Zo 01/09/2013 Diest :: 11de Marathon Demervallei

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
ES64F4
Mountainbiker
Berichten: 161
Lid geworden op: ma 21 nov 2011 09:25
Rijdt met: 2009 Radon QLT Team Transalp summitrider x12 27.5

Re: Zo 01/09/2013 Diest :: 11de Marathon Demervallei

Bericht door ES64F4 »

frits motaar schreef:
skin schreef:
StrammerMax schreef:Ik ben ook 79 km komen Demervalleimarathonnen in Diest en dat kan je hier lezen en op m'n blog!

Ik heb ook een tweede fotograaf opgemorken. Maar net toen ik passeerde stond hij aan zijn apparaat te morrelen, dus geen foto. Ik zag hem daarna toekomen op de tweede bevoorrading toen ik daar stond. Nadien heeft hij toch nog verder op het parcours een foto van me gemaakt. Ik weet niet of hij iemand van mtb-you was! Vermits ik het aangezicht van de eerste fotograaf niet had kunnen spotten, weet ik niet of het om dezelfde persoon ging! De foto's van mtb-you lopen tot 11.00 u en ik ben pas om 11.45 u door de tweede fotograaf vastgelegd. Ik vermoed dus dat hij iemand van de United Bikers zelf was! Op de site van de United Bikers zijn foto's van de editie 2012 te vinden. Allicht komen deze van 2013 daar spoedig bij te staan.

Afbeelding

De Maagdentoren in Diestsorry maar dat is in zichem :bounce:

Afbeelding
Smoelenboek van De Papegaai Bike Team Stabroek
* Bezoek ook eens StrammerMax’s Papegaaienblog * ???

maar,stond die niet nog steeds is de steigers?
Vorige week dinsdag toch nog. :-k
Ik denk dat dit een oudere foto is.
Gebruikersavatar
StrammerMax
Mountainbiker
Berichten: 2408
Lid geworden op: ma 31 dec 2007 00:28
Rijdt met: Minerva Starlite & Trek Fuel EX9 werd gestolen & Turner Flux & Lapièrre Zesty 514
Contacteer:

Re: Zo 01/09/2013 Diest :: 11de Marathon Demervallei

Bericht door StrammerMax »

ES64F4 schreef:
frits motaar schreef: maar,stond die niet nog steeds is de steigers?
Vorige week dinsdag toch nog. :-k
Ik denk dat dit een oudere foto is.
Maar neen, men heeft speciaal voor mijn foto die stelling en zeilen verwijderd! #-o

Nu ziet hij er weer zo uit:

Afbeelding

:-"
Gebruikersavatar
pipistrello
Mountainbiker
Berichten: 25
Lid geworden op: di 14 feb 2012 16:27
Rijdt met: cube

Re: Zo 01/09/2013 Diest :: 11de Marathon Demervallei

Bericht door pipistrello »

StrammerMax schreef:... Uit benieuwdheid eens aan de United Biker gevraagd op hoeveel mensen de club kan rekenen om te komen helpen. Wel, zij hebben een twintigtal leden waarvan er een 16 komen helpen, allicht samen met vrouw, zonen en dochters. Eigenlijk ferm dat zo’n beperkte groep er in kan slagen van zo’n marathon te organiseren en vele mensen een aangename sportieve zondag te bezorgen. ...
Straf en veel respect dat je met zo weinig volk zoiets kan organiseren. Ik zie zelfs op de UB site dat er reeds gewerkt wordt aan TT 2014 ondanks een leegloop en een resem ex-leden.
Dat zet het feit dat er een pipo zoals ikzelf komt zagen over een stuk rijstvlaai in het juiste perspectief. :oops:
Gebruikersavatar
ES64F4
Mountainbiker
Berichten: 161
Lid geworden op: ma 21 nov 2011 09:25
Rijdt met: 2009 Radon QLT Team Transalp summitrider x12 27.5

Re: Zo 01/09/2013 Diest :: 11de Marathon Demervallei

Bericht door ES64F4 »

StrammerMax schreef:
ES64F4 schreef:
frits motaar schreef: maar,stond die niet nog steeds is de steigers?
Vorige week dinsdag toch nog. :-k
Ik denk dat dit een oudere foto is.
Maar neen, men heeft speciaal voor mijn foto die stelling en zeilen verwijderd! #-o

Nu ziet hij er weer zo uit:

Afbeelding

:-"
:lol: :lol: :lol:
Gebruikersavatar
Biestie1
Mountainbiker
Berichten: 852
Lid geworden op: vr 05 mar 2004 13:25
Rijdt met: Kona

Re: Zo 01/09/2013 Diest :: 11de Marathon Demervallei

Bericht door Biestie1 »

DudeWithBike schreef:
master j schreef:We waren al bezig met een ander parcours voor 2013, maar het is niet altijd gemakkelijk. Uiteindelijk besloten om het parcours van 2012 in omgekeerde richting te rijden, en raar maar waar, niet voor alles een toelating gekregen. Spijtig genoeg moeten overbruggen met niet-mtb stukken.
Hopelijk kunnen we in 2014 het begonnen werk met een beter parcours afmaken en “iedereen” tevreden stellen.
Bedankt voor de eerlijke reactie, dat verklaart veel! Het was mij ook opgevallen dat er net wat te veel baan en wat minder ST/bos in zat dan verwacht. Vooral in Lummen had ik eigelijk wat meer technische klimmekes gehoopt te doen, bijv. op de Willekensberg. Zou dat er volgend jaar wel inzitten of behoort dat niet tot de planning?
Lummen is net het grote probleem. Met een tsjeven/sossen-bestuur is dat een "eigen volk alleen"-bastion geworden. Ze laten nog amper niet-lummenaars over HUN grond rijden. Vroeger mochten we daar overal rijden, tot men het beheer van de Willekesberg wegschonk aan de extremisten van Natuurpunt.

Eerder kregen we al eenzelfde deksel op de neus in Beringen (Paal, klitsberg ed.).

Ivm. wandelaars/ruiters ; weet dat deze organisaties niet eens aanvragen moeten doen bij gemeentes, politie, bosbeheer, natuurpunt ... enz. MTB-verenigingen moeten dat wel bij al die instanties. In de eerste edities van de Marathon vd Demervallei, moesten wij bij 14 instanties aanvragen indienen + nog enkele privé-stukken. Die aanvragen gebeurden 10 maanden op voorhand en bij sommigen kregen we (na diverse rappels) pas in de allerlaatste weken antwoord. Het minste dat die gemeentes ed. dan kunnen doen is toch te verwittigen dat er een wandeling is, hoe kan je dit anders te weten komen ? Moet je ook al de wandel-kalender en ik weet niet wat nog allemaal zelf gaan in het oog houden ?

Het wordt steeds moeilijker, daarom eens te meer respect voor organisaties die hun uiterste best doen ! =D>

@Master J : ik lees héél veel goed, dus goed gedaan ! Spijtig dat ik er niet kon zijn.
Plaats reactie