Za 21/05/2011 Schorisse / Maarkedal :: Herdermarathon

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
uncle sam
Mountainbiker
Berichten: 3341
Lid geworden op: za 30 dec 2006 17:14
Rijdt met: canyon lux
Contacteer:

Bericht door uncle sam »

tloperke schreef: ps2: 4 of 5 fotografen gezien onderweg. Waar kunnen we deze foto's zien, aub?
> http://www.sportograf.com/nl/shop/event/1078
klazoid
Mountainbiker
Berichten: 37
Lid geworden op: zo 04 okt 2009 12:56
Rijdt met: Cube Ltd Team HS33

Bericht door klazoid »

Grote 'probleem' van de drukte zijn de verschillende afstanden en vertrekuren. Als de grote meute voor de lange afstand om x uur vertrekt en de grote meute voor de kleine afstanden bv. x+2 of 3 uur later vertrekt, dan komen ze op een bepaald moment allemaal op gelijkaardig punt uit waardoor het parcours wat verzadigd is. Moeilijk iets aan te doen natuurlijk, of je zou de starturen voor de korte afstanden moeten inkorten.
17tim
Mountainbiker
Berichten: 236
Lid geworden op: wo 08 mar 2006 22:10
Rijdt met: LTD Comp '06 & Cervélo SLT; by TS-Bikes

Bericht door 17tim »

mooi ritje ...

Iets voor 11u toegekomen in Schorisse en dus te laat voor de 80, dus de 60 dan maar. #-o

Een minpuntje was de lange wachttijd van de 2e bevoorrading aan D'Hoppe, zal wel een half uur geweest zijn. De eerste en de laatste gingen dan weer vlotjes.

De bepijling vond ik vrij goed.


Volgend jaar weer van de partij :drunk:
Gebruikersavatar
prideandglory1891
Mountainbiker
Berichten: 3342
Lid geworden op: ma 07 jan 2008 21:52
Rijdt met: Niner EMD - Rocky Mountain Instinct 999MSL
Contacteer:

Bericht door prideandglory1891 »

Ingeschreven voor de 130, maar na 60km gekozen voor de 105.. Een redelijk zere rug was de boosdoener. Den boel 20km meer forceren had ik geen zin in..

Gekomen om overal op en af te rijden, zonder voetje..
Missie geslaagd 8)

@ Herders:

Chapeau voor jullie wederom vlekkeloze organisatie
Jullie zijn beetje sadisten, opnieuw die alpenweide (jp zijn lach sprak boekdelen, dit doen jullie om ons "te kloten" :lol: )
Jullie trui is geslaagd!

Tot volgend jaar met opnieuw een "herderweertje" hopelijk...
Pieterv
Mountainbiker
Berichten: 80
Lid geworden op: do 20 mar 2008 19:38
Rijdt met: Olympia Iron Pro

Bericht door Pieterv »

Wij ook hard genoten van de rit. Enkel wel de autosleutels verloren onderweg. Na heel veel miserie kregen we dan plots telefoon van organistie dat iemand de toyota-sleutels gevonden had en binnen gebracht had.

Super!! Bedankt aan deze onbekende biker!

grt
Gebruikersavatar
urbambo
Mountainbiker
Berichten: 188
Lid geworden op: za 02 mei 2009 14:24
Rijdt met: Ktm ultra sport

Bericht door urbambo »

roeln schreef:80km gevolgd. Dat was genoeg.
Schitterende tocht alweer, het parcours wordt precies iedere editie zelfs nog mooier.
Dank aan de tientallen vrijwilligers. En ongelooflijk dat je dat allemaal kan doen voor 5 euro....
Jammer van de vele wachtrijen. Ze worden slachtoffer van hun eigen succes. Misschien de korte afstanden pas na 12u laten vertrekken om het zo te spreiden?
Aan de reacties die we hier kunnen lezen kun je opmaken dat bijna NIEMAND de korte afstanden gereden heeft.
Wat is dan volgens u het nut van de korte afstanden later te laten vertrekken?
En denk jij nu echt dat een mountainbiker die een korte afstand rijdt sowieso niet vaardig genoeg is voor deze tocht, en dat ZIJ het zijn die altijd de boel laten opstroppen? #-o


Gebruikersavatar
prideandglory1891
Mountainbiker
Berichten: 3342
Lid geworden op: ma 07 jan 2008 21:52
Rijdt met: Niner EMD - Rocky Mountain Instinct 999MSL
Contacteer:

Bericht door prideandglory1891 »

urbambo schreef:
roeln schreef:80km gevolgd. Dat was genoeg.
Schitterende tocht alweer, het parcours wordt precies iedere editie zelfs nog mooier.
Dank aan de tientallen vrijwilligers. En ongelooflijk dat je dat allemaal kan doen voor 5 euro....
Jammer van de vele wachtrijen. Ze worden slachtoffer van hun eigen succes. Misschien de korte afstanden pas na 12u laten vertrekken om het zo te spreiden?
Aan de reacties die we hier kunnen lezen kun je opmaken dat bijna NIEMAND de korte afstanden gereden heeft.
Wat is dan volgens u het nut van de korte afstanden later te laten vertrekken?
En denk jij nu echt dat een mountainbiker die een korte afstand rijdt sowieso niet vaardig genoeg is voor deze tocht, en dat ZIJ het zijn die altijd de boel laten opstroppen? #-o

Op zo'n tochten moeten er gewoon meer starten met het idee dat het GEEN CHRONO is...
Dus is het niet erg als je eens wordt opgehouden toch? Als ik dat voorheb dat het stropt, wacht ik gewoon even tot ik genoeg ruimte heb, dat ik rustig kan verderrijden.
JohanDer
Mountainbiker
Berichten: 26
Lid geworden op: za 13 sep 2008 21:43
Rijdt met: Specialized EPIC Comp

Bericht door JohanDer »

Gisterenmorgen om 8h45 gestart voor de volle 130. Iets vroeger vertrokken dan vorig jaar om misschien ook eens de optielus te nemen.
Weeral een superparcours :drunk: waarvoor ik mijn techniek nog behoorlijk moet bijschaven. Misschien nog niet helemaal vertrouwd met mijn nieuwe fully. 'k Had de indruk dat ik vorig jaar beter reed op mijn oude hardtail, maar mijn nek en rug konden de fully toch appreciëren. Eén keer serieus tegen dek gegaan in het livierenbos #-o net na het stukje HARD overleefd te hebben. Iets voorzichtiger verder gereden met wat pijnlijke plekken. In de Oudenaarde lus een serieuze déjà vu gehad. De pijltjes (die op de grond lagen) niet gezien zodat ik de eerste keer niet over de Spoorwegtalud reed maar een tweede plaatselijke ronde had ingezet. Het beest dan maar links laten liggen want ik zat toen al over de 120 km en voelde me wat te eenzaam om alleen het beest te bedwingen. Trouwens niemand gezien gedurende de volledige Oudenaardelus. Iets na 7 uur binnengelopen ('t was al te laat voor de optielus). En ook dit jaar was ik de hekkensluiter (wordt dit de gewoonte ?). 135 km op de teller (blijkbaar nog wat bijkomend parcours verkend) in een dikke negen uur rijtijd. De bevoorradingen waren meer dan voldoende enkel de wachttijden vielen wat tegen. Tip voor volgend jaar : vraag aan de deelnemers om snel de nodige producten aan het standje te nemen en het wat verder te nuttigen (eventueel wat hoge tafeltjes voorzien ?). Zo vermijd je een wachtrij die moet toezien hoe enkelen smakelijk (en ook wel verdiend) hun koolhydraten aanvullen terwijl de rest van de stand onbenut blijft (Eventueel de drank en etenstand splitsen).
Weeral een superorganizatie, een dikke proficiat =D> =D> =D> =D> .
Laatst gewijzigd door JohanDer op ma 23 mei 2011 22:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
profi
Mountainbiker
Berichten: 818
Lid geworden op: wo 03 nov 2004 16:43
Rijdt met: Lynskey Ridegeline SS, Salsa spearfich , On one inbred SS

Bericht door profi »

om 8 u gestart om de 105 km , super geslaagde rit , volgens mij was het zwaarder dan vorige edities ( toch het eerste gedeelte , af en toe reed ik km alleen raar ( als je weet dat er zoveel deelnemers waren ) maar zalig , laatste 10 km een kots momentje gekregen van teveel zoetigheden binnen te spelen ( of was het van te diep te gaan :roll: ) misschien een gedacht om tijdens de bevoorading iets hartigs aan te bieden , aan de derde bevoorading al lachend gevraagd of ze een boterham hadden met kaas , kreeg ik toch wel 1 zeker , man man smaken dat het deet , nogmaals bedankt =D> , wat moeten we nog meer zeggen , het was super en kheb het dikwijls onderweg gezegd , waar halen ze het die mooie paadjes :-D , tot volgend jaar =D>
Gebruikersavatar
Woody 7
Mountainbiker
Berichten: 239
Lid geworden op: wo 30 nov 2005 20:46
Rijdt met: Scott

Bericht door Woody 7 »

Eerst en vooral een grote proficiat aan de organisatie =D> Dit was klasse!
De full monty gereden(146km) en me rot geamuseerd :bounce: De eerste 45km was ongeloofelijk zwaar en prachtig met het ene technische bos na de andere! =P~ Daarna was het natuurlijk ook nog prachtig rijden met de vele privé doorsteken en zeer goeie afwisseling road offroad.
Het beest ook klein gekregen :bounce:
Tot volgend jaar!
Plaats reactie