Zon. 16/02/14 Flines-lez-Raches ( Fr.)

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
Jemp
Mountainbiker
Berichten: 1329
Lid geworden op: za 18 jul 2009 10:53
Rijdt met: Scott Scale Pro 29 / Scott Solution

Re: Zon. 16/02/14 Flines-lez-Raches ( Fr.)

Bericht door Jemp »

NuRf schreef:Wat betreft de grensovergang in Rekkem, dat kan je voorkomen door via Doornik te rijden...
Hey NuRf en Moonie, rijdt ge mee met de bende? 7h45 terplaatse om tegen 8 h te vertrekken.
Gebruikersavatar
moonrider
Mountainbiker
Berichten: 697
Lid geworden op: ma 27 mar 2006 20:05

Re: Zon. 16/02/14 Flines-lez-Raches ( Fr.)

Bericht door moonrider »

Jemp schreef:
NuRf schreef:Wat betreft de grensovergang in Rekkem, dat kan je voorkomen door via Doornik te rijden...
Hey NuRf en Moonie, rijdt ge mee met de bende? 7h45 terplaatse om tegen 8 h te vertrekken.
mij geen probleem , weet niet wat andere steenbakkers denken ?
Brede Boskanter
Mountainbiker
Berichten: 210
Lid geworden op: ma 17 mei 2010 11:09
Rijdt met: batavus

Re: Zon. 16/02/14 Flines-lez-Raches ( Fr.)

Bericht door Brede Boskanter »

Deze voormiddag was er een om in te kaderen !! Iets na 8u vertrokken met 5 Boskantrijders voor de 45 km die er bij den arrivee 50 bleken te zijn , maar we hebben het ons niet beklaagd .Enkele kms opwarming maar daarna een eerste bospassage om duimen en vingers af te likken .Verder enkele lange offroadstukken langs een kanaal en een tamelijk lange roadstrook naar het tweede superstuk .Hier echt van genoten , op en af , draaien en keren onder een stralende zon , enkele serieuze klimmetjes en daarna een eerste bevoorrading .Na de splitsing kms ferm stampen in het bos , daarna langs het veld om ten slotte aan het derde speelterrein te komen . hier opnieuw van hetzelfde , op en neer en weg en weer , zo hebben we het zeer graag .Op een bepaald moment helemaal boven gekomen met een fantastisch zicht op de streek werd mijn neus geprikkeld en inderdaad beneden aan de tweede bevoorrading werden er lekkere worstjes gebakken .Na de tweede bevoorrading ietwat overmoedig voor 'difficile' gekozen en ze hadden niet gelogen , daarna nog een offroadstrook van een 3-tal kms om tenslotte welgezind binnen te bollen .Goede afspuit , warme maar niet zo natte douches . Bij den apres gratis 1kg ajuinen , een welgekomen stuk frans stokbrood en een frisse Leffe , wat wil een mens nog meer ( de bijkomende Leffes kosten 1 euro ) .Voor mij een verre verplaatsing maar ik heb het mij zeker niet beklaagd , volgend jaar bij leven en welzijn hier zeker terug .Bedankt aan de compagnons voor het leuke gezelschap .Tot zondag in Koksijde .
Gebruikersavatar
spiermassa
Mountainbiker
Berichten: 1967
Lid geworden op: do 13 dec 2007 16:32
Rijdt met: trek fuel ex8 29'r en 26'r,trek stache,specialized fatboy,cube reaction,,thomson x-line

Re: Zon. 16/02/14 Flines-lez-Raches ( Fr.)

Bericht door spiermassa »

vanmorgen mij overslapen en te laat ter plekke,zo niet met de bende kunnen meerijden.kstond al direct op achtervolgen......ki ze kunnen inhalen op den apres :-({|= :-({|= .over de tocht,kben verzekers nog nooit zo vuil geweest.maar toch kon ge bijna overal rijden (soms ne kee glijden).Alleen had ik vandaag een beetje problemen met de bevoorraadingen.Den eerste kwam een beetje laat en was dan nog uitgeput(werd wel weer bijgevuld later van horen zeggen).en de tweede bovoorraading was dan wel weer vanalles genoeg mo den tocht zat er bijna op.Ja de eerste terrils van tjaar zitten er weer op,laat de volgende mo komen.En tzal stinken in belgie......ol die kiloos anjoens dat er over de grens gesmokkeld is.
filmke volgt.
Gebruikersavatar
slooverke
Mountainbiker
Berichten: 640
Lid geworden op: ma 13 apr 2009 19:52
Rijdt met: Ednine 29 Orka Black/Red

Re: Zon. 16/02/14 Flines-lez-Raches ( Fr.)

Bericht door slooverke »

Deze morgen voor het eerst vertrokken richting Noord Frankrijk voor een eerste tochtje op Terrils....
Aan de inschrijving verstandig gekozen voor de 35 km, want bij een eerste kennismaking moogt ge niet te overmoedig doen...
Met zeven vertrokken voor een prachtige tocht, de passages op de twee terrils is echt super, dit smaakt heel duidelijk en zeker naar meer, op het einde kregen we een tweetal stroken "Deficille" en die waren meer dan genoeg deficille.... maar toch overal vlotjes door de blubber en de diepe plassen gefietst om uiteindelijk met 38 km op de teller aan te komen aan de Salle de Fêtes....

We hebben dus echt genoten, komen hier zeker terug en twee controle's, koffie vooraf, soep achteraf, een stuk stokbrood met beleg, ne kilo ajuin en een gratis drank, en dit alles samen met topvermaak voor de prijs van 4.5 euro!!! c'est formidable!!!!!!!!!!!!!! =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D>
Gebruikersavatar
matthiasdujardin
Mountainbiker
Berichten: 378
Lid geworden op: zo 10 okt 2010 20:02
Rijdt met: id works 29" & scott expert 29 "

Re: Zon. 16/02/14 Flines-lez-Raches ( Fr.)

Bericht door matthiasdujardin »

Brede Boskanter schreef:Deze voormiddag was er een om in te kaderen !! Iets na 8u vertrokken met 5 Boskantrijders voor de 45 km die er bij den arrivee 50 bleken te zijn , maar we hebben het ons niet beklaagd .Enkele kms opwarming maar daarna een eerste bospassage om duimen en vingers af te likken .Verder enkele lange offroadstukken langs een kanaal en een tamelijk lange roadstrook naar het :lol: tweede superstuk .Hier echt van genoten , op en af , draaien en keren onder een stralende zon , enkele serieuze klimmetjes en daarna een eerste bevoorrading .Na de splitsing kms ferm stampen in het bos , daarna langs het veld om ten slotte aan het derde speelterrein te komen . hier opnieuw van hetzelfde , op en neer en weg en weer , zo hebben we het zeer graag .Op een bepaald moment helemaal boven gekomen met een fantastisch zicht op de streek werd mijn neus geprikkeld en inderdaad beneden aan de tweede bevoorrading werden er lekkere worstjes gebakken .Na de tweede bevoorrading ietwat overmoedig voor 'difficile' gekozen en ze hadden niet gelogen , daarna nog een offroadstrook van een 3-tal kms om tenslotte welgezind binnen te bollen .Goede afspuit , warme maar niet zo natte douches . Bij den apres gratis 1kg ajuinen , een welgekomen stuk frans stokbrood en een frisse Leffe , wat wil een mens nog meer ( de bijkomende Leffes kosten 1 euro ) .Voor mij een verre verplaatsing maar ik heb het mij zeker niet beklaagd , volgend jaar bij leven en welzijn hier zeker terug .Bedankt aan de compagnons voor het leuke gezelschap .Tot zondag in Koksijde .
Heb u niet gezien in koksijde mag je u bekent maken wi :lol: kheb nu speciaal voor u extra traag gereden om u te zien en kom ik u niet tegen maja kweet niet hoe je er uit ziet :lol: ken u nuet direct :lol:
Gebruikersavatar
steviejanneke
Mountainbiker
Berichten: 463
Lid geworden op: do 25 okt 2012 14:09
Rijdt met: Mtb

Re: Zon. 16/02/14 Flines-lez-Raches ( Fr.)

Bericht door steviejanneke »

Super leuk ritje !!
redelijk volledig hetzelfde als vorig jaar..... maar dat mag eigenlijk alle jaren zo zijn 8)

gelukkig heb ik me de dag ervoor kunnen losrijden (heb sinds 3-weken een racer en heb met mijn clubje 131km gereden naar de vlaamse ardennen)
daar even bewezen dat Mannen in het veld gemaakt worden & niet op de weg :lol:

vandaag geen tempo omdat ik met een bane-man mee was maar Terrils zijn eigenlijk niet om vlug te rijden... die zijn er voor te spelen !!!


PS: die laatste Terril word die afgesloten misschien ????
Gebruikersavatar
KUBA
Mountainbiker
Berichten: 1210
Lid geworden op: zo 19 okt 2008 19:42
Rijdt met: Speci Stumpjumper , Canyon Grand Canyon CF SLX RS1.LTD , Rocky Mountain Element 70 RSL

Re: Zon. 16/02/14 Flines-lez-Raches ( Fr.)

Bericht door KUBA »

Deze morgen me 3 man gestart en het ons niet beklaagd , ikzelve heeltijd m'n verstand gebruikt want was pas 2e maal ip de vlo na een 2-tal maanden me beestjes gesukkeld te hebben :-&

ier en daar bitje van t'parcours gesukkeld zoals aan de laatste bevoorrading een skoon afdaling die heeltied riep ....komtnekiriere komtnekiriere oj durft :drunk: :drunk:

Ons dus ferm geamuseerd en alles OK buiten al da stof in mien ogen , doar bennek nie zot van eee :lol: :lol: :lol:
Jason B
Mountainbiker
Berichten: 532
Lid geworden op: vr 19 okt 2007 21:24
Rijdt met: Garry Fisher Hkek

Re: Zon. 16/02/14 Flines-lez-Raches ( Fr.)

Bericht door Jason B »

vandaag ook eindelijk nog eens afgezakt naar la douce france, ik denk dat mijn laatste terrilpassage nog dateert van 2010....

Ondertussen is de kleine al wat groter geworden en werd het dus tijd om hem ook eens te laten kennismaken met deze streek. Nog eventjes getwijfeld tussen 25 of 35km maar uiteindelijk besloten de 35 te doen en ons niet beklaagd.

Dat stuk jong geweld heeft zich te pletter geamuseerd en op die glibberige partijen had ik het zowaar soms moeilijker dan hij (al zullen die 6j oude versleten RaRa's op mijn stalen ros daar wel voor iets tussen gezeten hebben).

Onderweg nog enkele bekende gezichten van de forumbikers tegengekomen, altijd leuk enkele bekenden tegen te komen.
Bij aankomst in de zaal werd de kleine opgemerkt door iemand van de organisatie die vroeg naar zijn leeftijd en de afgelegde afstand, waarop hij naar voor mocht gaan achter een beker en medaille (ik vermoed "jongste deelnemer" maar ben niet zeker).
Toen ze hem een vraag stelden en de micro voor hem duwden wist hij niets beters te zeggen dan "maar ik versta jullie niet, ik ben van belgië" #-o

Zeker voor herhaling vatbaar dus en de liefde voor de terrils werd succesvol overgebracht naar de volgende generatie. (o)
Gebruikersavatar
Motorbiker
Mountainbiker
Berichten: 3034
Lid geworden op: wo 05 jan 2005 20:37
Rijdt met: Niner Jet RDO

Re: Zon. 16/02/14 Flines-lez-Raches ( Fr.)

Bericht door Motorbiker »

Nog beter dan Vlaamse velden, zijn deze in Frankrijk. Bij momenten vloeibaar, daar niet van, maar een wielertoerist die daarvoor thuisblijft.

Het plezier zette graaf in toen de lekijkaards één voor één de zaal binnen rolden. Ik ben mietje genoeg om dit toe te geven.
De koffie – gelukkig geen goed doseerbaar Nèscafé oplosspul, maar met ouderwetse perculator gezette Arabica volbloed – groef diep in. Samen met het sidekick koekje een ideale intro voor deze dag.

3Km verder kleurde mijn toerenteller helrood. Wekenlang rustig basisconditie opbouwen is nog iets anders dan diep gaan. Voor ik het besefte slipte ik in het linkerspoor van, zonder overdrijven, de vettigste boereslag van het Noordelijk halfrond. Ruggelings stuiterde ik op de iets hogere en droge middenstrook (oef) en gleed nondedju recht de diepste modderplas in die op de ganse rechterstrook te vinden was.
Zompig tot in mijn zeem hernam ik de pedaalslag. En haalde door een combinatie van techniek, kracht en souplesse, doorzetting & talent, en het feit dat ze op me wachtten, terug mijn maten in.

Ietsje minder druk in de banden deed wonderen en van dan af was het 50km puur genieten. De intro van een mooi bike jaar.
Plaats reactie