Zo 11/11/2012 Huizingen :: 5de Wcup Classic MTB

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
profi
Mountainbiker
Berichten: 818
Lid geworden op: wo 03 nov 2004 16:43
Rijdt met: Lynskey Ridegeline SS, Salsa spearfich , On one inbred SS

Bericht door profi »

laagvlieger schreef:
profi schreef:vergeleken met bij ons in de westvlaanders hier veel 29ers gezien , ik heb nog diezelfde dag een salsa spearfish frame opgehaald (o) , wat was de ideale band op dezen TT :-)
Ene met noppen :-D
ik dacht aan strandbanden :-D om men SS inbred ( nee ,met deze heb ik niet gereden ) heb vooraan rocket ron steken , ik moet regelmatig wat corrigeren omdat in de bochten men band durft wegglijden :-)
Gebruikersavatar
lowflyer
Mountainbiker
Berichten: 130
Lid geworden op: do 03 mei 2007 22:08
Rijdt met: Cannondale Scalpel Factory Team, Pinarello Dogma

Bericht door lowflyer »

Ik reed met mijn Scalpel op Michelin MUD ... tractorprofiel maar o zo baanvast op deze parcours ...
Heb er veel zien schuiven voor mij, ik reed er gewoon door =D>
Gebruikersavatar
Jeec426
Mountainbiker
Berichten: 224
Lid geworden op: do 28 sep 2006 09:17
Rijdt met: Cannondale FS-I Lefty

Bericht door Jeec426 »

Ik schoof van hier tot in chakamaka. Moest ik mijn kilometriek achteraan gehangen hebben had ik 30 gemiddeld :bounce: :bounce: hahaha

Schitterende tocht, hoewel ik soms toch met spijt de afdalingen op de weg deed :(.

1 ding was wel super. De dame op de laatste bevoorrading van de 50 die aangaf dat het enkel nog bergaf was????? 't was toch nog iets meer bergop als ik dacht :wink:
Gebruikersavatar
Jeanke6
Mountainbiker
Berichten: 809
Lid geworden op: zo 06 jan 2008 11:52
Rijdt met: Niner Air9 Kermit Green, GT Force Carbon Sport, Genesis Fortitude, Trek Madone 4.5
Contacteer:

Bericht door Jeanke6 »

papakroket schreef:Het was een prachtige TT, zeker weten. Volgend jaar zou ik er graag terug bij zijn.

Voor mij de positieve int-oogspringers...het gevarieerde parcour, de erg lekkere energybar en de lange rij afspuitmogelijkheden.

Iets minder vond ik het stuk waar ik met mijn fietsstuur niet tussen kon, probeer je fiets maar boven de draad te houden.

Slecht (jammer maar helaas en maar 1 ding)
Maar zoals je zelf aanhaalt...IJSkoude douches doen de innerlijke mens geen goed. We zijn niet van suiker, maar tis niet goed voor de spieren.

Maar...voor mij de leukste TT die al reed. :P
Om hoe laat had je gedoucht? Om 14u waren de douches heerlijk warm :-)

En waar zat dat stuk waar je niet tussen kon? Mijn is 68cm breed en kan het me niet herinneren. Of het moet op het kleine eerste lusje van de 65 gezeten hebben?
Gebruikersavatar
Jeanke6
Mountainbiker
Berichten: 809
Lid geworden op: zo 06 jan 2008 11:52
Rijdt met: Niner Air9 Kermit Green, GT Force Carbon Sport, Genesis Fortitude, Trek Madone 4.5
Contacteer:

TT en SS

Bericht door Jeanke6 »

Gisteren gestart samen met m’n vriendin met de bedoeling om de 50 te rijden tijdens de 5e Wcup classic in Huizingen. Tevens ook de eerste test van m’n Genesis Fortitude 29er single speed. Al snel bleek dat je met dat ding niet traag kan klimmen en ben dan ook maar meteen overgestapt op de 65km route om zo mekaar onderweg een paar keer tegen te komen en ongeveer samen aan te komen.

Organisatie vond ik echt super!

Echt niks op aan te merken. Parcours was ook heel leuk en waarschijnlijk de beste TT die ik in Vlaanderen reed. Heel afwisselend, mooie klimmetjes en leuke single tracks. Blij dat ik deze tocht heb leren kennen. We zijn laat vertrokken dus onderweg ook helemaal geen last gehad van files.

Wat de Genesis SS betreft; die heeft me ook positief verrast. Vaste stalen vork en frame, geen versnellingen, enkel twee remmen, twee wielen. That was it. Heel leuk om in de winter wat kracht te trainen en verbazend hoeveel comfort dat ding toch heeft. Klimmen ging ook heel vlot, gewoon wat sneller rijden en tempo erin houden en dan kom je wel boven. In totaal twee keer van de fiets gemoeten waar ik met versnellingen wel boven zou rijden. Al moet ik zeggen dat ik op die stukken op één na iedereen zag stappen. Anderzijds waren er ook heel wat klims waar de meeste stapten en waar je met de SS toch boven geraakte. Leuke ontdekking en ga hier deze winter zeker nog heel wat tochten mee rijden. Uiteindelijk 62km op de teller (1e lus van de 65 niet gereden) en +/- 1200hm en was meer dan voldaan aan de aankomst. Alles werkt echt op zo’n bike! Vandaag voel ik met schouders, borst en rug ook. Dit kan de kracht enkel maar ten goede komen. Dacht dat deze bike vooral leuk zou zijn op vlak en glooiend terrein maar gisteren ondervond ik eigenlijk net het tegengestelde. Op vlakke stukken en lichte klim’s is hij net het minst leuk doordat je max +/- 24km/h kan rijden. Aan dat is dan al aan heel hoge cadance. Zwaarder verzet steken zou optie zijn, maar dan wordt het weer lastiger om echt te gaan biken.

Voila, tot zo ver mijn mening over TT en SS. Tot de volgende! Jan

=D> =D>
Gebruikersavatar
fugitif
Mountainbiker
Berichten: 164
Lid geworden op: zo 27 jul 2008 10:56
Rijdt met: Canondale Flash 29er , Viper fugitif
Contacteer:

Bericht door fugitif »

Jeanke6 schreef:
papakroket schreef:Het was een prachtige TT, zeker weten. Volgend jaar zou ik er graag terug bij zijn.

Voor mij de positieve int-oogspringers...het gevarieerde parcour, de erg lekkere energybar en de lange rij afspuitmogelijkheden.

Iets minder vond ik het stuk waar ik met mijn fietsstuur niet tussen kon, probeer je fiets maar boven de draad te houden.

Slecht (jammer maar helaas en maar 1 ding)
Maar zoals je zelf aanhaalt...IJSkoude douches doen de innerlijke mens geen goed. We zijn niet van suiker, maar tis niet goed voor de spieren.

Maar...voor mij de leukste TT die al reed. :P
Om hoe laat had je gedoucht? Om 14u waren de douches heerlijk warm :-)

En waar zat dat stuk waar je niet tussen kon? Mijn is 68cm breed en kan het me niet herinneren. Of het moet op het kleine eerste lusje van de 65 gezeten hebben?
We hebben de douches direct kunnen herstellen nadat we de info doorgekregen hadden, maar de boilers hebben tijd nodig om terug op te warmen. Ik schat dat we maximum twee uur met koud water gezeten hebben. :oops: :oops:
Voor ons is dit aan aandachtspunt voor de volgende jaren !
Gebruikersavatar
profi
Mountainbiker
Berichten: 818
Lid geworden op: wo 03 nov 2004 16:43
Rijdt met: Lynskey Ridegeline SS, Salsa spearfich , On one inbred SS

Bericht door profi »

zeg jeanke6 , met welk verzet heb je dit gereden , ik rij ook wel SS maar op deze parcours , respect :-)
Duvel biker
Mountainbiker
Berichten: 49
Lid geworden op: do 13 aug 2009 15:00
Rijdt met: Specialized

Bericht door Duvel biker »

We waren hier met enkele bikers de l'alleu afgezakt om ons te amuseren in een regio die we toch eigenlijk goed kennen.

Toch hebben de mannen van Dworp ons verrast met hun uiterst genietbaar en uitdagend parcours

Die single tracks op de privé domeinen waren om de vingers af te likken

En dan waren er in de buurt van de bruine put ook nog enkele beklimmingen die we zeker op ons zondag's menu zullen zetten in de toekomst, maar misschien wel in de omgekeerde richting ;-)

En de choufkes smaakten op het einde

Het was een plezier van begin tot einde, chapeau voor de organizatie!

Zeker tot volgend jaar!
Gebruikersavatar
Jeanke6
Mountainbiker
Berichten: 809
Lid geworden op: zo 06 jan 2008 11:52
Rijdt met: Niner Air9 Kermit Green, GT Force Carbon Sport, Genesis Fortitude, Trek Madone 4.5
Contacteer:

Bericht door Jeanke6 »

profi schreef:zeg jeanke6 , met welk verzet heb je dit gereden , ik rij ook wel SS maar op deze parcours , respect :-)
33/18 (29er)

was m'n eerste single speed ervaring en was een dikke meevaller! Hoe meer op en af hoe beter eigenlijk want die platte stukken en vlakkere klims vond ik het lastigste want heb niet echt het geduld om tegen 23.5/u te rijden dan :-) Anderzijds wel handig als verplichte recup...

Bedankt voor je respect ;-)
Feel Lucky Punk
Mountainbiker
Berichten: 88
Lid geworden op: za 27 jun 2009 14:18
Rijdt met: Trek 8500

Bericht door Feel Lucky Punk »

Prachtrit en top organisatie =D> Voor ons het tweede jaar op rij ... !
Prima spuitstand om zo'n massa bikers en modder te verwerken.
Prachtparcours !
Idee voor een zomermarathon alla de Herders ? [-o<
Iemand al uitgevlooid hoe het plastieken etuitje van W-cup uit de goodie-bag werkt (velcro ?) ? #-o :oops: 8)
Enige opmerking: onderweg kwamen we 2 heren bezig die elkaar niet konden luchten nadat de ene niet uit de weg ging voor de andere, op een helling, that is. Ze bleven nog een tijdje discussiëren en er vielen wat woorden (gelukkig enkel woorden).
Hierop zeg ik; allee mannen, het is zondag en ge moet u amuseren, geen ruzie zoeken!!
Grotendeels mee eens Koeneman. Maar de fun en uitdagingen liggen in het succesvol (trachten te) beëindigen van de steile klimmetjes. Als je in volle inspanning net voor het einde van een steile klim met je laatste energie "pardon" roept naar een iemand die in het midden van de helling wandelt en je daarop nulkommanul reactie krijgt (laat staan uit de weg gaan), behalve een dwaze blik, dan is het niet verwonderlijk dat er heel af en toe een verkeerd woord valt (aan max HR). Let wel: ik heb gewoon op m'n tanden gebeten en hem "the evil eye gegeven" :wink: . Ikzelf probeer steeds oog te hebben voor achterkomers en probeer hen niet te hinderen ...
Plaats reactie