Za 22/06/2013 Moen :: 2de Steenbakkers Zomertocht

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
spiermassa
Mountainbiker
Berichten: 1967
Lid geworden op: do 13 dec 2007 16:32
Rijdt met: trek fuel ex8 29'r en 26'r,trek stache,specialized fatboy,cube reaction,,thomson x-line

Re: Za 22/06/2013 Moen :: 2de Steenbakkers Zomertocht

Bericht door spiermassa »

toet morn
Gebruikersavatar
NuRf
Mountainbiker
Berichten: 308
Lid geworden op: wo 23 nov 2005 11:14
Rijdt met: Mudbike: Scott Scale 40 (2006) - Dustbike: Specialized Epic Comp (2011)
Contacteer:

Re: Za 22/06/2013 Moen :: 2de Steenbakkers Zomertocht

Bericht door NuRf »

Deze nacht bleef het alleszins droog in de streek... :-"
The Orb
Mountainbiker
Berichten: 349
Lid geworden op: zo 21 mar 2004 21:55
Rijdt met: Speci Epic 29" Carbon SRAM XX

Re: Za 22/06/2013 Moen :: 2de Steenbakkers Zomertocht

Bericht door The Orb »

Damn, ik ga er niet meer geraken.
Had nochtans graag deze TT eens gereden.

Succes @ steenbakkers
jant
Mountainbiker
Berichten: 236
Lid geworden op: do 20 mar 2008 13:56
Rijdt met: Scott scale 710

Re: Za 22/06/2013 Moen :: 2de Steenbakkers Zomertocht

Bericht door jant »

genoten van een prachtige rit, wind en kleine hellingen waren de dooddoeners :-D
jammer dat de singletrack in het privebos herschapen was door de regen, bij droog weer was dit subliem geweest

merci voor de leuke tocht Steenbakkers
meester biek
Mountainbiker
Berichten: 638
Lid geworden op: zo 12 okt 2008 10:11
Rijdt met: sensa fiori

Re: Za 22/06/2013 Moen :: 2de Steenbakkers Zomertocht

Bericht door meester biek »

Een zomertocht in Moen die me allesbehalve een zomers gevoel gaf.
De wind (al zat die nog goed in het terugkeren) en de regen maakten er een lastige editie van.
Bellegembos was net iets te glibberig om er ten volle van te genieten, maar er was wel werk in gestoken (en je kon kiezen).
De grote lus gelaten voor wat het was (jammer, zag het kerkje op geringe afstand), en afgeklokt met bijna 80 km op de teller omdat ik thuis was gestart.
Geen slecht idee om de 'Waalse' toer op te gaan, ik rijd daar niet zoveel.
Mss. es aan denken om ook de 65 de MSA te laten beklimmen, moet toch kunnen ?
Laatste stuk was veel road, was de kanaalzone te nat ?
Toch blij dak deze triestige dag op de bike kon doorbrengen dankzij de Steenbakkers.
Gebruikersavatar
petanker
Mountainbiker
Berichten: 77
Lid geworden op: wo 02 aug 2006 20:05
Rijdt met: santos 4.29 met rohloff-naaf en riemaandrijving

Re: Za 22/06/2013 Moen :: 2de Steenbakkers Zomertocht

Bericht door petanker »

De 65 km gereden en ook nog heen en terug naar huis maakt in totaal 100,5km.
Mooie tocht, zoals gewoonlijk bij de steenbakkers. Ook bij mij was de wind er wat teveel aan, gelukkig stond ie op het einde in de rug. Wel jammer van de onverlaten die pijltjes wegnemen(net voor de schelde in Spiere) of in de andere richting draaien(ergens in de walen). Ik was op tijd terug om de regenbui te vermijden, en heb dan mijn après een beetje verlengt tot de regen voorbij was :-D . Een beetje meer druk aan de afspuitstand was welkom geweest, maar daarvoor was ik natuurlijk niet naar hier gekomen.
Volgend jaar terug, en hopelijk met iets beter weer, het betreft nl. een ZOMERtocht.

Bedankt en tot de volgende.

@vommie: wanneer gestart?
Gebruikersavatar
steviejanneke
Mountainbiker
Berichten: 463
Lid geworden op: do 25 okt 2012 14:09
Rijdt met: Mtb

Re: Za 22/06/2013 Moen :: 2de Steenbakkers Zomertocht

Bericht door steviejanneke »

steviejanneke schreef:ik zal morgen er ook voor opstaan zi :lol:

als ik het plan bekijk dan is de 65km & 90km niet zo verschillend ???
dezelfde beklimmingen ??? dus ongeveer zijn de km verschil tussen de beide niet de zwaarste stukken ??

moest dit zo zijn probeer ik de 90km lukt het niet dan zwak ik wel iets af :oops:

hoe een mens zich kan vergissen :oops:


ik heb de 95km gereden, Maar ik ben zeker geen klimmer :lol:

nuja ik ben tevreden de sport-tracker zegt een dikke 18km/h wat voor deze rit genoeg is voor mij :wink:

er zaten inderdaad enkel korte nepen in 8)
Gebruikersavatar
steviejanneke
Mountainbiker
Berichten: 463
Lid geworden op: do 25 okt 2012 14:09
Rijdt met: Mtb

Re: Za 22/06/2013 Moen :: 2de Steenbakkers Zomertocht

Bericht door steviejanneke »

NuRf schreef:Nog een laatste update (wat mij betreft) over het parcours:
In bellegembos is er middenin een keuze gestoken, zodat wie wil het natste stukje kan skippen.

tja met mijn ralfje heb ik gezweven :lol:
doch zweven vind ik leuk :wink:
Gebruikersavatar
cowboy peter
Mountainbiker
Berichten: 1473
Lid geworden op: zo 17 sep 2006 19:04
Rijdt met: flash29, epic , synapse

Re: Za 22/06/2013 Moen :: 2de Steenbakkers Zomertocht

Bericht door cowboy peter »

een beetje later dan voorzien gestart, en mede hierdoor een vlekkeloze bepijling gekregen. Bedoeling was om er een rustig ritje van te maken, maar de wind zorgde er toch voor dat je moest blijven duwen om toch een beetje snelheid te maken. Bellegembos was voor mij bijna perfect, voldoende tractie met mijn RaRa, hier en daar een beetje glijden, iets te modderig om echt rap te gaan. Tussen de 1e en 2e bev. samen gereden met de bike-a-holics - altijd plezant een beetje tetteren op de fiets.
Na de 2e bev. richting Mt St Aubert en via de verwachte ZW zijde naar boven moesten om dan via het bos weer naar beneden te vliegen. Onmiddellijk keren en nu tot op de top aan de kerk. Opnieuw helemaal naar beneden de jubaru af, en nu nog een keer langs de oostelijke zijde. Niet echt het verwachtte traject, maar blijkbaar noopte een pijltjesdief de organisatie tot deze oplossing. Misschien bied een bepijling op z'n Frans hier de oplossing. Na de st Aubert nog één lastig stuk tegen wind, en dan vooral wind mee. Vanaf de 3e bev.,had ik ook de regen mee, dus mocht het tempo ook iets hoger, wilde ik niet zeiknat geregend worden. Achteraf nog besloten met 2 worsten en 2 Rodenbachs.
Besluit: mooie tocht zonder veel franjes, en een vlekkeloze organisatie.
Djess
Mountainbiker
Berichten: 52
Lid geworden op: vr 24 okt 2008 11:21
Rijdt met: Focus Whistler (2008) - Scott Scale 35 (2010)

Re: Za 22/06/2013 Moen :: 2de Steenbakkers Zomertocht

Bericht door Djess »

We krijgen niet te vaak de kans voor een tt die richting Mont St. Aubert gaat maar regen en wind maakten deze tocht extra zwaar, desalniettemin was deze tocht meer dan geslaagd!
Als laatste vertrokken voor de 93km en 5u later moe maar zeer tevreden terug met klop 100km op de teller (ergens misreden aan de Doorniksesteenweg, eigen fout) :P

Steenbakkers: tot volgend jaar! =D>
Plaats reactie