27/07/2014 Burdinne - 12e Les Crêtes de la Burdinale

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
Joeri90
Mountainbiker
Berichten: 28
Lid geworden op: wo 12 jun 2013 18:00
Rijdt met: Canyon Grand Canyon CF SL 2014

27/07/2014 Burdinne - 12e Les Crêtes de la Burdinale

Bericht door Joeri90 »

Ik zie dat hier nog geen thread van gemaakt is... Kan iemand iets meer vertellen over deze TT?
Gebruikersavatar
HolsbeekxG
Mountainbiker
Berichten: 109
Lid geworden op: wo 04 jan 2012 23:07
Rijdt met: Cube Elite C:68 Race / Specialized Crux / Specialized Venge / Specialized Tarmac

Re: 27/07/2014 Burdinne - 12e Les Crêtes de la Burdinale

Bericht door HolsbeekxG »

Dit is het topic van vorig jaar http://www.qualitybikes.be/?q=nl/node/1828

Ben hier zelf ook nog niet geweest maar morgen is het wel zover denk ik.
Jokke2910
Mountainbiker
Berichten: 57
Lid geworden op: vr 21 jun 2013 21:02
Rijdt met: Canyon Nerve AL 29 9.9 SL

Re: 27/07/2014 Burdinne - 12e Les Crêtes de la Burdinale

Bericht door Jokke2910 »

Dit is een mooi VTT!
Altijd dik in orde daar.
https://www.youtube.com/watch?v=pCzJcU_PL8o
Gebruikersavatar
madskatingcow
Mountainbiker
Berichten: 5033
Lid geworden op: za 31 jul 2004 12:27
Rijdt met: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Re: 27/07/2014 Burdinne - 12e Les Crêtes de la Burdinale

Bericht door madskatingcow »

[quote="HolsbeekxG"]Dit is het topic van vorig jaar http://www.qualitybikes.be/?q=nl/node/1828

Dat is helemaal niet het topic van vorig jaar, maar reclame voor Quality Bikes [-X
TheBarconian
Mountainbiker
Berichten: 6
Lid geworden op: di 06 aug 2013 20:05
Rijdt met: Cannondale F29 Carbon 3 (2013)

Re: 27/07/2014 Burdinne - 12e Les Crêtes de la Burdinale

Bericht door TheBarconian »

In een onverwacht heerlijk weertje deze voormiddag de 69 km gereden.

Het parcours was ok. Het lag er erg goed (lees: droog) bij. Fysiek was het wat je van een tocht van 70 km met 1300 hoogtemeters kan verwachten. Technisch heb ik al uitdagender tochten gereden, hoewel er toch een paar heel steile klimmekes inzaten die voor opstoppingen en evenwichtsstoornissen zorgden (bij mij dan toch :oops: ).

De bepijling was goed. Enkel door mijn eigen fout ergens een afslag in een afdaling gemist. In Wallonië mogen er blijkbaar wel nog pijlen op de grond geschilderd worden. Dat was even wennen, maar uiteindelijk erg effectief!

De bevoorradingen waren ook goed genoeg. Aan mijn tempo was er netjes om het uur een bevoorrading. De sportfoodnerd in mezelf bleef wat op zijn honger zitten: grenadine, water, heel kleine stukjes banaan en wat chocoladecake. Goed genoeg, maar sportdrank zou ik echt wel waarderen.

Afspuitstand was met hogedrukreinigers, dus die heb ik overgeslagen en ook de douches heb ik niet van dichtbij gezien.

Al bij al een correcte tocht, op geen enkel vlak een uitblinker, maar ook nergens een tekort.

Ik ben heel content dat ik ben geweest! 'k Heb er deugd van gehad! =D>
Gebruikersavatar
madskatingcow
Mountainbiker
Berichten: 5033
Lid geworden op: za 31 jul 2004 12:27
Rijdt met: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Re: 27/07/2014 Burdinne - 12e Les Crêtes de la Burdinale

Bericht door madskatingcow »

TheBarconian schreef:De sportfoodnerd in mezelf bleef wat op zijn honger zitten: grenadine, water, heel kleine stukjes banaan en wat chocoladecake. Goed genoeg, maar sportdrank zou ik echt wel waarderen.
Ge zijt de abrikozen en kriekentaart vergeten, de pompelmoezen, tomaten, de marmer- en gewone cake, muesli- repen, etc. #-o

Wij waren om 08:55 vertrokken, toen was er aan de bevoorradingen keuze genoeg :wink:

Mooi parcours, zoals gezegd niet echt technisch, maar wel vlot bollend waardoor er een goede flow in zat. De eerste 15km waren vrij saai, maar eenmaal we Andenne naderden (bekend van La Primavera) begon de pret.

Goed geamuseerd, volgende keer weer!
TheBarconian
Mountainbiker
Berichten: 6
Lid geworden op: di 06 aug 2013 20:05
Rijdt met: Cannondale F29 Carbon 3 (2013)

Re: 27/07/2014 Burdinne - 12e Les Crêtes de la Burdinale

Bericht door TheBarconian »

madskatingcow schreef:Ge zijt de abrikozen en kriekentaart vergeten, de pompelmoezen, tomaten, de marmer- en gewone cake, muesli- repen, etc. #-o
Jup, you're right. Enkel mueslirepen, daar heb ik overgekeken. Gestart om 9u20, dus dat zou toch het verschil niet mogen maken ...

'k Vermoed dat ik wat kieskeurig ben (geworden) :-k
Gebruikersavatar
Joeri90
Mountainbiker
Berichten: 28
Lid geworden op: wo 12 jun 2013 18:00
Rijdt met: Canyon Grand Canyon CF SL 2014

Re: 27/07/2014 Burdinne - 12e Les Crêtes de la Burdinale

Bericht door Joeri90 »

Als eerste TT in Wallonië kon deze toch wel tellen! Mooie omgeving en pittige klimmen. Het was wel even wennen aan die pijlen op de grond.. :lol: Bevoorrading was in orde!

Hoe sommigen voorbij kwamen gevlogen tijdens afdalingen is echt wel levensgevaarlijk.. Rond een 30tal km ver was er een omgevallen boom die ongeveer 1m60 boven de weg lag, als je daar moet tegen knallen op volle snelheid is het game over..
Gebruikersavatar
TaurineR
Mountainbiker
Berichten: 1916
Lid geworden op: za 16 jul 2005 23:28
Rijdt met: C. FSi

Re: 27/07/2014 Burdinne - 12e Les Crêtes de la Burdinale

Bericht door TaurineR »

Mooie tocht gereden, met lekker droog weer!
Afpijling was erg goed, en heel duidelijk, en die pijlen op de grond werken goed!
Laatst gewijzigd door TaurineR op zo 27 jul 2014 23:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
TaurineR
Mountainbiker
Berichten: 1916
Lid geworden op: za 16 jul 2005 23:28
Rijdt met: C. FSi

Re: 27/07/2014 Burdinne - 12e Les Crêtes de la Burdinale

Bericht door TaurineR »

Joeri90 schreef: Hoe sommigen voorbij kwamen gevlogen tijdens afdalingen is echt wel levensgevaarlijk.. .
Ja, en dat was ik zeker niet, ik vraag me af of die mannen de afdalingen reeds kenden...
Plaats reactie