zo 04/01 beverlo

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
jean-ke
Mountainbiker
Berichten: 104
Lid geworden op: di 21 jun 2011 22:23
Rijdt met: Cannondale flash

Re: zo 04/01 beverlo

Bericht door jean-ke »

Erik.B schreef:Mooie tocht, op een paar bagger stroken na helemaal niet vettig.
Heb een poging gedaan om de terril te beklimmen maar ben niet verder geraakt als de zijkant van dat bosje, bijna alle bikers draaiden zich om omdat het te vettig was om boven te geraken en geen goesting hadden om naar boven te wandelen wij hebben ons dan ook maar omgedraaid en de rest gevolgd naar de finish.
Als er iemand de track heeft die tot boven geraakt is dan wil ik deze wel hebben voor eens te doen bij beter weer, je mag die dan altijd door sturen naar erik.bollen@gmail.com" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Bedankt en tot de volgende keer
=Verstuurd! ;)
Gebruikersavatar
Erik.B
Mountainbiker
Berichten: 1396
Lid geworden op: di 05 jul 2005 11:21
Rijdt met: Orbea Oiz TR

Re: zo 04/01 beverlo

Bericht door Erik.B »

(o)
jean-ke schreef:
Erik.B schreef:Mooie tocht, op een paar bagger stroken na helemaal niet vettig.
Heb een poging gedaan om de terril te beklimmen maar ben niet verder geraakt als de zijkant van dat bosje, bijna alle bikers draaiden zich om omdat het te vettig was om boven te geraken en geen goesting hadden om naar boven te wandelen wij hebben ons dan ook maar omgedraaid en de rest gevolgd naar de finish.
Als er iemand de track heeft die tot boven geraakt is dan wil ik deze wel hebben voor eens te doen bij beter weer, je mag die dan altijd door sturen naar erik.bollen@gmail.com" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Bedankt en tot de volgende keer
=Verstuurd! ;)
(o) (o)
Gebruikersavatar
kazzz
Mountainbiker
Berichten: 793
Lid geworden op: di 25 jun 2013 11:20
Rijdt met: Trek SuperFly 9.8

Re: zo 04/01 beverlo

Bericht door kazzz »

Tocht viel nog mee!
Tot andere jaren, geen rij aan de inschrijving, geen rijen in de bos.
Hier en daar een vettig strookske, nat, dat wel, maar baggeren??? Baggeren doet ge als het zo vettig ligt als vandaag met papperige ondergrond, dan geraakt ge gvd nog ni vooruit bijna. De ondergrond is hard, dus das een beetje trappen en ge zijt er voorbij.

Maar.. dat vernieuwde parcour om de Terril naar boven te rijden... =; ](*,) In deze weersomstandigheden is het idd niet te doen. Er is zelfs niets plezant aan :-$
En ik heb de mannen die de jeneverkes moesten uitdelen ook horen klagen, dat het elk jaar hetzelfde liedje is, dat ze hun niet genoeg flessen willen geven. Dus deze jongens kunnen er nix aan doen!

ps. waarom stappen er 30 bikers af, van alle leeftijden etc.. voor een stom beekske over te rijden?? Elke week opnieuw zie ik van die fratsen :o Vorige week ik weet niet hoeveel bikers afstappen in Houthalen om ocharme een stukske van 2m omhoog te moeten rijden. Ma wel op het vlak stuk om ter snelst ](*,)
Ne kleine tip: schaaf uwe techniek een beetje bij da ge daar nie moet afstappen, dan gade vanzelf sneller..

Vandaag wel heel vriendelijke bikers met het voorbij rijden, inclusief diegene die wij voorbij reden die ook merci zeiden! Zo moet het!
junior72
Mountainbiker
Berichten: 1178
Lid geworden op: zo 18 jan 2004 14:44
Rijdt met: Scott Spark 710 2016 - Scott Scale 730 2014

Re: zo 04/01 beverlo

Bericht door junior72 »

Ik persoonlijk vond het een leuke tocht.
We waren vandaag met 12 Bike Brothers aanwezig waaronder enkele jongeren.
We hadden dan ook besloten om het rustiger aan te doen zodat die jongens met ons konden meerijden.
De ondergrond viel heel goed mee buiten enkele modderige passages zoals het beekje maar wat wil je met het weer van zaterdag.
Aan de terril ben ik begonnen maar na het eerste klimstuk ( allee wandelpassage ) had ik besloten hem rechts te laten liggen.
Chapeau aan de mannen die toch de moed hebben gehad om hem toch te bedwingen.
Ik woon vlakbij de terril en zal hem nog wel eens oprijden als hij wat droger ligt.
Proficiat aan de organisatie .
Tot volgend jaar


PS : Op 31-05-2015 krijgen jullie opnieuw de kans om de terril te bedwingen en hopelijk in drogere omstandigheden.
De organiserende club is dan MTB Bike Brothers en onze afstanden zijn dan 25 - 38 - 56 - 72 km zonder terril .
jean-ke
Mountainbiker
Berichten: 104
Lid geworden op: di 21 jun 2011 22:23
Rijdt met: Cannondale flash

Re: zo 04/01 beverlo

Bericht door jean-ke »

junior72 schreef:Ik persoonlijk vond het een leuke tocht.
We waren vandaag met 12 Bike Brothers aanwezig waaronder enkele jongeren.
We hadden dan ook besloten om het rustiger aan te doen zodat die jongens met ons konden meerijden.
De ondergrond viel heel goed mee buiten enkele modderige passages zoals het beekje maar wat wil je met het weer van zaterdag.
Aan de terril ben ik begonnen maar na het eerste klimstuk ( allee wandelpassage ) had ik besloten hem rechts te laten liggen.
Chapeau aan de mannen die toch de moed hebben gehad om hem toch te bedwingen.
Ik woon vlakbij de terril en zal hem nog wel eens oprijden als hij wat droger ligt.
Proficiat aan de organisatie .
Tot volgend jaar


PS : Op 31-05-2015 krijgen jullie opnieuw de kans om de terril te bedwingen en hopelijk in drogere omstandigheden.
De organiserende club is dan MTB Bike Brothers en onze afstanden zijn dan 25 - 38 - 56 - 72 km zonder terril .
:bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce:
koppigaard
Mountainbiker
Berichten: 1004
Lid geworden op: zo 03 feb 2008 22:05
Rijdt met: Specialized Stumpjumper

Re: zo 04/01 beverlo

Bericht door koppigaard »

Nooit voorheen via deze route de terril opgewandeld. Dat wandelen ligt aan mezelf, daar hebben de beverbikers niks mee te maken. Ik vond deze TT echt wel best te doen. Het modderdabben langs de beek, dat kennen en haten we. Het was wel het enige stukje waar ik ben afgestapt owv de modder, terril niet meegerekend. Voor de jenever was ik ook te laat. Ik weet wel, daar doe je het niet voor, maar als het aangekondigd wordt als extraatje voor het handjevol moedigen dat de top bereikt, een afknapper als je op twee afgesloten auto's stoot. Ik heb het geluk gehad recht te kunnen blijven, wat lucht uit de banden gelaten, maar het was wel spekglad op het asfalt.
Vanjb
Mountainbiker
Berichten: 28
Lid geworden op: ma 26 dec 2011 20:01
Rijdt met: Cube ltd race 2011

Re: zo 04/01 beverlo

Bericht door Vanjb »

Wie de eerste keer op de terril komt weet nie beter maar met de regen van gisteren ???
ge kon ook zonder terril kiezen .
Ik ben hem 2 keer opgewandeld lol
Ik had nooit verwacht dat het parcour er nog zo goed zou bij liggen .da beetje modder , heb mij goed geamuseerd merci mannen.
begrijp nog altijd nie goed da hier niet meer mensen voor een koersfiets kiezen en op de weg gaan rijden en dan op de forums klagen over te veel ijs of te veel autos of ...ze vinden wel iets lol.
MisterMTB
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 04 jan 2015 20:09

Re: zo 04/01 beverlo

Bericht door MisterMTB »

Mooie toertocht gereden vandaag in Beverlo ;)
De eerste beklimming van de terril was misschien een beetje te veel van het goeie maar de 2de beklimming was goed doenbaar. De beklimming van de terril van de TT van Koersel van november was wel plezanter. De passage in het bos is beter geschikt als afdaling ipv beklimming. Maar dat is mijn persoonlijke mening. Ook geen jeneverke gezien op de top maar ik was wel redelijk laat vertrokken (en voor de jenever rijden we de terril niet op hé) Rest van het parcours goed berijdbaar. En de meeste mensen zagen hier over de passage langs de beek. Zo een ramp was dat nu ook weer niet he ;) t was tenslotte ook niet zo een lange passage :D Eindconclusie: Mooie TT ;) als ze zo alle weken zouden zijn zou ik blij zijn :)
Stinobi
Mountainbiker
Berichten: 167
Lid geworden op: zo 29 jul 2007 13:22
Rijdt met: Niner Air9

Re: zo 04/01 beverlo

Bericht door Stinobi »

Knappe tocht, ik was aangenaam verrast!

Van baggeren was toch geen sprake, op die 10m (met die diepe gleuf) na...

De terril gaf m.i. geen meerwaarde aan het parcours. De afdaling hiervan was wel leuk, maar om daarvoor omhoog te klefferen...

Boven op de terril heb ik geen drankjes gezien, maar dit stoort mij niet.

Goede afspuitstand, goed parcours, vriendelijke mensen, warme douches, bewaakte fietsenstalling, meer moet dat voor mij niet zijn.

Enige echte nadeel vond ik de bepijling, deze was niet altijd even duidelijk.
junior72
Mountainbiker
Berichten: 1178
Lid geworden op: zo 18 jan 2004 14:44
Rijdt met: Scott Spark 710 2016 - Scott Scale 730 2014

Re: zo 04/01 beverlo

Bericht door junior72 »

MisterMTB schreef: De passage in het bos is beter geschikt als afdaling ipv beklimming.
Deze passage is samen met de beklimming aan de poort nieuw op de terril en is dus niet de afdaling die we kennen van het bos :wink:
Plaats reactie