Ongehoord gedrag

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
sam2300
Mountainbiker
Berichten: 639
Lid geworden op: ma 15 okt 2012 16:31
Rijdt met: Granville evo

Re: Ongehoord gedrag

Bericht door sam2300 »

Ik rijd zelf ook al eens graag door, en word dus maar zelden ingehaald. Toch kan ik vaststellen dat er gewoon erg veel verschil is in de mensen.

Het eerste wat ik tegen iemand zeg die samen met mij zijn/haar eerste TT rijd, is dat je nooit achterom mag kijken. Je kiest zelf het beste traject, als er dan snellere rijders aankomen moeten die ofwel maar wachten tot ze voorbij kunnen ofwel een slechter traject nemen.

Ik heb ook een bel geïnstalleerd na vele negatieve reacties maar zoals gezegd zijn er weinig mensen die positief reageren. Ik ben nochtans altijd vriendelijk, roep langs welke kant ik voorbijkom en bedank in het voorbijrijden. Zoals ik hierboven al aanhaalde wacht ik altijd tot het kan om voorbij te steken.
Sommige mensen hebben gewoon geen zin om vriendelijk te zijn, en zijn in se onverbeterlijke zuurpruimen.

Erg jammer, maar het is nu eenmaal zo. In de Ardennen heb je dat inderdaad minder, hoe raar dat ook klinkt. Misschien omdat de occasionele MTB er die normaal op de baan fietst enkel TTs rond de kerktoren rijd en de meer geoefende biker naar de Ardennen trekt?
krikkese
Mountainbiker
Berichten: 74
Lid geworden op: wo 30 jul 2008 12:09
Rijdt met: Haacht
Contacteer:

Re: Ongehoord gedrag

Bericht door krikkese »

sam2300 schreef:Ik rijd zelf ook al eens graag door, en word dus maar zelden ingehaald. Toch kan ik vaststellen dat er gewoon erg veel verschil is in de mensen.

Het eerste wat ik tegen iemand zeg die samen met mij zijn/haar eerste TT rijd, is dat je nooit achterom mag kijken. Je kiest zelf het beste traject, als er dan snellere rijders aankomen moeten die ofwel maar wachten tot ze voorbij kunnen ofwel een slechter traject nemen.

Ik heb ook een bel geïnstalleerd na vele negatieve reacties maar zoals gezegd zijn er weinig mensen die positief reageren. Ik ben nochtans altijd vriendelijk, roep langs welke kant ik voorbijkom en bedank in het voorbijrijden. Zoals ik hierboven al aanhaalde wacht ik altijd tot het kan om voorbij te steken.
Sommige mensen hebben gewoon geen zin om vriendelijk te zijn, en zijn in se onverbeterlijke zuurpruimen.

Erg jammer, maar het is nu eenmaal zo. In de Ardennen heb je dat inderdaad minder, hoe raar dat ook klinkt. Misschien omdat de occasionele MTB er die normaal op de baan fietst enkel TTs rond de kerktoren rijd en de meer geoefende biker naar de Ardennen trekt?
+1 Volledig mee eens!
Gebruikersavatar
kazzz
Mountainbiker
Berichten: 793
Lid geworden op: di 25 jun 2013 11:20
Rijdt met: Trek SuperFly 9.8

Re: Ongehoord gedrag

Bericht door kazzz »

sam2300 schreef:
Erg jammer, maar het is nu eenmaal zo. In de Ardennen heb je dat inderdaad minder, hoe raar dat ook klinkt. Misschien omdat de occasionele MTB er die normaal op de baan fietst enkel TTs rond de kerktoren rijd en de meer geoefende biker naar de Ardennen trekt?
Zou kunnen maar ik reken mezelf zeker niet bij de goeie mannen. Maar ik heb wel ergens nog het normale verstand en niet mijn hoofd vol azijn.
Ik rij voor mijn plezier.
MIJN plezier ligt tussen technisch, genieten en een goeie cadans houden.
Andere hun plezier ligt ergens anders, mss doorknallen of lekker kneuzelen.
Een klein beetje rekening aan beide kanten z'n het leven is ineens een pak aangenamer.
Spijtig genoeg zijn er de dag van vandaag veel azijnpissers waar men ook nog eens meer blijkt naar te gaan luisteren, omdat de hype tegenwoordig zagen z'n klagen is.

Ik zeg ook wel duidelijk erbij: beide kanten. Ik begin ook tegenwoordig meer en meer mensen voorbij te steken maar roep op tijd en ga van de ideale lijn af. Op een ST roep ik zelfs dat ze hen niet moeten haasten, want dan maken ze sneller fouten.
Gebruikersavatar
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker
Berichten: 2935
Lid geworden op: ma 09 jan 2012 12:06
Rijdt met: Trek Superfly 7, Lapierre X629

Re: Ongehoord gedrag

Bericht door BerggeitCasualFietser »

Dat negatieve kom je inderdaad voor, maar op de baan blijkbaar nog meer. Gisteren met stiefzoon de fietsdodentocht gereden, wat een gezaag dat dat daar was zeg, dan zijn mtb'ers algemeen bekeken nog engeltjes...
lorenzom
Mountainbiker
Berichten: 55
Lid geworden op: di 01 mei 2012 22:08
Rijdt met: Cannondale

Re: Ongehoord gedrag

Bericht door lorenzom »

Ik rijd zelf ook al eens graag door, en word dus maar zelden ingehaald. Toch kan ik vaststellen dat er gewoon erg veel verschil is in de mensen.

Het eerste wat ik tegen iemand zeg die samen met mij zijn/haar eerste TT rijd, is dat je nooit achterom mag kijken. Je kiest zelf het beste traject, als er dan snellere rijders aankomen moeten die ofwel maar wachten tot ze voorbij kunnen ofwel een slechter traject nemen.

Ik heb ook een bel geïnstalleerd na vele negatieve reacties maar zoals gezegd zijn er weinig mensen die positief reageren. Ik ben nochtans altijd vriendelijk, roep langs welke kant ik voorbijkom en bedank in het voorbijrijden. Zoals ik hierboven al aanhaalde wacht ik altijd tot het kan om voorbij te steken.
Sommige mensen hebben gewoon geen zin om vriendelijk te zijn, en zijn in se onverbeterlijke zuurpruimen.
Volledig mee eens. Wij rijden ook stevig door, maar als ik op single tracks achter de tragere mountainbikegenoot kom vast te zitten, blijf ik daar heel rustig achter rijden, voor ons is dat even relaxen en bekomen :-) Wij gaan die mensen nooit gaan opjagen en doen ook geen moeite om daar voorbij te geraken. Da's dan twee minuutjes goed bekomen en daarna weer volle gaze :-) Iedereen kontent. Op stukken waar je wel makkelijk kan passeren, doen we dat dan ook, en als snellere biker gaan wij dan steeds af van de ideale lijn en passeren we via de minder goede weg, met aangifte van langs welke kant we passeren en een bedankje daarna, da's maar normaal. Het kan nooit de bedoeling zijn dat de mindere biker zelf moet afwijken van de ideale lijn om de betere te laten passeren, da's de omgekeerde wereld. En daarbij, door af te wijken van de ideale lijn en te passeren, wordt je nog beter :lol:
Gebruikersavatar
kazzz
Mountainbiker
Berichten: 793
Lid geworden op: di 25 jun 2013 11:20
Rijdt met: Trek SuperFly 9.8

Re: Ongehoord gedrag

Bericht door kazzz »

Geen ongehoord gedrag, maar toch opvallend :-)
Als je in Wallonië gaat rijden, of er Walen op de TT meerijden, valt het heel erg op dat ze heel veel lawaai maken.
Elk heuveltje een geluid dat je kan vergelijken met een halfdode buffel dat toch nog wil proberen klaar te komen..
Elke afdaling diezelfde buffel, maar dan met een helium balonneke ingeslikt.
Op de vlakke stukken, geroep en getier.

Iedereen zijn plezier, maar het valt op. En niet alleen op de MTB trouwens :-)
Gebruikersavatar
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker
Berichten: 2935
Lid geworden op: ma 09 jan 2012 12:06
Rijdt met: Trek Superfly 7, Lapierre X629

Re: Ongehoord gedrag

Bericht door BerggeitCasualFietser »

En die zitten constant te tetteren ook tijdens het rijden, ik heb er dikwijls de adem niet meer voor.... :lol:
kloefie
Mountainbiker
Berichten: 40
Lid geworden op: wo 12 dec 2012 22:34
Rijdt met: Cube reaction GTC SL/ Canyon Ultimate AL SLX DI2

Re: Ongehoord gedrag

Bericht door kloefie »

+1, 't valt echt op...
Sunn Xtreme
Expert
Berichten: 4878
Lid geworden op: vr 24 okt 2003 21:21

Re: Ongehoord gedrag

Bericht door Sunn Xtreme »

[quote="kazzz"]Geen ongehoord gedrag, maar toch opvallend :-)
Als je in Wallonië gaat rijden, of er Walen op de TT meerijden, valt het heel erg op dat ze heel veel lawaai maken.
Elk heuveltje een geluid dat je kan vergelijken met een halfdode buffel dat toch nog wil proberen klaar te komen..
Elke afdaling diezelfde buffel, maar dan met een helium balonneke ingeslikt.
Op de vlakke stukken, geroep en getier.

Iedereen zijn plezier, maar het valt op. En niet alleen op de MTB trouwens :-)[/quote]

das toch normaal.... die zijn niet gewoon van activiteiten te doen :lol:


heb al verschillende keren meegemaakt op TT's, Marathons en vroeger ook op wedstrijden, dat andere mensen zo terloops zeiden... straf , je zit in de Ardennen en je komt bijna geen enkele Franstalige met de fiets tegen, niet in het veld en niet op de baan.
Ook in wedstrijden was dat vaak een verhouding van 20 op 1 of 30 op 1.
klopt ook wel, want als ik veel in de Ardennen zat voor men duurtrainingen, kwam ik enkel maar Vlaamse en Nederlandse renners en wielertoeristen tegen, en af en toe een verdwaalde Franstalige.
En dat in een mooie omgeving waar Vlamingen en Nederlanders wel een paar 100km voor rijden om hun daar moe te gaan maken. maw : de ene geen karakter en de andere wel.
Dat ligt vooral aan het beleid van Wallonie. Sport word er voor geen mm gepromoot. Tenzij uit privesector-initiatieven.

En ja... altijd veel lawaai bij als ze afdalen.
Triple-T
Mountainbiker
Berichten: 804
Lid geworden op: vr 15 okt 2004 21:03
Rijdt met: Orbea Alma

Re: Ongehoord gedrag

Bericht door Triple-T »

sam2300 schreef:Ik rijd zelf ook al eens graag door, en word dus maar zelden ingehaald. Toch kan ik vaststellen dat er gewoon erg veel verschil is in de mensen.

Het eerste wat ik tegen iemand zeg die samen met mij zijn/haar eerste TT rijd, is dat je nooit achterom mag kijken. Je kiest zelf het beste traject, als er dan snellere rijders aankomen moeten die ofwel maar wachten tot ze voorbij kunnen ofwel een slechter traject nemen.

Ik heb ook een bel geïnstalleerd na vele negatieve reacties maar zoals gezegd zijn er weinig mensen die positief reageren. Ik ben nochtans altijd vriendelijk, roep langs welke kant ik voorbijkom en bedank in het voorbijrijden. Zoals ik hierboven al aanhaalde wacht ik altijd tot het kan om voorbij te steken.
Sommige mensen hebben gewoon geen zin om vriendelijk te zijn, en zijn in se onverbeterlijke zuurpruimen.

Erg jammer, maar het is nu eenmaal zo. In de Ardennen heb je dat inderdaad minder, hoe raar dat ook klinkt. Misschien omdat de occasionele MTB er die normaal op de baan fietst enkel TTs rond de kerktoren rijd en de meer geoefende biker naar de Ardennen trekt?
=D>
Plaats reactie