Zo 07/07/2013 Oud-Heverlee :: 21ste Meerdael Classic

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
janbiker
Mountainbiker
Berichten: 64
Lid geworden op: vr 14 dec 2012 11:38
Rijdt met: Scott Spark RC World Cup

Re: Zo 07/07/2013 Oud-Heverlee :: 21ste Meerdael Classic

Bericht door janbiker »

Mooie tocht waarbij de 78 km volgens mijn Garmin 800 toch 80 km was, met 917 hms. Slechts 2 kleine opmerkingen:
- na de splitsing met de kortere afstanden ontbraken hier en daar tweede of bevestigingspijlen, waardoor je soms heel lange afstanden reed zonder zeker te zijn dat je goed zat. Een extra pijltje zou, althans voor mij, beter werken.
- op de laatste afdaling van de manege naar het zoet water was onvoldoende duidelijk hoe gevaarlijk de weg was waar beneden werd opgedraaid. Zag voor mij 2 man knal oversteken zonder kijken en toen ik zelf met auto naar huis reed kon zelfs toeteren op voorhand maar net er voor zorgen dat 3 bikers de remmen dicht geknepen kregen. De chauffeurs waren verwittigd door borden langs de kant, maar wellicht was het beter om de bikers ook te verplichten om tot stilstand te komen (het stopverkeersbord werd duidelijk genegeerd). Maar ben blij dat er geen ongelukken zijn gebeurd.
Gebruikersavatar
jimmy1984
Mountainbiker
Berichten: 63
Lid geworden op: wo 11 okt 2006 11:50
Rijdt met: Trek 8500
Contacteer:

Re: Zo 07/07/2013 Oud-Heverlee :: 21ste Meerdael Classic

Bericht door jimmy1984 »

DudeWithBike schreef:
Kraura schreef:Ik verschoot wel dat er om 07.55 al zoveel volk was, de parking stond al bijna vol! Voldaan naar huis gekeerd!
Heeft hoogstwaarschijnlijk te maken met het feit dat dit een populaire toer is waar er toch wel heel wat deelnemers de 100 km gedaan hebben. Bij dat soort afstanden wil je zo vroeg mogelijk starten om toch nog min of meer "op tijd" terug thuis te geraken...

Trouwens, nog iemand zoveel last van insectenbeten? Ben hier momenteel zot aan't worden van mijn rechterarm met zeker vier serieuze bulten waarvan ene constant tegen de tafel komt #-o Heb die onderweg zelfs gevoeld, al rijdend. Op dat moment dacht ik dat er gewoonweg iets tegengevlogen was, yeah right... Dat zal geen mug geweest zijn, wellicht dazerik?!

Jaaah kheb er ook van :-D
5 Dikke bulten in totaal
1 op men gat
1 op men arm
en de rest op men benen :-D
Gebruikersavatar
Christ D.
Mountainbiker
Berichten: 1621
Lid geworden op: zo 15 mei 2005 11:18
Rijdt met: Stalen rossen.
Contacteer:

Re: Zo 07/07/2013 Oud-Heverlee :: 21ste Meerdael Classic

Bericht door Christ D. »

Ik ook , duidelijk " doazebeetn" . En jeuken !
Gebruikersavatar
Biestie1
Mountainbiker
Berichten: 852
Lid geworden op: vr 05 mar 2004 13:25
Rijdt met: Kona

Re: Zo 07/07/2013 Oud-Heverlee :: 21ste Meerdael Classic

Bericht door Biestie1 »

DudeWithBike schreef: Trouwens, nog iemand zoveel last van insectenbeten? Ben hier momenteel zot aan't worden van mijn rechterarm met zeker vier serieuze bulten waarvan ene constant tegen de tafel komt #-o Heb die onderweg zelfs gevoeld, al rijdend. Op dat moment dacht ik dat er gewoonweg iets tegengevlogen was, yeah right... Dat zal geen mug geweest zijn, wellicht dazerik?!
Same here, van kop tot teen vol muggenbeten :evil:
Huffy
Mountainbiker
Berichten: 303
Lid geworden op: do 26 jan 2006 15:19
Rijdt met: SCOTT bikes
Contacteer:

Re: Zo 07/07/2013 Oud-Heverlee :: 21ste Meerdael Classic

Bericht door Huffy »

die ene tunnel vond ik ook wel even schrikken , daar zag je werkelijk niks behalve de uitgang :-)
jammer ook dat de pijlen om half 2 al weg waren , wou er de 25 km nog eens bijdoen :-)

zelf ook eens een bordje goed gehangen ( eentje op een paaltje , met veel wind is de velcrohechting niet sterk genoeg ) (tip)
Gebruikersavatar
Batman
Mountainbiker
Berichten: 70
Lid geworden op: vr 04 feb 2005 22:54
Rijdt met: Rocky mountain vertex 950 rsl

Re: Zo 07/07/2013 Oud-Heverlee :: 21ste Meerdael Classic

Bericht door Batman »

roger schreef:Lang geleden dat ik nog zo moe ben thuis gekomen,98km op de teller maar wat voor kilometers,gewoonweg prachtig.Ken de streek daar nu wel maar toch weer nieuwe padjes ontdekt.

Top organisatie,denk toch dat we dit niet moeten onderschatten om zo een tocht te organizeren.

Ventiel kapot gereden van men tubeless,gelukkig gisteren nog een pompje gekocht en de heuvel was snel opgelost.Nadien het toch wat voorzichtiger gedaan want had geen reserve meer.In Dion bij de bevoorading een binnenband willen kopen maar die mannen wisten niks van prijs en heb hem dan zo meegekregen,waarvoor dank.

Heb het parcours verlaten in de omgeving van de kluis om zo terug naar Bierbeek te rijden want men pijp was uit.

Nog eens bedankt mannen en volgend jaar ben ik er dan 70 en hopelijk ben ik er dan nog bij.
natuurlijk Roger,met zo een conditie nog 20 jaar =D> :-D
gierke guy
Mountainbiker
Berichten: 101
Lid geworden op: ma 05 nov 2007 21:43
Rijdt met: Cube Reaction 29"

Re: Zo 07/07/2013 Oud-Heverlee :: 21ste Meerdael Classic

Bericht door gierke guy »

Wij van Gierle en Lille vonden het een prachtig tochtje .Wel wat vettige strookjes maar dat hoort erbij.80km gedaan.De dames aan de laatste bevoorrading "red bull" hebben me de vleugeltjes gegeven die ik toen echt nodig had.Ben daarna nog naar Zolder gereden,met auto, voor het bk BMX van mijn zoon waar te nemen. Super voldaan en super tevreden over mijn zoon zijn uitslag.Mooi begin van mijn vakantie!!!!!
Gebruikersavatar
DudeWithBike
Mountainbiker
Berichten: 374
Lid geworden op: ma 13 sep 2010 12:55
Rijdt met: Ene van Cube met toppen en ene van Cube met krom stuur

Re: Zo 07/07/2013 Oud-Heverlee :: 21ste Meerdael Classic

Bericht door DudeWithBike »

Voor degenen die echt last hebben van de dikke bulten: gisteren bij apotheker Cremicort meegekregen en na één keer smeren gisterenavond lijkt mijn extra biceps op onderarm nu al eerder op een triceps... Hopelijk zit ik er vandaag niet te dikwijls mee tegen de tafel, in tegenstelling tot gisteren...

En voor de kleinere bultjes Euceta, verzacht redelijk goed...

En nee, ik heb geen belang bij het promoten van deze producten, 't is maar om de krabbende medebiker te helpen. Als jullie nog andere interessante tips moesten hebben, laat gerust weten want het ziet er naar uit dat het volgende week terug van't zelfde zal zijn :-D
De Wreter
Mountainbiker
Berichten: 1240
Lid geworden op: di 14 sep 2010 09:07
Rijdt met: Vanalles

Re: Zo 07/07/2013 Oud-Heverlee :: 21ste Meerdael Classic

Bericht door De Wreter »

Afbeelding

Nergens last van gehad....
Willemc
Mountainbiker
Berichten: 23
Lid geworden op: vr 27 aug 2010 16:10
Rijdt met: C'dale Rush & C'dale Scalpel 29"

Re: Zo 07/07/2013 Oud-Heverlee :: 21ste Meerdael Classic

Bericht door Willemc »

Aan De Wreter : bedankt om te stoppen toen we langs de kant stonden met die vastgelopen ketting, én om te verwittigen dat we slechts 1km van de bevoorrading vanaf waren, want dat konden we vanuit het bos niet zien, en was wél interessant om weten.
Uiteindelijk hebben we boven aan de bosweg, bij die villa waar een meneer in den hof aan 't werken was een grote tournevise geleend waarmee we het probleem hebben opgelost gekregen.
Oef ... op die manier onze alleerste 100km van ons leven toch kunnen uitrijden!

Op de tijd dat we daar stilstonden in het bos, wél compleet opgegeten van de muggen/dazen/ wat weet ik al ... echt, ik heb zéker 20 beten! Waarvan 8 op mijn g*t !!! :-? Dwarsdoor mijn broek dus! hoe doén ze het, die beestjes?

merci dus voor de produkten die ze hier aanraden, ik ga sewens langs de apotheker.

Voor de rest : wat mij betreft een super rit geweest, ondanks de mud.
Plaats reactie