2 jaar terug heb ik ook een slechte val gemaakt, met indeukingsfractuur van negende dorsale wervel en stuk van mijn zesde nekwervel gebroken, ook ik ben dan zeer goed geholpen door de organisatie. Na 3 maand was ik terug in orde en fiets ik terug even enthousiast.den boskletser schreef:Gisteren was een zwarte dag in ons nog jonge bestaan van de Veldploeters.
Tijdens de vtt-rit in Ingelmunster is mijn broer (Davy) zéér zwaar ten val gekomen in een afdaling.
Hierbij is hij overkop gegaan en heeft hij met zijn hoofd een hevige smak op de grond gemaakt. Hij bleef toen liggen, want hij kon zijn armen en benen niet bewegen, waardoor wij beseften dat dit een ernstig ongeluk bleek te zijn.
De ambulance is ter plaatse gekomen onder assistentie van de MUG van Kortrijk om hem te immobiliseren en hem per brancard en ambulance af te voeren naar het ziekenhuis van Kortrijk, waar hij nog steeds verblijft. Na de eerste onderzoeken is gebleken dat zijn 3de nekwervel is gebarsten. Hij moet dus 24/24 bewaakt worden om zijn toestand te evalueren. Vandaag worden er nog testen uitgevoerd om zijn zenuwen te testen, en ook om na te gaan of die barst in zijn nek niet verderscheurt. Nadien wordt er, in overleg met de hehandelende artsen, beslist of hij per ambulance naar het ziekenhuis van Lokeren mag overgebracht worden. Dit zal pas, in het beste geval, deze avond zijn of anders ergens morgen in de loop van de dag. Ik vermoed dat hij toch wel enkele dagen in het ziekenhuis zal moeten blijven.
Enig lichtpuntje gisteren was de snelle en acurate hulp van de organiserende club "Brigandbikers"!!! Die mensen waren zéér hulpvaardig en hebben ons de hele tijd bijgestaan. De voorzitter van deze club is meegegaan tot in het ziekenhuis van Kortrijk, om daar de papieren van de verzekering in orde te laten brengen. Een dikke pluim voor deze mensen en ook voor de hulpdiensten natuurlijk. En voor de idioten ZONDER helm!! De HELM van mijn broer heeft zijn leven gered (anders was zijn nek gebroken) ipv zijn nek en schedel is nu enkel zijn helm voor de vuilbak ipv zijn hoofd. Degene die, na dit gelezen te hebben, nog steeds niet overtuigd zijn om een helm te dragen, stoppen beter met biken.
groeten en hopen op een spoedig herstel van Davy,
Kevin.
Mijn helm was dan ook gebarsten en hangt nu ter herinnering aan de muur. Maar net als jullie kan ik mij mateloos ergeren aan die gasten die nog durven rijden zonder helm, meestal kan ik het niet laten om te reageren.
Verder een schitterende tocht gereden en een zeer goede organistie.
Veel sterkte aan Davy