoersel

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dickie
Mountainbiker
Berichten: 3823
Lid geworden op: di 01 feb 2005 14:44
Rijdt met: 29'er Hardtail, singlespeed en fully

23.10.2016 - Zoersel

Bericht door Dickie »

Vandaag deze meegepakt.
Goeie organisatie die net wat pech had dat de tt van Beerse ook een stuk van het parcours deed.
Daardoor werden witte pijlen gekozen ipv de gekende zwart-gele wbv pijlen.
Goed dat het traject duidelijk aangegeven werd, nergens op de andere tt gezeten.
Nadeel was wel dat de witte pijltjes wat minder opvielen, vooral omdat de mist deze ochtend nogal hardnekkig was.
Aanloop over een lang stuk asfalt waar ook de retour langs ging.
Verder nog wat veldwegen om uiteindelijk toch een 3-tal kms singletrack op het menu te krijgen.
Die zaten ongeveer halfweg.
Daarna ging het terug over vrij saaie veldwegen en na amper 39km stond er plots een bordje: 'nog 2 km'.
Dan maar teruggedraaid om er nog eens de kleine toer bij te doen.

Op dit parcours was ik wel met de verkeerde fiets onderweg, met de single-speed betekende dat constant hoog in de toeren draaien.
Al met al een vrij saai parcours, ook weer een kwestie van toelatingen imho, maar het lijkt meer en meer de trend te worden en voor de gravelbikes zal dan ook een mooie toekomst weggelegd zijn.

Zo te horen waren er nog heel wat Waaslanders met hetzelfde gedacht als ik, want in de douche en op de aprés heb ik ons dialect veel gehoord. :wink:
jari2057
Mountainbiker
Berichten: 225
Lid geworden op: zo 17 nov 2013 08:31
Rijdt met: scott scale 730

Re: 23.10.2016 - Zoersel

Bericht door jari2057 »

goede organisatie maar het parcours vond ik echt wel minder heb al betere toertochten gereden in de buurt
Filemon1
Mountainbiker
Berichten: 18
Lid geworden op: vr 23 nov 2012 19:09
Rijdt met: Trek Superflu Elite SL

Re: 23.10.2016 - Zoersel

Bericht door Filemon1 »

Mooie tocht maar te kort, voor maar 40km te kunnen rijden was de verplaatsing te lang. (Vanuit het Waasland) Na een vertrek over de baan hebben wij wel mooie bospaadjes genomen met af en toe een singeltrack stukje. Beter volgend jaar nog een keuze maken voor een extra lus van 20 km als het kan.
Bedankt aan alle medewerkers
Plaats reactie