zo 26/04/2015 Cuesme Mons (La Transboraine)

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
marb
Mountainbiker
Berichten: 330
Lid geworden op: ma 30 jun 2003 12:08
Rijdt met: Cannondale scalpel 26"

Re: zo 26/04/2015 Cuesme Mons (La Transboraine)

Bericht door marb »

Nja nja klinkt veelbelovend wie weet, als het weer wat mee wil...
Knappe filmkes mensen!!
Fritsie
Mountainbiker
Berichten: 1339
Lid geworden op: za 14 okt 2006 22:08
Rijdt met: Trek

Re: zo 26/04/2015 Cuesme Mons (La Transboraine)

Bericht door Fritsie »

Morgen samen met Luckyluc en Polar bear aanwezig op deze toch wel pittige tocht. Spiermassa, als je wil meerijden... even na acht uur zijn we ter plaatse.
Gebruikersavatar
spiermassa
Mountainbiker
Berichten: 1967
Lid geworden op: do 13 dec 2007 16:32
Rijdt met: trek fuel ex8 29'r en 26'r,trek stache,specialized fatboy,cube reaction,,thomson x-line

Re: zo 26/04/2015 Cuesme Mons (La Transboraine)

Bericht door spiermassa »

ja man de regen had hier in één dag goed toegeslagen.Deze tocht die droog al ne serieuse boterham is (technische klimmen en afdalingen) ging vandaag in tkwadraat met de bruine zeep (kan ook aan de zomerbanden liggen).Terrils vielen nog mee ,mo da bos in tmidden tocht ](*,) ](*,) ](*,) ](*,) ](*,) ik deed meer meters links rechts dan vooruit.Pas op dit blijft een supertocht.....hopelijk volgend jaar weer droger.
Fritsie
Mountainbiker
Berichten: 1339
Lid geworden op: za 14 okt 2006 22:08
Rijdt met: Trek

Re: zo 26/04/2015 Cuesme Mons (La Transboraine)

Bericht door Fritsie »

Inderdaad, een supertocht, maar toch moet ik deemoedig bekennen dat de terrils in het begin van de tocht telkens net iets te steil zijn, zowel het klimmen als het dalen. Vorig jaar al serieus getwijfeld om deze tocht nog te rijden en nu zeker van mijn stuk. Het bos van Colfontaine bevatte meer modder dan ik gevreesd had. Voor de mensen die houden van technische hoogstandjes blijft dit een zeer goed georganiseerde supertocht, voor mezelf (die op een niveau Tangissart/Leernes zit) is hij iets te hoog gegrepen. Bedankt voor de prachtige organisatie. =D> =D> =D>
Gebruikersavatar
moonrider
Mountainbiker
Berichten: 697
Lid geworden op: ma 27 mar 2006 20:05

Re: zo 26/04/2015 Cuesme Mons (La Transboraine)

Bericht door moonrider »

Ik vond het weer een zot tochtje ! Verschoten van hoeveel het hier moet geregend hebben , maar niks van problemen ondervonden .
Enkel de steile afdaling in het begin mij mispakt en een mooi stunt als gevolg met een goed gehavende knie voor de rest van de rit ! Zolang we niet stilvielen geen probleem maar nu wel serieus wat last , komt wel goed zeker binnen enkele dagen ? Het zullen moeilijke trappen worden op het werk om te depanneren ( lees trappen nemen )
Gebruikersavatar
Krisse²1
Mountainbiker
Berichten: 47
Lid geworden op: do 01 jan 2009 23:00
Rijdt met: Commençal Meta55 Carbon fully + FUJI Tahoe 1.1 ht

Re: zo 26/04/2015 Cuesme Mons (La Transboraine)

Bericht door Krisse²1 »

Technische hoogstandjes met gladde boomwortels, schuivende kleilagen, afbrokkelende stenen en verzadigde modder :)

Dat is een mooie samenvatting van dit ritje :)
Gebruikersavatar
spiermassa
Mountainbiker
Berichten: 1967
Lid geworden op: do 13 dec 2007 16:32
Rijdt met: trek fuel ex8 29'r en 26'r,trek stache,specialized fatboy,cube reaction,,thomson x-line

Re: zo 26/04/2015 Cuesme Mons (La Transboraine)

Bericht door spiermassa »

moonrider schreef:Ik vond het weer een zot tochtje ! Verschoten van hoeveel het hier moet geregend hebben , maar niks van problemen ondervonden .
Enkel de steile afdaling in het begin mij mispakt en een mooi stunt als gevolg met een goed gehavende knie voor de rest van de rit ! Zolang we niet stilvielen geen probleem maar nu wel serieus wat last , komt wel goed zeker binnen enkele dagen ? Het zullen moeilijke trappen worden op het werk om te depanneren ( lees trappen nemen )

mij ook mispakt aan de afdaling ......wel 20m verder een zogezegde betere afdaling gezocht(zonder erosiesporen) maar bijna benden ne s-bocht tussen de bomen gemist ......veloo de bomen in ,ik over tstuur.Resultaat helm kapot ,kleine buil op mijne kop ,schouder een beetje stijf en trots geschonden..........maar ge ziet weer da ne nelm een must is.
Gebruikersavatar
bdc
Mountainbiker
Berichten: 268
Lid geworden op: zo 13 jun 2010 16:38
Rijdt met: Niner Jet 9 Carbon
Contacteer:

Re: zo 26/04/2015 Cuesme Mons (La Transboraine)

Bericht door bdc »

Een streek die ik niet zo goed ken - vorig jaar eens Raid d'Englebert gereden, en daar zaten wel enkele fijne stukken in... Op basis van de commentaren van vorige jaren, leek deze tocht mij meer uit de streek te halen - en zeker niet teleurgesteld! Vooral de eerste helft, de ene mijnterril na de andere, steil klimmen, nog steiler afdalen, en dolle pret op het BMX parcours, en alles was nog goed berijdbaar.

Daarna kwam het Bois de Colfontaine, zeer mooi, maar het leek wel alsof daar dagenlang een regenwolk had bovengehangen terwijl het in de rest van het land kurkdroog was... op die laag blubber ging het daar meer van links naar rechts ipv vooruit! :-D Aan de 3de bevoorrading besloten de extra 8km (voor de volle 85km) door datzelfde modderbos links te laten liggen... nog wat mijnterrils en een steengroeve, maar de stevige regenbui en wat later hagelbui had de steile klimmen en afdalingen moeilijker berijdbaar gemaakt, de fiets ging niet altijd meer dezelfde richting uit als het manneke :lol: en enkele keren tegen de grond zonder erg. Eén keer zo goed als op de poep naar beneden, weer zo een steile knik, met een diep spoor (veel voetstappen, weinig bandensporen) :-k richting de Ravel.

Laatste 15km is van het modale toertochtniveau - wel nog enkele klimmen en snelle afdalingenen, technisch minder uitdagend... maar dat vonden we niet erg, met 77km en bijna 4u45 op de fiets hadden we onze portie MTB wel gehad! :-D En wat voor een portie, technisch uitdagend, fysiek zwaar, hoog fungehalte, en net op tijd voor de hevige regenval binnen.
wekke667
Mountainbiker
Berichten: 20
Lid geworden op: za 04 jan 2014 22:43

Re: zo 26/04/2015 Cuesme Mons (La Transboraine)

Bericht door wekke667 »

Was bangelijke tocht... 65km gedaan wel vettig....
Gebruikersavatar
winnitou
Mountainbiker
Berichten: 973
Lid geworden op: di 15 apr 2008 20:40
Rijdt met: trek 6900

Re: zo 26/04/2015 Cuesme Mons (La Transboraine)

Bericht door winnitou »

Eéntje voor de statistieken : weet er toevallig iemand hoeveel het stijgingspercentage van die eerste klim op de terril was? (die met al die wandelaars :wink: )
Plaats reactie