11.09.2016 - Heverlee - ZoeNK Tocht

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
roger
Mountainbiker
Berichten: 1901
Lid geworden op: vr 30 jan 2004 22:50
Rijdt met: Seven Sola,Turner Flux

Re: 11.09.2016 - Heverlee - ZoeNK Tocht

Bericht door roger »

Dikke proficiat aan de organisatie,mooier en uitdagender kun je hem hier in de streek niet maken.Mooiste die ik ooit heb gereden hier in de streek.

Bij binnenrijden van camping in Nethen zag ik een persoon een pijltje wegnemen,gestopt en hem gevraagd wat de bedoeling was.Hij zei dat dit zen priveweg was en ze de toelating aan hem moesten vragen.Vroeg hem een bewijs dat die straat van hem was want hij woonde in de Kleinstraat 30,maar dat kon hij niet voorleggen.Iemand heeft dan de organisatie verwittigd dat daar eventueel problemen zouden kunnen zijn met bepijling.

Dit kon de pret niet bederven want we begonnen nadien aan die mooie klimmetjes.
koppigaard
Mountainbiker
Berichten: 1004
Lid geworden op: zo 03 feb 2008 22:05
Rijdt met: Specialized Stumpjumper

Re: 11.09.2016 - Heverlee - ZoeNK Tocht

Bericht door koppigaard »

''t Wordt helemaal anders", zo hadden de Zoenkers voorspeld. Bij aankomst deze morgen: dezelfde mensen, dezelfde vertrekplaats, dezelfde aanloop. Buiten startdatum, september ipv februari, en het parcours was alles me heel vertrouwd. Wat het parcours betreft had ik geregeld mijn twijfels of ik wel de TT van de Zoenk aan het rijden was. Dit was in niets vergelijkbaar met vorige jaren. De aaneenschakeling van st's en klimwerk liet nauwelijks een drinkpauze toe. Nog een goeie raad: hou dezelfde mensen aan in de club want die weten hoe je een meer dan geslaagde TT in elkaar moet steken.
MTKBLO
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 27 jan 2014 10:46
Rijdt met: Specialized Stumpjumper Comp HT 2014 met Shimano XT afwerking

Re: 11.09.2016 - Heverlee - ZoeNK Tocht

Bericht door MTKBLO »

Tot aan de eerste BV was het ok... wat nadien kwam gewoon top!

Ik hoop dat de bikers die mij geholpen hebben met mijn ketting (5 km voor de eerste BV) dit lezen... een dikke merci mannen!

Tot volgend jaar!
Den jjag
Mountainbiker
Berichten: 675
Lid geworden op: vr 12 jan 2007 10:25
Rijdt met: Canyon Exeed CF SLX, Sensa fiori TNT pro 29er

Re: 11.09.2016 - Heverlee - ZoeNK Tocht

Bericht door Den jjag »

Filmke van deze TT:

" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Domi77
Mountainbiker
Berichten: 38
Lid geworden op: vr 19 jul 2013 12:29
Rijdt met: Salsa El Mar SS - Scott Spark Pro

Re: 11.09.2016 - Heverlee - ZoeNK Tocht

Bericht door Domi77 »

Prachtige rit! Dikke proficiat aan de organisatie! =D> =D>
Aangezet met singlespeed voor de 65km en tot ravi1 was dit uitstekend te doen.
Na de ravi1 toch onmiddellijk getrakteerd op enkele serieuze kuitebijters....
Wel blijven stoempen en uiteindelijk nergens moeten stappen.
Laatste 10km was vrij druk maar denk dat dit normaal is als veel bikers binnenkomen en de passages nog vrij technisch zijn.
Volgend jaar sowieso terug van de partij. (o)
Gebruikersavatar
StrammerMax
Mountainbiker
Berichten: 2408
Lid geworden op: ma 31 dec 2007 00:28
Rijdt met: Minerva Starlite & Trek Fuel EX9 werd gestolen & Turner Flux & Lapièrre Zesty 514
Contacteer:

Re: 11.09.2016 - Heverlee - ZoeNK Tocht

Bericht door StrammerMax »

Ik reed de 45 km, was iets meer, ben met 49 km toegekomen aan de auto. Zeer mooie tocht over een afwisselend parcours met brede bosdreven, singletracks, holle wegen en sporen door hoog gras of onder lage struiken. Stevige beklimmingen, vlakke stroken om op adem te komen en plezante lange afdalingen. De beklimmingen waren voor mij haalbaar omdat de ondergrond vrij "proper" was en de paadjes daar redelijk hard aangereden. Een keer of twee te voet naar boven, want als er te veel wortels of grote stenen liggen kom ik er niet meer aan te pas. Als afsluiter werden we nog geplaagd met een singletrack met stenen, wortels en wat draai- en keerwerk nadat we eerst de plek aan de kerkhoven waren gepasseerd vlak bij de start, daardoor denkend dat het einde in zicht was. Het verklaarde waarom er daar nog een splitsing was waar de kleinste afstanden apart gingen.

Na 5 km had ik een lekke band aan de onverharde Groenendaalstraat in Vaalbeek. Met dank aan het koppel bikers (M/V), de enigen van alle passanten die me vroegen of alles in orde was en die me voortgeholpen hebben. Die man was het gewoon van banden te wisselen en in een mum van tijd had hij het voor elkaar.

Onderweg een aantal bekenden tegengekomen. Moventoch doen afstappen omdat ik in een poging om een wortel te ontwijken in een struik hulst bleef hangen! Op de après veel bikers van het pinksterweekend tegengekomen. We waren er de laatsten om te vertrekken, bijna letterlijk buiten geborsteld. Peter was weer in zijn element, dus buitengezet worden is dan de enige optie om ooit nog thuis te geraken!

Er is een paar fietshandschoenen blijven liggen op onze tafel. Ik heb ze meegenomen met het gedacht dat ze van Dries uit Brecht waren. Ben daar gestopt op weg naar huis. De handschoenen zijn niet van hem. Wie zijn handschoenen mist weet bij wie hij moet zijn!

Hiermee eindigt een druk weekend met de avondrit van Kristus-Koning in Sint-Job-in-'t-Goor op vrijdag, de rit van de Off Road Bikers in Mol op zaterdag en de Zoenk-TT vandaag. Men zou kunnen denken dat ik niets anders te doen heb...
Gebruikersavatar
Guido T.
Mountainbiker
Berichten: 56
Lid geworden op: za 26 dec 2009 14:43
Rijdt met: ORBEA ALMA 50 (MTB Blue Riders)
Contacteer:

Re: 11.09.2016 - Heverlee - ZoeNK Tocht

Bericht door Guido T. »

=D> =D> =D> Vanwege de Blueriders. Wat een zalige TT was dit. Diepe buiging en hoedje af voor de parcoursbouwers en de bepijlers. Sterke prestatie neergezet heren. Welgemeende dank ook aan de dames op de aprés voor supervriendelijke bediening. Daar kunnen sommigen in de horeca nog iets van leren!
Gebruikersavatar
Bumba
Mountainbiker
Berichten: 366
Lid geworden op: vr 20 mei 2005 09:25
Rijdt met: Cannondale FSI, Flash 3
Contacteer:

Re: 11.09.2016 - Heverlee - ZoeNK Tocht

Bericht door Bumba »

:bounce: :bounce: nog van da
Proficiat ZoeNK-ers ...gelieve deze datum & setting te behouden ; twas fantastisch!
Gebruikersavatar
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker
Berichten: 2935
Lid geworden op: ma 09 jan 2012 12:06
Rijdt met: Trek Superfly 7, Lapierre X629

Re: 11.09.2016 - Heverlee - ZoeNK Tocht

Bericht door BerggeitCasualFietser »

Laat deze staan qua datum ipv modderworstelen! Zalig om deze tt op een droog parcours te rijden.
Met volle goesting op weg naar Heverlee, en rustig de eerste km's gereden tot aan de eerste singletracks, met rond km 10 miserie, voelde achteraan band leeglopen. Bleek pompje al niet goed te werken, bedankt voor de medebiker die even stopte voor de pomp.
Nog even gezelschap gekregen van andere biker die ten val was gekomen door andere biker die het niet nodig bleek te vinden om op een singletrack geduld te oefenen ofwel om op zijn minst even te zeggen dat ie ging passeren en langs waar, want ik zelf nogal veel heb opgemerkt gisteren. Bedankt ook nog aan die man om ook nog even te helpen met het achterwiel dat er niet goed ingeraakte.
Al lichtjes onzeker terug aangezet, en moteur terug op gang proberen krijgen, en zo door tot aan ravi 1. Erna was het fun fun langs de flanken van de heuvels omgeving Nethen, onderweg gekozen voor 55 ipv 65 om tijdsverlies te beperkten, en zo tot ravi 2 waar ik toch maar wat bijpompte met behulp van de mensen van de ravi.
Erna ging het pas goed, op de steile heuvels naar boven kruipen, en naar beneden bollen, zo moet het zijn. Onderweg nog iemand naar beneden zien sukkelen op een crossvelo, en als IK zeg sukkelen, dat wil al wat zeggen :-D
Na Pécrot terug richting Heverlee, met nog leuke passages door Meerdaelwoud (??) en zo naar het militaire domein voor nog een perfecte afsluiter.
Uit deze post blijkt misschien dat ik me niet zo geamuseerd heb, maar toch wel hoor, en ik kijk al uit naar tt volgend jaar, bij voorkeur rond dezelfde periode.
stekke1851
Mountainbiker
Berichten: 41
Lid geworden op: wo 23 jan 2008 12:18
Rijdt met: Orbea Alma

Re: 11.09.2016 - Heverlee - ZoeNK Tocht

Bericht door stekke1851 »

=D> =D> =D> Vanwege de Sasbikers!

Jullie toertocht was echt schitterend!! Prachtig parcours en een zeer sterke organisatie!! :-D :-D

De verschuiving van datum is super, houden zo!


Grtz!
Stekke
Plaats reactie