Za 15/01/2011 Varsenare

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
weegschaaltje
Mountainbiker
Berichten: 26
Lid geworden op: za 03 mar 2007 00:45
Rijdt met: Cube Reaction XT en Cube AMS 100 full.

Bericht door weegschaaltje »

Ja bikeclub Carpe Diem zal massaal aanwezig zijn en starten om 10u30.
Groepsfoto om 13u aan café Den Heirweg in Zedelgem voor alle leden.
Jere BE
Mountainbiker
Berichten: 43
Lid geworden op: ma 10 aug 2009 08:42
Rijdt met: Trek Superfly 2013 29er / Stumpjumper Comp 2013 29er

Bericht door Jere BE »

Net terug van de rit, deze had ik erger verwacht.
In vergelijking met Zeebrugge was alles goed berijdbaar, want daar ben ik na de 1ste stop echt gestopt, na een paar niet berijdbare stukken en mn fiets vol van de klei (waardoor het natuurlijk veel erger is dan slijk).
Moest het daar ook gewone grond zijn zoals hier was alles wel te doen geweest.
Alles in orde in Varsenare en zeer goede afspuitstand.
Natuurlijk ben ik wel weer 2x verkeerd gereden maar dat gebeurd nog wel eens.
Ik heb zelf het stuk privédomein met die bergjes 2x gedaan, had nog eens zin om het nog eens te doen. Waardoor ik wat meer km heb gedaan dan de 45.

Ik heb me dus zeer goed geamuseerd, het heeft me deugd gedaan.
=D> =D> =D> voor organisatie
Gebruikersavatar
slooverke
Mountainbiker
Berichten: 640
Lid geworden op: ma 13 apr 2009 19:52
Rijdt met: Ednine 29 Orka Black/Red

Bericht door slooverke »

Ook juist terug uit Varsenare. Moet zeggen, na de hevige en vele regenval van de afgelopen week(en), was alles nog redelijk goed berijdbaar. Een mooie tocht, met natuurlijk vele gekende wegen, veel variatie, maar de bepijling liet hier en daar te wensen over, zeker dat speciaal parcourske en net na de bevoorrading zijn er velen hunne draai kwijt geweest en werd er in alle richtingen gereden. Maar voor de rest positieve commentaren, héél goede bevoorrading, 2 lekkere boterhammen, schone warme douches, goede bike wash, en een prachige accomodatie om in te schrijven en den apres in te zetten en te beeindigen!!! Voor de organisatie =D> =D> =D> =D> =D> =D>
Varsenare, zeer zeker tot volgende winter. :wink: :wink:
Cristal biker
Mountainbiker
Berichten: 46
Lid geworden op: do 20 mei 2010 20:47
Rijdt met: Merida XL Pro

Bericht door Cristal biker »

Deze morgen ook in de vroegte vertrokken, vergeleken met Zeebrugge vorige week was dit een groot verschil, inderdaad alles was goed berijdbaar desondanks de regen de laatste dagen. Inschrijving liep vlot, goede bevoorrading, goede afspuitstand en warme douches. Het was m'n derde deelname in Varsenare, mij zien ze zeker nog terug. =D> =D> =D> =D>
klazoid
Mountainbiker
Berichten: 37
Lid geworden op: zo 04 okt 2009 12:56
Rijdt met: Cube Ltd Team HS33

Bericht door klazoid »

Iets waar ik me al enkele tochten in de regio aan erger (dus niet specifiek bij deze tocht), het speelbosje in Snellegem met de bergjes dat zowat gebruikt wordt zoals het teruggevonden/achtergelaten werd door de vorige TT die het bosje aandeed.

Stukken totaal onbereidbaar, slijkput net voorbij het kleine 'grachtje' dat je door moet met als apotheose een stuk waar je kniediep in de slijk weggezogen wordt als je niet volledig het normale 'pad' verlaat.

Eénmaal deze hindernis voorbij gekropen de lusjes waar geen kat meer wist langswaar hij moest. Doordat alles er kapot bijligt liggen er overal nieuwe paden waardoor je uiteindelijk maar een beetje gokt in welke richting je moet.

Ik weet niet of de eigenaar verbied om 'herstellingswerken' uit te voeren aan dat bosje maar het begint wel noodzakelijk te worden zeker als het nog enkele maanden regelmatig eens gaat regenen.

Voor de rest, =D>
Gebruikersavatar
Rock Rider
Mountainbiker
Berichten: 2881
Lid geworden op: do 14 jul 2005 18:42
Rijdt met: Ritchey Swiss Cross

Bericht door Rock Rider »

Hier deze morgen ook gestart met een houten kop door de nieuwjaarsreceptie bij de vrouw gisteren...
De eerste kilometers waren dan ook lastig voor mij... Geleidelijk aan begon ik mij beter te voelen en ging het ook beter #-o
Leuke tocht, minder offroad dan Snellegem had ik de indruk. Overal goed berijdbaar, wel hier en daar zoeken naar het juiste spoor...
Mij geamuseerd. Bepijling inderdaad soms een beetje ondermaats. Voor de rest heel tevreden!

Volgend jaar hoogst waarschijnlijk terug van de partij!
Jeroen D
Mountainbiker
Berichten: 199
Lid geworden op: di 24 aug 2010 21:30
Rijdt met: Pikante speervis / genesis vagabond monster cross

Bericht door Jeroen D »

Buiten de slechte bepijling lag het er wel nat maar zeker doenbaar bij.
Gebruikersavatar
weegschaaltje
Mountainbiker
Berichten: 26
Lid geworden op: za 03 mar 2007 00:45
Rijdt met: Cube Reaction XT en Cube AMS 100 full.

mtb Varsenare

Bericht door weegschaaltje »

Groeten aan forumbikster Superfan met wie ik de eer had vandaag met haar een goed gesprek te voeren.Wens haar een spoedig herstel en tot op de bike.
Prachtige rit gezien de weersomstandigheden van de laatste dagen. Bepijling kon wat beter vond ik.
Enkele nieuwe stukken offroad!!
Superfan
Kerstman
Berichten: 734
Lid geworden op: ma 01 dec 2003 19:05

Re: mtb Varsenare

Bericht door Superfan »

weegschaaltje schreef:Groeten aan forumbikster Superfan met wie ik de eer had vandaag met haar een goed gesprek te voeren.Wens haar een spoedig herstel en tot op de bike.
Prachtige rit gezien de weersomstandigheden van de laatste dagen. Bepijling kon wat beter vond ik.
Enkele nieuwe stukken offroad!!
Hallo, ge was nog geen 5 minuten weg of Wilfried en Walter kwamen toe, ze hebben samen de groten toer afgehaspeld. En 'k heb de indruk dat het toch redelijk gaat met Walter. Gelukkig maar.
Groetjes
Gebruikersavatar
weegschaaltje
Mountainbiker
Berichten: 26
Lid geworden op: za 03 mar 2007 00:45
Rijdt met: Cube Reaction XT en Cube AMS 100 full.

Re: mtb Varsenare

Bericht door weegschaaltje »

Superfan schreef:
weegschaaltje schreef:Groeten aan forumbikster Superfan met wie ik de eer had vandaag met haar een goed gesprek te voeren.Wens haar een spoedig herstel en tot op de bike.
Prachtige rit gezien de weersomstandigheden van de laatste dagen. Bepijling kon wat beter vond ik.
Enkele nieuwe stukken offroad!!
Hallo, ge was nog geen 5 minuten weg of Wilfried en Walter kwamen toe, ze hebben samen de groten toer afgehaspeld. En 'k heb de indruk dat het toch redelijk gaat met Walter. Gelukkig maar.
Groetjes
Jammer ge hebt toch de groeten gedaan, van Geert,?
Plaats reactie