Zo 28/12/2014 De Haan :: 10e Sylvester VTT

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
dickino
Mountainbiker
Berichten: 456
Lid geworden op: vr 08 okt 2004 14:56
Rijdt met: Scott Scale 80 + Scott Scale 20 + Scott Scale 710

Re: Zo 28/12/2014 De Haan :: 10e Sylvester VTT

Bericht door dickino »

BeachyBoy schreef:
dickino schreef:Hey,

na 6 weken zal ik nog eens proberen te vertrekken.
Heb nog een vraagje. Hoeveel splitsingen zijn er, maw zou het mogelijk zijn om een splitsing over te slaan
zodat ik iets minder dan 45 km zou hebben ...

tot zondag
Het parcours zit zo in elkaar dat we nagenoeg volledig tegen de kustlijn blijven. We vertrekken richting Blankenberge, om na 25 km terug De Haan aan te doen. Vervolgens gaat het richting Oostende. Indien u wenst terug te keren, is dit altijd mogelijk daar de heen er terug relatief dicht bij elkaar liggen. Een mogelijkheid is om na bevoorrading twee terug richting De Haan te fietsen (via het parcours), waardoor de totale afstand op een 35 km à 40 km zou moeten uitkomen. De mensen aan de bevoorrading zullen u beslist verder helpen. De wind zou matig tot vrij krachtig waaien uit NO, aangezien we altijd twee parcours uittekenen, liggen de drie strandstroken met meewind.

Tot zondag
Super, alvast bedankt voor de snelle en goede reactie !!!
Als het weer het toelaat ( gladde wegen ??? ) kom ik af.
GRTJS
wattie
Mountainbiker
Berichten: 481
Lid geworden op: za 23 jun 2007 18:26
Rijdt met: rockrider 8.1 , Kona Process 134

Re: Zo 28/12/2014 De Haan :: 10e Sylvester VTT

Bericht door wattie »

Is er een bewaakte bikeparking en zoja, is die al open bij de inschrijving? Dak weet of ik mijn fietsslot (2 kg) moet meesleuren of niet.
Gebruikersavatar
geertje
Kerstman
Berichten: 697
Lid geworden op: zo 07 dec 2003 18:24
Rijdt met: Flanders accent

Re: Zo 28/12/2014 De Haan :: 10e Sylvester VTT

Bericht door geertje »

Succes gasten met jullie tocht, ik zal er dit jaar jammer genoeg niet kunnen bij zijn :( . Hopelijk volgend jaar terug van de partij. :-D

Grtn

geertje :wink:
BeachyBoy
Mountainbiker
Berichten: 52
Lid geworden op: za 10 dec 2011 19:45
Rijdt met: Scott mud, Cube beach

Re: Zo 28/12/2014 De Haan :: 10e Sylvester VTT

Bericht door BeachyBoy »

De weersverwachtingen voor morgen zijn veelbelovend, zonnig en een bries uit de ideale richting om de strandstroken af te haspelen. Aan de kust ligt geen sneeuw, het parcours wordt inderdaad beter als het beregend wordt. Enkel zijn sommige stroken in de duinbossen en de Grasduinen wat glibberig (toplaag), maar met de voorspelde vorst en de passage van de (hopelijk) talrijke bikers wordt dit soort ondergrond ook beter. Voor een biker van het behendiger type is het zelfs doenbaar met strandbanden.
Alvast tot morgen!
Gebruikersavatar
DaVinci
Mountainbiker
Berichten: 530
Lid geworden op: zo 26 okt 2008 11:54
Rijdt met: Niner air 9, Gt gtr elite carbon

Re: Zo 28/12/2014 De Haan :: 10e Sylvester VTT

Bericht door DaVinci »

Kan men ook de strandstroken omzeilen om de fiets wat te sparen van het zout
mvg
Gebruikersavatar
ridleybiker
Mountainbiker
Berichten: 44
Lid geworden op: ma 17 dec 2007 22:41
Rijdt met: Cube Reaction C62

Re: Zo 28/12/2014 De Haan :: 10e Sylvester VTT

Bericht door ridleybiker »

Beste bikers,

We zijn klaar om jullie alweer een vernieuwd parcours aan te bieden,het zal helemaal anders zijn dan vorig jaar.
Vanwege de windrichting zijn de strand en bosstroken omgekeerd,het heeft hier niet gesneeuwd en de wegen liggen er hier nog prima bij.
Twee verkenners hebben deze namiddag nog het ganse parcours afgehaspeld, het is nog steeds perfect berijdbaar.
Wij kunnen helaas geen fietsbewaking aanbieden, omdat we verschillende medewerkers opstellen aan de gevaarlijke oversteekplaatsen van de kusttram.Mensen die niet aan de kust wonen hebben(te) weinig ervaring met de kusttrams en de gevaren errond.
Bij deze,als je uw fiets niet kwijt wil spelen breng je beter een fietsslot mee.
Helaas zijn er nog steeds mensen die het plezant vinden om andermans gerief te stelen.
Er is wel een grote fietsenstalling met nadars,je kan je fiets hieraan vastketenen.
Je kan de strandstroken omzeilen door de kustbaan te nemen,maar hoe ga je dan weer op het parcours terechtkomen?Het is belangrijk om meteen na de tocht uw fiets goed af te spuiten.Het is een aanrader om eens op het strand te rijden.

Bedankt Geertje,bij deze een prettig eindejaar !
Ik kom in Januari zeker in Moerkerke rijden!

Tot dan.
BeachyBoy
Mountainbiker
Berichten: 52
Lid geworden op: za 10 dec 2011 19:45
Rijdt met: Scott mud, Cube beach

Re: Zo 28/12/2014 De Haan :: 10e Sylvester VTT

Bericht door BeachyBoy »

DaVinci schreef:Kan men ook de strandstroken omzeilen om de fiets wat te sparen van het zout
mvg
In principe kan de Kustbaan altijd parallel genomen worden, maar deze is niet uitgepijld. De afstanden van de strandpassages staan telkens vermeld bij de aanvang van de strandzones, dit kan dus dienen als referentie.
Misschien er toch eens op wagen, het is een aanrader. Als je erop let dat je geen zeewater doorkruist, zal de aanslag op de fiets minder zijn dan een gemiddelde tocht in het binnenland deze periode van het jaar. Er is tevens een afspuitstand met voldoende druk en slangen.
Alvast succes.
Tot morgen.
Witten79
Mountainbiker
Berichten: 300
Lid geworden op: ma 14 jan 2013 10:07
Rijdt met: Merida Matts 40 / Cube reaction pro 29

Re: Zo 28/12/2014 De Haan :: 10e Sylvester VTT

Bericht door Witten79 »

Verdorie ik moet deze laten passeren
Mijn helm is binnen voor herstelling en die van mijn madame is te klein.
Ben nu op zoek via forum voor een helm te lenen voor een tijdje (zie gevraagd)
Gr witten
Gebruikersavatar
KUBA
Mountainbiker
Berichten: 1210
Lid geworden op: zo 19 okt 2008 19:42
Rijdt met: Speci Stumpjumper , Canyon Grand Canyon CF SLX RS1.LTD , Rocky Mountain Element 70 RSL

Re: Zo 28/12/2014 De Haan :: 10e Sylvester VTT

Bericht door KUBA »

DaVinci schreef:Kan men ook de strandstroken omzeilen om de fiets wat te sparen van het zout
mvg
:roll: :roll: gewoon rijden man en nadien fiets kuisen , te tijd komt dat ze vragen of op een TT het onverhard kan omzeild worden omdat er dan te veel aarde aan de banden hangt :roll: :roll:
vani
Mountainbiker
Berichten: 778
Lid geworden op: zo 08 aug 2010 13:29
Rijdt met: Specialized & BMC

Re: Zo 28/12/2014 De Haan :: 10e Sylvester VTT

Bericht door vani »

aanwezig met 5 man straks :-)
Plaats reactie