Zo 17/11/2013 Oostkerke :: 3e Damse Duivelsbond

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
geertje
Kerstman
Berichten: 697
Lid geworden op: zo 07 dec 2003 18:24
Rijdt met: Flanders accent

Re: Zo 17/11/2013 Oostkerke :: 3e Damse Duivelsbond

Bericht door geertje »

Deze morgen genoten van een toporganisatie.

Met veel sterke punten,

1 Het parcours in De Blauwe zaal was gewoon super =D> =D> =D>
2 De heel sterke groep mensen die hieraan mee gewerkt hebben =D> =D> =D> =D>
3 De Paljas in de kelder van het stadhuis :drunk: :drunk: :drunk: =D> =D> =D> =D>
4 en nog veel meer..... =D> =D> =D> =D> =D>

Proficiat Damse Triatlonclub

Tot volgend jaar
geertje :wink:
Gebruikersavatar
Corleone
Mountainbiker
Berichten: 750
Lid geworden op: za 05 sep 2009 14:23
Rijdt met: Niner air,scott genius 730,Cannondale moterra

Re: Zo 17/11/2013 Oostkerke :: 3e Damse Duivelsbond

Bericht door Corleone »

tipi schreef:Vanmorgen ingepikt op de route ter hoogte van ryckevelde. Het was weer een mooi parcours met leuke singletracks. Het technisch rondje aan de manege blijft een toppertje. Ook de bevoorradingen en treats met red bull en bier waten dik in orde. Dit blijft één van de beste organisaties en bijgevolg verdient men meer deelnemers dan vandaag. Hoedje af!

Mooi gezegd! [-o<
Gebruikersavatar
steviejanneke
Mountainbiker
Berichten: 463
Lid geworden op: do 25 okt 2012 14:09
Rijdt met: Mtb

Re: Zo 17/11/2013 Oostkerke :: 3e Damse Duivelsbond

Bericht door steviejanneke »

@ Skerpen: we hebben je niet gezien ??


Super leuke rit Prachtig georganiseerd !!!
ik reed achter met de Big-Appel (strand-band) doordat mijn andere buitenband kapot was.... (lees Torhout..)
dus voor de technic te verbetern was het Super (eigenlijk rij ik graag met die slick :p dus geen klagen )

enkel op de Bunker heb ik 2X vergeefs geprobeerd... en eraf was de bocht iets te kort doordat mijn achterwiel mijn voorwiel overstak....
anders was alles berijdbaar met de band (dus geen steile modder klimmen ;) Super toch :p )


Organisatie Was Super !!! volgend jaar zeker terug !!!
de skerpen
Mountainbiker
Berichten: 133
Lid geworden op: zo 13 apr 2008 17:32
Rijdt met: Merida Mission 3000 disc , Ridley Shark

Re: Zo 17/11/2013 Oostkerke :: 3e Damse Duivelsbond

Bericht door de skerpen »

@ steviejanneke : ge zou al moeten gevlogen hebben als ge met een uur retard mij wil knippen ;-) . Niet dak rap ben maar zeker ook niet traag ! Hebben jullie de 66 gereden ?

Ik de 52 en echt genoten , vooral de manege was de max .

Overal vlotjes doorgereden want nergens een biker in de weg . De klus was geklaard in 2h25 . was met rara's op de weg en moet zeggen als dat op nen 29'er ligt geraakt ge toch door de meeste stukken , nergens moeten afstappen dus meer moet dat niet zijn . Bandendruk op 1,5 en duwen .

@ de damse duivels ; zeker tegen volgend jaar ,dit is een vb voor vele organisatie's , doe zo verder !
zandduvel
Mountainbiker
Berichten: 35
Lid geworden op: do 08 okt 2009 22:21

Re: Zo 17/11/2013 Oostkerke :: 3e Damse Duivelsbond

Bericht door zandduvel »

Voor dat parcours aan die manege alleen al zou een mens hier starten:p
Toch 2 kritieken:
Op de 66 waren er hier en daar redelijk lange stukken baan. Dit terwijl er volgens mij toch alternatieven beschikbaar waren.
Ook vond ik de situering van de bevoorradingen niet echt ideaal. Dien red bull op 18km, zeer dicht op de bevoorrading van de organisatie op 25km, maar dan... bijna 40km wachten vooraleer in het stadhuis van Damme te passeren. Ik zag scheel van de honger:p
Niettegenstaande een mooi tochtje hoor! 'k Heb er van genoten. Thx, en tot volgend jaar.
Gebruikersavatar
steviejanneke
Mountainbiker
Berichten: 463
Lid geworden op: do 25 okt 2012 14:09
Rijdt met: Mtb

Re: Zo 17/11/2013 Oostkerke :: 3e Damse Duivelsbond

Bericht door steviejanneke »

skerpen: wij hebben 66km gedaan.....

en een uur knippen zal inderdaad niet lukken :p
het was met Frank dus op de baan vlot maar hij is op onverhard niet zo sterk..... (weet hij ook van zich zelf)

met 29' en rara zal wel handiger geweest zijn dan met mijn 26' en big appel achter (maar zoals ik zei zeer leuk en goed voor techniek.... :p )

als je volgende week mee wil laat maar iets weten via PB

inderdaad de bevoorading was niet optimaal... wij dachten dat er 2 bevooradingen gingen zijn dus de overgelaten..... dus enkel een red bull van de knappe miekes en een pintje als bevoorading.....
Gillio
Mountainbiker
Berichten: 49
Lid geworden op: do 03 sep 2009 16:25
Rijdt met: Trek 6700

Re: Zo 17/11/2013 Oostkerke :: 3e Damse Duivelsbond

Bericht door Gillio »

Ook hier gestart voor de 52 km en genoten van iedere km.
Toporganisatie en topparcours met véél off-road en de waterbrug is de manège was de max 8)
Bevoorrading op de 52 km was ideaal.

Bravo aan de organisatie =D>

Volgend jaar starten we hier zeker terug voor de 3e maal.
Gebruikersavatar
Sully
Mountainbiker
Berichten: 87
Lid geworden op: wo 06 okt 2010 19:11
Rijdt met: Orbea Wild | Cotic Solaris+

Re: Zo 17/11/2013 Oostkerke :: 3e Damse Duivelsbond

Bericht door Sully »

Heel erg bedankt aan de bijna 600 deelnemers. Jullie vele positieve reacties doen ons echt veel deugd en zijn een echte motivatie om, na onze winterslaap weliswaar, editie 4.0 in elkaar te steken.

Het parcours in omgekeerde richting rijden was een goede beslissing, zo heeft iedereen beter kunnen genieten van het technisch parcours op de manége en kwam de bevoorrading beter uit voor iedereen. Velen hebben het technisch rondje 2 keer gereden en gelijk hebben ze want dit parcours is uniek en slechts 1 maal per jaar beschikbaar. De volledige rit was trouwens zeer goed berijdbaar , zo hebben we kunnen vernemen van talrijke deelnemers. Het parcours heeft de regen van de voorbije dagen zeer goed verwerkt. Tijdens het bepijlen was het ons ook al opgevallen. Het lange ploeteren en baggeren zat er niet in.

Onze volledig vernieuwde afspuitstand, met eigen collector deze keer, heeft zijn doop goed doorstaan. In 2012 was dit voor ons nog een verbeterpunt. We hebben dat ter harte genomen om een vlotte afspuit mogelijk te maken. We spelen nu al met de gedachte om in 2014 met nog iets extra uit te pakken om deze service nog te verbeteren.

De bewaakte fietsstalling was er ook voor de eerste keer. Het is met veel voldoening dat we terugblikken op het intense gebruik er van. Jullie dierbaarste bezit was in veilige handen.

Nogmaals bedankt aan allen, zowel de bikers als de vele medewerkers. Beiden zijn noodzakelijk voor een geslaagd event. De afwezigen hadden ook deze keer ongelijk.

We zien jullie graag terug op de Damse :evil: hond editie 4.0 op 16 november 2014. Als iedereen iemand extra meebrengt wordt dat dubbel genieten.
Gebruikersavatar
Sully
Mountainbiker
Berichten: 87
Lid geworden op: wo 06 okt 2010 19:11
Rijdt met: Orbea Wild | Cotic Solaris+

Re: Zo 17/11/2013 Oostkerke :: 3e Damse Duivelsbond

Bericht door Sully »

Katia Pauwels schreef op onze Facebook : http://www.facebook.com/events/397171243741772/?fref=ts
Dikke Proficiat!!! Het parcours was geweldig!!! Inderdaad was de omgekeerde richting beter dan vorig jaar. Het super leuke technische parcours op de manége was dit jaar nog toffer. Deze keer moesten we niet enkel over steile bruggetjes maar ook over een brug door het water. Fantastisch! Ik reed de lange afstand en kwam op paden en wegen die ik helemaal niet kende... SUPER! Ook de single trekjes door de bosjes waren echt leuk! Het ganse parcours was zeer goed berijdbaar ondanks de vele regen. Het was ronduit FORMIDABEL! Het beste parcours tot nu toe!! Volgend jaar doe ik zeker en vast opnieuw mee! DE MAX!!!
Gebruikersavatar
Fitzy
Mountainbiker
Berichten: 198
Lid geworden op: zo 13 dec 2009 19:27
Rijdt met: Cannondale Scalpel SE, Cannondale scalpel si, Giant Anthem Pro

Re: Zo 17/11/2013 Oostkerke :: 3e Damse Duivelsbond

Bericht door Fitzy »

TOP !!!!!. Loved every minute.
Plaats reactie