Ongehoord gedrag

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
i-Mac
Kerstman
Berichten: 1336
Lid geworden op: za 01 mei 2004 12:37

Re: Ongehoord gedrag

Bericht door i-Mac »

Nic_k_name schreef:Op een Mtb toertocht nog nooit iets onsportiefs meegemaakt.
Als ik hoor dat er tijdens een single track iemand achter mij zit dan zoek ik een plaatsje om uit te wijken en die dan door te laten. Ik heb al altijd een dank u of dergelijke gekregen.
Wat me wel verschrikkelijk stoort is wanneer ik op zondagnamiddag een wandeling maak met het gezin langs de Damse Vaart. We wandelen dan 2 aan 2 en mooi langs de kant maar als er iemand uit de andere richting komt dan is de weg toch efkes bijna volledig bezet. Als er net op dat moment een groepje wielertoeristen afkomt... HEI YEP HALLO EI! Enz... We moeten dan maar in het water springen?
Ik heb respect voor iedereen zijn sport en hobby maar dit is toch verschrikkelijk. Ze vragen zich dan af waarom men langs andere jaagpaden de befaamde ribbelstroken aanleggen. Op een mooie dag is er zeer veel verkeer langs mooie paadjes en dan lijkt me dit niet het moment om efkes met een peletonneke aan een rotvaart er tussen te gaan rijden! Ps er is een maximum snelheid van 30km/h net omdat het er zo druk kan zijn.
8)
Ik ga de wielertoeristen niet beschermen. Maar toch even een opmerking plaatsen bij je post.

Ik heb wel al diverse keren minder leuke ervaringen meegemaakt bij MTB tochten. Jammer genoeg ... Maar uiteindelijk kom je dat overal tegen. Zelf probeer ik uit de kanten te gaan waar ik kan. Omgekeerd verwittig ik altijd als ik iemand op een stuk voorbij wil gaan. Ik wil ook de bikers niet te eten geven die rijden waar ze niet mogen.


Je opmerking over de Damse Vaart dan. Ik zou het ook niet graag hebben dat ze roepen naar me. Probeer je ook eens in de plaats van een groep wielertoeristen te plaatsen. Ze rijden misschien niet sneller dan de 30km/u die je opgeeft. Maar als je aan die snelheid met een groep opeens vol in de remmen moet gaan omdat er mensen opzij gaan voor anderen, is dat best schrikken. En een bel is dan ook geen optie. Die bel horen velen toch niet (of willen ze niet horen). Roepen ... neen. Maar als je schrikt, is dat meestal de enige reactie die je in huis hebt. En is het zo dat er daar een bord staat dat je niet sneller dan 30 mag? Ik heb dat nog nooit opgemerkt.


Het probleem van deze tijd is, dat we met zijn allen op dezelfde plaats willen zijn. Wandelaars en fietsers langs jaagpaden, wandelaars en MTB'ers langs veldwegen of bossen. Fietsers en auto's op de weg. En allemaal vloeken ze op de anderen ....


Edit : ik kan nergens terugvinden dat de maximum snelheid aan de Damse Vaart 30km/u bedraagt. Langs veel jaagpaden is dat zo, maar deze zijn dat in beheer van de Dienst Scheepvaart. De Damse Vaart is een samenwerking met de Provincie West-Vlaanderen. Geen idee welke wetten/richtlijnen er daar heersen.
DiTale
Mountainbiker
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 14 dec 2014 08:53

Re: Ongehoord gedrag

Bericht door DiTale »

Op een zondagnamiddag de laattijdige wielerterrorist uithangen langs de vaart is not done.

Ofwel had hij maar zondagvoormiddag moeten gaan fietsen, ofwel moet hij zijn route keuze aanpassen en passages schrappen waar hij gezinswandelingen kan verbrodden.
Gebruikersavatar
i-Mac
Kerstman
Berichten: 1336
Lid geworden op: za 01 mei 2004 12:37

Re: Ongehoord gedrag

Bericht door i-Mac »

DiTale schreef:Op een zondagnamiddag de laattijdige wielerterrorist uithangen langs de vaart is not done.

Ofwel had hij maar zondagvoormiddag moeten gaan fietsen, ofwel moet hij zijn route keuze aanpassen en passages schrappen waar hij gezinswandelingen kan verbrodden.
Jij gaat dus bepalen wie waar en vooral wanneer mag fietsen. Straf ... Als ik de zondagvoormiddag werk, en ik wil dus een ritje doen, dan mag dat niet.


In de buurt zie je overal fietsers, ook op de zogenaamde zijwegen. Een verbod dan maar voor de sportieve fietser? Ook de MTB dus ...

Ik woon te Brugge, en tussen mei en eind september krioelt het van recreatieve fietsers tussen Brugge en de kust. Als de sportieveling dan alles moet mijden waar deze mensen komen kuieren, dan sluit je je beter op.

Dat je je snelheid moet aanpassen, volmondig ja. Maar ook dan nog krijg je verwensingen naar je hoofd gegooid. Met andere woorden, je kan nooit goed doen voor iedereen.

Hét probleem dezer dagen is de onverdraagzaamheid. Ikke, ikke, ikke, en de rest kan stikken ... Jij mag alles doen, zolang je niet in pijn buurt komt.
parinho
Mountainbiker
Berichten: 89
Lid geworden op: do 08 sep 2011 17:15

Re: Ongehoord gedrag

Bericht door parinho »

DiTale schreef:Op een zondagnamiddag de laattijdige wielerterrorist uithangen langs de vaart is not done.

Ofwel had hij maar zondagvoormiddag moeten gaan fietsen, ofwel moet hij zijn route keuze aanpassen en passages schrappen waar hij gezinswandelingen kan verbrodden.
dikke zever
Gebruikersavatar
whaleshark
Mountainbiker
Berichten: 679
Lid geworden op: ma 06 mei 2013 17:09
Rijdt met: ALu Cannondale F29, Carbon Vacorse, Stalen Ragley Big Wig en een oude alu fully Testarossem

Re: Ongehoord gedrag

Bericht door whaleshark »

DiTale schreef:Op een zondagnamiddag de laattijdige wielerterrorist uithangen langs de vaart is not done.

Ofwel had hij maar zondagvoormiddag moeten gaan fietsen, ofwel moet hij zijn route keuze aanpassen en passages schrappen waar hij gezinswandelingen kan verbrodden.

Behoort dit ook niet een klein beetje tot ongehoord gedrag: Op en forum je eerste post plaatsen en direct een omstreden mening geven... jezelf voorstellen op een forum is wel zo netjes... :-"
my 2 cents
Nic_k_name
Mountainbiker
Berichten: 27
Lid geworden op: di 02 dec 2014 04:57
Rijdt met: Lapierre XC team

Re: Ongehoord gedrag

Bericht door Nic_k_name »

Maar als je aan die snelheid met een groep opeens vol in de remmen moet gaan omdat er mensen opzij gaan voor anderen, is dat best schrikken.
Wat ik wilde zeggen is dat ik het niet normaal vindt als je met je gezinnetje kuiert langs de Damse Vaart met 2 personen naast elkaar en je dan moet in het gras gaan wandelen/springen omdat sommige onbeschofte mensen vinden dat de baan van hun is.
Ik heb zeker en vast geen pik op bepaalde groepen of dergelijke het is gewoon toevallig dat we dit al een 2 tal keren hebben meegemaakt met wielertoeristen.
Ik begrijp het ten volle hoor, je bent lekker op dreef en dan moet je afremmen en is alle vaart uit de groep. Het is natuurlijk stresserend als je constant moet remmen maar iedereen moet wat water in de wijn doen en beseffen dat de baan van iedereen is op gelijk welk moment van de dag.
Een kwestie van gezond verstand dus!
8)
Gebruikersavatar
kenny
Mountainbiker
Berichten: 3461
Lid geworden op: do 26 feb 2004 23:19

Re: Ongehoord gedrag

Bericht door kenny »

Nic_k_name schreef:
Maar als je aan die snelheid met een groep opeens vol in de remmen moet gaan omdat er mensen opzij gaan voor anderen, is dat best schrikken.
Wat ik wilde zeggen is dat ik het niet normaal vindt als je met je gezinnetje kuiert langs de Damse Vaart met 2 personen naast elkaar en je dan moet in het gras gaan wandelen/springen omdat sommige onbeschofte mensen vinden dat de baan van hun is.
Ik heb zeker en vast geen pik op bepaalde groepen of dergelijke het is gewoon toevallig dat we dit al een 2 tal keren hebben meegemaakt met wielertoeristen.
Ik begrijp het ten volle hoor, je bent lekker op dreef en dan moet je afremmen en is alle vaart uit de groep. Het is natuurlijk stresserend als je constant moet remmen maar iedereen moet wat water in de wijn doen en beseffen dat de baan van iedereen is op gelijk welk moment van de dag.
Een kwestie van gezond verstand dus!
8)
Ga jij maar eens hier in het Brugse op zondagmiddag met je vrouw langs de vaart gaan rijden met een gewone stadsfiets. Je zal rap genoeg weten wie de terroristen op de weg zijn. Ik kan je zeggen dat het geen sportieve fietsers zijn ](*,)
steven meirlaen
Mountainbiker
Berichten: 63
Lid geworden op: zo 19 jan 2014 13:47

Re: Ongehoord gedrag

Bericht door steven meirlaen »

haha, Den Damse vaart.
Naast MTB ga ik ook graag vissen, ik heb verschillende jaren den damse bevist en wat mij betreft is het jaagpad langs de vaart niet het uitgelezen pad om aan 35 - 40 /u af te vlammen. Zeker met grote groepen.
Die kunnen toch perfect aan de overkant rijden zonder overlast te veroorzaken.
Nu den Damse vaart is al jaren een discussiepunt tussen vissers, wandelaars, fietsers, racers en omwonende.
Zelf heb ik ook al genoeg mogen opzij springen voor die race-piloten, in plaats van snelheid remmers zouden ze daar beter van die korte nijdige drempeltjes leggen. Er zal zo al heel veel ruzie vermeden worden.
Het is een onderwerp die op heel veel visforums terug komt, grote groepen wielertoeristen die zich in een wedstrijd wanen en als het moet iedereen van de weg zouden rijden.
Gelukkig zijn ze niet allemaal zo.
Gebruikersavatar
i-Mac
Kerstman
Berichten: 1336
Lid geworden op: za 01 mei 2004 12:37

Re: Ongehoord gedrag

Bericht door i-Mac »

steven meirlaen schreef:haha, Den Damse vaart.
Naast MTB ga ik ook graag vissen, ik heb verschillende jaren den damse bevist en wat mij betreft is het jaagpad langs de vaart niet het uitgelezen pad om aan 35 - 40 /u af te vlammen. Zeker met grote groepen.
Die kunnen toch perfect aan de overkant rijden zonder overlast te veroorzaken.
Nu den Damse vaart is al jaren een discussiepunt tussen vissers, wandelaars, fietsers, racers en omwonende.
Zelf heb ik ook al genoeg mogen opzij springen voor die race-piloten, in plaats van snelheid remmers zouden ze daar beter van die korte nijdige drempeltjes leggen. Er zal zo al heel veel ruzie vermeden worden.
Het is een onderwerp die op heel veel visforums terug komt, grote groepen wielertoeristen die zich in een wedstrijd wanen en als het moet iedereen van de weg zouden rijden.
Gelukkig zijn ze niet allemaal zo.
het stuk tussen Brugge en Damme is eigenlijk geen jaagpad. Alleen plaatselijk verkeer wordt er toegelaten.

Voor de rest weet ik ook wel dat er daar overdreven snel wordt gefietst. Maar de gewone fietsers is dezer dagen ook niet meer lief voor zijn medemens.

Ik probeer die plaats te vermijden als ik kan, maar echt veel alternatieven zijn er niet. Het fietspad aan de andere kant, dat is die naam niet waard.
steven meirlaen
Mountainbiker
Berichten: 63
Lid geworden op: zo 19 jan 2014 13:47

Re: Ongehoord gedrag

Bericht door steven meirlaen »

i-Mac schreef:
steven meirlaen schreef:haha, Den Damse vaart.
Naast MTB ga ik ook graag vissen, ik heb verschillende jaren den damse bevist en wat mij betreft is het jaagpad langs de vaart niet het uitgelezen pad om aan 35 - 40 /u af te vlammen. Zeker met grote groepen.
Die kunnen toch perfect aan de overkant rijden zonder overlast te veroorzaken.
Nu den Damse vaart is al jaren een discussiepunt tussen vissers, wandelaars, fietsers, racers en omwonende.
Zelf heb ik ook al genoeg mogen opzij springen voor die race-piloten, in plaats van snelheid remmers zouden ze daar beter van die korte nijdige drempeltjes leggen. Er zal zo al heel veel ruzie vermeden worden.
Het is een onderwerp die op heel veel visforums terug komt, grote groepen wielertoeristen die zich in een wedstrijd wanen en als het moet iedereen van de weg zouden rijden.
Gelukkig zijn ze niet allemaal zo.
het stuk tussen Brugge en Damme is eigenlijk geen jaagpad. Alleen plaatselijk verkeer wordt er toegelaten.

Voor de rest weet ik ook wel dat er daar overdreven snel wordt gefietst. Maar de gewone fietsers is dezer dagen ook niet meer lief voor zijn medemens.

Ik probeer die plaats te vermijden als ik kan, maar echt veel alternatieven zijn er niet. Het fietspad aan de andere kant, dat is die naam niet waard.
Spijtig dat ze die dreef langs de stinker en den blinker verhard hebben, vroeger was dat de max langs daar doorrijden tot zeebrugge en dan wat spelen aan de achterkant van de haven. Ondertussen is dat allemaal verandert voor de toeristen en de uitbreiding van de haven. Het enigste wat je daar vroeger tegenkwam waren ruiters, nu.... ik denk een hoop toeristen.
Ook al weer veel te lang geleden dat ik daar rondliep en met men eerst mtb-bike speelde ( bijna 20jaar)
richting oostkamp - sijsele zal het nog wel leuk zijn ( denk ik ) man man, waar is den tijd. Ik word oud als ik hieraan terug denk.
Plaats reactie