04.06.2016 - Lovendegem

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
petruske
Mountainbiker
Berichten: 720
Lid geworden op: za 16 apr 2005 11:49
Rijdt met: trek /specialized

04.06.2016 - Lovendegem

Bericht door petruske »

Zou er mij iemand kunnen zeggen hoe de toestand van het parkoers eruit ziet na de regenval van deze week? Daar ik deze de zaterdag zou willen gaan rijden,en vermits ik toch wel een redelijke verplaatsing hiervoor moet maken (ongeveer een 60 km) zou ik niet graag heel de tijd moeten modderploeteren...
Dank bij voorbaat Petruske
Gebruikersavatar
VaMalder
Mountainbiker
Berichten: 393
Lid geworden op: zo 17 feb 2008 09:29
Rijdt met: Ene me 64 spaken en 2 pedalen

Re: 04.06.2016 - Lovendegem

Bericht door VaMalder »

Heb deze vorig jaar gereden en denk dat het goed zal meevallen. Alles plat behoudens de bruggen over het water.. Eventueel even topic van vorig jaar nagaan?
Gebruikersavatar
petruske
Mountainbiker
Berichten: 720
Lid geworden op: za 16 apr 2005 11:49
Rijdt met: trek /specialized

Re: 04.06.2016 - Lovendegem

Bericht door petruske »

ja heb deze toer ook al twee maal gereden, maar de vraag was in feite hoe het zit met de staat van het parkoer met al die regen van de voorbije dagen,omdat er heel wat regen is uitgevallen ,
groetjes
Gebruikersavatar
Dickie
Mountainbiker
Berichten: 3823
Lid geworden op: di 01 feb 2005 14:44
Rijdt met: 29'er Hardtail, singlespeed en fully

Re: 04.06.2016 - Lovendegem

Bericht door Dickie »

Wat meer info zou me ook interesseren.
Gebruikersavatar
levo_specialized fsr
Mountainbiker
Berichten: 50
Lid geworden op: vr 29 apr 2016 06:40
Rijdt met: levo specialized

Re: 04.06.2016 - Lovendegem

Bericht door levo_specialized fsr »

ik ben er geweest vandaag ,en moet zeggen het parcour lag er redelijk goed bij .volgens de regen die we gehad hebben .bij deze tot volgend jaar
Gebruikersavatar
petruske
Mountainbiker
Berichten: 720
Lid geworden op: za 16 apr 2005 11:49
Rijdt met: trek /specialized

Re: 04.06.2016 - Lovendegem

Bericht door petruske »

ja was ook van deze mening op een paar kleine stukjes na ,lag het volgens mij zelfs uitstekend goed ,als alles goed gaat kom ik zekers volgend jaar terug (voor de 5) keer
groetjes
mayohagar
Mountainbiker
Berichten: 253
Lid geworden op: za 26 jun 2010 23:32
Rijdt met: cube

Re: 04.06.2016 - Lovendegem

Bericht door mayohagar »

Morgen aanwezig voor de 70 km
Gebruikersavatar
sofeurken
Mountainbiker
Berichten: 769
Lid geworden op: za 18 mar 2006 17:43
Rijdt met: ene in zwart wit

Re: 04.06.2016 - Lovendegem

Bericht door sofeurken »

vandaag hier ook de 70 gereden,beetje voorzichtig met pijnlijke rug(oud worden hé :-? )
al bij al nog tof tochtje met goed weer(pff toch te warm gekleed :roll: )
ook nog es de prima bevoorr vermelden!top !
op naar volgende week zomergem waar ik een beetje vroeg zal starten,in de namiddag nog werken :evil:
Fritsie
Mountainbiker
Berichten: 1339
Lid geworden op: za 14 okt 2006 22:08
Rijdt met: Trek

Re: 04.06.2016 - Lovendegem

Bericht door Fritsie »

Vandaag ook gereden in Lovendegem. Gekregen wat ik verwachtte. De tocht ging richting Drongen en Nevele. Mooie streek. Een afwisselend parcours, dat prima berijdbaar was na de overvloedige regenval van de laatste week. De bepijling was goed, maar toch enkele keren verkeerd gereden. Dit lag meer aan mezelf, want er hingen wel degelijk pijltjes. Zodoende aangekomen met 74 km op de teller. De afspuitstand was reeds opgeruimd, maar ik was dan ook pas omstreeks 10 uur vertrokken voor de langste afstand. Goede bevoorradingen (de tweede mocht misschien iets vroeger) en een vriendelijke organisatie. Waarschijnlijk volgende week ook naar Zomergem in plaats van Flobecq, want ik vrees dat het daar onvoldoende zal uitdrogen (vooral de Waalse kant) en modder probeer ik nu eenmaal te vermijden. Bedankt aan de organisatie en bij een natte ondergrond mag je me hier opnieuw verwachten. =D> =D> =D>
Gebruikersavatar
Dickie
Mountainbiker
Berichten: 3823
Lid geworden op: di 01 feb 2005 14:44
Rijdt met: 29'er Hardtail, singlespeed en fully

Re: 04.06.2016 - Lovendegem

Bericht door Dickie »

Eerste keer hier voor mij.
Het aanbod: een toertocht zowel voor racers als mtb'ers.
De verplaatsing naar Lovendegem van 60km duurde wat langer dan verwacht, de mist hield de snelheid in toom.
Imo een beetje jammer want ik vermoed dat, eens met de bike onderweg, de vergezichten op de landschappen niet te versmaden waren.
Wel nogal veel asfalt, maar de afwisseling maakte veel goed, veel draaien en keren.
Alles plat, een leuke passage langs de Leie , af en toe wat single tracks, geen technische dingen...Enkel een putje op de st langs het kanaal waar net iemand over kop gegaan was.
De gedachte om deze tocht nog eens met het gezinnetje af te haspelen leek me wel iets.
Ook al omdat ik onderweg nergens iets privé merkte, tot in de laatste kms, maar das een stukje dat makkelijk te omzeilen is.
Het parcours lag bovendien prima, enkel een sporadische plas waar in de meeste gevallen dan nog makkelijk omheen kon gereden worden.
Net voor de 2de ravi kwam het zonnetje zelfs te voorschijn en steeg de temperatuur.
De 70km bleken er uiteindelijk toch wat minder te zijn.
Goeie douches, een vlotte aprés met een hot-dog standje.
Toch goed geamuseerd.
Plaats reactie