ZO 01/02/2015 Pellenberg :: 7° Hoogste Punt toertocht

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Late Roeping
Mountainbiker
Berichten: 7
Lid geworden op: vr 14 jan 2011 15:55
Rijdt met: Bulls Copperhead 3

Re: ZO 01/02/2015 Pellenberg :: 7° Hoogste Punt toertocht

Bericht door Late Roeping »

Ik heb het laatste stuk van de 54 km eerst gedaan, en dat lag er in de ochtend nog goed bij. De regen onderweg heeft het parcours geen goed gedaan. Ik heb drie keer de modder van achter de trapas moeten peuteren, ik geraakte gewoon niet meer vooruit met dat pakje :)

Met een Rohloff blijf je wel schakelen, maar als de jus weg is uit de benen, heb je daar niet veel aan...

De organisatie was wel vlekkeloos, bedankt! Hopelijk volgende keer beter weer!
jotabomba
Mountainbiker
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 04 nov 2013 20:57

Re: ZO 01/02/2015 Pellenberg :: 7° Hoogste Punt toertocht

Bericht door jotabomba »

Mooie, maar zware tocht.
Bij de eerste helling had ik al door dat niet de hoogtemeters, maar de blubber het zwaar gingen maken. En af en toe was het inderdaad stoempen of stilvallen.
Ik was zowaar blij als ik een bordje van een helling zag :-D .
Dikke pluim aan de organisatie om zo een tocht in elkaar te steken.
En wat een luxe met die bordjes aan het begin van de helling, zo kan je je cartouches sparen...
Afspuitstand ook grote luxe met zelfs mensen van de organisatie om alles in goede banen te leiden.
Volgend jaar zeker opnieuw van de partij !

Volgende week Zoenk....
Gebruikersavatar
Dr.Gonzo
Mountainbiker
Berichten: 3310
Lid geworden op: zo 08 aug 2004 18:16
Rijdt met: Santa Cruz / Commencal / Niner

Re: ZO 01/02/2015 Pellenberg :: 7° Hoogste Punt toertocht

Bericht door Dr.Gonzo »

Het was er met momenten wat over. Die sneeuw en hagelbui was letterlijk en figuurlijk den druppel...hoewel dat dat in dit geval In het meervoud moet gelezen worden. Uiteraard kan de organisatie niets veranderen aan de weersomstandigheden.
Gebruikersavatar
dennisVO
Mountainbiker
Berichten: 527
Lid geworden op: vr 14 feb 2014 23:30
Rijdt met: Canyon Spectral CF 8.0 2017

Re: ZO 01/02/2015 Pellenberg :: 7° Hoogste Punt toertocht

Bericht door dennisVO »

ik heb enkele keren gedacht om gewoon te stoppen terug te draaien, fietske af spuiten, auto in en nor huis karren.
mor toch doorgebeten en uitgereden.
was een fijn tochtje, mor zou hem graag nog eens rijden in betere weersomstandigheden :-)
rx-ke
Mountainbiker
Berichten: 77
Lid geworden op: za 28 apr 2012 23:51
Rijdt met: SCOTT SCALE 20

Re: ZO 01/02/2015 Pellenberg :: 7° Hoogste Punt toertocht

Bericht door rx-ke »

Vertrokken voor de 54, maar halfweg besloten dat de 49 ook wel zwaar genoeg gingen zijn gezien de regen.
Uiteindelijk toch nog 52kM. op de teller en zo goed als zonder benzine.
Prima organisatie en wat een luxe aan informatie beneden aan de hellingen.
Prachtig parcours zelfs in deze weersomstandigheden.
Tot volgend jaar dan weer.....

PS, aan DonJos.
Jouw handdoek zit in de was, dus tot een van de volgende ritten.
tantatium
Mountainbiker
Berichten: 43
Lid geworden op: zo 20 apr 2014 11:31
Rijdt met: Cube LTD SL Model 2014

Re: ZO 01/02/2015 Pellenberg :: 7° Hoogste Punt toertocht

Bericht door tantatium »

rx-ke schreef:Vertrokken voor de 54, maar halfweg besloten dat de 49 ook wel zwaar genoeg gingen zijn gezien de regen.
Uiteindelijk toch nog 52kM. op de teller en zo goed als zonder benzine.
Prima organisatie en wat een luxe aan informatie beneden aan de hellingen.
Prachtig parcours zelfs in deze weersomstandigheden.
Tot volgend jaar dan weer.....

PS, aan DonJos.
Jouw handdoek zit in de was, dus tot een van de volgende ritten.
+1 op alles wat je vermeld :)

Eerst 54 , maar wegens omstandigheden de 49 gedaan. En ook totaal geen Jus meer in de batsen.
Ik was maar aant denken om tussendoor naar Pellenberg terug te rijden wat ik denk dat heel veel mensen gedaan hebben. Want op laatste kwam ik geen kat meer tegen.
Maar toch doorgebeten, Alles was netjes georganiseerd, enkel het weer was verkeerd besteld :) maar daar kan niemand wat aandoen.

Als ik op kleinste versnelling reed trok men ketting steeds dubbel door de modder. Dat was echt een domper op de hele dag. Hierdoor het sukkelpad niet eens halfweg op geraakt :(.
Vingers en tenen waren ook vanaf halfweg gevoelloos door die smeltende sneeuw.

Volgend jaar liefst +-15°c en stralend zonnetje dan kom ik zeker weer

Voor de mensen met intresse in het tochtje, indien je de gpx wilt pm me maar :

https://www.strava.com/activities/248966628" onclick="window.open(this.href);return false;
http://connect.garmin.com/modern/activity/687427969" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
madskatingcow
Mountainbiker
Berichten: 5036
Lid geworden op: za 31 jul 2004 12:27
Rijdt met: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Re: ZO 01/02/2015 Pellenberg :: 7° Hoogste Punt toertocht

Bericht door madskatingcow »

En zeggen dat het er vandaag in Dessel werkelijk perfect bij lag, op een strook van 100m modder in totaal na. Enkel in de zomer is het er nog beter. 40km, singletracks en amper vuil :drunk:
tantatium
Mountainbiker
Berichten: 43
Lid geworden op: zo 20 apr 2014 11:31
Rijdt met: Cube LTD SL Model 2014

Re: ZO 01/02/2015 Pellenberg :: 7° Hoogste Punt toertocht

Bericht door tantatium »

madskatingcow schreef:En zeggen dat het er vandaag in Dessel werkelijk perfect bij lag, op een strook van 100m modder in totaal na. Enkel in de zomer is het er nog beter. 40km, singletracks en amper vuil :drunk:
Alle respect maar in Dessel zijn er geen hoogteverschillen. :) Dus voor mij geen MTB Mekka.

In de regio lommel / mol / turnhout is de grond veel meer waterdoorlatend ( zandgrond), dus gaat altijd beter fietsen zijn daar.
DonJos
Mountainbiker
Berichten: 23
Lid geworden op: ma 22 dec 2014 13:56
Rijdt met: Trek Superfly 7

Re: ZO 01/02/2015 Pellenberg :: 7° Hoogste Punt toertocht

Bericht door DonJos »

rx-ke schreef:Vertrokken voor de 54, maar halfweg besloten dat de 49 ook wel zwaar genoeg gingen zijn gezien de regen.
Uiteindelijk toch nog 52kM. op de teller en zo goed als zonder benzine.
Prima organisatie en wat een luxe aan informatie beneden aan de hellingen.
Prachtig parcours zelfs in deze weersomstandigheden.
Tot volgend jaar dan weer.....

PS, aan DonJos.
Jouw handdoek zit in de was, dus tot een van de volgende ritten.
Inderdaad, tof maar zwaar parcours! Eerste TT, zwaar maar echt wel content dat ik heb meegereden. Uiteindelijk toch nog de 49 meegereden en het ging, al was ik wel écht helemaal leeg op het einde.

En ja, ik was dus blijkbaar wel iets vergeten.. We zullen mekaar nog wel eens tegenkomen op een TT en dan trakteer ik u nog op ene Chouffe!
Gebruikersavatar
madskatingcow
Mountainbiker
Berichten: 5036
Lid geworden op: za 31 jul 2004 12:27
Rijdt met: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Re: ZO 01/02/2015 Pellenberg :: 7° Hoogste Punt toertocht

Bericht door madskatingcow »

tantatium schreef: Alle respect maar in Dessel zijn er geen hoogteverschillen. :) Dus voor mij geen MTB Mekka.

In de regio lommel / mol / turnhout is de grond veel meer waterdoorlatend ( zandgrond), dus gaat altijd beter fietsen zijn daar.
Tuurlijk, maar als je dit hier allemaal leest over terugdraaien onderweg etc., wat is dan het slimste? ;-)
Pellenberg ligt praktisch in mijn tuin, gezien het weer van afgelopen week / vandaag = baggeren.
Plaats reactie