Zo 20/10/2013 Averbode

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
Verellen
Mountainbiker
Berichten: 421
Lid geworden op: wo 04 jun 2008 14:40
Rijdt met: Climb, Willier

Re: Zo 20/10/2013 Averbode

Bericht door Verellen »

Woehoe!

Weerom een fijn tochtje!

We hebben de 48 gedaan en daar zat weer alles in wat een TT leuk maakt.
ST's galore, nijdige klimmetjes, al dan niet bezaaid met wortels :drunk: en leuke afdalingen.
Stuk in Gerhagen en op het domein van de Vijvers was erg leuk, leek wel een testparcours voor vorken. :lol:

En de ondergrond was overal subliem, op dat stuk naast het water na in Messelbroek, maar ook daar had je de keuze tss een "droge" en een modderpassage. :P Ik had het natuurlijk te laat gezien en ben door de bagger geploeterd. Maar dat is mtb, nietwaar!
Voor de rest overal lekkere trails.

Veel hoffelijke bikers ook =D> =D> Er werd een paar keer flink doorgetrokken, kon even aanpikken, maar ik moest ze toch snel laten gaan. Er zitten toch een paar straffe gasten tussen hoor =P~

Goeie training voor Scherpenheuvel-Hapert, hopelijk blijft het ietwat droog deze week zodat we ook daar een goeie ondergrond onder de wielen geschoven krijgen.

Tot volgend jaar!
Gebruikersavatar
Dogma
Mountainbiker
Berichten: 153
Lid geworden op: zo 14 sep 2008 19:35
Rijdt met: Scott scale elite 29er/Look 586/....

Re: Zo 20/10/2013 Averbode

Bericht door Dogma »

Knappe tocht.

Ken de streek niet zo goed maar volgens mijn bescheiden mening, de omgeving ten volle benut.
Zeker een aanrader voor volgend jaar opnieuw te doen. =D>
Gebruikersavatar
kazzz
Mountainbiker
Berichten: 793
Lid geworden op: di 25 jun 2013 11:20
Rijdt met: Trek SuperFly 9.8

Re: Zo 20/10/2013 Averbode

Bericht door kazzz »

Eerst en vooral: wat een keuze aan de bevoorrading, zelfs cake MET aardbeiensmaak :-D
En Redbull Dames!! (o)

Over de tocht: heel mooi de wortels gemarkeerd, een paar leuke afdalingen tussen maar.. we moeten iets gemist hebben want na 29/30km waren we terug binnen. :o En we dachten de 35 te doen. Da's wel jammer want we hadden het er net over dat de bepijling heel goed was :/

Leuke tocht..
Speedy Pinegel
Mountainbiker
Berichten: 418
Lid geworden op: di 03 mei 2011 09:29
Rijdt met: Specialized Tarmac en Grand canyon 29

Re: Zo 20/10/2013 Averbode

Bericht door Speedy Pinegel »

Ook super genoten van tocht. Mooi parcours en alles goed aangeduid, had het enkel af en toe moeilijk met de pijlen. Soms iets te laat of niet direct duidelijk naar waar je juist moest. Ook spijtig dat bevoorrading zo vroeg was. Voor de rest niks als lof.

Bovendien lag alles er goed bij en ideaal weer!

Klopt het dat de 58km minder was? Blijkbaar geen lus voor de bevoorrading zoals hier vermeld was. Had +/- 53km denk.
Gebruikersavatar
Mtbker13
Mountainbiker
Berichten: 84
Lid geworden op: zo 17 okt 2010 21:13
Rijdt met: KTM
Contacteer:

Re: Zo 20/10/2013 Averbode

Bericht door Mtbker13 »

Super tocht ! =D> =D> =D> prachtige parcours , proficiat aan de ganse organisatie alles was dik inorde !
Goed afgepeild , bevoorrading was ook veel keus & plaats genoeg bij de afspuitstand !
De wortels waren ook goed zichtbaar !
Doe zo verder & ZEKER tot volgend jaar ! :lol:

met sportieve groeten,


Mountainbike team De Jachthoorn
Gebruikersavatar
WTC VOSSENBERG
Mountainbiker
Berichten: 241
Lid geworden op: za 10 mar 2012 13:10
Rijdt met: Mountainbike
Contacteer:

Re: Zo 20/10/2013 Averbode

Bericht door WTC VOSSENBERG »

Jawel , wij hebben ons ook goed geamuseerd .
Goede organisatie , top tocht.

Wtc VOSSENBERG
koppigaard
Mountainbiker
Berichten: 1004
Lid geworden op: zo 03 feb 2008 22:05
Rijdt met: Specialized Stumpjumper

Re: Zo 20/10/2013 Averbode

Bericht door koppigaard »

Mij hoor je niet klagen. Grafitikunst en biken blijken goed samen te gaan heb ik vandaag geleerd, meer dan behoorlijke afpijling en toch zijn we er in geslaagd de eerste lus van de 58 te missen. Waar begon die en welke richting is er uitgegaan? Ben nieuwsgierig. Desnoods, mits de nodige uitdaginggarantie, zet ik de fiets morgen terug op de auto. In Testelt wond ik het wel een gevaarlijk standje: grote groepen fietsers die elkaar tegenkwamen op een onoverzichtelijke bocht waarbij één kant, de vertrekzijde, niet werd geïnformeerd. En de modder iets verder rechts, was er gene. Maar bedankt voor de waarschuwing.
koppigaard
Mountainbiker
Berichten: 1004
Lid geworden op: zo 03 feb 2008 22:05
Rijdt met: Specialized Stumpjumper

Re: Zo 20/10/2013 Averbode

Bericht door koppigaard »

Mij hoor je niet klagen. Grafitikunst en biken blijken goed samen te gaan heb ik vandaag geleerd, meer dan behoorlijke afpijling en toch zijn we er in geslaagd de eerste lus van de 58 te missen. Waar begon die en welke richting is er uitgegaan? Ben nieuwsgierig. Desnoods, mits de nodige uitdaginggarantie, zet ik de fiets morgen terug op de auto. In Testelt wond ik het wel een gevaarlijk standje: grote groepen fietsers die elkaar tegenkwamen op een onoverzichtelijke bocht waarbij één kant, de vertrekzijde, niet werd geïnformeerd. En de modder iets verder rechts, was er gene. Maar bedankt voor de waarschuwing.
Gebruikersavatar
snellle edddy
Mountainbiker
Berichten: 109
Lid geworden op: ma 11 mar 2013 20:49
Rijdt met: ne kleine en ne grote

Re: Zo 20/10/2013 Averbode

Bericht door snellle edddy »

Mijn eerste TT dit jaar en de bob zal der volgend jaar weer bij zijn .De streek een beetje kennend werd ik toch her en der verrast door de verscheiden singeltrakskes en dit af en toe gekoppeld aan een klimmeke om u tegen te zeggen . Bij de bevoorrading wast een beetje gepruts maar gezien de ruimte ging het niet anders . kortweg Dit is weer een vb van hoe ne TT zou moeten zijn .tot volgende
Gebruikersavatar
TNTrek
Mountainbiker
Berichten: 153
Lid geworden op: di 18 aug 2009 14:55

Re: Zo 20/10/2013 Averbode

Bericht door TNTrek »

koppigaard schreef:Mij hoor je niet klagen. Grafitikunst en biken blijken goed samen te gaan heb ik vandaag geleerd, meer dan behoorlijke afpijling en toch zijn we er in geslaagd de eerste lus van de 58 te missen. Waar begon die en welke richting is er uitgegaan? Ben nieuwsgierig. Desnoods, mits de nodige uitdaginggarantie, zet ik de fiets morgen terug op de auto. In Testelt wond ik het wel een gevaarlijk standje: grote groepen fietsers die elkaar tegenkwamen op een onoverzichtelijke bocht waarbij één kant, de vertrekzijde, niet werd geïnformeerd. En de modder iets verder rechts, was er gene. Maar bedankt voor de waarschuwing.
Ik heb die lus dus ook gemist... Aan de bevoorrading slechts 17km ipv de aangekondigde 21 deed al een belletje rinkelen. Op weg naar huis zag ik een oranje blad (dat was 58, right?) hangen net na de oversteek achter de abdij. Ik denk dat die 4km daar in het bos achter de Weefberg liepen, ik had het niet gezien en ben er ook rechtstreeks opgedraaid :(

Voor de rest wel een mooie tocht die inderdaad veel uit de streek haalde. Aan het parcours was ook echt wel gewérkt, chapeau. Ook leuke motivatiebordjes onderweg.
Plaats reactie