Za 09/05/2015 - 8ste HerderMarathon - Schorisse (Maarkedal)

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
90+ON29
Mountainbiker
Berichten: 10
Lid geworden op: ma 15 apr 2013 12:23
Rijdt met: specialized sj 29 comp

Re: Za 09/05/2015 - 8ste HerderMarathon - Schorisse (Maarked

Bericht door 90+ON29 »

stubbe schreef: daar was blijkbaar nog een stuk prikkeldraad gespannen op 20cm hoogte. Die ik uiteraard niet gezien had, gevolg: met wiel blijven aan haperen en gevallen met zijde in de modder, gelukkig zonder veel erg.
Ik reed denk ik 2 fietsers achter u. Het was inderdaad sierlijk hoe je zijwaarts kennis maakte met de Elzeelse moore.
Gebruikersavatar
dh3
Mountainbiker
Berichten: 62
Lid geworden op: wo 03 mar 2010 23:33
Rijdt met: Gullegem

Re: Za 09/05/2015 - 8ste HerderMarathon - Schorisse (Maarked

Bericht door dh3 »

Hallo,

Waar vind je de foto's van deze rit terug?

Mvg
David
Chakam
Mountainbiker
Berichten: 53
Lid geworden op: vr 23 nov 2012 17:20

Re: Za 09/05/2015 - 8ste HerderMarathon - Schorisse (Maarked

Bericht door Chakam »

Gebruikersavatar
Herder Ben
Mountainbiker
Berichten: 439
Lid geworden op: di 09 dec 2003 21:57
Rijdt met: Epic 06 & Stumpjumper HT 08
Contacteer:

Re: Za 09/05/2015 - 8ste HerderMarathon - Schorisse (Maarked

Bericht door Herder Ben »

Alle foto's van Sportograf staan inderdaad net online en kunnen dus bekeken en aangekocht worden via hun website: http://www.sportograf.com/fr/shop/event/3043" onclick="window.open(this.href);return false;
D'Haese
Mountainbiker
Berichten: 87
Lid geworden op: zo 30 jun 2013 15:25
Rijdt met: Cube LTD Pro 2013 (29er)

Re: Za 09/05/2015 - 8ste HerderMarathon - Schorisse (Maarked

Bericht door D'Haese »

Staan er nog ergens anders foto's ook? Ik herinner mij dat er iemand foto's aan het nemen was in een afdaling, maar niet die die Sportograf online heeft geplaatst...
Gebruikersavatar
Herder Ben
Mountainbiker
Berichten: 439
Lid geworden op: di 09 dec 2003 21:57
Rijdt met: Epic 06 & Stumpjumper HT 08
Contacteer:

Re: Za 09/05/2015 - 8ste HerderMarathon - Schorisse (Maarked

Bericht door Herder Ben »

Op onze facebook pagina staan er reeds een 80 foto's van herder Carl. Deze zijn ook terug te vinden op onze herder en herdermarathon website ...
Gebruikersavatar
Herder Frederik
Mountainbiker
Berichten: 84
Lid geworden op: do 11 dec 2003 10:32
Rijdt met: Een grisden en een zwartn
Contacteer:

Re: Za 09/05/2015 - 8ste HerderMarathon - Schorisse (Maarked

Bericht door Herder Frederik »

Deelnemers aller landen, heel erg bedankt voor jullie deelname!
Ondanks de onheilspellende berichten van de VRT profeten Frank en Sabine zijn jullie toch in redelijke getale afgekomen: 1450 stuks, wat ons deugd deed. Jullie commentaren lezen is in feite onze supercompensatie, en de aanzet om door te gaan op hetzelfde elan.

Sta mij toe even jullie aandacht te vragen voor het volgende, waar ook de mensen van Agentschap Natuur en Bos (ANB) ons specifiek om vroegen:
De Herdermarathon rijdt door verschillende openbare, maar voor fietsers/mountainbikers verboden, paadjes zoals onderandere Bos Ter Rijst en het Muziekbos (om er 2 te noemen). Hiervoor krijgen we telkens een eenmalige vergunning, en moeten we op onze communiezieltjes beloven dat we de boel proper gaan bepijlen, afpijlen en opkuisen. Na onze tocht zijn deze paadjes per mountainbike off limit, verboden, ontoegankelijk (vergeef me, ik probeer maar duidelijk te zijn). Hetzelfde geldt voor de privé passages waar we soms heel veel moeite voor moeten doen.
Mag ik jullie vragen, ik wil desnoods smeken, om die paadjes NIET na te rijden? Tenzij je zelf expliciete toegang hebt natuurlijk. Ik herhaal mezelf als ik zeg dat we al verschillende privé stukken verloren zijn door bikers die geen respect hebben voor regels of andermans eigendom. Ook wie iemand kent of ziet die doet, zeg het die persoon aub dat zo'n zaken problemen zullen geven. ANB heeft al gezegd dat er meer controles zullen komen in de bossen (geen dreiging maar een verwittiging), en de boetes zijn niet mals. Maar het is des te erger voor organisatoren van marathons in onze streek dat we telkens meer moeite moeten doen voor minder stukken.
We zullen een dezer dagen een publieke GPS track beschikbaar stellen zonder off limit paadjes. Dus niet the full monty real deal, maar daarvoor moet je in mei 2016 maar naar Schorisse terugkomen ;)

Hopelijk zien we jullie volgend jaar terug en luister je niet naar Frank en Sabine, en zou je na 8 edities al moeten weten: op de Herdermarathon wordt het ALTIJD mooi weer!
Filemon1
Mountainbiker
Berichten: 18
Lid geworden op: vr 23 nov 2012 19:09
Rijdt met: Trek Superflu Elite SL

Re: Za 09/05/2015 - 8ste HerderMarathon - Schorisse (Maarked

Bericht door Filemon1 »

Geweldige organisatie. Wij zijn ook voor de 120km gegaan en ik blij te horen dat het merendeel choco was. Ikzelf dus ook. Vorig jaar hadden we de 100km gedaan en dit smaakte toen naar meer. Lag het aan de km's , de hoogtemeters of de wind waardoor ik stik-kapot was? Een ding is zeker, volgend jaar ben ik terug van de partij.
Bedankt aan alle Herders en doe zo verder. Zo'n organisatie daar mag je fier op zijn. Met hoeveel vrijwilligers zijn jullie? Iedereen heel vriendelijk , perfecte bepijling en uitgebreide bevoorradingen.
Is er toevallig bij de verloren voorwerpen een blauw mouwstuk gevonden? Dit ben ik onderweg verloren. Laat maar iets weten. Trouwens veel materiaal onderweg tegengekomen hoor.
Gebruikersavatar
ben505
Mountainbiker
Berichten: 162
Lid geworden op: di 13 jul 2010 11:54
Rijdt met: ridley
Contacteer:

Re: Za 09/05/2015 - 8ste HerderMarathon - Schorisse (Maarked

Bericht door ben505 »

filmkes zijn klaar
deel 1
" onclick="window.open(this.href);return false;
deel 2
" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Boebbel
Forum beheerder
Berichten: 534
Lid geworden op: ma 10 nov 2014 10:36
Rijdt met: groene fully en grijze HT

Re: Za 09/05/2015 - 8ste HerderMarathon - Schorisse (Maarked

Bericht door Boebbel »

Ik zie bos - bos - bos, praktisch niet te geloven dat dit in vlaanderen is. Hopelijk kan ik er volgende keer wel bij zijn. :-?

Ik kijk ook uit naar de publieke GPS track... om in stukskes te rijden. :-$
Plaats reactie