19/10/2014::Overijse::25e Dwars door het Zoniënwoud

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
El Toro Cycling Club HB
Mountainbiker
Berichten: 693
Lid geworden op: vr 19 okt 2012 13:10
Rijdt met: c-dale scalpel 29

Re: 19/10/2014::Overijse::25e Dwars door het Zoniënwoud

Bericht door El Toro Cycling Club HB »

Het weer maakte vandaag alles mooi en alles wat erover de tocht gezegd is en zal worden is waar,
maar ja die zon hè.... :-D
Gebruikersavatar
El Toro Cycling Club HB
Mountainbiker
Berichten: 693
Lid geworden op: vr 19 okt 2012 13:10
Rijdt met: c-dale scalpel 29

Re: 19/10/2014::Overijse::25e Dwars door het Zoniënwoud

Bericht door El Toro Cycling Club HB »

jerre1984 schreef:
El Toro Cycling Club HB schreef:
_anonymus_ schreef:Vorig jaar deze gereden.

Wat ik mij herinner: weinig modder, af en toe een leuke singletrack, één lange en vrij technische singletrack, leuk speelstukje in het bos in het begin, in het Zoniënwoud zelf vooral bredere dreven.
Zeer goed geamuseerd vorig jaar, een leuk alternatief voor de moddertoestanden bij ons in de streek momenteel (Denderstreek).
Vorig jaar hadden wij een 800 hm's op de 60km.

Toch zat er na het Zoniënwoud, aan de rand van, vorig jaar toch een echt behoorlijk lange baggerstrook in waar ik goed ziek van werd en ik niet alleen maar mijn fiets ook. :evil:

Dit voor degene die denken dat het alleen zonneschijn zal zijn in het Zoniënwoud, uw fiets zal niet proper blijven.
ziek zal je er niet van worden dees jaar. we hebben het stuk er moeten uitlaten wegens geen vergunning.
Langs het spoor was tie dus, vandaag werd ik er niet ziek van, de zon hè, maar mijn fiets wel
Gebruikersavatar
MaC'Red
Mountainbiker
Berichten: 4483
Lid geworden op: do 14 mar 2002 02:00
Rijdt met: Scott Spark RC team
Contacteer:

Re: 19/10/2014::Overijse::25e Dwars door het Zoniënwoud

Bericht door MaC'Red »

Vandaag terug gekeerd naar Overijse voor deze VTT en terugkeren doeje enkel als die goed is naar mijn mening. Ingeschreven voor de 60 km ( de lange wachtrij slong vrij snel trouwens ).

Over het parcours is alles gezegd idd, hier en daar een vettig stuk maar met mijn race king toch nog overal vlotjes door, over, op en af geraakt zonder accidenten wat het belangrijkste was trouwens.

Hat traject was deels aangepast / veranderd t.o.v. vorig jaar maar was in orde, bevoorradingen waren ook goed, de plaatsing ervan was wel iets vroeger op de afstanden had ik de indruk.

Net na de tweede bev. een lekke band, en enkele kms verder terug ene. Heel wat tijd verspeeld maar soit, de optielus van 10 km net voor de startplaats dan zo maar gelaten en met 50 km binnen gerold met 752 hms.

Volgend jaar terug van de partij natuurlijk !!!

MaC'Red 8)
Radler
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 01 aug 2011 19:45
Rijdt met: Granville HTI

Re: 19/10/2014::Overijse::25e Dwars door het Zoniënwoud

Bericht door Radler »

Dikke proficiat aan de organisatoren van de toertocht van vandaag in Overijse! Was prachtige tocht met veel variatie. Een machtig stuk door het Zoniënwoud met nadien nog magnifieke hellingen in Huldenberg, Eizer etc.. Jullie hebben goede parcoursbouwers!
Ook de bepijling was top alsook de bevoorradingen (zeer uitgebreid met sportdrank inclusief). Ik stond versteld van de organisatie, zeker op zo'n topdag met zoveel deelnemers, puik werk! Nog een laatste special dank aan de signaalgevers, was heel professioneel.
Volgend jaar zeker opnieuw van de partij!
Gebruikersavatar
Trekkie 800
Mountainbiker
Berichten: 375
Lid geworden op: zo 19 mar 2006 16:14
Rijdt met: Trek 800 / Trek 6500 Flaire Duotone / Trek TopFuel 9

Re: 19/10/2014::Overijse::25e Dwars door het Zoniënwoud

Bericht door Trekkie 800 »

Vandaag hier ook geweest voor de 78. Bleken er bij mij 84 te zijn. Voor de lus aan de start was bij mij het beste er al af. En toen nog al die hellingen erbij. Niet opgegeven, doorgebeten en na een lekkere douche en een donkere Leffe weer (een beetje) zo goed als nieuw. Lang geleden dat ik hier ik nog ben geweest maar meestal de moeite waard. En dan da zonneke...
Gebruikersavatar
TaurineR
Mountainbiker
Berichten: 1916
Lid geworden op: za 16 jul 2005 23:28
Rijdt met: C. FSi

Re: 19/10/2014::Overijse::25e Dwars door het Zoniënwoud

Bericht door TaurineR »

Ik heb maar 1 opmerking: dat vettig stuk langs de spoorweg vind ik geen meerwaarde, voor sommigen wel, en daar kan ik ook inkomen.
Ik stel voor dat jullie volgende keer een keuze splitsing maken tussen 'droog' en 'lekker vettig'
jerre1984
Mountainbiker
Berichten: 15
Lid geworden op: ma 13 okt 2014 19:15

Re: 19/10/2014::Overijse::25e Dwars door het Zoniënwoud

Bericht door jerre1984 »

hallo, wij hopen dat iedereen een fijne zondag heeft gehad :-? . de fille was niet te vermijden aan de inschrijving deze ochtend. wij danken alle 2000 deelnemers aan deze tocht.
parcours waren door de laatste regenval zwaar geworden. maar dit maakt het een uitdaging voor allemaal, en kan met een voldoening naar huis.
morgen voor ons laatste stukken pijlen verwijderen, en bij slapen.

wij danken ook onze sponsers van etix en telenet.
Gebruikersavatar
Teekitiezie
Mountainbiker
Berichten: 109
Lid geworden op: vr 02 mar 2012 18:15
Rijdt met: Merida Matts FLX 900 D

Re: 19/10/2014::Overijse::25e Dwars door het Zoniënwoud

Bericht door Teekitiezie »

Op de 60 km uiteindelijk ook 65 (GPS) of 67 (km teller gehaald). Ook de hoogetemeters (1080) waren een stuk meer dan de aangekondigde 650, maar dat heeft dan weer te maken met de volledigheid want op kaart worden de 1080 gedowngrade naar 670 gewoon omdat de kleine bultjes niet mee worden gerekend denk ik.
De modder langs het spoor was doenbaar, maar het was wel even goed concentreren en slecht voor de gemiddelde snelheid. Een keuze mogelijk maken is misschien wel een oplossing inderdaad.

Maar als iemand denkt dat alles al gezegd is, dan wil ik er graag nog dit even aan toevoegen: bedankt voor alle oversteek-vrijwilligers =D> =D> . Ik heb ze niet geteld, maar het waren er veel. Extra veilig en extra handig!
Gebruikersavatar
Z.
Mountainbiker
Berichten: 536
Lid geworden op: ma 04 aug 2008 10:25
Rijdt met: Scott Scale 40; Scott Scale 29 Expert, Scott Scale 970 en ne Zannata-koersfiets

Re: 19/10/2014::Overijse::25e Dwars door het Zoniënwoud

Bericht door Z. »

Radler schreef:Dikke proficiat aan de organisatoren van de toertocht van vandaag in Overijse! Was prachtige tocht met veel variatie. Een machtig stuk door het Zoniënwoud met nadien nog magnifieke hellingen in Huldenberg, Eizer etc.. Jullie hebben goede parcoursbouwers!
Ook de bepijling was top alsook de bevoorradingen (zeer uitgebreid met sportdrank inclusief). Ik stond versteld van de organisatie, zeker op zo'n topdag met zoveel deelnemers, puik werk! Nog een laatste special dank aan de signaalgevers, was heel professioneel.
Volgend jaar zeker opnieuw van de partij!
Dat is waar. Er stonden zot veel seingevers. Dik in orde.

Ook een goei zaak dat de splitsing van de lange toer aan het einde zit. Zo blijf je voordeel halen bij vroeg vertrekken. Geen gedemmel en opstoppingen onderweg.
el gordo
Mountainbiker
Berichten: 1408
Lid geworden op: zo 10 jan 2010 21:06
Rijdt met: heeft geen zijwieltjes meer

Re: 19/10/2014::Overijse::25e Dwars door het Zoniënwoud

Bericht door el gordo »

TaurineR schreef:Ik heb maar 1 opmerking: dat vettig stuk langs de spoorweg vind ik geen meerwaarde, voor sommigen wel, en daar kan ik ook inkomen.
Ik stel voor dat jullie volgende keer een keuze splitsing maken tussen 'droog' en 'lekker vettig'
Jawel hoor, als je voor u iemand ziet vallen en waardoor zijn linkse kant van kop tot teen grijs ziet, dan ben je blij dat het dit jaar eens iemand anders was :-)
Volgens mij is daar een wel een optie om perfect parallel met die blubberstrook te MTB-en, dus idd, misschien een optie naar volgend jaar toe.
Plaats reactie