Za 09/05/2015 - 8ste HerderMarathon - Schorisse (Maarkedal)

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
kitana-racing
Mountainbiker
Berichten: 61
Lid geworden op: do 21 feb 2008 19:09
Rijdt met: Cube Reaction Pro 29

Re: Za 09/05/2015 - 8ste HerderMarathon - Schorisse (Maarked

Bericht door kitana-racing »

micmarti schreef:Dikke proficiat aan de organisatie =D> Fantastische rit met schone balans tussen lastige stroken en recuperatiezones, ruime bevoorrading en nooit de indruk gehad dat er veel volk op pad was ... Kan hier eigenlijk enkel maar op boffen. Had door blessure nog bijna niet op de fiets gezeten en uiteindelijk met veel twijfels aan de 60 km begonnen, maar heb het mij niet beklaagd. Optielus is zeker een meerwaarde, al heb ik ook mijn twijfels bij die 30 % :lol: Jammer dat het boske van den docteur er niet meer in zat (blijkbaar toch geen toelating gekregen van de eigenaar omdat er teveel erosie op de paden komt). Misschien beter zo, fantastische strook maar stropte daar wel helemaal toe vorig jaar. Volgend jaar weer rood aangekruist in mijn agenda, hopelijk voor de 120!
Ik heb me aan de laatste bevoorrading laten vertellen dat het doktersbosje kapot gereden was door quads blijkbaar..
Gebruikersavatar
jootje
Mountainbiker
Berichten: 377
Lid geworden op: za 23 dec 2006 19:33
Rijdt met: Canyon CF SL 29

Re: Za 09/05/2015 - 8ste HerderMarathon - Schorisse (Maarked

Bericht door jootje »

kitana-racing schreef:
micmarti schreef:Dikke proficiat aan de organisatie =D> Fantastische rit met schone balans tussen lastige stroken en recuperatiezones, ruime bevoorrading en nooit de indruk gehad dat er veel volk op pad was ... Kan hier eigenlijk enkel maar op boffen. Had door blessure nog bijna niet op de fiets gezeten en uiteindelijk met veel twijfels aan de 60 km begonnen, maar heb het mij niet beklaagd. Optielus is zeker een meerwaarde, al heb ik ook mijn twijfels bij die 30 % :lol: Jammer dat het boske van den docteur er niet meer in zat (blijkbaar toch geen toelating gekregen van de eigenaar omdat er teveel erosie op de paden komt). Misschien beter zo, fantastische strook maar stropte daar wel helemaal toe vorig jaar. Volgend jaar weer rood aangekruist in mijn agenda, hopelijk voor de 120!
Ik heb me aan de laatste bevoorrading laten vertellen dat het doktersbosje kapot gereden was door quads blijkbaar..
Beetje info ivm Boske van den Dokteur: geen probleem met quads hoor, maar is gewoon beslissing van de familie om geen tochten meer toe te laten. Den Dokteur zelve is ongeveer halverwege de tachtig, maar tot vorig jaar ruimde hij ieder jaar eigenhandig alles op. Bladeren weg, omgevallen bomen, puttekes vullen... taak waar hij paar weken zoet mee was. Maar jammer genoeg doet hij dit nu niet meer, zodat bosje niet meer berijdbaar is. RIP boske van den Dokteur. En aan allen die er ooit in slaagden om het foutloos te rijden: herinnering om te koesteren!


Stuk met bouwafval: openbare weg, maar trekt er totaal niet meer op :( .... enige alternatief was jullie via de baan sturen. Wij hopen dat de natuur zich op een jaartje toch nog vlug herstelt, zodat het er weer door kan tegen volgende editie.
Gebruikersavatar
Gepe
Mountainbiker
Berichten: 8
Lid geworden op: wo 17 sep 2014 18:27

Re: Za 09/05/2015 - 8ste HerderMarathon - Schorisse (Maarked

Bericht door Gepe »

De best of foto's van Sportograf zijn er al

http://www.sportograf.com/nl/shop/event ... marathon-8
vani
Mountainbiker
Berichten: 778
Lid geworden op: zo 08 aug 2010 13:29
Rijdt met: Specialized & BMC

Re: Za 09/05/2015 - 8ste HerderMarathon - Schorisse (Maarked

Bericht door vani »

dat is beloftevol :p
manontheside
Mountainbiker
Berichten: 192
Lid geworden op: za 15 aug 2009 10:56
Rijdt met: Sobre Dad - Salsa Spearfish - Genesis Croix de Fer

Re: Za 09/05/2015 - 8ste HerderMarathon - Schorisse (Maarked

Bericht door manontheside »

Gepe schreef:De best of foto's van Sportograf zijn er al

http://www.sportograf.com/nl/shop/event ... marathon-8
Juij, ik sta erbij 8)
Gebruikersavatar
Pirgy
Mountainbiker
Berichten: 168
Lid geworden op: wo 30 mei 2007 12:50
Rijdt met: Cannondale Flash 29
Contacteer:

Re: Za 09/05/2015 - 8ste HerderMarathon - Schorisse (Maarked

Bericht door Pirgy »

Voor mij was dit de eerste keer Herdermarathon en de eerste keer in deze streek maar niet de laatste keer, dat staat vast!
Dikke =D> =D> =D> voor de Herders. Zeer mooie organisatie, vriendelijke mensen aan inschrijving en bevoorrading.
Heb de 80km gereden maar jammer genoeg aan BV3 huiswaarts moeten keren wegens tijdgebrek. Had de streek en tocht onderschat :-? En de conditie mss ook wel, snelheid lag lager dan ik had voorop gesteld. Te lang stilgelegen in de winter :( en nen baby van 6 weken doen daar precies toch ni goed aan.
Maar terugkeren doe ik zeker! En dan nog liefst voor een langere afstand
Ik zou zeggen, Herders doe zo voort =D> =D> =D>


http://www.wcupclassicmtb.be
Gebruikersavatar
blackie
Mountainbiker
Berichten: 776
Lid geworden op: za 05 dec 2009 10:26
Rijdt met: Giant 27,5plus en Pyga oneten29

Re: Za 09/05/2015 - 8ste HerderMarathon - Schorisse (Maarked

Bericht door blackie »

prideandglory1891 schreef:
Gregje schreef:Ikzelf miste wel peperkoek... ;-). .
Peperkoek? De lagen toch chips en tuc koeken? :lol:
Ook nog na uw passage??? :lol: :lol: :lol: :lol:
Kartouch
Mountainbiker
Berichten: 14
Lid geworden op: zo 30 mar 2014 01:07
Rijdt met: Cube ltd pro

Re: Za 09/05/2015 - 8ste HerderMarathon - Schorisse (Maarked

Bericht door Kartouch »

De 35 km meegedaan, maar de klimmekes toch wel goed gevoeld. De afdalingen waren de max! Maar wat wil je? Top georganiseerd en top qua streek!
Mat_23
Mountainbiker
Berichten: 32
Lid geworden op: wo 05 mar 2014 19:49
Rijdt met: Trek Superfly 8

Re: Za 09/05/2015 - 8ste HerderMarathon - Schorisse (Maarked

Bericht door Mat_23 »

Voor de eerste maal deze marathon gereden.
Heb voor de 120km gekozen. Dacht dat dit vlot ging lukken na Roc Marathon-Houffalize.

Toch onderweg dikwijls gevloekt. Geen frisse benen aan de start en na 100km volledig choco gereden.
Op karakter de laatste 20km uitgereden. Maar dan was het vat volledig leeg.
De vlaamse ardennen hebben me zeer gedaan :-$

Top organisatie!
_anonymus_
Mountainbiker
Berichten: 1452
Lid geworden op: vr 06 jan 2012 18:36
Rijdt met: big wheels - steel is real

Re: Za 09/05/2015 - 8ste HerderMarathon - Schorisse (Maarked

Bericht door _anonymus_ »

De Herdermarathon...
Toen ik in 2008 mijn eerste MTB kocht, was dit één van de ritten die mij definitief verslingerd maakten aan het mountainbiken. Toen was alles nog nieuw en ongelooflijk spannend, en scheet ik in mijn broek in het Livierenbos.
In 2009 was de conditie al wat beter en werd er al een wat langere afstand gereden, in 2010 werd dat zelfs de 90 km.
Editie 2011 gemist omdat ik moest werken die zaterdag, 2012 idem. 2013 en 2014 niet kunnen rijden omdat ik de BeMC reed in hetzelfde weekend.
2015 was dus als een weerzien met een oude vriend. En wat voor een weerzien!

Het begon nochtans niet te goed. Vrijdagavond veel te laat in bed geraakt, zaterdag opgestaan met spieren die op voorhand al pijn deden, en een slecht gevoel in de maag.
Ik had al de hele week de intentie om voor 'the full monty' te gaan, maar zaterdagmorgen begon ik te twijfelen of dat wel ging lukken. 't Was ook al 8u30 vooraleer ik ben kunnen starten. Soit, genoeg mogelijkheden om te shortcutten indien nodig, dus begonnen met de eerste lus van de 120. Geen te zware lus, deze, dus ideaal om op te warmen.
BV1 en BV2 werden vlot gehaald, bij BV3 begon ik toch te voelen dat het een zware dobber ging worden om dit volledig uit te rijden. Vooral eten was een probleem, ik had wel honger, maar na elke bevoorrading had ik een half uur last van mijn maag. Niet al te veel gegeten, dus.
Gelukkig lag er een fantastisch mooi stuk tussen BV3 en BV4, met als hoogtepunt het Ronnybos. Vrij vlot BV4 gehaald, en direct een pak meer hoogtemeters op de teller.
Na BV4 begon de moraal wat bergaf te gaan, gelukkig was daar het heksenpad incl. het 'petite bête' om er de goesting weer in te krijgen.
Uiteindelijk weer vlot BV5 gehaald. Het Livierenbos ging wat moeizamer dan gewoonlijk met 100 km in de benen, maar al bij al was het gevoel nog ok. BV6 bleek echter wat verder te liggen dan aangegeven werd bij BV5, en dit gaf mijn moraal toch een serieuze tik. Bovendien nog eens een pijltje gemist en een stuk moeten terugrijden, met dik 100 km op de teller begint elke extra km er één te veel te worden.
Toch bij BV6 geraakt, waar ze al aan het opkuisen waren. Niet te lang blijven hangen en doorgereden voor de laatste 11 km. De Yskelder ging vlot, maar dan kwam dat eindeloos lang recht stuk asfalt door de velden, met een keiharde wind recht op kop. Hier ben ik volledig kapot gegaan. Iets later een laatste splitsing, 80 km naar links, 120 km naar rechts. De benen leeg, de moraal weg, toch naar links gereden omdat ik wist dat dit een km of 3 minder betekende. De laatste klim naar de start reed ik nog zo traag dat ik bijna omver viel, de optielus heb ik dan ook links laten liggen.
Beetje teleurgesteld omdat het net niet gelukt is om alles te rijden, uiteindelijke afstand 120,2 km en 2305 hoogtemeters. Effectieve rijtijd 07:45, bewogen gemiddelde 15,5 km/h.

Fantastisch uitgepijld, super parcours, super bevoorradingen, wat wil een mens nog meer.

Minpunten: geen braadworsten meer om 17u30, en veel te veel wind :-D
Plaats reactie