Zo 22/12/2013 Houthalen-Helchteren

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
xtremebiker
Mountainbiker
Berichten: 80
Lid geworden op: di 20 dec 2005 07:52
Rijdt met: Zannata Z45

Re: Zo 22/12/2013 Houthalen-Helchteren

Bericht door xtremebiker »

Een mooie tocht en zeker onverwacht zwaar . Persoonlijk had ik meer pijn in de benen na deze tocht dan na de zogenaamde zwaardere tochten van Dilsen , Maasmechelen , Neeroeteren , As dus persoonlijk .
Waar ik mij wel uitermate aan erger dat er een superras is dat denkt dat , mensen die tijdens de zomer normaal op de weg fietsen en nu hun conditie onderhouden in deze tochten , zomaar als baanjanetten te mogen bestempelen . Mag ik deze zelfingenomen heren er op wijzen dat jullie deze toertochten nu kunnen rijden door dat er wielertoeristen indertijd zijn begonnen met deze veldtoertchten in te richten . Waarvan Helchteren 'tSonnis een van de drie eerste inrichters was . Toen waren er zelfs nog geen MTB's iedereen reed of met een wegfiets omgebouwd voor op onverharde paden te rijden of een enkeling op een cyclo crossfiets . Wij kloegen toen niet als het op de halve geen uitgebreid wandelend buffet was . Hooguit een tas soep die de dag er voor door de vrouw of moeder van een van de inrichters zelf gekookt was . O ja als toen iets fout ging of een rijder viel werd er gelachen en ook indien nodig geholpen , nu word door die bosbarbaren (tegengestelde van wegjanetten)gescholden en gevloekt .
Maar nogmaals aan deze inrichter , gewoon fantastisch wat jullie uit deze tocht gehaald hebben . Ook voor het vele extra werk met linten hangen bij de dubbele passages . Proficiat
Palmboy
Mountainbiker
Berichten: 489
Lid geworden op: za 06 aug 2005 11:05
Rijdt met: Stevens Haze ES (2011) + Scott Scale 35 (2008)

Re: Zo 22/12/2013 Houthalen-Helchteren

Bericht door Palmboy »

quattrings schreef:prachtige omgeving, goede sfeer en mooie tracks.
heb eigenlijk 2 puntjes aan te merken, iets grotere fietsenstalling voorzien en afspuitstand kon ook beter. Misschien hadden ze iets minder volk verwacht vandaag door de voorspelde regen die toch uitendelijk niet gevallen is.

Heb ongeveer een halfuurtje na de start men voorwiel helemaal kaduuk gereden na een verkeerd ingeschatte sprong, net na een bosoverweg gekruist te hebben. Er lag een jumpke te lonken met daarachter net een boomstronk. Omdat ik net ingehaald had ik goed wat vaart en kon de boomstronk niet meer ontwijken. Bijgevolg reden er enkele nog eens op mij in, deze man en vrouw wil ik nog even mijn verontschuldigingen aanbieden. Miraculeus geen enkele lichamelijke schade maar zoals gezegd voorwiel helemaal naar de pringles. Door professioneel richtwerk op een boomstronk kon ik toch de 45 nog afwerken, met een wiel dat 2 spaken lichter was. :lol:

Volgend jaar opnieuw van de partij.
Ik lag er dus bij, ik hield ff in om te kijken of er geen dwarsend verkeer was op het grotere bospad terwijl jij er over sprong. Terwijl jij over kop ging kon ik u niet meer ontwijken. Nu, ik geef veel techniektraining en vond het nogal een heel domme actie...
Later op de rit deed er nog eentje hetzelfde, kwam in de struiken terecht maar kon zich nog net rechthouden.

Voor de rest was het daar singletrack heaven. En voor laag- of hoogvliegers... Het is aan de inhalende persoon om aan te geven aan welke kant hij voorbij komt, even "links" of "rechts" roepen, het is ook aan hem om dan de minst ideale strook te nemen terwijl degene die ingehaald wordt dan op zijn baan blijft en bijvoorbeeld niet van gootje gaat veranderen. In wedstrijden nemen ze zelfs de tijd om even de hand op te steken of bedankt te zeggen éénmaal voorbij (ja, werd in mijn wedstrijdtijd op vele xc's door de eersten gedubbeld).
Gebruikersavatar
eric66
Mountainbiker
Berichten: 171
Lid geworden op: zo 23 aug 2009 19:57
Rijdt met: FOCUS RAVEN MAX PRO 27,5"

Re: Zo 22/12/2013 Houthalen-Helchteren

Bericht door eric66 »

Aan de plas, op het laatste klimmetje stond een fotograaf...voor diegene die deze op en af stukjes niet hebben overgeslaan :lol: :lol: :lol:

Waar komen de foto's te staan?
witte
Mountainbiker
Berichten: 137
Lid geworden op: di 03 apr 2007 22:26
Rijdt met: trek elite 9.8/ granville evo

Re: Zo 22/12/2013 Houthalen-Helchteren

Bericht door witte »

Een héééééééééééééééééél dikke en welgemeende merci aan de bijna 1500 deelnemers. =D> =D> =D>
We hebben echt heel veel goede en lovende reacties gehad en het doet ons enorm veel deugd,
om dan na zoveel jaren van ellendig rotweer, dit te mogen meemaken. Nogmaals in naam van C4H, bedankt, bedankt en nog eens bedankt. :-D :-D :-D . Dit hadden we zelf niet verwacht.
Nu weten we ook dat dit onverhoopt succes ook enkele minpunten aan het licht heeft gebracht, maar voor alles is een verklaring en eventueel een oplossing.

-I.v.m. hoog- of laagvliegers wil ik het volgende kwijt. Wederzijds respect en we zijn alweer een stap of trap verder vooruit. Voor degenen die zich soms mateloos ergeren aan sommige bagatellen, denk eraan dat iedereen van ons ook een beginneling is geweest zonder de nodige ervaring en dit leer je enkel opdoen door ritten te rijden en te leren van jezelf en je fouten, en die van anderen. Verbeter en begin bij jezelf. Voila meer zeg ik er niet over.

-Over de zogenaamde baanzjanetten zeg ik nog even dit, dat wij als organiserende club 's zomers ook baanzjanetjes zijn en nu wel degelijk bewezen hebben dat ook deze mensen verstand hebben van mtb-en. :-D

-Wat betreft het parcours langs het water, dit is in Houthalen aan de plas en is absoluut verboden terrein om er door het jaar heen te gaan mtb-en.

-Wat gps tracks betreft, post niet zomaar alles op het forum. Wissel dit persoonlijk uit.

Nu verder met de tocht zelf en onze eigen mening:

Inschrijving: Ondanks de drukte verliep het nog vrij vlot
Bewaakte fietsparking: was te klein en onderbemand (2personen niet komen opdagen)
Parkoer: we hebben enkel positieve reacties gehoord. Er zaten wel 2 stukken tussen die ook beter als
technisch of niet technisch waren aangeduid.
Afpijling: was heel goed
Bevoorrading: Was te weinig (tot 2x toe bijgehaald) Oorzaak: Door de voorgaande mindere jaren hadden we dit echt niet verwacht. Onze fout en mag niet meer voorvallen
Afspuitstand: deze word geplaatst door FP maar bleek toch niet super te werken
Kleedkamers/douches: Zeer goed
Cafetaria: Prima accommodatie, enkel tijdens de grote piek was het wel wat hectisch en moest men wat langer wachten.

Indien mensen bemerkingen hebben (zowel pos. als negatieve) over eender wat,
mag dit altijd gemeld worden. We kunnen er alleen maar beter van worden.

Bedankt =D> en hopelijk tot volgend jaar.
Rob Xtreme
Mountainbiker
Berichten: 87
Lid geworden op: wo 07 okt 2009 09:56
Rijdt met: BMC Xtreme

Re: Zo 22/12/2013 Houthalen-Helchteren

Bericht door Rob Xtreme »

Zelf niet kunnen gaan maar als ik dit allemaal lees...
Volgend jaar op de agenda zetten.
Iemand GPS track/route. Graag in PB. Alvast bedankt.
Gebruikersavatar
scelter
Mountainbiker
Berichten: 1926
Lid geworden op: za 28 aug 2004 21:45
Rijdt met: Canyon Exceed SLX 9.9 & Rose Pro RS SRAM Force

Re: Zo 22/12/2013 Houthalen-Helchteren

Bericht door scelter »

De plas is idd niet toegestaan voor fietsers zoals Witte aangeeft, maar volgens mij is dit vooral om te vermijden dat ge er door zou rijden tijdens warme zomerdagen wanneer hier vol zonnebaders ligt. Tijdens het winter, lente en herfst is gewoonlijk geen kat en rij ik er toch door. Nog nooit klachten gehad. Ik geloof trouwens dat het terrein eigendom van de gemeente is. Er rond rijden kan natuurlijk ook altijd. Zowel langs links als rechts.
Gebruikersavatar
Jaaktrekhaak
Mountainbiker
Berichten: 27
Lid geworden op: zo 08 sep 2013 12:24
Rijdt met: Radon

Re: Zo 22/12/2013 Houthalen-Helchteren

Bericht door Jaaktrekhaak »

scelter schreef:De plas is idd niet toegestaan voor fietsers zoals Witte aangeeft, maar volgens mij is dit vooral om te vermijden dat ge er door zou rijden tijdens warme zomerdagen wanneer hier vol zonnebaders ligt. Tijdens het winter, lente en herfst is gewoonlijk geen kat en rij ik er toch door. Nog nooit klachten gehad. Ik geloof trouwens dat het terrein eigendom van de gemeente is. Er rond rijden kan natuurlijk ook altijd. Zowel langs links als rechts.
Rondom zijn er inderdaad ook nog wat bospaadjes ter vervanging van dat stuk door de Plas...

Kan iemand mij aub ook de GPS-track doorzenden?
Chimie
Mountainbiker
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 09 dec 2013 14:20

Re: Zo 22/12/2013 Houthalen-Helchteren

Bericht door Chimie »

Door ziekte jammer genoeg niet kunnen komen, thans hoog aangeraden en zeer dichtbij voor me.

Zou leuk zijn als iemand de gps track heeft zodat ik deze eens kan rijden als training !:)
Johndeere
Mountainbiker
Berichten: 97
Lid geworden op: za 15 okt 2011 21:18
Rijdt met: zoekende

Re: Zo 22/12/2013 Houthalen-Helchteren

Bericht door Johndeere »

Ik ben ook opzoek naar de gps track, zelf tot 20km kunnen rijden en toen buitenband gescheurd, net na het bijtanken en na de grote baan oversteek.

alvast bedankt voor de moeite en tot de volgende super-georganiseerde rit

grtz
Gebruikersavatar
kazzz
Mountainbiker
Berichten: 793
Lid geworden op: di 25 jun 2013 11:20
Rijdt met: Trek SuperFly 9.8

Re: Zo 22/12/2013 Houthalen-Helchteren

Bericht door kazzz »

Kijk eens op garmin connect.. Daar vind je ze bij hopen :)
Plaats reactie