Zaterdag 12 en zondag 13 april Rillaar

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
Dickie
Mountainbiker
Berichten: 3823
Lid geworden op: di 01 feb 2005 14:44
Rijdt met: 29'er Hardtail, singlespeed en fully

Re: Zaterdag 12 en zondag 13 april Rillaar

Bericht door Dickie »

Iets voor 8'en al onderweg voor wat er uiteindelijk 84km werden.
Daardoor ook geen file-toestanden.
Mijn beentjes hadden blijkbaar een broertje dood aan het vele korte en steile klimwerk, hoe meer naar het einde toe, hoe pijnlijker de benen.
Vreemd genoeg ging het op het vlakke of vals plat steeds vlot.
De lekkere stukjes rijsttaart op de bevoorradingen gaven wsl de nodige boost :wink: .
Een ganse tijd achter een 'Merida-biker' gereden waarmee ik steeds 'jo-jode', op de klimmen kon ik niet mee, maar op het vlakkere kwam ik weer dichter tot er zich weer een klimmetje aandiende.
Deze tt was prachtig georganiseerd op alle vlakken =D> .
Na de douche werd het al wat te laat, geen aprés kunnen meepakken :-? , moe maar voldaan weer naar huis gekard.
Goohooni
Mountainbiker
Berichten: 295
Lid geworden op: wo 18 mei 2011 22:37
Rijdt met: Stumpjumper ht comp 29er

Re: Zaterdag 12 en zondag 13 april Rillaar

Bericht door Goohooni »

proficiat aan de organisatie! ik heb zeer mooie tracks mogen rijden op de 65km die ik zaterdag deed. echt genoten van het parcour!

ook plezant om zaterdags zo'n tocht te kunnen rijden!

knap werk van de rillaarse bikers!
Willemc
Mountainbiker
Berichten: 23
Lid geworden op: vr 27 aug 2010 16:10
Rijdt met: C'dale Rush & C'dale Scalpel 29"

Re: Zaterdag 12 en zondag 13 april Rillaar

Bericht door Willemc »

Met mijn partner (die 69 wordt dit jaar! =D> ) de 82 gedaan gisteren, en het was weer de moeite.
In deze streek weten ze uiteraard wel hoe een goeie tocht eruit ziet, maar dit keer precies toch extra veel werk in gestoken.
Toch iets grappigs meegemaakt : Op één van de steilere klimmetjes met wortels kwam er opeens een biker afgedaald, zomaar, pardoes tegen de richting in, tussen al de klimmende bikers. Nee, het was geen verdwaalde toerist, maar een tochtrijder, die bij zijn eerste poging "ergens met zijn pedaal was blijven hangen", en nu een 2de poging wou doen. #-o Dat hierdoor enkele klimmende bikers gehinderd werden, of zelfs van de fiets moesten, scheen hem niet te deren. :-k ... rare dingen maak je soms mee!
Super genoten van de laatste bevoorrading! Ik scheurde zowat van de honger, en opeens een hemels buffet met rijsttaart en pistoleekes met hesp! Deed dat deugd!
Dank dus aan de organisatie voor de mooie zondag!
Den après was wat guur en winderig, met veel opstuivend zand, maar de Chouffe & pain saucisse maakte dat dan weer goed :wink:
Gebruikersavatar
wardje
Mountainbiker
Berichten: 200
Lid geworden op: ma 08 jun 2009 11:46
Rijdt met: scot spark 920 / 2019

Re: Zaterdag 12 en zondag 13 april Rillaar

Bericht door wardje »

zondag om half 9 aan de start , inschrijven verliep niet zo vlotjes , wat n drukte ,, blijkbaar weet iedereen nu , dat t een top organisatie betreft ,,, wijselijk voor de 68 gekozen , (weinig rust gehad) ... echt , bangelijk parcours zoveel stof hier nog nooit gezien , wel snel in n taai boske , ik noem het het enge bos , maar wel fun , ik dacht dat hebben we al gehad ,,,maar owee , de zwitserse weide zoals men het noemt , amaaai ,,, wel fun maar taai ,,,, tot mijn grote verrassing kwamen we op t einde , nog is in zo n eng bos ... als ge daaraan komt weet ge gewoon dat zeer gaat doen , pijltje gemakkelijk gekozen , maar denk dat dit eerder een grapje was ofzo ... gewoon taai ,,, lekker tempo binnengerold , en gelukkig , dit jaar nog nen heerlijke hamburger kunnen bemachtigen , top mannen / vrouwen , respect en bedankt voor zoveel fun ,,, c u next year :-D :-D :-D
Gebruikersavatar
phille
Mountainbiker
Berichten: 2003
Lid geworden op: do 01 jan 1970 02:00
Rijdt met: Bravo met het nieuwe forum !
Contacteer:

Re: Zaterdag 12 en zondag 13 april Rillaar

Bericht door phille »

Van de rillaarse bikers mag je steeds verwachten : die halen alles uit de kast !

Een dikke proficiat dus !

Hoeveel volk was er de zondag want dit ging toch al richting 2000 medunkt
Rillaarse Biker
Mountainbiker
Berichten: 123
Lid geworden op: ma 26 mar 2007 20:31
Rijdt met: Stevens

Re: Zaterdag 12 en zondag 13 april Rillaar

Bericht door Rillaarse Biker »

Graag willen we iedereen bedanken voor de deelname en voor de vele positieve reacties die we persoonlijk of via dit forum mochten ontvangen. Dit geeft ons de kracht om er volgend jaar een nieuwe topeditie van te maken. De tips die we kregen nemen we zeker mee.
Jullie waren gisteren met 2141 om de mooiste paadjes van Rillaar en omgeving te ontdekken en gelukkig zijn er geen zware ongevallen gebeurd.
Onze volgende editie is op 11 en 12 april 2015 :-D :-D :-D :-D :-D
Gebruikersavatar
Griffon
Mountainbiker
Berichten: 303
Lid geworden op: do 26 jun 2003 22:29
Rijdt met: No Saint Luzifer

Re: Zaterdag 12 en zondag 13 april Rillaar

Bericht door Griffon »

gisteren ook afgezakt naar Rillaar voor een prachtige tocht.

enige jammere was dat ik na een 5 tal km merkte dat mijn GPS niet meer op mijn stuur zat, ben nog terug gaan zoeken maar niets gevonden.
als er iemand een Garmin Oregon 600 gevonden heeft mag je het altijd laten weten [-o<
Gebruikersavatar
patje2
Mountainbiker
Berichten: 1882
Lid geworden op: di 22 dec 2009 09:00
Rijdt met: Fiets

Re: Zaterdag 12 en zondag 13 april Rillaar

Bericht door patje2 »

PsYchO66 schreef:Om 17u30 gestart voor de 65km (was blijkbaar toch maar voorzien tot 17u), maar toch op weg, met de waarschuwing dat de lusjes van de 65 niet reflecterend waren bepijld. Toch niet beklaagd! Vanaf 20u begon het toch wat donker te worden, zeker al in de bosjes, dus de lampen maar bovengehaald. Dan iets na 21u weer aan de start met 66km op de teller. Zeer leuk parcours, goede bepijling en bevoorradingen, niks te klagen.

En omdat rijden in het donker toch zo tof is ben ik dan nog maar is vertrokken om er nog de 25km bij te doen :-D
Ik heb het nog iets bonter gemaakt rond 17.45 vertrokken voor de 65 in de klare en om 21.00 aangezet voor de 46 in den donker op het einde wel goe kapot maar toch overal naar boven kunnen rijden Het was al wel bijna middernacht toen ik bulls69 en stammermax binnen reden.
Gebruikersavatar
Watje 63
Mountainbiker
Berichten: 46
Lid geworden op: wo 03 aug 2005 19:33
Rijdt met: IDEAL

Re: Zaterdag 12 en zondag 13 april Rillaar

Bericht door Watje 63 »

Zaterdag om 14.30h in Westel vertrokken en om 18.40h 's avonds terug thuis. Na eerst 15km over de weg ben ik op de TT ingepikt op zowat 15km van het einde. Toen al wist ik genoeg , dit wordt een fantastische bike-dag. Maar wat de 4 ruiters bezielden op de eerste klim na de start tart werkelijk elke verbeelding (3 mannen en een jonge vrouw). Op het moeilijkste single -track stuk kwamen ze alle 4 in volle vaart mij voorbij gestoven , daarbij roepend dat ik uit de weg moest gaan , en aangezien ik mijn leven nog niet beu ben ......... [-X [-X [-X
Het nadeel van onderweg in te pikken is dat ik 50km gereden heb zonder bevoorrading , buiten het colaatje aan de start.
Berreb
Mountainbiker
Berichten: 53
Lid geworden op: zo 22 nov 2009 21:44

Re: Zaterdag 12 en zondag 13 april Rillaar

Bericht door Berreb »

Iedereen hier rijdt +65km.. De niet 65 plussers zal ook eens reageren dan :-D

Tocht van 36km gedaan. Bepijling was ook hier meer dan ok! De krijtlijnen waren zeer duidelijk (vreemd dat je dit niet zo veel ziet op tochten...). Soms al eens wat file maar dat viel enorm goed mee en was helemaal niet storend (maar wat verwacht je als je om 9u vertrekt..). De bevoorrading was inderdaad leeggeroofd maar net toen ik wou vertrekken kwamen er twee wagens afgestormd met koekjes etc. Dus uiteindelijk was dit niet echt een reden om te klagen voor mij!

Ik wou mijn drinkbus bijvullen met water en blijkbaar stond ik aan de kant van UP (dit leek vrij hard op water). Mijn drinkbus was bijna direct leeg... UP was dus lekker :-)

Zoals al eerder vermeld, het zijn hier niet de Ardennen maar er zaten toch een paar kuitenbijters bij :O :O De stukken weg ertussen deden dan wel deugd om even te recuperen!

Samenvatting van de tocht: =D> =D> =D>
Plaats reactie