Zo 11/07/2010 Ingelmunster

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
alexbiker
Mountainbiker
Rijdt met: Scott scale 910, Scott genius 710

Bericht door alexbiker »

den boskletser schreef:Gisteren was een zwarte dag in ons nog jonge bestaan van de Veldploeters.
Tijdens de vtt-rit in Ingelmunster is mijn broer (Davy) zéér zwaar ten val gekomen in een afdaling.
Hierbij is hij overkop gegaan en heeft hij met zijn hoofd een hevige smak op de grond gemaakt. Hij bleef toen liggen, want hij kon zijn armen en benen niet bewegen, waardoor wij beseften dat dit een ernstig ongeluk bleek te zijn.
De ambulance is ter plaatse gekomen onder assistentie van de MUG van Kortrijk om hem te immobiliseren en hem per brancard en ambulance af te voeren naar het ziekenhuis van Kortrijk, waar hij nog steeds verblijft. Na de eerste onderzoeken is gebleken dat zijn 3de nekwervel is gebarsten. Hij moet dus 24/24 bewaakt worden om zijn toestand te evalueren. Vandaag worden er nog testen uitgevoerd om zijn zenuwen te testen, en ook om na te gaan of die barst in zijn nek niet verderscheurt. Nadien wordt er, in overleg met de hehandelende artsen, beslist of hij per ambulance naar het ziekenhuis van Lokeren mag overgebracht worden. Dit zal pas, in het beste geval, deze avond zijn of anders ergens morgen in de loop van de dag. Ik vermoed dat hij toch wel enkele dagen in het ziekenhuis zal moeten blijven.
Enig lichtpuntje gisteren was de snelle en acurate hulp van de organiserende club "Brigandbikers"!!! Die mensen waren zéér hulpvaardig en hebben ons de hele tijd bijgestaan. De voorzitter van deze club is meegegaan tot in het ziekenhuis van Kortrijk, om daar de papieren van de verzekering in orde te laten brengen. Een dikke pluim voor deze mensen en ook voor de hulpdiensten natuurlijk. En voor de idioten ZONDER helm!! De HELM van mijn broer heeft zijn leven gered (anders was zijn nek gebroken) ipv zijn nek en schedel is nu enkel zijn helm voor de vuilbak ipv zijn hoofd. Degene die, na dit gelezen te hebben, nog steeds niet overtuigd zijn om een helm te dragen, stoppen beter met biken.

groeten en hopen op een spoedig herstel van Davy,

Kevin.
2 jaar terug heb ik ook een slechte val gemaakt, met indeukingsfractuur van negende dorsale wervel en stuk van mijn zesde nekwervel gebroken, ook ik ben dan zeer goed geholpen door de organisatie. Na 3 maand was ik terug in orde en fiets ik terug even enthousiast.

Mijn helm was dan ook gebarsten en hangt nu ter herinnering aan de muur. Maar net als jullie kan ik mij mateloos ergeren aan die gasten die nog durven rijden zonder helm, meestal kan ik het niet laten om te reageren.

Verder een schitterende tocht gereden en een zeer goede organistie.

Veel sterkte aan Davy
Manza
Mountainbiker
Rijdt met: Scott Spark 30 (2010)
Contacteer:

Bericht door Manza »

Was jij dat die die hoge jump maakte met een Scott Spark, maar dan enkele honderden meters verder tevoet terug aan het keren was, of heb ik het verkeerd voor? Wij stonden op dit moment te praten met de fotograaf, omdat we waren misgereden. De fotograaf zei nog "oeie, diene z'n kop zal er niet op staan want hij sprong te hoog"
Alive and kicking :-D

Ik keerde niet te voet terug hoor. We waren met 4 vertrokken en daar (na 1km?) waren we elkaar al kwijt :-D

Ik ben dan even terug op en neer gereden naar Klein Zwitserland waar ik mijn madam terug vond in het gezelschap van Lady Jägermeister. Toen ik uit Klein zwitserland kwam stond Mr. Jägermeister er ook weer bij en waren we weer compleet.

Bij deze is het verhaal gekend. Dus helemaal geen problemen met mij of de bike hoor [-X
jägermeister
Mountainbiker
Rijdt met: SCOTT SCALE 910
Contacteer:

Bericht door jägermeister »

Manza schreef:
Was jij dat die die hoge jump maakte met een Scott Spark, maar dan enkele honderden meters verder tevoet terug aan het keren was, of heb ik het verkeerd voor? Wij stonden op dit moment te praten met de fotograaf, omdat we waren misgereden. De fotograaf zei nog "oeie, diene z'n kop zal er niet op staan want hij sprong te hoog"

Ik keerde niet te voet terug hoor. We waren met 4 vertrokken en daar (na 1km?) waren we elkaar al kwijt :-D

Ik ben dan even terug op en neer gereden naar Klein Zwitserland waar ik mijn madam terug vond in het gezelschap van Lady Jägermeister. Toen ik uit Klein zwitserland kwam stond Mr. Jägermeister er ook weer bij en waren we weer compleet.

Bij deze is het verhaal gekend. Dus helemaal geen problemen met mij of de bike hoor [-X
Inderdaad, daar ben ik getuige van.
jootje_
Mountainbiker
Rijdt met: Canyon Exceed

Bericht door jootje_ »

Toertocht was heel erg in orde, al had ik technische problemen, waardoor ik niet van alles kon genieten.
Achterderailleur deed het niet, alhoewel die ik de dag ervoor door de LBS had laten afregelen. Op de weg schakelde alles perfect, maar van als ik off road kwam sprong mijn ketting van het ene tandwiel naar het andere (zonder te schakelen...). Alles vanachter is nieuw (nog geen 200km mee gereden).
Fiets is terug binnen voor grondiger inspectie van het probleem.

Verder ook mijn broek gescheurd aan een boom die te dicht bij het parcours stond... (Of ik iets te ver ernaast) ;) Was op het crossparcourtje.

Ook jammer dat de bikewash het zaterdagmiddag niet deed, maar onvoorziene omstandigheden kun je niet voorzien. Men zei mij dat ze er druk voor aan het kijken waren, maar ik moest weg. Blijkbaar tegen de middag dan toch hersteld geraakt =D>
koenvools
Mountainbiker
Rijdt met: GT zaskar pro

Bericht door koenvools »

Manza schreef:

Ik zei nog tegen mijn maat dat je waarschijnlijk brokken had door die hoge jump. Ik heb vorige maand tijdens de Hagelandse chrono bij een jump de bout van mijn achtervering gebroken van mijn Scott spark, dus ik dacht dat je hetzelfde voorhad :-D
den boskletser
Mountainbiker
Rijdt met: Cannondale Flash 29er carbon 3/ Kona Process 153

Bericht door den boskletser »

Baeske schreef:Als voorzitter van de Brigandsbikers Ingelmunster wensen we Davy een spoedig herstel toe.

Als organiserende club vind ik het maar gewoon direct bijstand te geven waar nodig.

"HELM VERPLICHT" BIKERS, HET KAN U ZWARE BLESSURES BESPAREN!!!

Wij, de Brigandsbikers Ingelmunster schenken Davy een SPLINTERNIEUWE HELM :wink:
Héél hartelijk bedankt, dit is een chique en nobel gebaar van jullie club =D> Wij "de veldploeters" zullen binnenkort wel contact met jullie opnemen om jullie op een uitgebreide en gepaste manier te bedanken.
BEDANKT Brigandsbikers!!!!!

greetz,
kevin
Lieselot1982
Mountainbiker
Rijdt met: nen simpele mtb
Contacteer:

Bericht door Lieselot1982 »

jootje_ schreef:Toertocht was heel erg in orde, al had ik technische problemen, waardoor ik niet van alles kon genieten.
Achterderailleur deed het niet, alhoewel die ik de dag ervoor door de LBS had laten afregelen. Op de weg schakelde alles perfect, maar van als ik off road kwam sprong mijn ketting van het ene tandwiel naar het andere (zonder te schakelen...). Alles vanachter is nieuw (nog geen 200km mee gereden).

Verder ook mijn broek gescheurd aan een boom die te dicht bij het parcours stond... (Of ik iets te ver ernaast) ;) Was op het crossparcourtje.

Ook jammer dat de bikewash het zaterdagmiddag niet deed, maar onvoorziene omstandigheden kun je niet voorzien. Men zei mij dat ze er druk voor aan het kijken waren, maar ik moest weg. Blijkbaar tegen de middag dan toch hersteld geraakt =D>

Was jij dat met die cannondale?
BBstijntje
Mountainbiker
Rijdt met: giant terrago 2 disc
Contacteer:

Bericht door BBstijntje »

den boskletser schreef:Gisteren was een zwarte dag in ons nog jonge bestaan van de Veldploeters.
Tijdens de vtt-rit in Ingelmunster is mijn broer (Davy) zéér zwaar ten val gekomen in een afdaling.
Hierbij is hij overkop gegaan en heeft hij met zijn hoofd een hevige smak op de grond gemaakt. Hij bleef toen liggen, want hij kon zijn armen en benen niet bewegen, waardoor wij beseften dat dit een ernstig ongeluk bleek te zijn.
De ambulance is ter plaatse gekomen onder assistentie van de MUG van Kortrijk om hem te immobiliseren en hem per brancard en ambulance af te voeren naar het ziekenhuis van Kortrijk, waar hij nog steeds verblijft. Na de eerste onderzoeken is gebleken dat zijn 3de nekwervel is gebarsten. Hij moet dus 24/24 bewaakt worden om zijn toestand te evalueren. Vandaag worden er nog testen uitgevoerd om zijn zenuwen te testen, en ook om na te gaan of die barst in zijn nek niet verderscheurt. Nadien wordt er, in overleg met de hehandelende artsen, beslist of hij per ambulance naar het ziekenhuis van Lokeren mag overgebracht worden. Dit zal pas, in het beste geval, deze avond zijn of anders ergens morgen in de loop van de dag. Ik vermoed dat hij toch wel enkele dagen in het ziekenhuis zal moeten blijven.
Enig lichtpuntje gisteren was de snelle en acurate hulp van de organiserende club "Brigandbikers"!!! Die mensen waren zéér hulpvaardig en hebben ons de hele tijd bijgestaan. De voorzitter van deze club is meegegaan tot in het ziekenhuis van Kortrijk, om daar de papieren van de verzekering in orde te laten brengen. Een dikke pluim voor deze mensen en ook voor de hulpdiensten natuurlijk. En voor de idioten ZONDER helm!! De HELM van mijn broer heeft zijn leven gered (anders was zijn nek gebroken) ipv zijn nek en schedel is nu enkel zijn helm voor de vuilbak ipv zijn hoofd. Degene die, na dit gelezen te hebben, nog steeds niet overtuigd zijn om een helm te dragen, stoppen beter met biken.

groeten en hopen op een spoedig herstel van Davy,

Kevin.
Veel sterkte toegewenst met je broer. Ik was ook verschoten hoe erg het was daarom direct onze voorzitter gecontacteerd.

groetjes stijn
jootje_
Mountainbiker
Rijdt met: Canyon Exceed

Bericht door jootje_ »

Lieselot1982 schreef:
jootje_ schreef:Toertocht was heel erg in orde, al had ik technische problemen, waardoor ik niet van alles kon genieten.

Was jij dat met die cannondale?
Nee, zwarte Univega.
spiermassa
Mountainbiker
Rijdt met: trek fuel ex8 29'r en 26'r,trek stache,specialized fatboy,cube reaction,,thomson x-line

Bericht door spiermassa »

filiep72 schreef:
MoozeMeiske schreef:
@Motorbiker: ik heb zaterdag uw dochter gezien! Een welopgevoed, vriendelijk en schoon meiske... wie had dat gedacht? :wink:

Awel Moozemeiske, De Forumbikers zitten daar toch ook voor iets tussen.
De wekelijkse rit tussen enkele hooggeschoolde , welopgevoede , nooit onzin uitkramende, en steeds op hun woorden lettende mountainbikers levert toch blijkbaar vruchten af. :wink:
hela ge laat de vrouwkes altijd bij jullie blitsstarten achter en dan moet den deze zich altijd opofferen om iets trager te rijden om voor de vrouwkes te zorgen :^o :^o :^o
Plaats reactie