24.04.2016 - Kortrijk-Dutsel (Holsbeek) - 10e editie

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: 24.04.2016 - Kortrijk-Dutsel (Holsbeek) - 10e editie

Bericht door Free_ltd »

Tenzij het pokkenweer wordt, zijn we zeker met 4 en mss zelfs met 5 van de partij.
Gebruikersavatar
Z.
Mountainbiker
Berichten: 536
Lid geworden op: ma 04 aug 2008 10:25
Rijdt met: Scott Scale 40; Scott Scale 29 Expert, Scott Scale 970 en ne Zannata-koersfiets

Re: 24.04.2016 - Kortrijk-Dutsel (Holsbeek) - 10e editie

Bericht door Z. »

Best van de voorrem blijven. Want den tweede keer van die steile was het stunt-en vliegwerk :-)
BlijDatIkGlij
Mountainbiker
Berichten: 74
Lid geworden op: za 26 apr 2014 10:13

Re: 24.04.2016 - Kortrijk-Dutsel (Holsbeek) - 10e editie

Bericht door BlijDatIkGlij »

Kijk al uit naar het stukje in de groeve, nu het weer nog meekrijgen
Gebruikersavatar
WTC VOSSENBERG
Mountainbiker
Berichten: 241
Lid geworden op: za 10 mar 2012 13:10
Rijdt met: Mountainbike
Contacteer:

Re: 24.04.2016 - Kortrijk-Dutsel (Holsbeek) - 10e editie

Bericht door WTC VOSSENBERG »

WTC VOSSENBERG Herentals morgen ook aanwezig.
hopelijk blijft het wat droog in de voormiddag [-o<
Gebruikersavatar
Z.
Mountainbiker
Berichten: 536
Lid geworden op: ma 04 aug 2008 10:25
Rijdt met: Scott Scale 40; Scott Scale 29 Expert, Scott Scale 970 en ne Zannata-koersfiets

Re: 24.04.2016 - Kortrijk-Dutsel (Holsbeek) - 10e editie

Bericht door Z. »

60 km gedaan. Dat werden er uiteindelijk 64.
Prima tocht, met het mooiste uit de regio.
1 regenbui op ons dak gehad, dat veranderde het parcours binnen de 10 minuten. Ni aan te doen.

Heb maar 1 opmerking: snijd de bananen volgende keer half of in 3 :-)
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: 24.04.2016 - Kortrijk-Dutsel (Holsbeek) - 10e editie

Bericht door Free_ltd »

We gingen de 45km doen, maar blijkbaar moesten we alle 4 voor 13u thuis zijn en dus de 30 genomen die uiteindelijk toch weer wat meer was :lol:

Super tochtje, enkel jammer van het weer, want het was lang geleden dat mijn vingers en tenen het zo koud hadden dat ik ze niet meer voelde :oops: Dat was voor mij persoonlijk een tegenvaller. Wist niet dat het zo erg ging zijn, anders had ik mijn overschoenen en winterhandschoenen aangedaan :lol:

Enig minpuntje, ivm parkeren. Her en der was er een parking (terrein) voorzien, maar als als het zo een slechte weide is dat de kans groot is dat men zich vast rijdt met de wagen, dan is het handig om dan ter plaatse een voorziening te hebben om die mensen dan ook uit die weide te krijgen (kleine tractor, lier of 4x4). Bij het oprijden had ik (en te horen aan anderen) sowiso al het gevoel dat het niet goed ging komen en bij het vertrekken was de 2de wagen wat bij ons was, vast gereden. Aan de weide te zien waren er al mensen voor ons geweest met hetzelfde probleem. Eerst wat zitten sukkelen met hout dat iets verder tegen een gevel lag, maar toen stelde iemand met een XC90 voor om hem eruit te trekken. Per chance had ik wat spanriemen bij en was er nog iemand met wat extra riemen en zo de wagen eruit gekregen.
Hartelijk dank aan de persoon met de Volvo XC90 en de persoon met de extra riemen. Ik hoop dat jullie pinten lusten voor als we jullie nog eens op een TT tegen komen :wink:

Voor de rest was het een lekker ritje :wink:
Gebruikersavatar
dennisVO
Mountainbiker
Berichten: 527
Lid geworden op: vr 14 feb 2014 23:30
Rijdt met: Canyon Spectral CF 8.0 2017

Re: 24.04.2016 - Kortrijk-Dutsel (Holsbeek) - 10e editie

Bericht door dennisVO »

top ritje!!
prachtige omgeving.

jammer van de hagel/sneeuw/regenbui die het parcours veranderde in schuiverij.
maar toch doorgereden.

veel mensen die helling van 11.6% opgeraakt (na de regenbui)?
ben er zonder afstappen opgeraakt, de rest allemaal te voet precies :-)

allemaal vriendelijke enthousiaste medewerkers.

en merci voor de fles Jacob!!
ziet er alleen heel troubel uit, en véél bezinksel. hopelijk geen schijterij :-)
ugo
Mountainbiker
Berichten: 62
Lid geworden op: zo 21 jan 2007 22:15
Rijdt met: orbea

Re: 24.04.2016 - Kortrijk-Dutsel (Holsbeek) - 10e editie

Bericht door ugo »

DANK
Wij danken de bijna 800 deelnemers aan onze 10e toertocht. Jullie hebben wel een paar fikse aprilse grillen moeten doorstaan.

De opmerking ivm met de parking is terecht maar hadden niet voorzien dat er al moeilijkheden zouden zijn na één regenbui. We zullen dit zeker onthouden.

Wij danken ook al onze medewerkers die deze tocht mogelijk hebben gemaakt. In eerste instantie de afpijlers die 2 dagen rondgereden hebben op het parcours, met flink wat hoogtemeters. Dank ook aan de jonge garde voor de service bij de bevoorrading, de parking en alle andere taken. En tenslotte de helpers in de kantine en de inschrijving.

Nogmaals dank aan iedereen en tot volgend jaar.

de inrichter
4XPBikers
Gebruikersavatar
Rucher
Mountainbiker
Berichten: 172
Lid geworden op: ma 05 okt 2009 22:06
Rijdt met: Cannondale Rush , Scalpel 29

Re: 24.04.2016 - Kortrijk-Dutsel (Holsbeek) - 10e editie

Bericht door Rucher »

Vandaag in een hagelbui naar de inschrijving, droog gebleven tot een 35 km en dan een stevig bui .
Het parkoer lag er met momenten goe glad bij . Perfecte bepijling , enkel zoals ik al kon lezen mochten de stukjes banaan wat groter. Ook op het einde een leuk nieuw stukje bos . Enkel tip voor volgend jaar een beter parkeer begeleiding, iet na 8 te was het nogal hectisch . verder =D> =D> voor de organisatie en de jenever
Gebruikersavatar
JuMa
Mountainbiker
Berichten: 86
Lid geworden op: za 07 aug 2010 21:27
Rijdt met: Scott Spark RC 900 Team / Sensa Fiori TNT Pro

Re: 24.04.2016 - Kortrijk-Dutsel (Holsbeek) - 10e editie

Bericht door JuMa »

Jammer van het weer, maar voor de rest een prachtige rit. Voor zelf uit de streek te zijn, toch nog een nieuw stukje leren kennen (boske aan de autostrade na 2e bevoorrading). =D>

Iemand een idee waar de foto's terecht komen?
Ik ben nl. 2 maal ne fotograaf tegen gekomen in nieuwrode.
Plaats reactie