Za 11/01/2014 Kemmel :: 16e Lockedijze TT

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
picco
Mountainbiker
Berichten: 192
Lid geworden op: zo 29 mei 2005 17:28

Re: Za 11/01/2014 Kemmel :: 16e Lockedijze TT

Bericht door picco »

aan iedereen een gelukkig en gezond nieuwjaar gewenst vanwege de
KODO'S



http://www.vttkemmel.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Jason B
Mountainbiker
Berichten: 532
Lid geworden op: vr 19 okt 2007 21:24
Rijdt met: Garry Fisher Hkek

Re: Za 11/01/2014 Kemmel :: 16e Lockedijze TT

Bericht door Jason B »

kan iemand wat meer info geven over de kleinste afstand, wij zouden afkomen met enkele kids 8-10j die normaal cyclocross rijden (dus goei benen hebben ze al voor diene leeftijd) maar wat mogen we verwachten van parcours en is het te doen met de crossfiets of toch beter de mtb van stal halen ?
Gebruikersavatar
liebherr 914
Mountainbiker
Berichten: 498
Lid geworden op: ma 03 dec 2012 19:27
Rijdt met: bulls 29er single speed , bulls wild flow 2 29er, merida big nine

Re: Za 11/01/2014 Kemmel :: 16e Lockedijze TT

Bericht door liebherr 914 »

Duboisbiking schreef:weekend om mijn bike terug boven te halen,
met 2 klassiekers kemmel en klerken.

LIKE =D>
http://www.facebook.com/mountainbikesport" onclick="window.open(this.href);return false;
+1
Kevindv
Mountainbiker
Berichten: 264
Lid geworden op: wo 26 okt 2011 16:28
Rijdt met: MTB Cube Acid 29 - Race Willier Izoard XP

Re: Za 11/01/2014 Kemmel :: 16e Lockedijze TT

Bericht door Kevindv »

Hoe zit het op deze moment met het parcours?
Ik ben van plan de 65km te komen rijden op zondag.
vani
Mountainbiker
Berichten: 778
Lid geworden op: zo 08 aug 2010 13:29
Rijdt met: Specialized & BMC

Re: Za 11/01/2014 Kemmel :: 16e Lockedijze TT

Bericht door vani »

Kevindv schreef:Hoe zit het op deze moment met het parcours?
Ik ben van plan de 65km te komen rijden op zondag.

Ik ben vandaag in de regio gaan rondrijden en enkel op zwarteberg even van de fiets gemoeten wegens te veel modder (doorslippen) . Met het juiste type banden is alles normaal berijdbaar al is het baggeren. Weet niet langs waar ze opgaan met de tochten maar het weer kunde niet regelen jammer genoeg.
Gebruikersavatar
marge
Mountainbiker
Berichten: 324
Lid geworden op: do 13 jan 2005 13:33
Rijdt met: Summerbike: Orbea Oiz Carbon 3 / Mudbike Flanders

Re: Za 11/01/2014 Kemmel :: 16e Lockedijze TT

Bericht door marge »

Aangezien mountainbiken een zomersport is zouden we met een 6-tal Tetters de wegrit rijden.
Is deze 'verharde' rit volledig doenbaar met de gewone koersfiets of is een mountainbike of crossfiets toch aan te raden ? we zouden dus de voorkeur geven aan de koersfiets maar willen niet voor verrassingen komen te staan dat we plots over harde grintwegen worden gestuurd zoals vb een spoorwegbedding.
Gebruikersavatar
Wybob
Mountainbiker
Berichten: 161
Lid geworden op: ma 01 apr 2013 19:49
Rijdt met: Cube Reaction GTC SL 29 2015

Re: Za 11/01/2014 Kemmel :: 16e Lockedijze TT

Bericht door Wybob »

Volgens mij is de verharde rit makkelijk te doen met een koersfiets, ben van de streek (spoorwegen liggen er niet langs die kant). Enkel de kemmelberg met nat weer is doorslippen, maar ze rijden via de zijkant en dit is asfalt.
Willierke
Mountainbiker
Berichten: 28
Lid geworden op: di 04 aug 2009 09:19
Rijdt met: Cube Reaction

Re: Za 11/01/2014 Kemmel :: 16e Lockedijze TT

Bericht door Willierke »

Ikzelf heb de verharde tocht nog niet gereden maar is volgens mij te doen met de koersfiets. Toch 2 aandachtspuntjes voor deze tijd van het jaar.
* De afdaling van de kemmelberg is langs de kasseien van de minst steile kant. Deze kunnen glad liggen.
* De binnenwegen kunnen er soms nog eens vettig bij liggen door bv achtergebleven modder.
@ The mask: kun je dit bevestigen?

Zondagavond volgt een update van de staat van de vtt-tocht. Zondagmorgen wordt deze afgereden.
the mask
Mountainbiker
Berichten: 69
Lid geworden op: zo 04 jan 2009 10:43
Rijdt met: ridley

Re: Za 11/01/2014 Kemmel :: 16e Lockedijze TT

Bericht door the mask »

Aan Marge, (...en collega-bikers)

De "60 km en de 40 km verhard" zijn volledig verharde wegen (dus geen spoorwegbeddingtoestand of grint ...) Wegdek bestaat ofwel uit asfalt ofwel uit beton. Putten in het wegdek heb je overal (zowel in België of in Frankrijk). Enkel de afdaling Kemmelberg (kant Kemmel-centrum) bestaat uit kasseien (daar toch op te passen!!)
Verschiillende wegen in N-Frankrijk alwaar we passeren zijn recent heraangelegd.
Het is bij dergelijk weer wel mogelijk dat hier en daar water/modder/zand op de weg ligt, afgespoeld van het land of afkomstig van (landbouw)voertuigen. In die regio kun je tevens geconfronteerd worden met hoeveelheid bladeren op de weg. "Proper-proper" ligt het in deze regio en in deze periode van het jaar niet.

Nog ter info
Aantal bevoorradingen voor de verharde toer :
60 km : 3 bevoorradingen
40 km : 2 bevoorradingen (hier moet je bij de bevoorrading in Berthen ongeveer één kilometer rijden richting "Catsberg" alwaar je collega's-bikers zult kruisen die de bevoorrading reeds hebben verlaten) Alles wordt goed aangeduid !
Bevoorrading 1: in Westouter ( voor 60 km)
Bevoorrading 2: in Berthen ( voor 60 km en 40 km)
Bevoorrading 3: in Dranouter (voor 60 km en 40 km)

De 3 bevoorradingen worden ook bezocht door de collega's-bikers die de VTT rijden.

We duimen voor goed weer.
Jason B
Mountainbiker
Berichten: 532
Lid geworden op: vr 19 okt 2007 21:24
Rijdt met: Garry Fisher Hkek

Re: Za 11/01/2014 Kemmel :: 16e Lockedijze TT

Bericht door Jason B »

ik heb in het verleden reeds de wegtocht gedaan en het enige grint dat ik gezien heb was aan een bevoorrading, voor de rest allemaal degelijke wegen, die er uiteraard in deze tijd van het jaar niet al te proper bijliggen maar dat is overal zo, knap tochtje en lastig genoeg op de weg (heb de tocht erna nog vaak gebruikt als trainingsritje) :wink:
Plaats reactie