Zo 02/02/2014 Pellenberg :: 6e Hoogste Punt Toertocht

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker
Berichten: 2935
Lid geworden op: ma 09 jan 2012 12:06
Rijdt met: Trek Superfly 7, Lapierre X629

Re: Zo 02/02/2014 Pellenberg :: 6e Hoogste Punt Toertocht

Bericht door BerggeitCasualFietser »

Gisteren ook afgezakt naar Pellenberg voor 2e deelname, dit jaar wel 49 ipv 54 ( al had ik er volgens mij net geen 54), had zin om eens te zien hoe het met de klimbeentjes stond...

Eerste klim de Holleweg: alles gaat goed tot ze voor je beginnen af te stappen en je dus ook voet aan grond moet zetten, al zag ik enkelen het wel proberen/lukken...
Tweede klim: chainsuck, afstappen en boel vrij maken.

Toen dacht ik dit is er over; maar dan kwam nog Vossekot en Linde bos en in mindere mate Chartreuse en dit maakte veel goed. Tussendoor nog enkele malen mogen stoppen voor chainsuck maar de betere stukken maakte veel goed. Ergens op een boerwegel onderuit gegaan voorwiel weggeschoven, en 100m verder net geen prikkeldraad mogen voelen.

De Kalvarieberg 1 & 2 waren ook weer lekker, spijtig enkel van de ravi, dan kan je niet voluit gaan in de afdaling of je schiet er voorbij :lol:

De stukken nadien naar Pellenberg waren dan weer iets te veel modder.

Over het algemeen: ravi's dik in orde, bepijling dik in orde, weeromstandigheden heb je geen invloed op, en je weet het effect niet van 100den rijders op het parkoers, maar sommige stukken weet je van dit gaat er over. De laatste klim was het helemaal lachen, ik zag nog meisje met haar hond afkomen die ah joggen was en die bekeek dit zo van ik zal wel elders gaan joggen.

Al bij al tevreden naar huis gekeerd, al heb ik toch ook wel paar keer gevloekt op de modder die het klimmen belemmerde, en bij momenten lastig deed bij het rijden. De leuke stukken maakten dan weer heel veel goed.
Gebruikersavatar
kazzz
Mountainbiker
Berichten: 793
Lid geworden op: di 25 jun 2013 11:20
Rijdt met: Trek SuperFly 9.8

Re: Zo 02/02/2014 Pellenberg :: 6e Hoogste Punt Toertocht

Bericht door kazzz »

Ik ben vertrokken om 08.05u en.... helaas maar waar, je moet niet afstappen voor andere bikers, maar je moest evenzeer baggeren en stoempen. Het is niet zo dat het er vroeg WEL goed bij lag.

Bij de ingang van Chartreuse zag ik veel bikers de weg ernaast nemen. Ik dacht: Allé nu?? Ge komt toch MTB'n..?
1 minuut later wist ik waarom: ik zag weinig sporen en dat kan ook niet anders, omdat er geen sporen te trekken waren in de modderplassen. Ik zat tot bij met de crank onder de moor...

Plezant? Bah ja.. zeker, ik heb me goed geamuseerd. Maar eerlijkheid moet er wel zijn naar de staat van het parcour.

EDIT: wel een 10x bijna gevallen :) waarvan 2x met een redelijke OEF dat het niet zo was (tussen prikkeldraad en houten hekje met punten) puur en alleen door de modder.. Maar kheb mij dan ook niet ingehouden :-D
Laatst gewijzigd door kazzz op ma 03 feb 2014 11:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
funkstar
Mountainbiker
Berichten: 723
Lid geworden op: vr 27 apr 2007 13:58
Contacteer:

Re: Zo 02/02/2014 Pellenberg :: 6e Hoogste Punt Toertocht

Bericht door funkstar »

Te veel modder om aangenaam te kunnen fietsen.
Na 2 km was de zin al onder 0 gedaald, toch nog een 38 km volhard in de boosheid.
op km 40 de fiets aan de kant en terug gedraaid.
Modder maakt een parcours niet technisch maar gevaarlijk.
Op zich was de organisatie perfect, alleen blijft de staat van een veldweg een uiterst subjectieve omschrijving.
Gebruikersavatar
Z.
Mountainbiker
Berichten: 536
Lid geworden op: ma 04 aug 2008 10:25
Rijdt met: Scott Scale 40; Scott Scale 29 Expert, Scott Scale 970 en ne Zannata-koersfiets

Re: Zo 02/02/2014 Pellenberg :: 6e Hoogste Punt Toertocht

Bericht door Z. »

54 km gedaan.
Zoals eerder gezegd: het was ofwel asfalt rijden ofwel vloeken in de vetzakkerij.
En zeggen dat ik om 8u vertrokken ben. Ook toen was het parcours al fucked up.

Na 5km gevallen in een afdaling en verder heel vaak net niet.
Glijpartijen naast 3-dubbele prikkeldraad: i don't like.

Idee voor de organisatie: het parcours volgend jaar in de omgekeerde richting leggen.
De laatste helft is toch vooral asfalt en brede veldwegen. Met een loodzware fiets die schuurt langs alle kanten is dat dik lastig. Omgekeerd zou dat veel vlotter gaan.

Los daarvan rijd ik wel graag in die regio.
Al zou ik pellenberg wel schrappen uit 'de grote 3 van de winterperiode'.
Ik vind niet dat die daar thuishoort.
Gebruikersavatar
spaver
Mountainbiker
Berichten: 265
Lid geworden op: ma 21 sep 2009 21:07
Rijdt met: santa cruz blur xt xtr reba

Re: Zo 02/02/2014 Pellenberg :: 6e Hoogste Punt Toertocht

Bericht door spaver »

Spijtig genoeg deze keer niet rijden door mijn eigen fout, maar Pellenberg is een mooie & zware tt, maar hij is het hele jaar door zwaar, zelfs in de zomer, de opeenvolging van alle hellingen en de constant keerende wind dragen daar ook bij toe, het is mtb he mannen, ik woon op 5km van Pellenberg, je mag content zijn dat ze je niet door de velden van Boutersem en omstreken sturen dat is pas baggeren.
Gebruikersavatar
Philippens J.
Mountainbiker
Berichten: 33
Lid geworden op: za 05 aug 2006 09:13
Rijdt met: mean machien

Re: Zo 02/02/2014 Pellenberg :: 6e Hoogste Punt Toertocht

Bericht door Philippens J. »

Voor het zoveelste jaar op rij terug afgezakt nr Pellenberg en wederom genoten.
Leuk parkoer, zwaar, goeide organisatie, goed uitgepijld, goei voorbereiding ... kortom ideale mtb tocht. Pluim vr de organisatie!

Akkoord, veel modder... maar er zijn erger edities geweest! Dus aanpassen parkoer: neeje alstublief niet! Met de ervaring van vorige edities, had ik mudbike van stal genomen om hieraan deel te nemen. Okey ook af en toe ook op materiaal gevloekt, maar met wat water uit de bidon waren de probs meestal opgelost. Door modder rijden komt vaak ook neer op techniek (gewichtsverdeling op fiets, stuurmanskunst,...), enja bij de ene gaat dit wat vlotter als bij de andere.

1 puntje van kritiek mss: laatste gedeelte van de 54km, was nogal veel asvalt.
Ik heb me in ieder geval goed uitgeleefd en zal volgend jaar zeker terug van de partij zijn.

J.
roeln
Mountainbiker
Berichten: 362
Lid geworden op: do 17 jul 2008 21:43
Rijdt met: Canyon Lux CF

Re: Zo 02/02/2014 Pellenberg :: 6e Hoogste Punt Toertocht

Bericht door roeln »

Ik vind het straf dat iedereen hier ligt af te geven op de aanwezigheid van teveel modder. Mensen die de modder hier te erg vonden zijn verwend. Het viel reuze mee qua modder in vergelijking met de denderstreek, het pajottenland of henegouwen deze tijd. Bandendruk wat lager en gaan!

Het enige minpuntje op deze tocht was een bevestigingsbord na de splitsingen. De splitsingsborden stonden juist op de splitsing ipv er 100m voor, waardoor je zeer snel moest beslissen welke kant je op moest. Een bevestigingsbord een beetje later kan dan geen kwaad. Zeker niet omdat de meerderheid van de organisaties dit nu al doet en je er zo een beetje op gaat vertrouwen.
de ware
Mountainbiker
Berichten: 1010
Lid geworden op: wo 25 mei 2005 22:18

Re: Zo 02/02/2014 Pellenberg :: 6e Hoogste Punt Toertocht

Bericht door de ware »

phille schreef:iemand pasta gegeten ?

Hoeveel deelnemers waren er ? Ik gok 1200 ?
EEn dikke 1350 baggeraars aanwezig
Gebruikersavatar
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker
Berichten: 2935
Lid geworden op: ma 09 jan 2012 12:06
Rijdt met: Trek Superfly 7, Lapierre X629

Re: Zo 02/02/2014 Pellenberg :: 6e Hoogste Punt Toertocht

Bericht door BerggeitCasualFietser »

Volgend jaar als t terug geregend heeft op de bordjes een sterrentarificatie zetten qua modder, en een asfalt alternatief zetten, de eerste, tweede en laatste helling pas ik dan direct voor :lol:

Bij ons in de streek (Waasland) zal het zeker niet beter geweest zijn, natuurlijk als je met 1350 man op een helling moet en die ligt modderig is t van de kl*ten terwijl je op een vlak stuk er gewoon doorbaggert e
Gebruikersavatar
DodgeW200
Mountainbiker
Berichten: 679
Lid geworden op: di 24 feb 2009 10:55
Rijdt met: Kona HeiHei Deluxe custom

Re: Zo 02/02/2014 Pellenberg :: 6e Hoogste Punt Toertocht

Bericht door DodgeW200 »

Allee mannen en vrouwen.

Ik ben van kortenberg tot pelleberg gereden met de fiets 21,5km daar dan de 49km TT gereden en terug, nog eens 23,5km (anders terug gereden)
Ik geef toe er was op DE BEKENDE PLAATSEN veel modder.
Maar met het meest ideale spoor was dit op de voorlaatste klim na (achter de kliniek) te doen.
Soms kies je beter voor er door dan er rond !! Er rond ligt losse natte bos/veld grond erdoor is beenhard aangereden door de tractoren en maar paar cm-ters diep.
De blubber is niet boven mijn velgrand uitgekomen en ik ben laat vertrokken (9u20).
Zoals eerder al geschreven de juiste bandenspanning (vrij plat) kom je er.

Ik had 3/4 van de toer 2maand terug al eens gereden en toen was het minder pap maar veel natter. Dit schuurde meer en heeft me toen 2 sets remblokken gekost.
Deze keer geen noemens waardige technische problemen gehad.
Je kon zelfs je fiets-aandrijflijn proper spuiten aan de bevoorrading.

Bij ons in de groep was er een vrouw mee en die reed overal naar boven behalve die achter de kliniek.
Plaats reactie