Zo 28/12/2014 De Haan :: 10e Sylvester VTT

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
Fuel EX 9
Mountainbiker
Berichten: 74
Lid geworden op: di 12 okt 2010 13:04
Rijdt met: De Haan

Re: Zo 28/12/2014 De Haan :: 10e Sylvester VTT

Bericht door Fuel EX 9 »

Prachtige rit, perfect uitgepijld en ook een dikke merci aan de pechdienst.
Op een van de laatste golfbrekers bij het afrijden een serieus gat tussen 2 stenen te laat gezien.
Voorwiel er over gekregen maar de het achterwiel niet. Resultaat = velg in 2.
Pechdienst was dan ook nog zo vriendelijk om mij naar huis te voeren =D>

Tot volgend jaar
zandduvel
Mountainbiker
Berichten: 35
Lid geworden op: do 08 okt 2009 22:21

Re: Zo 28/12/2014 De Haan :: 10e Sylvester VTT

Bericht door zandduvel »

Echt een topritje hé. 10/10 zou ik zeggen. Ik heb naast de fotograaf van "een andere" mtb site nog een fotografe tegengekomen in de duinen tussen de vosseslag en bredene. Waar kunnen we die foto's terugvinden? Of was die gewoon het duinenlandschap aan het trekken? :-D
Gebruikersavatar
swiffie
Mountainbiker
Berichten: 15
Lid geworden op: zo 07 dec 2008 11:21
Rijdt met: SPECIALIZED EPIC COMP

Re: Zo 28/12/2014 De Haan :: 10e Sylvester VTT

Bericht door swiffie »

Dikke pluim voor de organisatie!! =D> =D> =D>
Tot volgend jaar!!
Gebruikersavatar
Cannonneke
Mountainbiker
Berichten: 318
Lid geworden op: wo 06 aug 2003 15:17
Rijdt met: Scott Spark RC WC

Re: Zo 28/12/2014 De Haan :: 10e Sylvester VTT

Bericht door Cannonneke »

stubbe schreef: Een klein puntje: Na de Twins club was er een hoge golfbreker waar een grote diepe plas achter lag. Met de wind achter was het gevaarlijk rijden in die richting.
Wij zagen net voor ons een jonge kereltje los over kop gaan in het koude water. Ging volledig onder water. Gelukkig kwam zen moeder enkele minuten later aan en had ze droge bovenkledij mee. We hebben ze nog geholpen om naar de Duinen te geraken om uit de koude wind te staan en de pechdienst te bellen.
Toen we daar stonden te wachten hebben we er nog een paar zien in sukkelen.
Ik weet wel dat de organisatie niet alles kan afzetten/markeren maar het is nu eenmaal zo dat niet iedereen het gewoon is om op het strand te rijden en met wind achter is het rap gebeurd.
Onder het motto alles kan beter zou een kegeltje op die plaatsen misschien geen kwaad kunnen. Begrijp ook wel dat dit praktisch moeilijk is met de wijzigende strandstiuatie doorheen de dag...
Wij zijn daar twee keer gepasseerd : de eerste keer niks gemerkt (reden redelijk links toen), de tweede keer reden we wat dichter bij zee en was het inderdaad schrikken. Wij reden niet overdreven rap dus konden we nog tijdig bijsturen naar die soort op/afrit die daar ligt.
Gebruikersavatar
stubbe
Mountainbiker
Berichten: 165
Lid geworden op: wo 11 okt 2006 21:58
Rijdt met: Stolen

Re: Zo 28/12/2014 De Haan :: 10e Sylvester VTT

Bericht door stubbe »

Cannonneke schreef:
stubbe schreef: Een klein puntje: Na de Twins club was er een hoge golfbreker waar een grote diepe plas achter lag. Met de wind achter was het gevaarlijk rijden in die richting.
Wij zagen net voor ons een jonge kereltje los over kop gaan in het koude water. Ging volledig onder water. Gelukkig kwam zen moeder enkele minuten later aan en had ze droge bovenkledij mee. We hebben ze nog geholpen om naar de Duinen te geraken om uit de koude wind te staan en de pechdienst te bellen.
Toen we daar stonden te wachten hebben we er nog een paar zien in sukkelen.
Ik weet wel dat de organisatie niet alles kan afzetten/markeren maar het is nu eenmaal zo dat niet iedereen het gewoon is om op het strand te rijden en met wind achter is het rap gebeurd.
Onder het motto alles kan beter zou een kegeltje op die plaatsen misschien geen kwaad kunnen. Begrijp ook wel dat dit praktisch moeilijk is met de wijzigende strandstiuatie doorheen de dag...
Wij zijn daar twee keer gepasseerd : de eerste keer niks gemerkt (reden redelijk links toen), de tweede keer reden we wat dichter bij zee en was het inderdaad schrikken. Wij reden niet overdreven rap dus konden we nog tijdig bijsturen naar die soort op/afrit die daar ligt.
Ik wil er niet te veel de nadruk op leggen in deze thread, uiteindelijk moet iedereen zelf uit zen doppen kijken tijdens zo'n rit. Maar misschien is het een optie om dat verste luske in Bredene toch tegen wind te doen om het gevaar bij die gevaarlijke golfbrekers miniem te houden. Bij de duorace in Bredene hebben ze daarom vorig jaar hun parcours andersom gedaan omdat er teveel wind was (wel veel meer wind dan gisteren) en het anders te gevaarlijk was.
Gebruikersavatar
Cannonneke
Mountainbiker
Berichten: 318
Lid geworden op: wo 06 aug 2003 15:17
Rijdt met: Scott Spark RC WC

Re: Zo 28/12/2014 De Haan :: 10e Sylvester VTT

Bericht door Cannonneke »

Aan wedstrijdsnelheid bij rugwind was ik daar ook kopje onder gegaan, dat is een feit #-o

Ik denk wel dat niemand het erg vond op het strand met rugwind te kunnen cruisen...
Gebruikersavatar
scott zot
Mountainbiker
Berichten: 157
Lid geworden op: zo 22 jun 2008 11:40
Rijdt met: Cube Ltd Race 29 Mtb Pro Winner 29" Race Colnago Clx

Re: Zo 28/12/2014 De Haan :: 10e Sylvester VTT

Bericht door scott zot »

We waren met 2 afgezakt naar jullie rit, vertrokken rond 7u45 (vingers waren bevroren int begin) de single track in het begin is een zalig stuk om te knallen (rij er bijna maandelijks me vrienden) maar is nog anders als het donker is. Wel fun 8)
De rit was voor mij 10/10, we hebben alles gekregen wat we konden krijgen, en dat jullie het stuk strand hebben aangepast met het windrichting is top =D>
Het was er overal zalig om te rijden, de vorst deed er natuurlijk veel aan en zeker op het strand :wink:
Aan het einde van de rit, bij het verlaten van de sportzaal hebben ze iemand afgevoerd met de ambulance, hopelijk alles in orde me die kerel.
Voor de rest
Tot volgend jaar :wink:
Gebruikersavatar
Traxer
Kerstman
Berichten: 1450
Lid geworden op: vr 17 dec 2004 14:14
Rijdt met: wielke vanvoor, wielke vanachter
Contacteer:

Re: Zo 28/12/2014 De Haan :: 10e Sylvester VTT

Bericht door Traxer »

De Haan? Dat is steeds een toprit! Prima bepijling, toffe organisatie, super parcours (leuk uitgetekend, bravo), wat kan je meer wensen... :roll:
Eigenlijk niks. :-D =D> =D> =D>
Spijtig dat ons peleton in de 'schadegevallen' terechtkwam met een snoekduik :-k van een van onze jongste (niets beter dan een beetje zwemmen in wat fris zeewater rond deze periode :wink: ) en een sleutelbeenbreuk van onze Hanzi ](*,) ](*,) ](*,) .
Dat belet ons echter zeker niet om volgend jaar weer van de partij te zijn !
Gebruikersavatar
liebherr 914
Mountainbiker
Berichten: 498
Lid geworden op: ma 03 dec 2012 19:27
Rijdt met: bulls 29er single speed , bulls wild flow 2 29er, merida big nine

Re: Zo 28/12/2014 De Haan :: 10e Sylvester VTT

Bericht door liebherr 914 »

Terug een top ritje gereden met de bende,en dit op een prachtig parcours,met uitstekende bepijling en bevoorradingen, dit alles georkestreerd door een sublieme organisatie, waarvoor dank ......... wat de zwempartij van mijn zoon betreft valt de organisatie niets te verwijten. Dit is nu eenmaal het risico van deze sport, en hem kennede speelt hij graag in het water.hij zal de volgende keer wel 2x nadenken voor hij over een golfbreker rijdt :-D
Alvast tot de volgende
Laatst gewijzigd door liebherr 914 op ma 29 dec 2014 22:46, 2 keer totaal gewijzigd.
canyon2
Mountainbiker
Berichten: 18
Lid geworden op: zo 13 feb 2011 15:39
Rijdt met: CANYON

Re: Zo 28/12/2014 De Haan :: 10e Sylvester VTT

Bericht door canyon2 »

Merci zeevogels voor een geslaagde eindejaarsrit.
Zalig ritje onder een stralend zonnetje,wat moet een mens nog meer hebben?
Jammer dat de mensen van natuur en bos enkel de wandelpaden thv het MPI hebben vrijgegeven en niets in het bos zelf :( .desondanks me toch geamuseerd.
Nogmaals bedankt voor de goede organisatie,bevoorradingen,seingevers en mensen aan de perfecte bikewash.
Tot volgend jaar.
Plaats reactie