Zo 27/10/2013 Bierbeek :: Meerdaal 2000 MTB Tocht

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
Dirkteur
Mountainbiker
Berichten: 119
Lid geworden op: di 01 nov 2011 16:35
Rijdt met: Scott Spark 900 rc team issue AXS

Re: Zo 27/10/2013 Bierbeek :: Meerdaal 2000 MTB Tocht

Bericht door Dirkteur »

Dirkteur schreef:Ik zal er zijn met mijn zwart monster! Tot morgen!
Ik heb toch maar gepast...ging bijna vliegen deze morgen :-D
lupo60
Mountainbiker
Berichten: 105
Lid geworden op: ma 25 mar 2013 18:52
Rijdt met: Specialized Comp Carbon (Hardtail)

Re: Zo 27/10/2013 Bierbeek :: Meerdaal 2000 MTB Tocht

Bericht door lupo60 »

Grrrrmmmmbblllmmbllmm. Stond helemaal gepakt en gezakt klaar om te vertrekken. Toen ik moest besluiten dat het toch echt te gortig was buiten. Horizontale regenvlagen en rondvliegende takken.... En dat is nog maar de opwarming als je de weerman mag geloven.Het moet toch ook een beeke leuk blijven.
Spijtig, en zeker ook voor de organisatie.
Gebruikersavatar
Z.
Mountainbiker
Berichten: 536
Lid geworden op: ma 04 aug 2008 10:25
Rijdt met: Scott Scale 40; Scott Scale 29 Expert, Scott Scale 970 en ne Zannata-koersfiets

Re: Zo 27/10/2013 Bierbeek :: Meerdaal 2000 MTB Tocht

Bericht door Z. »

63 km gedaan. Rond in exact 3 uur.

Prima herfsttocht.
Het was winderig met af en toe een bui, maar eigenlijk nooit echt last van gehad.

Een paar stroken uitgezonderd, was het nergens echt vettig.
Moet wel bijgezegd dat ik om 7u50 al aan het bollen was. 100 fietsen later geeft uiteraard een ander parcours.

Zeker toen rond 9u30 het zonneke erdoor kwam, was ik toch blij dat ik aan het bollen was.

Voor mijn part mocht er links en rechts wel een technischer strookske tussen zitten.
Over het algemeen waren het allemaal brede paden. Maar met dit weer was dat geen ramp.
WS
Mountainbiker
Berichten: 74
Lid geworden op: di 20 mar 2012 18:23
Rijdt met: Cannondale scalpel

Re: Zo 27/10/2013 Bierbeek :: Meerdaal 2000 MTB Tocht

Bericht door WS »

Om 10u in het zonneke vertrokken, en de buienradar gaf nog meer dan 2 uur droog weer dus dat moest wel lukken zonder regenjasje. Net na de eerste bevoorrading brak echter de apocalyps uit en dat was even een domper. Gelukkig was het wel vrij warm, zodat het plezier toch weer snel de bovenhand haalde. Er was wel wat modder maar niet onoverkomelijk, je kon toch overal lekker doorvlammen (nat waren we toch al, dus die plassen moesten eraan geloven). Bij aankomst scheen het zonneke weer :-)
Leuk ook om te merken dat er rekening gehouden werd met mijn opmerking van vorig jaar, die seingever aan de Naamsesteenweg stond er. =D>
Gebruikersavatar
kazzz
Mountainbiker
Berichten: 793
Lid geworden op: di 25 jun 2013 11:20
Rijdt met: Trek SuperFly 9.8

Re: Zo 27/10/2013 Bierbeek :: Meerdaal 2000 MTB Tocht

Bericht door kazzz »

Kleine domper bij mij.. De ketting die 2 keer dubbel zat tussen de voorderailleur. 2e keer zelfs de derailleur moeten losvijzen, en dus in de regen maar beslist van em half terug te zetten zodat ik toch nog verder kon.
Nu ... dat terug afgesteld krijgen. Als er iemand hier heel veel ervaring mee heeft of iemand die iemand kent die hier heel veel ervaring mee heeft om dat weer afgesteld te krijgen in de buurt van Leuven - Tienen - Diest, let me know please...
T'is een XT derailleur.
Gebruikersavatar
Kraura
Mountainbiker
Berichten: 474
Lid geworden op: vr 19 sep 2008 07:40
Rijdt met: Trek 8500

Re: Zo 27/10/2013 Bierbeek :: Meerdaal 2000 MTB Tocht

Bericht door Kraura »

Vandaag hier ook de 25km komen rijden. Rond 7.50 vertrokken dus weinig volk tegengekomen. Wel goed nat geworden van de regenvlagen. Alhoewel het ferm stormde, viel de wind op het parcours nog wel mee. Ik had zelfs de indruk dat de wind vaak in 'ons voordeel' blies. Nog een blitse schuiver gemaakt in de allerlaatste bocht richting aankomst op de natte bebladerde kasseien, knie weeral open.

Hieronder mijn filmpje van de tocht deze ochtend.

http://youtu.be/2plgVO51hqk
5peedy
Mountainbiker
Berichten: 179
Lid geworden op: zo 05 sep 2010 18:55
Rijdt met: scott scale

Re: Zo 27/10/2013 Bierbeek :: Meerdaal 2000 MTB Tocht

Bericht door 5peedy »

Blij dat ik vanochtend toch vertrokken ben. Rit (63 km) gestart omstreeks 8u45 en geluk gehad met de buien denk ik. Slechts wat lichte regen het eerste half uur. Dat was ook bijna constant in het bos, waardoor je daar ook weinig last van had. Hetzelfde voor de wind, vaak was het goed beschut rijden. Onderweg ook nog redelijk wat zon gezien. Voor de rest alles goed berijdbaar. Het was wel te merken op het einde dat het in Meerdael bos nog stevig geregend had.



Die lichte afdaling naast de grote baan was wel pijnlijk. Vol de wind in het gezicht, dat leek eerder bergop dan bergaf. :)

In ieder geval met goed geamuseerd vandaag. =D>
Gebruikersavatar
go2go2
Mountainbiker
Berichten: 350
Lid geworden op: za 11 nov 2006 11:18
Rijdt met: Niner Jet carbon, Niner Emd, Gaea voor het bos. Columbus, Chaos voor de weg

Re: Zo 27/10/2013 Bierbeek :: Meerdaal 2000 MTB Tocht

Bericht door go2go2 »

rst schreef:Ons parcours ligt er altijd redelijk bij. Geen pakken modder. Je hebt overal wel keuze om een "properder" spoor te kiezen :-)
Grapjas! Gelukkig was ik met de modderfiets.

Gevloekt op herhaalde chainsuck op het kleinste blad. Daarom de laatste helft alleen het middenblad kunnen gebruiken. Was dus afzien.

Tocht zelf : Tja. Schoon omgeving maar (te)veel grote banen.

Organisatie : bevoorradingen mocht beter gespreid zijn en de keuze was beperkt. Maar hier komen we niet voor + maar 3 euro voor 60km. Ik ga niet klagen. Op het laatste stuk met een man of 10 verkeerd gereden. Gelukkig kende iemand de omgeving en na een omtour terug op het parcour geraakt
Gerardus
Mountainbiker
Berichten: 19
Lid geworden op: ma 12 jan 2009 15:31
Rijdt met: Cube Stereo HPC SLT 140 2013 29er

Re: Zo 27/10/2013 Bierbeek :: Meerdaal 2000 MTB Tocht

Bericht door Gerardus »

63 gereden. Mooie streek, mooie landschappen en dorpjes, zeer goede organisatie, weinig technisch parcours. Het weer viel mee, veel wind en 1 zware bui. Modder was er wel, maar nergens zo diep dat je erin zou blijven steken. Op de 63 had er een ravitaillering meer mogen zijn.
koppigaard
Mountainbiker
Berichten: 1004
Lid geworden op: zo 03 feb 2008 22:05
Rijdt met: Specialized Stumpjumper

Re: Zo 27/10/2013 Bierbeek :: Meerdaal 2000 MTB Tocht

Bericht door koppigaard »

Koppigaard vindt dat de vrijwilligers die deze TT hebben mogelijk gemaakt een dikke pluim verdienen. Je moet het maar doen: uren gepositioneerd staan in de bevoorradingsstands, gegarandeerd dat je daar kou staat te lijden. De wachters aan de gevaarlijke oversteekplaatsen hebben dezelfde regenbuien over zich heen gekregen als wij op de fiets. De 63 waren pittig zonder meer. De BV's vond ik ook wat ongelukkig gekozen. De eerste na 15 km en de tweede op 15 km van het einde. Maar niet gezeurd. Vandaag alle seizoenen voor ogen gekregen en volop van genoten. Daar doe ik mijn helm voor af.
Plaats reactie