Zo 17/06/2012 Buizingen :: Sabboïka Mountainbiketocht Buizin

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
Te Voet
Mountainbiker
Berichten: 162
Lid geworden op: ma 04 aug 2008 11:24
Rijdt met: ne zwarte

Bericht door Te Voet »

Tour gereden :-D
Zeer mooi parcours weer =P~ met heel wat nieuwe stukken, ook omgekeerd ten opzichte van vorig jaar. OOK zeer goed bereidbaar en niet echt veel modder.
Opmerkingen voor de mannen van de bepijling :
Ben van bij mij thuis vertrokken en dan kom ik eerst via het smeerhout. Stuk is leuk dat daar uitgepijld is MAAR waarshuwing juist voor de doorgezaagde boom komt te laat, je staat in die beek met kreupelhout voor je doorhebt waarvoor je moet opletten. Brugje in het smeerhout kan ook een waarschuwing gebruiken wegens altijd vochtig en slibberig( als ge echt wil)
Stuk aan het Sanatorium ik weet het een mooie doorsteek, maar opletten voor verschillende stukken glas( ben zo goed geweest deze weg te vegen, maar er zal nog liggen).
Dan na de start trappen aan de zenne, goed aangegeven dat er gevaar is, maar zou erbij zetten dat het op trappen gaat die niet doenbaar zijn, dus afstappen bijzetten ofzo.
Waarschuwing aan de volgende trappen is wel ok, daar kunt ge eigenlijk gewoon afrijden. Pijltje om de zavelput naar beneden te rijden staat ver van de ideale lijn. Verder genoten richting dworp waar ge ziet dat er spijtig genoeg weeral niks mocht... Aan bois de vicaire waar die omgevallen bomen liggen mogen er iets meer pijlen omdat ge op een gegeven moment begint te denken dat ge niet meer doorkunt, maar das meer een detail.
Aan rue des fond gaat ge op sentier des fiefs, aan die mens zijne poort moet ge ook een pijltje zetten, want toen ik daar passeerde stond die zijn poort open en staat ge dus op die mens zennen oprit #-o
Sentier des monts verdien een gevaarbordje in de afdaling wegens erosiegroeven van het water waar ge lekker kunt in blijven hangen.
Voor de rest geen commentaar buiten het feit dat het een pittige tocht is waarbij onze garmen iets meer km uitkwam dan dat jullie aangaven nl 6 extra.
Voor de mensen die nog twijfelen afkomen is de boodschap!
Gebruikersavatar
MaC'Red
Mountainbiker
Berichten: 4483
Lid geworden op: do 14 mar 2002 02:00
Rijdt met: Scott Spark RC team
Contacteer:

Bericht door MaC'Red »

Te Voet schreef:Tour gereden :-D
Zeer mooi parcours weer =P~ met heel wat nieuwe stukken, ook omgekeerd ten opzichte van vorig jaar. OOK zeer goed bereidbaar en niet echt veel modder.
Opmerkingen voor de mannen van de bepijling :
Ben van bij mij thuis vertrokken en dan kom ik eerst via het smeerhout. Stuk is leuk dat daar uitgepijld is MAAR waarshuwing juist voor de doorgezaagde boom komt te laat, je staat in die beek met kreupelhout voor je doorhebt waarvoor je moet opletten. Brugje in het smeerhout kan ook een waarschuwing gebruiken wegens altijd vochtig en slibberig( als ge echt wil)
Stuk aan het Sanatorium ik weet het een mooie doorsteek, maar opletten voor verschillende stukken glas( ben zo goed geweest deze weg te vegen, maar er zal nog liggen).
Dan na de start trappen aan de zenne, goed aangegeven dat er gevaar is, maar zou erbij zetten dat het op trappen gaat die niet doenbaar zijn, dus afstappen bijzetten ofzo.
Waarschuwing aan de volgende trappen is wel ok, daar kunt ge eigenlijk gewoon afrijden. Pijltje om de zavelput naar beneden te rijden staat ver van de ideale lijn. Verder genoten richting dworp waar ge ziet dat er spijtig genoeg weeral niks mocht... Aan bois de vicaire waar die omgevallen bomen liggen mogen er iets meer pijlen omdat ge op een gegeven moment begint te denken dat ge niet meer doorkunt, maar das meer een detail.
Aan rue des fond gaat ge op sentier des fiefs, aan die mens zijne poort moet ge ook een pijltje zetten, want toen ik daar passeerde stond die zijn poort open en staat ge dus op die mens zennen oprit #-o
Sentier des monts verdien een gevaarbordje in de afdaling wegens erosiegroeven van het water waar ge lekker kunt in blijven hangen.
Voor de rest geen commentaar buiten het feit dat het een pittige tocht is waarbij onze garmen iets meer km uitkwam dan dat jullie aangaven nl 6 extra.
Voor de mensen die nog twijfelen afkomen is de boodschap!
op hoeveel hms kwam je uit als ik weten mag en op hoeveel km ??
Koen en ik gaan voor de 55 ( allez als zen benen het toelaten alleszins )

MaC'Red 8)
Gebruikersavatar
Te Voet
Mountainbiker
Berichten: 162
Lid geworden op: ma 04 aug 2008 11:24
Rijdt met: ne zwarte

Bericht door Te Voet »

ons carmen sprak van 840 op 51 kms...
zou wel vroeg starten as ik u was is hier weer aan het regenen geweest
Gebruikersavatar
MaC'Red
Mountainbiker
Berichten: 4483
Lid geworden op: do 14 mar 2002 02:00
Rijdt met: Scott Spark RC team
Contacteer:

Bericht door MaC'Red »

Te Voet schreef:ons carmen sprak van 840 op 51 kms...
zou wel vroeg starten as ik u was is hier weer aan het regenen geweest
wij starten zoals gewoonlijk rond 9h, ik krijg mijne compaan ni vroeger uit zen bedde

MaC'Red 8)
Gebruikersavatar
Te Voet
Mountainbiker
Berichten: 162
Lid geworden op: ma 04 aug 2008 11:24
Rijdt met: ne zwarte

Bericht door Te Voet »

over uw benen trouwens... er zijn verschillende splitsingen
Gebruikersavatar
MaC'Red
Mountainbiker
Berichten: 4483
Lid geworden op: do 14 mar 2002 02:00
Rijdt met: Scott Spark RC team
Contacteer:

Bericht door MaC'Red »

Te Voet schreef:over uw benen trouwens... er zijn verschillende splitsingen
mijn benen zijn in orde zenne :lol: , maar mijne compagnon de zijn weet ik niet, in de ardennen 14 dagen terug waren ze alleszins niet goed.
Ach ja het fun gehalte is ook belangrijk hé

MaC'Red 8)
Gebruikersavatar
Klein
Mountainbiker
Berichten: 98
Lid geworden op: za 15 dec 2007 20:59
Rijdt met: Specialized stumpjumper expert carbon 29

Bericht door Klein »

schoon toereke gereden, 42km met 760hm.
Gebruikersavatar
keké
Mountainbiker
Berichten: 323
Lid geworden op: di 18 jul 2006 23:29
Rijdt met: Cube Reaction sl

Bericht door keké »

tof toerke, zeer zwakke eerste bevoorrading, enkel nog appelsienen en ben om 9.30u gestart.... :-s

In elk geval tot volgend jaar.

greetz
Gebruikersavatar
MaC'Red
Mountainbiker
Berichten: 4483
Lid geworden op: do 14 mar 2002 02:00
Rijdt met: Scott Spark RC team
Contacteer:

Bericht door MaC'Red »

wij ook pas rond 9.25h gestart deze morgen door omstandigheden, parcours was toch eens iets anders in de omgekeerde richting amaai. De Mini Ventoux daar amuseer ik me altijd dus daar kan het nie misgaan alsook de splitsing easy en moeilijk waar ik op da laatste trapke wegschook in het zand, toeme toch #-o

De Zavelput is een voor mijn part gevestigde waarde en steeds tevree om deze af te dalen al waren er toch enkele die precies niet wisten wat ze nu zouden doen, te voet of laten bollen en zo zelf plots moeten uitwijken in het zand met een geblokkeerde nek als gevolg van de plotse ruk aan dat stuur :evil: :cry: .

Hier en daar enkele modder stroken maar met de grote wielen had ik precies het groot voordeel amaai, is trouwens de eerste TT dat ik ermee reed vandaag.

Ondanks de zere nek toch de tocht van 55 km km uitgereden en door de schokken en trapkes en etc is het algelijk toch iets ofwat verbeterd. De bev. was wel in orde maar ze waren precies niet voorzien op zoveel volk denk ik al is het elk jaar wel zo hoor dat er een grote opkomst is, ik had nog net de laatste suikerwafel dus had geluk precies.

Aan de tweede bev. was er nog een extra aquarius post en de bev. zelve was idd ook uitgeput met enkel nog sinaasappels. Algelijk me goed geamuseerd vandaag tegen iets lager snelheid om niet teveel extra schokken te krijgen en binnen gerold met 54.88 km en 963 hms .

MaC'Red 8)
Kooi
Mountainbiker
Berichten: 57
Lid geworden op: zo 27 mar 2011 22:05
Rijdt met: scott 910

Bericht door Kooi »

Eerste keer in het pajottenland ... speciaal 1u met de auto gereden om deze tocht te kunnen doen. Het was schitterend. De bevoorradingen waren dik in orde...
er was echter 1 nadeel en dat was de erbarmelijke afspuitstand... Voor een klein pisstraaltje sta ik niet aan te schuiven...

Tot de volgende
Plaats reactie