Zo 29/12/2013 Assebroek-Brugge :: 22e Nieuwjaars VTT

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Brede Boskanter
Mountainbiker
Berichten: 210
Lid geworden op: ma 17 mei 2010 11:09
Rijdt met: batavus

Re: Zo 29/12/2013 Assebroek-Brugge :: 22e Nieuwjaars VTT

Bericht door Brede Boskanter »

Hopelijk kunnen de steenbakkers ons laten weten of het de moeite loont om het warme nest te verlaten .
Gebruikersavatar
geertje
Kerstman
Berichten: 697
Lid geworden op: zo 07 dec 2003 18:24
Rijdt met: Flanders accent

Re: Zo 29/12/2013 Assebroek-Brugge :: 22e Nieuwjaars VTT

Bericht door geertje »

Wij hebben deze ochtend met een hele meute St Ritatrappers deze TT gereden. Ikzelf met m'n 2 vaste maten, Krulle en Dolf.
De regenval van deze nacht heeft hier en daar toch wel gezorgt voor wat waterspectakel en hier en daar was het toch wel wat stoempen maar we zijn er goed door gekomen.
Wat het startuur betreft hebben wij deze morgen zonder probleem ons kunnen inschrijven omstreeks 8h15 en zijn tegen 8h30 vertrokken voor de volle 45km.
Waar langs komt het parcours? Ver Assevroek, Assebroekse meersen, Beverhoutsstraat richting Moerbrugge, Het Beverhoutsveld met al z'n veldwegels, richting Oostkamp, Kasteelhoek in Beernem terug beverhoutsveld om dan via Oedelemberg de bevoorrading aan te doen, Rijckevelde bos om dan nog het Veltembos in St Kruis aan te doen.

Grtn

geertje :wink:
Gebruikersavatar
liebherr 914
Mountainbiker
Berichten: 498
Lid geworden op: ma 03 dec 2012 19:27
Rijdt met: bulls 29er single speed , bulls wild flow 2 29er, merida big nine

Re: Zo 29/12/2013 Assebroek-Brugge :: 22e Nieuwjaars VTT

Bericht door liebherr 914 »

geertje schreef:Wij hebben deze ochtend met een hele meute St Ritatrappers deze TT gereden. Ikzelf met m'n 2 vaste maten, Krulle en Dolf.
De regenval van deze nacht heeft hier en daar toch wel gezorgt voor wat waterspectakel en hier en daar was het toch wel wat stoempen maar we zijn er goed door gekomen.
Wat het startuur betreft hebben wij deze morgen zonder probleem ons kunnen inschrijven omstreeks 8h15 en zijn tegen 8h30 vertrokken voor de volle 45km.
Waar langs komt het parcours? Ver Assevroek, Assebroekse meersen, Beverhoutsstraat richting Moerbrugge, Het Beverhoutsveld met al z'n veldwegels, richting Oostkamp, Kasteelhoek in Beernem terug beverhoutsveld om dan via Oedelemberg de bevoorrading aan te doen, Rijckevelde bs om dan nog het Veltembos in St Kruis aan te doen.

Grtn

geertje :wink:
Het ziet er goed uit,tot morgen :bounce: :bounce: :bounce:
Gebruikersavatar
sticheltje
Mountainbiker
Berichten: 26
Lid geworden op: za 05 nov 2011 13:05
Rijdt met: Scott scale 950

Re: Zo 29/12/2013 Assebroek-Brugge :: 22e Nieuwjaars VTT

Bericht door sticheltje »

morgen aanwezig :-" met drie andere M.D.F.ers :-)
Gebruikersavatar
arneken
Mountainbiker
Berichten: 107
Lid geworden op: do 30 aug 2007 14:30
Rijdt met: Granville Evo Team 2015 27,5"

Re: Zo 29/12/2013 Assebroek-Brugge :: 22e Nieuwjaars VTT

Bericht door arneken »

liebherr 914 schreef:
geertje schreef:Wij hebben deze ochtend met een hele meute St Ritatrappers deze TT gereden. Ikzelf met m'n 2 vaste maten, Krulle en Dolf.
De regenval van deze nacht heeft hier en daar toch wel gezorgt voor wat waterspectakel en hier en daar was het toch wel wat stoempen maar we zijn er goed door gekomen.
Wat het startuur betreft hebben wij deze morgen zonder probleem ons kunnen inschrijven omstreeks 8h15 en zijn tegen 8h30 vertrokken voor de volle 45km.
Waar langs komt het parcours? Ver Assevroek, Assebroekse meersen, Beverhoutsstraat richting Moerbrugge, Het Beverhoutsveld met al z'n veldwegels, richting Oostkamp, Kasteelhoek in Beernem terug beverhoutsveld om dan via Oedelemberg de bevoorrading aan te doen, Rijckevelde bs om dan nog het Veltembos in St Kruis aan te doen.

Grtn

geertje :wink:
Het ziet er goed uit,tot morgen :bounce: :bounce: :bounce:
Klopt! Net ook definitief afgesproken.
Gebruikersavatar
hieno
Mountainbiker
Berichten: 103
Lid geworden op: vr 09 mei 2008 20:28
Rijdt met: Cube Reaction XT

Re: Zo 29/12/2013 Assebroek-Brugge :: 22e Nieuwjaars VTT

Bericht door hieno »

Vanmorgen om 10.30 h. gestart voor de 45 km. Was zeer rustig, weinig bikers tegengekomen. Was de eerste keer dat het hier zo vettig lag (er was duidelijk al redelijk wat volk gepasseerd). Vooral na de splitsing 35/45 in het beverhoutsveld zat er een stuk in dat toch kantje-boordje was vond ik (100 m waterplas van 40 cm diep). Daar ook boze boer tegengekomen omdat de meesten deze plas omzeilden door op zijn grasveld te rijden...
Verder de gekende stroken van de streek, maar dan wat natter als anders. Door de omstandigheden best een lastig tochtje.
Baertje
Mountainbiker
Berichten: 9
Lid geworden op: zo 15 sep 2013 13:42
Rijdt met: BMC Teamelite TE03 29

Re: Zo 29/12/2013 Assebroek-Brugge :: 22e Nieuwjaars VTT

Bericht door Baertje »

Deze morgen ook gereden en ik persoonlijk vond het maar een flauw tochtje, en in het bosje op het einde waren al een paar pijltjes weg, voor mij niet voor herhaling vatbaar.
Gebruikersavatar
arneken
Mountainbiker
Berichten: 107
Lid geworden op: do 30 aug 2007 14:30
Rijdt met: Granville Evo Team 2015 27,5"

Re: Zo 29/12/2013 Assebroek-Brugge :: 22e Nieuwjaars VTT

Bericht door arneken »

Deftig tourke al mistte ik ook wel wat technische stuff eigenlijk. Veel wegen die makkelijk met 25 per uur konden gepakt worden en dan je toch af en toe verrassen met een immens vettig stukje. Zo denk ik idd aan dat stukje na de splitsing bij de 45km waar het toch serieus ploeteren was. Fun dat wel, maar blazen nadien. Voor de rest was ik blij met dat stukje bos op het laatste. zo bike ik het liefst, jammer dat het echt daarbij bleef eigenlijk.

Zwaar minpuntje was misschien wel dat we tegen dat we aan de bevoorrading kwamen, er niets meer van koeken of fruit lag. Enkel nog - zwaar aangelengde - sportdrank. Dat ik dan van de eigenaar nog eens onder mijn voeten kreeg omdat ik mijn "pulle" op zijn tafel plaatste vond ik ook maar jammer. Spijtig eigenlijk want ook de laatste starters (wij vertrokken omstreeks 11u) verdienen toch ook wel iets om te bikkelen, denk ik dan. Gelukkig hebben wij altijd onze noodvoorraad mee.

De afspuitstand was ook wel redelijk weinig voor de hoeveelheid aan bikers.

Soit, goeie training voor de meer intensievere tochten! 20,5 gemiddeld gehaald opt gemakske.
Gebruikersavatar
wheelsonfire
Mountainbiker
Berichten: 23
Lid geworden op: wo 11 nov 2009 20:08
Rijdt met: CUBE

Re: Zo 29/12/2013 Assebroek-Brugge :: 22e Nieuwjaars VTT

Bericht door wheelsonfire »

arneken schreef:Deftig tourke al mistte ik ook wel wat technische stuff eigenlijk. Veel wegen die makkelijk met 25 per uur konden gepakt worden en dan je toch af en toe verrassen met een immens vettig stukje. Zo denk ik idd aan dat stukje na de splitsing bij de 45km waar het toch serieus ploeteren was. Fun dat wel, maar blazen nadien. Voor de rest was ik blij met dat stukje bos op het laatste. zo bike ik het liefst, jammer dat het echt daarbij bleef eigenlijk.

Zwaar minpuntje was misschien wel dat we tegen dat we aan de bevoorrading kwamen, er niets meer van koeken of fruit lag. Enkel nog - zwaar aangelengde - sportdrank. Dat ik dan van de eigenaar nog eens onder mijn voeten kreeg omdat ik mijn "pulle" op zijn tafel plaatste vond ik ook maar jammer. Spijtig eigenlijk want ook de laatste starters (wij vertrokken omstreeks 11u) verdienen toch ook wel iets om te bikkelen, denk ik dan. Gelukkig hebben wij altijd onze noodvoorraad mee.

De afspuitstand was ook wel redelijk weinig voor de hoeveelheid aan bikers.

Soit, goeie training voor de meer intensievere tochten! 20,5 gemiddeld gehaald opt gemakske.

Helemaal mee eens.
Wij vanmorgen vertrokken met 2 voor de 43km omstreeks 10u. Zeer weinig volk tegengekomen.
Na 30 km 1ste en tevens ook laatste bevooraading met sportdrank, that's it, geen koekjes of dergelijke.
Jammer want ik was er namelijk niet op voorzien:(
Voor de 22ste editie had ik toch wat meer verwacht. Geen mensen gezien op gevaarlijke punten aan de baan!
Anders best wel een aangenaam ritje gereden en uiteindelijk wel 48km op de teller.
Veel lange bereidbare stukken maar veel te weinig bos voor deze streek. Zoals eerder vermeld laatste stukje bos was zeer leuk maar ik miste toch wat technische stukken.
De zwaarste stroken waren achteraf bekeken nog het leukst.
Hotdog na de rit heeft gesmaakt.
Al bij al een goede training op wat nog komen zal...
Afspuitstand overgeslagen en voor carwash gekozen.
Gebruikersavatar
sierens
Mountainbiker
Berichten: 262
Lid geworden op: ma 16 jul 2007 12:46
Rijdt met: ktm myroon sonic 12 (airbrush op je bike contact me)

Re: Zo 29/12/2013 Assebroek-Brugge :: 22e Nieuwjaars VTT

Bericht door sierens »

Hier gestart om 9u45 voor de 48km. Niet echt veel speciaals, maar ik ben wel in voor een beetje modder :lol:

Bevoorrading iets te laat vond ik persoonlijk (rond de 20-22 was beter) en idd bij mij ook uitgelangde sportdrank en enkel nog sinaasappels. Dit zie je toch aankomen en er zijn gerust de zondag ook winkels open. Als mensen ervan spraken draaiden ze hun hoofd weg. Je kan toch op zn minst je excuseren tegenover de mensen.
Plaats reactie