Za 08/12/2012 Hertsberge :: 19de Bossen van Vlaanderen

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
Prospeer
Mountainbiker
Berichten: 435
Lid geworden op: do 07 jun 2012 23:04

Re: Za 08/12/2012 Hertsberge :: 19de Bossen van Vlaanderen

Bericht door Prospeer »

m-biker schreef:@ prospeer : Vandaar heb je een heel hoog offroad gehalte (ik schat zo'n 90%), waardoor je weinig asfaltrecuperatie krijgt... Vandaar : doseren vanaf het begin, want in het begin zitten de snelste stroken en daar vol door gaan kan je op het einde zuur opbreken.
Als je in de streek van de Vlaamse Ardennen woont, dan valt het parcours toch echt wel onder de noemer platter dan plat. En doseren als je samenrijdt met de "Torenzotten Herzele" :P zit er niet in.

Een pluim voor de parcoursbouwer en iedereen van de organisatie. Alles prima in orde daar in Herstberge. Het parcours, de omgeving en de posters in de tent stelden niet teleur :lol:

Zeker een VTT om volgend jaar opnieuw te doen!
Gebruikersavatar
Single Tracker
Mountainbiker
Berichten: 471
Lid geworden op: ma 24 jan 2011 16:39
Rijdt met: Superior van bij Velo Timo
Contacteer:

Re: Za 08/12/2012 Hertsberge :: 19de Bossen van Vlaanderen

Bericht door Single Tracker »

Opnieuw een supermooie toertocht gereden in Hertsberge! Zo een hoog off-roadgehalte is echt uniek in West-Vlaanderen! Het parcours was zwaar maar in het algemeen goed te doen. Een pluim voor de organisatie!! =D> =D>
Gebruikersavatar
Neoray
Mountainbiker
Berichten: 59
Lid geworden op: vr 15 jan 2010 23:53
Rijdt met: Cube LTD Team HS33 Black Anodised
Contacteer:

Re: Za 08/12/2012 Hertsberge :: 19de Bossen van Vlaanderen

Bericht door Neoray »

Heb ook genoten van deze tocht. Samen met mijn maat vertrokken rond 9u na een heel vlotte inschrijving. Even scannen, een luttele 3 euro leggen en we waren vertrokken. Na een 10-tal kilometer is mijn maat redelijk hard tegen de beton gegaan door iets te fel een single-track te willen indraaien, maar gelukkig bleef het bij een pijnlijke heup.
Het opmerkelijkste moment was toen we met ongeveer een 30-tal bikers het verkeerde pad gekozen hadden. Het parcours liep door een openstaande poort in een weide, terwijl we met een hele bende de dreef rechts ervan ingereden waren. Het zicht was om van te gieren, toen al die bikers hun kar moesten keren om het juiste parcours te zoeken... De eerste was natuurlijk de dupe, al hebben we nooit geweten wie van de 30 het was :) :)

Het parcours lag er uiteraard zwaarder bij dan de vorige keren, maar heb maar een paar keer een voetje moeten zetten. Het parcours lag er 's morgens dan waarschijnlijk nog het beste bij als ik zo de andere reacties lees. Toxh was het af en toe serieus sleuren om de boel erdoor te trekken :D In een bosje op een 5-tal kilometer van het einde, zat ik wel plots tot aan de assen vast in het slijk. Geen goed idee om dat spoor te pakken blijkbaar...

Na de rit heel snel de fiets kunnen afspuiten door de vele slangen en zeker genoten van de lekkere hotdog. Die deed toch deugd na een zonnige maar toch koude rit.

Verder wil ik nog een zeggen dat ik tot 2 maal toe aangereden ben door dezelfde cyclocrosser. Tweemaal op een single track reed hij me voorbij op een plaats waar dat eigenlijk niet kon en raakte de eerste keer mijn elleboog, de tweede keer mijn stuur. Bij geen enkele aanrijding kreeg ik een "sorry" of werd er een handje opgestoken, niks... Ik ben een vredelievende mens, maar ik heb op die bewuste wegpiraat toch beginnen roepen. Ze rijden je eerste bijna ondersteboven en dan stappen ze een paar meter verder voor je neus af omdat ze niet door de prut geraken. Sorry, maar dit is de mensen nodeloos frustreren op hun zondag. Jammer dat dit moet gebeuren...

Dit gezegd zijnde, een 10/10 voor de organisatie, alles was top! Tot volgend jaar!

Jeroen
Gebruikersavatar
stovie
Mountainbiker
Berichten: 140
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 19:40
Rijdt met: Specialized Stumpjumper 29'er

Re: Za 08/12/2012 Hertsberge :: 19de Bossen van Vlaanderen

Bericht door stovie »

Mijn eerste keer hier en ik vond het een zalig tochtje! zo veel bos heb ik zelden gezien in een tocht in de Vlaanders. Chapeau voor de parcoursbouwer(s). Afstand mocht nog iets langer voor mij. Groeten, C.
Mister A
Mountainbiker
Berichten: 117
Lid geworden op: vr 09 mar 2012 10:22
Rijdt met: scott scale, canyon AL

Re: Za 08/12/2012 Hertsberge :: 19de Bossen van Vlaanderen

Bericht door Mister A »

bedankt aan iedereen van de organisatie! twas dik in orde!
De goeie raad niet gevolgd en vanaf kilometer 1 vollen bak gereden. 5 km voor de meet klopke gekregen.
hoogmoed komt voor de val zoals ze zeggen :lol:
Gebruikersavatar
stovie
Mountainbiker
Berichten: 140
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 19:40
Rijdt met: Specialized Stumpjumper 29'er

Re: Za 08/12/2012 Hertsberge :: 19de Bossen van Vlaanderen

Bericht door stovie »

En dit heb ik onderweg gezien, een eenwieler met een mountainbike-band! Chapeau als je zo een volledige toertocht kan uitrijden!

Afbeelding
Laatst gewijzigd door stovie op ma 10 dec 2012 21:20, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
JellyBee
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 10 dec 2012 11:00
Rijdt met: Thompson - Belgian Bike Power

Re: Za 08/12/2012 Hertsberge :: 19de Bossen van Vlaanderen

Bericht door JellyBee »

Ik zag dat er een fotograaf aanwezig was op het parcours! Nu reed ik te snel om te zien waar die online gaan komen :-D

Iemand enig idee? Alvast bedankt!

De rit was top, behalve enkele stroken die echt niet berijdbaar waren. Het zorgde wel voor enkele grappige scènes. Zo zag ik iemand waarvan zijn voorwiel tot aan de naaf wegzakte in de modder. Gelukkig geen erg 8)
Gebruikersavatar
leffingenoartje
Kerstman
Berichten: 795
Lid geworden op: ma 21 okt 2002 20:24
Rijdt met: Thompson mash 5 en cube reaction 2010
Contacteer:

Re: Za 08/12/2012 Hertsberge :: 19de Bossen van Vlaanderen

Bericht door leffingenoartje »

JellyBee schreef:Ik zag dat er een fotograaf aanwezig was op het parcours! Nu reed ik te snel om te zien waar die online gaan komen :-D

Iemand enig idee? Alvast bedankt!

De rit was top, behalve enkele stroken die echt niet berijdbaar waren. Het zorgde wel voor enkele grappige scènes. Zo zag ik iemand waarvan zijn voorwiel tot aan de naaf wegzakte in de modder. Gelukkig geen erg 8)
De foto's zijn genomen door een fotograaf en die kon je enkele achteraf bekijken en kopen aan 7 euro. [-X
komt niet on-line als ik het goed voorheb.

Jammer maar tis al vele jaren zo...interesanter zou zijn zoals dat wij het doen met mtb-you. =D>
missie
Mountainbiker
Berichten: 84
Lid geworden op: za 31 okt 2009 00:14
Rijdt met: Lapierre Ultralight Cross
Contacteer:

Re: Za 08/12/2012 Hertsberge :: 19de Bossen van Vlaanderen

Bericht door missie »

Neoray schreef: Het opmerkelijkste moment was toen we met ongeveer een 30-tal bikers het verkeerde pad gekozen hadden. Het parcours liep door een openstaande poort in een weide, terwijl we met een hele bende de dreef rechts ervan ingereden waren. Het zicht was om van te gieren, toen al die bikers hun kar moesten keren om het juiste parcours te zoeken... De eerste was natuurlijk de dupe, al hebben we nooit geweten wie van de 30 het was :) :)
Hah, ik ben op exact datzelfde punt fout gereden. Ik ben echter nog gans die lus van 2 à 3 km verder gereden (ik dacht al: hier valt écht niet in te rijden...) en toen stond ik plots weer aan de 1e bevoorrading :-D . Daar even nagevraagd en blijkbaar moest ik het poortje links in in plaats van rechtdoor. Terug gekeerd en dan maar opnieuw ingepikt. Ook hier de zwaarste editie die ik ooit reed. Maar het blijft een van de mooiste tochten in Vlaanderen. Dikke merci aan de medewerkers !
Plaats reactie