Za 25/09/2010 Steenhuize

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
Haaike
Mountainbiker
Berichten: 714
Lid geworden op: di 05 dec 2006 11:55
Rijdt met: Thompson Mach5

Bericht door Haaike »

Laatste update van het parcours: door de regen die er deze namiddag nog gevallen is, ligt het parcours er vrij vettig bij. Het is geen zware modder, maar vooral een slibberig bovenlaagje, waardoor het wat glad ligt, maar wel overal berijdbaar. Wij zijn er vandaag als laatsten overgereden en waren toch wel goed vuil.

Een puntje op het parcours om misschien toch wat op te letten: in Heldergem (parcours 37/47km) heb je een smal paadje omhoog, waarna je 90° naar links draait en daar over een boomwortel moet. Het paadje dat daarna volgt, kan morgen misschien af en toe wat op het randje zijn, omdat er links van je prikkeldraad ligt en je door de ondergrond wat kan wegschuiven.

Hier een paar foto's die een beeld geven van de toestand deze namiddag:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Haaike op za 25 sep 2010 21:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Haaike
Mountainbiker
Berichten: 714
Lid geworden op: di 05 dec 2006 11:55
Rijdt met: Thompson Mach5

Bericht door Haaike »

De foto's komen zo snel mogelijk online, waarschijnlijk vanavond al een eerste deel!

Nu al bedankt aan de meer dan 1200 deelnemers vandaag. Alles staat klaar om er morgen weer een goede rit van te maken :)
Gerlitzen schreef:Enig minpuntje : die wielerwedstrijd rond Herzele in tegengestelde richting, waar je uit een pad komt en plots in de volgende bocht oog in oog komt te staan met een aantal coureurs die hun bocht uiterst links nemen
Raar dat er daar dan geen seingever stond van de wedstrijd zelf. Toen wij daar passeerden stond er iemand die ons verwittigde of we door mochten of niet, zodat we wel eventjes moesten wachten, maar het niet gevaarlijk was.
flipo99
Mountainbiker
Berichten: 102
Lid geworden op: do 06 apr 2006 19:06
Rijdt met: scott

Bericht door flipo99 »

tot morgen :-D
Gebruikersavatar
Haaike
Mountainbiker
Berichten: 714
Lid geworden op: di 05 dec 2006 11:55
Rijdt met: Thompson Mach5

Bericht door Haaike »

Eerste reeks foto's online op: http://picasaweb.google.com/HaaikeP/OFW ... cZaterdag#

Foto's zijn aan te vragen via kvankuota@hotmail.com.
De andere fotoreeks volgt zo snel mogelijk.
Gebruikersavatar
StrammerMax
Mountainbiker
Berichten: 2408
Lid geworden op: ma 31 dec 2007 00:28
Rijdt met: Minerva Starlite & Trek Fuel EX9 werd gestolen & Turner Flux & Lapièrre Zesty 514
Contacteer:

Zelfs een Antwerpse Papegaai in Steenhuize!

Bericht door StrammerMax »

Vandaag, zaterdag, het parcours van de 47 km komen rijden. Laat vertrokken wegens vrijdagavond zeer laat thuis na de nightbike in Halle. Ik kreeg al een eerste bui over me toen ik m’n fiets van de auto haalde en me stond klaar te maken. Omstreeks halftwee vertrokken. De eerste 15 km gingen vrij vlot, maar nadien ging het toch wat lastiger en ik zou uiteindelijk toch nog een hele poos onderweg zijn. Ik kreeg af en toe de zon te zien en zweette me dan te pletter in m’n regenjasje. Maar zelfs onder donkere wolken verloor de omgeving niets van haar schilderachtig uitzicht. Machtig hoe die twee windmolens opdoemen aan de horizon. Eigenaardig ook hoe stokoude gerestaureerde huisjes zij aan zij staan met enorme villa’s waarvan één pasgebouwde een garage had groter dan mijn woonkamer!

Bevoorrading na 20 km met bananen, koekjes en granenrepen. Ik had geluk van er net op het goede ogenblik te arriveren, want er barstte een zware regenbui los, dus bood de tent de nodige beschutting. Door die fikse bui lagen de paadjes door de weiden er vanaf dan vettig bij. Soms kregen we zachte, maar lange hellingen voor de wielen geschoven. Vanaf de bevoorrading tot aan de volgende splitsing in het spoor van een vrouw gereden die net zoals ik traag maar zeker vooruitkwam. Tot ze daar afsloeg voor de 25 km. Ik heb in het totaal slechts zo’n 15 bikers gezien onderweg. De bompa met de twee kleinkinderen niet meegeteld. Dezen kwamen net als ik plotseling midden in een wielerwedstrijd in Herzele terecht. En dat midden in weer eens een regenbui.

’t Was hier en daar uitkijken op vettige kasseitjes in afdalingen en voorzichtig zijn op weidepaadjes tussen prikkeldraad. Op één plek stond die prikkeldraad wel erg dicht bij het paadje. Stieren kwamen kijken hoe ik m'n blaas ledigde, maar ik kon niet met hen wedijveren! :lol: Ook het paadje achter de tuinen van huizen, waar je moest fietsen tussen betonplaten en prikkeldraad, boezemde me niet veel vertrouwen in. Op de duur was ik wel wat uitgekeken op die paadjes tussen de weiden. Ik houd niet zo van paadjes tussen prikkeldraden. Plassen ontwijken deed ik al lang niet meer, ik zag er toch al niet meer uit! Tijdens de laatste vijf kilometer moesten we over een veldweg en ik vermoed dat de boer daar met een machine bezig geweest was. Alles was er wel mooi effen getrokken, maar ’t was er één grote pap die aan m’n wielen bleef hangen en zich ophoopte tussen de achtervork. Mijn bike woog ineens ettelijke kilo’s zwaarder. Goed voor het materiaal was het in geen geval! Eens weer op het asfalt werd ik getrakteerd op een te vroege bikewash en douche, meer bepaald een zware stortbui. Meteen waren m’n benen weer terug een stuk properder. Maar de hagel die in m’n helm terechtkwam voelde maar koud aan op m'n kale knikker! Na nog een vettig paadje door de weiden en een stukje asfalt kondigde een bordje de laatste kilometer aan.

De slang aan de bikewash gaf overvloedig water en spoelde de meeste modder weg van fiets, schoenen en benen. En de man die er al aan de opruim begonnen was heeft de modder van de rug van m’n regenjasje gespoten. Met de douches was wat improvisatie gemoeid onder een tent, maar ze gaven veel en lekker warm water. Ik ben er eerst met pak en al onder gaan staan, zo kon ik meteen het hele zootje uitspoelen. En kon ik de lange autorit huiswaarts toch proper aanvatten na eerst nog een rijsttaartje met een koffie verorberd te hebben. Terwijl medewerkers bezig waren met de afwas en het schoonmaken van tafels en stoelen in de zaal. En terwijl ik naar de auto stapte kreeg ik nogmaals een douche! Terug zeiknat! Ik ben deze rit een aantal jaren geleden eens komen rijden en wou hem nog eens overdoen. Dat is bij deze dan gebeurd. Het was alweer donker toen ik thuis m’n bike nog wat proper gemaakt en drooggemaakt heb voor morgen.

Afbeelding
De Papegaai Bike Team Stabroek
* Kevin_V wil held worden! (Duchenne Heroes) * Papegaaien rijden voor Juliette * Buienradar Antwerpen Woensdrecht
Gebruikersavatar
marie 66
Mountainbiker
Berichten: 257
Lid geworden op: vr 01 jan 2010 11:52
Rijdt met: GT

Bericht door marie 66 »

Tof en heel mooi parcours.
Het was in orde. =D>

@ Haaike; heel tof om eens wat historie van de streek te vertellen.
Dat vind ik altijd leuk en iteressant.

Minpuntje voor mij...
Toen ik in de douche kwam, was het water op.
Een beetje kwam eruit, juist genoeg om me te verfrissen, maar niet om mijn haarbos te wassen.
Ik zal in het vervolg wat rapper moeten rijden zodat er nog wat over is als ik aankom... :-D
Teveel bezig geweest met dingen te fotograferen.
Hier een uitnodiging om mijn visie van zaterdag te bekijken;

http://picasaweb.google.be/mariechristi ... tember2010

Schoon en toffe foto's die reeds online staan. Altijd leuk om anderen hun beeldmateriaal te zien. :drunk:

Groetjes en nog veel fietsplezier.
B.ART
Mountainbiker
Berichten: 23
Lid geworden op: za 26 aug 2006 21:29
Rijdt met: thompson X-line carbon xt sid wcs

Bericht door B.ART »

hello ,
ben vandaag vertokken thuis om 8u30 met de fiets van zottegem naar steenhuize met de sluizen helemaal open , was al goed nat voor vertrek , daar aangekomen begon het nog harder te regenen , inschrijven en wegwezen was de boodschap voor de volle 47 km , na 5 km besefte ik dat ik iets vergeten was thuis , namelijk mijn roeibootje , het water stond overal zeker 10cm hoog niet de plassen bijgerekend , het was overal drassig maar ik ging nog vrij goed vooruit een paar keer van de 44 afgeweest maar was niet zo een goed idee , daar mijn ketting dan begon omhoog te trekken , dus trappen was de boodschap , de enkele mensen die ik gepasseerd ben op straat keken verwonderlijk , blijkbaar zag ik eruit als een klomp modder , niet te doen , maar al bij al een zeer goeie organisatie ondanks de vele regen stonden deze mensen toch met vele klaar ook op de gevaarlijke punten , bedankt daarvoor =D> :-D
ook bedankt voor de babbel hé stany aan de bevoorading
mijn fiets heeft het zwaar te verduren gehad een spaak krom , en geen remmen meer (was ook niet nodig om te remmen :roll: )
hopelijk volgende week een beetje minder water , goeie :-) bikewash kwam veel water uit , heb mezelf dan ook maar eens proper gespoten voor ik men weg vervolgde naar huis ,
allé tot volgende week 8)
Necky1978
Mountainbiker
Berichten: 41
Lid geworden op: ma 12 okt 2009 21:02
Rijdt met: Trek 4500

Bericht door Necky1978 »

Weer goed geamuseerd in Steenhuize, de organisatie is zeer goed. Hier kom ik elk jaar terug

Ik had het parcours van de 47 km gedaan en heb het mij niet beklaagd, aangezien ik tot mijn 27e in St-L-Esse gewoond heb ken ik de ruime omgeving van buiten en zaten er nog weinig verrassingen in, maar toch weer een mooi en afwisselend parcours.

Zoals eerder al vermeld was het opletten geblazen tussen de schrikkeldraad en op sommige afdalingen, ik ben wel 1x moeten afstappen en dat was aan de tennisclub in Herzele waar je de trambaan moest oprijden, nog een beetje trainen :-D

Tot volgend jaar
Gebruikersavatar
MC Johan
Mountainbiker
Berichten: 572
Lid geworden op: vr 20 apr 2007 13:15
Rijdt met: Specialized Epic Comp 29" (2014)

Bericht door MC Johan »

Necky1978 schreef:ik ben wel 1x moeten afstappen en dat was aan de tennisclub in Herzele waar je de trambaan moest oprijden, nog een beetje trainen :-D
Ik denk niet dat er daar met deze nattigheid veel volk zal naar boven gereden zijn.

@ organisatie : prima toertocht, niks op aan te merken.

@ haaike : bedankt voor het rijstpapje. Voor Staf en mij was de inschrijving eerder een extra bevoorrading. Van bij mij thuis tot aan "De Casteleyn", dan de lus van 47 km gevolgd en dan terug naar huis, in totaal 68 km op de teller. Bedankt en tot een volgende gelegenheid.
Musti
Mountainbiker
Berichten: 98
Lid geworden op: do 23 jan 2003 16:49

Bericht door Musti »

Gerlitzen schreef:Enig minpuntje : die wielerwedstrijd rond Herzele in tegengestelde richting, waar je uit een pad komt en plots in de volgende bocht oog in oog komt te staan met een aantal coureurs die hun bocht uiterst links nemen
Er waren al wat aanpassingen in het parcours omwille van die wedstrijd, maar blijkbaar hadden zij op het laatste moment hun richting omgedraaid, waardoor het parcours niet meer mee, maar tegen de wedstrijd inging...
Plaats reactie