Zo 22/12/2013 Sint-Denijs-Zwevegem :: Winter Krieretocht

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
kovan
Mountainbiker
Berichten: 614
Lid geworden op: za 24 sep 2011 20:44
Rijdt met: ene mee eps, en ene mee kees

Re: Zo. 22/12/2013 St-Denijs-Zwevegem :: WINTER-KRIERETOCHT

Bericht door kovan »

:-k :-k :-k :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
blackie schreef:
modderploeter schreef:Jammer dat er geen tocht is rond de 35 km. Ik ga namelijk met de kinderen en 40 is te veel.
MTBSDVD83 schreef:......

- Starten kan tussen 8u en 11u.
- Afstanden: 29, 44,51,65,72 km.
.......

Iedereen van harte welkom,[/b]

Ik vind ook dat jullie 35, 48, 59 en 69 km ook moeten kunnen aanbieden. Minstens 8 afstanden hé :roll:

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:


@ modderploeter: zet uw auto op 2,5 km van de inschrijving. :wink:
Gebruikersavatar
youri35
Mountainbiker
Berichten: 50
Lid geworden op: ma 28 sep 2009 18:25
Rijdt met: cannondale lefty F 29

Re: Zo 22/12/2013 Sint-Denijs-Zwevegem :: Winter Krieretocht

Bericht door youri35 »

modderploeter schreef:Jammer dat er geen tocht is rond de 35 km. Ik ga namelijk met de kinderen en 40 is te veel.
er is wel een afstand van 29 km dus kom gerust af met de kids (o)
Gebruikersavatar
Lichterveldenaere
Mountainbiker
Berichten: 1216
Lid geworden op: za 12 feb 2005 20:49
Rijdt met: xtme

Re: Zo 22/12/2013 Sint-Denijs-Zwevegem :: Winter Krieretocht

Bericht door Lichterveldenaere »

Net terug van de krieretocht en 't was er een die mocht gezien worden. Beetje zoeken naar startplaats (eigenlijk vooral naar parkeerplaats) want al behoorlijk wat volk in Sint-Denijs en de parking stond al vol. Nog net tussen donker en klaar vertrokken met vier Steenbakkers en in de laatste miezerregen van de ochtend die gelukkig na een kwartier stopte. In Torhout regende het zelf niet, 't was pas in Dottignies dat ik nattigheid voelde onderweg. De wind tegen in het begin was al genoeg voor mij.

Het parcours kende enkele wijzigingen, Zo gingen nu ook de 44 en 51 naar Mont Saint Aubert en niet meer alleen naar de flanken ervan. Daardoor geen Kooigemberg, maar die wil ik gerust opofferen voor de MSA-passage. De aanloop verliep rustig en tegen wind. De kanaalpassage (keuze) gelaten, behalve Moonrider dan die alles van parcours nam. Na de eerste bevoorrading ging het dan snel naar MSA waar we hem twee maal goed beklommen voor we een nieuwe bevoorrading kregen. De tent schudde en daverde maar hield stand! Mijn remmen raakten op en op de weg naar beneden was toch op 't gemak. Als niet-technische biker de keuze-beklimming en afdaling van de MSA gelaten (als je mag kiezen, moet je je zelf kennen) Daarna nog heel wat mooie stukken in een streek waar ik altijd graag kom en ook nog een derde bevoorrading waar we toch eens een OXO'tje geprobeerd hebben. Daarna via Hérinnes terug naar Helkijn via gekende en minder bekende wegen die zeer goed bolden. Enkel stukken lagen door de regen wat zwaarder, maar 't is nu winter he. Meeste plassen waren vermijdbaar. een keer bijna-slippertje gemaakt toen ik van spoor wilde wisselen, maar gelukkig zonder erg. Nog een goede jenEver op het einde (straf spul zeg!) en we konden wee spreken van een geslaagde editie. 't Zonnetje kwam er ook uit (jammer genoeg tijdelijk).

Krierecrossers, thx voor de organisatie en voor de drie TT's die we dit jaar bij jullie mochten rijden! =D> =D> =D> Hopelijk kan ik er volgend jaar opnieuw telkens bij zijn! :bounce: :bounce: :bounce:
Gebruikersavatar
Hans76
Mountainbiker
Berichten: 342
Lid geworden op: vr 20 sep 2013 14:19
Rijdt met: Canyon

Re: Zo 22/12/2013 Sint-Denijs-Zwevegem :: Winter Krieretocht

Bericht door Hans76 »

Reeds enkele maanden was deze Krieretocht aangestipt in mijn agenda en vol verlangen keek er natuurlijk naar uit...
Gekozen voor de 51 km. en achteraf gezien had ik misschien beter de 65km. gedaan :-?
Ook de technische afdaling heb ik gelaten voor wat ze was (goed dat er een keuze was).
Uitstekende bepijling, goed berijdbaar, prima bevoorradingen (de jenEver heeft gesmaakt) en het was inderdaad warm water in de douches. Alleen jammer dat ik mijn lievelingsdisipline (single-tracks) niet ben tegengekomen.

Al bij al een heel goede organisatie van de Krierecrossers. Die zien me zeker nog terug op één van hun 3 toertochten op een jaar =D> =D> =D> =D>
gcolin
Mountainbiker
Berichten: 90
Lid geworden op: ma 19 dec 2011 16:11
Rijdt met: decathlon btwin 8.2
Contacteer:

Re: Zo 22/12/2013 Sint-Denijs-Zwevegem :: Winter Krieretocht

Bericht door gcolin »

Hallo

Ik ging er vanmorgen, heb ik de 45 km. Het was leuk mlagré tijd, met een mooie passage op Mount St Auber. Hulde aan de organisatoren
Fotoverslag hier

http://gcolin.jalbum.net/Cyclos/2013/De ... index.html" onclick="window.open(this.href);return false;

hartelijk

Gerard, Franse fietser, Roubaix
aprèslover
Mountainbiker
Berichten: 128
Lid geworden op: ma 03 okt 2011 18:21
Rijdt met: Bianchi

Re: Zo 22/12/2013 Sint-Denijs-Zwevegem :: Winter Krieretocht

Bericht door aprèslover »

Ook vanuit de verre westhoek waren we vandaag in Sint Denijs en hebben er met volle teugen van genoten. Op de rit in De Panne had "Eddy"(??) ons weten te overtuigen eens naar de Krieretocht af te komen en we hebben het ons niet beklaagd. Volop genoten, mooie streek en een paar mooie beklimmingen en prachtige goed berijdbare offroad.
Proficiat mannen =D> =D> =D>
Gebruikersavatar
nandino
Mountainbiker
Berichten: 239
Lid geworden op: vr 05 feb 2010 18:05
Rijdt met: Ene met dikke banden en éne met smalle bandenn
Contacteer:

Re: Zo 22/12/2013 Sint-Denijs-Zwevegem :: Winter Krieretocht

Bericht door nandino »

meer hebben we niet nodig op een zondag morgen. prachtige toer, prachtig weer(gestart na de regen en juist aangekomen voor de regen) en warme douches. =D> =D> =D> =D>
hoeveel hebben eigenlijk de 72 gedaan want daar wel niet veel volk meer tegen gekomen
Gebruikersavatar
MTBSDVD83
Mountainbiker
Berichten: 433
Lid geworden op: do 26 feb 2009 19:57
Rijdt met: Flanders - Crossbow Grijs/Wit/Groen 22/10/2009
Contacteer:

Re: Zo 22/12/2013 Sint-Denijs-Zwevegem :: Winter Krieretocht

Bericht door MTBSDVD83 »

Vanwege het ganse KRIERECROSSERTAEM hartelijk dank voor jullie deelname, jullie waren met 820 vandaag, waar we zeeeer tevreden mee zijn.
o.a Stijn Devolder en deelnemers uit Grimbergen en landen waren aanwezig op onze tocht =D>

Indien opmerkingen, laat ze gerust na.


Van gans het taem een prettig eindejaar en hopelijk tot later.





Noteer alvast volgende afspraken met de krierecrossers:

Zondag 6 Juli 2014 : Kluisberg-Krieretocht.
Zondag 7 September 2014: 2de Zwevegemse VTT.
meester biek
Mountainbiker
Berichten: 638
Lid geworden op: zo 12 okt 2008 10:11
Rijdt met: sensa fiori

Re: Zo 22/12/2013 Sint-Denijs-Zwevegem :: Winter Krieretocht

Bericht door meester biek »

Net voor 10 uur hier ook nog de start genomen (om 8 u regende het en zag ik het niet zitten, maar om 9 u was het over en dus toch vertrokken) voor de 51 km.
Goed tempo op nagehouden en zelfs van wat zon genoten.
3 bevoorradingen onderweg en een extra net voor de finish, al was er geen jenever meer, alleen warme wijn. De oxo deed me terugdenken aan de halftime bij de miniemen, zowat een 35 jaar geleden. Het parcours was best pittig, de technische dingen voor één keer gelaten zoals het was.
Genoten van de 2 beklimmingen en afdaling, da bergske ligt me wel.
Een klein beetje te laat thuis, maar ik zal niet de enige zijn geweest.
Tanks en blij te lezen dat er zoveel deelnemers waren, dat verdienen jullie wel. =D>
Gebruikersavatar
amateur-biker
Mountainbiker
Berichten: 235
Lid geworden op: wo 12 dec 2007 10:04
Rijdt met: scatto

Re: Zo 22/12/2013 Sint-Denijs-Zwevegem :: Winter Krieretocht

Bericht door amateur-biker »

Prachtige tocht gereden in een schitterende streek. Off road stroken waren overal goed tot zeer goed berijdbaar. Heel mooie dubbele passage over de mont st aubert.
We kregen drie bevoorradingen op de 44km + een jeneverstop. =D>
Gelukkig hield het op met regenen voor de start. De wind maakte het wel lastig in het eerste deel van de tocht.

Krierecrossers : bedankt voor de prachtige rit en de mooie opkomst is dan ook een verdiende beloning. =D> =D> =D>
Plaats reactie