Vr 17/12/2010 Stabroek :: Nightbike

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Sjoemmi
Mountainbiker
Berichten: 49
Lid geworden op: vr 18 jan 2008 09:08
Rijdt met: ridley scorpion

Bericht door Sjoemmi »

Was een echte belevenis in de sneeuw, sommige stukken wel glad maar mits juiste materiaal goed te doen. Eerste deel was soms wel wat erover met het slijk-ijs in de donker maar tweede deel ruimschoots goed gemaakt. Echt moeite gedaan overal mannen, fakkels, overstekers, bevoorrading, super, tot de volgende!
can-driver
Mountainbiker
Berichten: 53
Lid geworden op: do 08 nov 2007 20:13
Rijdt met: cannondale caffeine SL3

Bericht door can-driver »

kan niet veel toevoegen aan vorige antwoorden.
rijrichting was inderdaad beter. bosje ruige heide super.
2 de jaar op rij sneeuw, hoe bestellen jullie dit?

ivm GPS track, persoonlijk mijn bedenking bij. tocht ging 2keer over privé gebied... hopelijk niet teveel gebruik ervan, anders word misschien toegang volgende keer ontzegd. ( zie andere TT's waar dit al wel gebeurd is :( ) het bos hier is groot genoeg om er enkele uren zoet te zijn met biken

doe zo verder, en volgend jaar ben ik er zeker en vast weer bij.
PS, slecht 1 keer stom gevallen.
Offshore
Mountainbiker
Berichten: 376
Lid geworden op: wo 16 dec 2009 18:46
Rijdt met: Cube Reaction Pro, Cube AMS Race 130 en ouwe Specialized Stumpjumper

Bericht door Offshore »

Net als vorig jaar en het jaar daarvoor heb ik genoten van een zeer goed georganiseerde niteride. De paar aanpassingen aan het parkoers waren geslaagd. Ook de talrijke belangeloze seingevers wens ik te bedanken ! Niet uit het oog verliezen : meestal moeten we het helemaal zonder doen. Voor het geldelijke gewin hoefden de papegaaien het zeker niet te doen ! Dennis en Co : bravo !
Net als Jinba ben ik bezorgd over Strammie. Is hij al binnen [-o< ? Of is hij nog op zoek naar zijn nichtje :lol: ?
En nu vertrek ik met Patje2 naar Huissignies, voor het tweede bedrijf van een super nite-weekend.
Gebruikersavatar
Bulls69
Mountainbiker
Berichten: 675
Lid geworden op: za 25 nov 2006 14:20
Rijdt met: Scott Scale 20 ‘21, Canyon Dude 9.0 Fatbike '16, Bulls Wild Edge ‘14, Granville Fuse ‘15
Contacteer:

Super nachtritje

Bericht door Bulls69 »

Verleden jaar moeten passen voor deze TT door te laat moeten werken en het gevaar op de besneeuwde baan nog op tijd in Stabroek te geraken (vanuit Rillaar 70km enkele rit), dit jaar een dagje verlof dus goed op tijd kunnen vertrekken en we hebben het ons niet beklaagd. Het parcour is in vergelijking met 2 jaar geleden prima aangepast, het saaie gedeelte(na de bevoorrading) over de beton is er volledig uitgehaald waarvoor een dikke pluim aan de organisatie. Veel vrijwilligers die de koude moesten trotseren aan gevaarlijke oversteekplaatsen =D> =D> =D> , uitgebreide bevoorrading =D> =D> =D> , bij aankomst nog een drankje en een sleutelhangertje =D> =D> =D> en dan nog het idyllische decor door de sneeuw =D> =D> =D> .
Aan de inschrijving StrammerMax nog druk bezig gezien terwijl ik mezelf bi de bevallige dames ernaast aan het inschrijven was (hoe zou ge zelf zijn hé StrammerMax), dacht na de tocht nog even een klapke te kunnen doen maar hoorde dat hij als laatste de tocht mocht afhaspelen voor de opruim. Ik hoop inderdaad dat hij al terug is want vind het verdacht stil hier, dat zijn we van hem niet gewent, ofwel moest hij die flessen sterke drank ook nog opruimen (lees ledigen) en zit hem een met nen ferme kater :wink:
In elk geval super goed bezig papegaaien =D> =D> =D>
Gebruikersavatar
jakke-pompier
Mountainbiker
Berichten: 978
Lid geworden op: zo 27 jan 2008 21:56
Rijdt met: gt zaskar 9r carbon / lynskey pro29

Bericht door jakke-pompier »

aja aan de persoon die men achterlicht heeft gepikt, ik hoop da ge er mee verongelukt #-o
Sjans dat ik het maar ergens gekregen had, maar toch zo iets doe je niet
Gebruikersavatar
peerke1967
Mountainbiker
Berichten: 312
Lid geworden op: di 30 okt 2007 18:45
Rijdt met: Canyon Exceed CF SLX , Pinarello Dogma 65.1 Custom Build

Bericht door peerke1967 »

Trotsebelg schreef:Dank u allen voor de opkomst!
Ikzelf was een begeleider aan een oversteek en ik denk dat er bij ons geen probleem was?
Was oversteek aan het stafort.
Gezelligheid beetje opgewekt door paar fakkels te plaatsen ;-). Maar dan ook druk bezig geweest met foto's te trekken!

En als ik dan men vriendin hoor roepen van stoppen dan denk ik dat ze dat goed gedaan heeft :D. En ja af en toe sommige mensen niet gezien dat we even een soepje gingen nemen...

Het was leuk en de mensen luisterden goed. tenslotte is iedereen verantwoordelijk voor zijn eigen veiligheid.

Alvast bedankt en nu nog een manier zien te vinden om de vele foto's die ik gemaakt heb (stuk of 200) ergens op te krijgen..
Hints zijn welkom :p

Mvg,

Leslie
Inderdaad leslie,
Bij jullie oversteek was alles dik in orde, ge gaf ons zelfs richtlijnen waar we moesten zijn" tussen die fakkels aan den overkant" die fakkels da was heeeel schoon zenne. Ik was trouwens diene gek die dacht da zijnen velo nè kerstboom was.
Verder den toer: Ik wist niet da er aan die kanten zulke mooie bossen en singletracks waren. Heb mij super geamuseerd op mijn eerste nightride( heb dus weer iets gevonden om nog meer te biken) en in het donker door de bossen rijden heeft toch wel wa.
Mij zie je dus zeker volgend jaar terug. Hopelijk dan zonder de kleine probleemkes die ik onderweg had,achterderailleur vastgevroren( en mijn warm water was op)maarja wie rijd er nu ook door plassen bij dit weer.

dan nog efkes dees: die nicht van de strammer was da , da "jong lekker ding" met die zwarte lange haren? ( Moest ik 20 jaar jonger zijn, ja wadde)
Als ge die fotos ergens moest geplaatst hebben kan je dat dan efkes hier op het forum laten weten.
Greetz peerke

__________________________________________

Wie geen risico's durft nemen, zet zichzelf buiten spel!!
Pluk de dag, het kan je laatste zijn.
Trotsebelg
Mountainbiker
Berichten: 287
Lid geworden op: ma 24 mar 2008 20:59
Rijdt met: Merida...

Bericht door Trotsebelg »

Hehe,

Dank u zeer. Heb die fakkels avond zelf nog rap even gaan kopen. Kwestie van gezelligheid hoog te houden voor onszelf ook daar :D.

Twas schoon zene uwe kerstboom :D

Ik heb foto's van aan onze oversteek, maar staan momenteel enkel op mijne facebook...
Ze zullen nog wel ergens anders terechtkomen waar je ze kan bekijken, maar ik zoek nog een gratis manier voor ze ergens op te zetten ;-).

Groetjes
Gebruikersavatar
StrammerMax
Mountainbiker
Berichten: 2408
Lid geworden op: ma 31 dec 2007 00:28
Rijdt met: Minerva Starlite & Trek Fuel EX9 werd gestolen & Turner Flux & Lapièrre Zesty 514
Contacteer:

Avondkrant "De Papegaai"!

Bericht door StrammerMax »

Avondkrant "De Papegaai" meldt:

Ja, ik heb de kans nog niet gehad om te reageren. Ik was gisteren pas om 01.30 u thuis en had nog spullen bij om uit te laden. Ik wist verdorie niet meer waar ik m’n huissleutel opgeborgen had! Ik heb het forum nog geopend, maar er stonden toen nog geen reacties op over de tocht.

Donderdag zijn Bever, Cracra en nog enkele andere Papegaaien al een twaalftal kilometers van de tocht gaan afpijlen. Mijn verhaal begint op vrijdagochtend. Het was hier ferm aan het sneeuwen toen ik opstond. Ik heb er een uur over gedaan om de amper tien kilometer af te leggen van aan de voordeur tot aan De Papegaai in Stabroek. Alles zat dicht door de sneeuw. Zelfs de strooiwagen die drie wagens voor me hing raakte op een bepaald ogenblik niet meer weg! Toen zat meteen alles dicht! Met veel zout en de hulp van enkele omwonenden is hij toch weer op dreef geraakt! Met de bike had sneller gegaan, maar ik had nog een auto vol materiaal mee, dus ik had geen alternatief dan mee aanschuiven en een half uur te laat op de afspraak te zijn met drie andere verkleumde Papegaaien die op het terras stonden te wachten. Zo’n café is zo vroeg nog niet open! Tegen iets voor tien uur waren we de rest van het parcours aan het afpijlen met twee groepjes. Dat afpijlen zelf was best leuk zo in de verse sneeuw, tenminste als andere Papegaaien niet aan de boomtakken trekken als je er onder staat en je alles in je nek krijgt! Ik was drinken vergeten, maar ’t was geen dorstig weer. Omstreeks 15.30 u waren we klaar, een stuk vroeger dan vorig jaar! Eigenlijk was dat uitpijlen best leuk. De mensen die gisteren onderweg waren hadden het minder getroffen met het weer. We waren deze keer ook met een paar man meer, dus het ging sneller vooruit.

Even gerust, een snelle hap van de frituur aan de overkant en de bakker even verderop, en dan alles in gereedheid gebracht voor de start. De eerste bikers dienden zich al van kwart voor zeven aan. De spanning steeg en als je dan de mensen ziet toekomen, dan denk je bij jezelf “zullen ze het goed vinden” en “zal er niks mis lopen”! Uiteindelijk hadden we zo’n 180 bikers die zich soms druppelsgewijs, dan weer in grotere aantallen, kwamen inschrijven. De laatsten waren vijf bikers van De Leeuw Van Vlaanderen (Zandvliet) die rond tien voor negen vertrokken zijn. Eigenlijk hadden wij de inschrijving dan al opgeruimd!

Even over halftien zijn Bever en ik dan als laatsten vertrokken om te zien of er geen pechvogels achtergebleven waren, hebben we de grote borden al opgeruimd en de seingevers ontlast van hun taak. Trotsebelg heeft ook ons verrast met z’n fototoestel aan Stafort. Maar we hebben van hem een foto met een pijl naast z’n tronie en een bord “gevaar” in de handen! Vermits ik een traagrijder ben en zelf al niet al te gerust was in dat eerste slijkerige gedeelte of de ijzige plekken onderweg, waren wij pas na middernacht weer aan De Papegaai. Ik was toch content dat ik weer terug was! Om daar vast te stellen dat sommige clubgenoten al enigszins boven hun theewater waren van de jeneverkes!

Deze ochtend bleek het weer gesneeuwd te hebben. De gedachte aan de opruim van materiaal en pijlen was niet van aard om vreugdevol uit bed te springen! Met de bike naar Stabroek over vers besneeuwde straten en binnenwegeltjes. Toen ik tussen de besneeuwde weiden reed in de open vlakte brak achter me de zon ineens door en zag ik mijn lange schaduw voor me in de sneeuw en rond mij een witte wereld. Met Kris begonnen met het opruimen van de pijlen, later kregen we nog het gezelschap van Bever. Werner had problemen met z’n fiets en heeft een groot deel pijlen opgehaald met de jeep waar dat mogelijk was. Sammy was op nog een ander stuk in de weer. Dat ontpijlen ging sneller dan pijlen hangen en het was een leuke rit door de verse sneeuw en in de zon. Eigenlijk lag de ondergrond er beter bij nu. Jullie hadden nog eens moeten kunnen terugkomen om ook te genieten van dezelfde rit, maar nu bij daglicht en in verse sneeuw! Omstreeks 13.30 u waren we klaar. De Kris zijn pijp was uit! Nog een drankje en een smoske in De Papegaai, de laatste zaken opgeruimd en gesorteerd. Om daarna nog de rest van de namiddag thuis zoet te zijn met het weer proper maken van alle gebruikte materiaal. Want morgen heb ik er de tijd niet voor. Dan moet er gewerkt worden voor m’n job. Alles is nu weer opgeruimd, ik heb zelfs m’n fiets proper gemaakt, zo goed en zo kwaad het kon bij dit vriesweer. Hij staat nu binnen te drogen in een verwarmde plaats. De Strammer zijn pijp is uit, ik ben stikkapot! Ik kruip seffens in m’n bedje.

Ik heb gedurende deze twee afgelopen dagen soms wel gedacht van “waar zijn wij eigenlijk mee bezig, waar is het allemaal goed voor”. Maar als ge dan de positieve reacties hier leest, dan kent ge het antwoord. Het is leuk van te lezen dat iedereen genoten heeft van de rit. Dank om af te komen naar Stabroek in deze barre winterdagen om onze toer te rijden. Het was leuk van mensen die ik via het forum heb leren kennen te zien passeren aan de inschrijving. Zo ook een delegatie Mellowbikers uit de omgeving van Bergen-op-Zoom in Nederland. Jammer dat ik sommige bekenden van het forum dan toch gemist heb, zoals Bulls69 en Dirty Daddy en zijn collega-Slijkfretters. Maar deze laatste heb ik dan ook nog maar één keer en slechts in een flits gezien. Ook SilverFokske is even langs De Papegaai gepasseerd om ons moreel te steunen. Ik hoop dat niemand verloren gereden is, want er was bij aanvang blijkbaar toch weer ergens een stuk waar de pijlen verdwenen waren. Dank aan de vrienden en verwanten van De Papegaaien die in de kou hebben gestaan als seingever!

Wie de rit wil narijden moet wel weten dat De Ruige Heide, het stuk tussen de grote poort waarna de bevoorrading kwam en het kleine poortje langs waar je weer buiten reed, privéterrein is. Het feit dat we er mochten passeren gaf wel een meerwaarde aan de toer omdat het een leuke plek was met een mooie singletrack door de bossen. Hetzelfde geldt voor de passage van Stafort (Fort van Stabroek), dat is ook privé.

De flesjes sportdrank aan de bevoorrading waren flesjes Extran, u vriendelijk aangeboden door Friesland-Campina.

Met mijn excuses dat Miss Les Barreaux die u bij aankomst verwelkomd zou hebben zoals ik beloofd had, verstek heeft laten gaan omwille van het gevaarlijke winterweer. Het kind was er niet gerust in van over beijzelde wegen te moeten rijden, haar vader had de late shift, dus die kon haar niet voeren, zelf kon ik haar ook niet gaan halen wegens m’n taken voor de nachtrit en met de bus had het haar vier uren gekost om te komen, dus dat was er wat over! Maar uitgesteld is niet verloren. Bij een volgende activiteit in veiliger omstandigheden zal ze met haar lint paraat staan.


Afbeelding
De Papegaai Bike Team Stabroek
* Kevin_V wil held worden! (Duchenne Heroes) * Papegaaien rijden voor Juliette * Buienradar Antwerpen Woensdrecht

Winterkalender 2010-11 West-Brabant (NL) en Noorderkempen (B)
Gebruikersavatar
StrammerMax
Mountainbiker
Berichten: 2408
Lid geworden op: ma 31 dec 2007 00:28
Rijdt met: Minerva Starlite & Trek Fuel EX9 werd gestolen & Turner Flux & Lapièrre Zesty 514
Contacteer:

Bericht door StrammerMax »

peerke1967 schreef:Dan nog efkes dees: die nicht van de strammer was da , da "jong lekker ding" met die zwarte lange haren? ( Moest ik 20 jaar jonger zijn, ja wadde). Greetz peerke.
Neen dus! Maar ge ziet dat er nog ander mooi volk rondloopt dat een erelint waardig is! :P
Gebruikersavatar
StrammerMax
Mountainbiker
Berichten: 2408
Lid geworden op: ma 31 dec 2007 00:28
Rijdt met: Minerva Starlite & Trek Fuel EX9 werd gestolen & Turner Flux & Lapièrre Zesty 514
Contacteer:

Bericht door StrammerMax »

Stalen Worm schreef:Bevoorading: AF!! knap!! koeken, cake, minutesoep, sportdrank in een flesje (goei spul overigens, wa was da?)
free jenever achteraf: =D> =D> =D> =D> =D> =D>
De sportdrank in de flesjes was Extran, u vriendelijk aangeboden door Friesland-Campina! :P
Plaats reactie