Za 19/06/2010 Herzele

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
FlyingP
Mountainbiker
Berichten: 50
Lid geworden op: za 16 jun 2007 19:13
Rijdt met: RogerDeVlaeminck

Bericht door FlyingP »

Dikke proficiat aan gans het team, zeeeeeeeeer mooie rit en vriendelijke organisatie !!! Maar misschien een paar klein opmerkingen die mij persoonlijk opviellen, gevaarlijke punten misschien iets beter aanduiden, want toch wel een paar keer goed verschoten op een paar single tracks, bomen, stenen, goten, ... . Bepijling viel voor mij persoonlijk goed op, maar misschien soms iets te weining maar weet niet of dit de organisatie is want misschien zijn er gewoon een paar weggenomen door mensen ! [-X

De afstand op papier was 50 km en 75km maar was 56km en de 75km was er blijkbaar in de 80 ... misschien gewoon volgende keer gewoon de juiste afstand vermelden.

Maar mannen nogmaals een heel dikke proficiat was een, echt waar, prachtig parcours !!! Ik kom zeker en vast terug en niet alleen volgend jaar !!! Voor dit parcours krijg ik er wel een paar warm !!! Tot volgend jaar ! :-D
pilot
Mountainbiker
Berichten: 36
Lid geworden op: vr 29 aug 2008 16:41
Rijdt met: Scott Scale Pro 29; Cube LTD Team 2008

Bericht door pilot »

Ik vind dit nog steeds een prachtige rit maar was deze keer lichtjes ontgoocheld. Het is misschien muggeziften want mijn verwachtingen voor deze tocht lagen vrij hoog door 2 vorige deelnames waarover ik heel enthousiast was.
Gelieve dit niet als kritiek te bekijken,maar eerder mijn bemerkingen om van deze tocht een absolute VTT topper te maken. Als ik mij goed herinner was het parcours de vorige 2 jaren nog net iets beter omdat:
1.Door de nieuwe startplaats de aanloopstrook meer road bevat
2.er geen passage was DOOR het Cotthembos in Sint Lievens Houtem (enkel langs het bos) – er lag daar ook een MBX hobbelparcourtje dat misschien kon gebruikt worden?
3.er geen gebruik werd gemaakt van de off-road doorsteek van de Kokkestraat naar de zavelstraat tussen ST-Antelinks en SL-Esse (misschien geen toelating of lag het te slecht? – er is nochtans een prachtige singletrack die uitkomt op de Ransbeekstraat) – de omweg langs de Kauwstraat vond ik minder geslaagd.
4.hier en daar men toch enkele kleine stukjes off-road liet links liggen

Ook ik ging overkop aan de afdaling bij de sporthal in Mere. Door problemen met een slecht werkende achterrem zette ik teveel druk op de voorrem en hop ik lag er (gelukkig goed gemikt tussen 2 boompjes en zodoende enkel met een schaafwondje).
Ook 2 lekke banden onderweg (gelukkig heb ik steeds 2 reservebinnenbanden bij en kon ik er een extra kopen aan de 1e bevoorrading) - Bedankt!
pilot
Mountainbiker
Berichten: 36
Lid geworden op: vr 29 aug 2008 16:41
Rijdt met: Scott Scale Pro 29; Cube LTD Team 2008

Bericht door pilot »

Ik ben (denk ik) nergens verkeerd gereden en had op de grootste afstand 77km (dus die 75km leek me vrij juist)
pvandebe
Mountainbiker
Berichten: 2400
Lid geworden op: wo 17 mei 2006 21:18
Rijdt met: Vanalles

Bericht door pvandebe »

pilot schreef: 2.er geen passage was DOOR het Cotthembos in Sint Lievens Houtem (enkel langs het bos) – er lag daar ook een MBX hobbelparcourtje dat misschien kon gebruikt worden?
Toch geen probleem ? Ik ben daar alvast gewoon wat gaan spelen.
Musti
Mountainbiker
Berichten: 98
Lid geworden op: do 23 jan 2003 16:49

Bericht door Musti »

Hebben de 50 gereden (55km), voor mij de mooiste tocht uit de regio en ik rij daar al een tijdje rond. Er zaten baantjes in die ik nooit eerder reed, o.a. in Heldergem. Daar reden we ook eens verkeerd, misschien pijltje weggenomen?
Heb genoten van de technische stukjes (o.a. aan de balei, waar het baantje volgens mij is aangelegd door de parcoursbouwers?), nu mijn schrik om steile afdalingen te nemen terug wat wegwerken (een kind krijgen remt u daar blijkbaar nogal in) en dan kan ik er voluit van genieten.
Dit komt op mijn lijstje 'niet te missen tochten'.
sylvbieken
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: do 28 jan 2010 20:36
Rijdt met: Flanders

deze route op gps

Bericht door sylvbieken »

Daar ik niet kon rijden afgelopen weekend zou ik toch graag eens deze rit rijden. Via gps zou dit geen probleem mogen zijn.
Heeft er iemand deze route op zijn gps staan? liefst de 75 maar mag ook de 50 zijn.

groeten
Gebruikersavatar
S-Biker Gino
Mountainbiker
Berichten: 415
Lid geworden op: di 02 feb 2010 13:12
Rijdt met: Soms ne zwarte

Bericht door S-Biker Gino »

Ik zou ook graag de track van de 75 hebben zodat ik deze eens kan narijden as it should be, ikke kwam zaterdag maar aan 61km maar zoals ik eerder al aanhaalde ben ik verkeerd gereden en dan via #-o via #-o terug ergens op het parcours geraakt.
Bramski780710
Mountainbiker
Berichten: 10
Lid geworden op: ma 07 jun 2010 10:19
Rijdt met: Ne witten en ne zwarten

Bericht door Bramski780710 »

pilot schreef:Als ik mij goed herinner was het parcours de vorige 2 jaren nog net iets beter omdat:
1.Door de nieuwe startplaats de aanloopstrook meer road bevat
2.er geen passage was DOOR het Cotthembos in Sint Lievens Houtem (enkel langs het bos) – er lag daar ook een MBX hobbelparcourtje dat misschien kon gebruikt worden?
3.er geen gebruik werd gemaakt van de off-road doorsteek van de Kokkestraat naar de zavelstraat tussen ST-Antelinks en SL-Esse (misschien geen toelating of lag het te slecht? – er is nochtans een prachtige singletrack die uitkomt op de Ransbeekstraat) – de omweg langs de Kauwstraat vond ik minder geslaagd.
4.hier en daar men toch enkele kleine stukjes off-road liet links liggen
1. Is idd andere startplaats, vroeger werd deze VTT gehouden in mei ipv juni, maar dit kon dit jaar niet - WBV wil geen 2 VTT's in O-VL i nhetzelfde week-end, we hebben van datum moeten wisselen en dit samen laten vallen met onze cyclo, begin was hierdoor dus iets meer Road dan andere jaren
2 + 3: we mogen deze passages niet meer door met een toertocht, wat heel spijtig is - het BMX-parcours bekijken we voor volgende editie.
4. Sommige van die baantjes lagen er wel enorm slecht bij, en ik denk dat het gehalte off-road al bij al niet slecht meeviel.

Aan alle deelnmers bedankt en hopelijk tot volgend jaar.
legolas233
Mountainbiker
Berichten: 50
Lid geworden op: wo 28 mar 2007 21:41

Bericht door legolas233 »

S-Biker Gino schreef:Ik zou ook graag de track van de 75 hebben zodat ik deze eens kan narijden as it should be, ikke kwam zaterdag maar aan 61km maar zoals ik eerder al aanhaalde ben ik verkeerd gereden en dan via #-o via #-o terug ergens op het parcours geraakt.
http://connect.garmin.com/activity/37675083
Ik wil wel meerijden als je deze toertocht narijdt,
zo een mooie tocht verveelt nooit.
Gebruikersavatar
Haaike
Mountainbiker
Berichten: 714
Lid geworden op: di 05 dec 2006 11:55
Rijdt met: Thompson Mach5

Bericht door Haaike »

Zaterdag ook aangezet voor de 75km met mijn moeder. We zijn vertrokken vanuit Haaltert (met dank aan Jovelo en Goldfinger voor de info om op het parcours te komen), zodat mijn parcoursvolgorde een beetje anders is.

Het eerste stuk rond de Molenbeek was direct al genieten. Er zaten een paar paadjes in die ik vorig jaar voor de eerste keer ontdekt heb, maar nadien niet meer terug kon vinden (ik was toen maar voor een weekend in België, daarna naar het buitenland en tegen dat ik terugkwam, was ik vergeten hoe ik er kon geraken #-o). Zondag dan ook met mijn broer en moeder die eerste 12km nog eens opnieuw gereden, zodat we het nu zeker niet meer gaan vergeten :wink:
Ik vond het vorig jaar een van de betere parcours in de streek en dat is dit jaar bevestigd. Het offroad-percentage is hoog en er zitten ook veel baantjes in die andere toertochten niet aandoen. Het stuk rond Steenhuize / Sint-Lievens-Esse was vrij voorspelbaar, maar ja, daar gaat onze eigen tocht dan ook door. Ook heel veel zitten rondrijden, niet wetende waar we nu weer zaten, tot we dan een straat kruisten en onze frank viel :wink:

De bepijling en bevoorrading waren dik in orde. Afspuiting zag er goed uit, maar hebben we niet gebruikt, omdat we toen toch nog 35-40km voor de boeg hadden.

De eerste steile afdaling (Sint-Lievens-Houtem) ben ik half aan begonnen, maar dan van schrik toch voet aan de grond gezet (toeme toch!), de tweede ben ik efkes gaan piepen, maar ik herkende ze dan van onze eigen tochtjes langs de Steenberg in Erpe-Mere. En parcourskennis kan goed zijn (anders lag ik misschien ook op de grond), maar ook slecht (ik wist al wat er ging komen, dus ben er gewoonweg niet meer aan begonnen). Nu ja, ik ben dan wel via een ander afdalingske op hetzelfde pad uitgekomen, zodat ik wel de rest van moeilijk nog kon doen.

Ik had uiteindelijk 86km op de teller, waarvan 6km niet van de tocht (op en af naar huis + vanaf bevoorrading in Ressegem toch maar op en af naar de start om in te schrijven, omdat we niet wisten hoe lang het zou duren voor de tocht effectief aan de start kwam), dus toch ook wel 5km te veel. Op zich niet zo erg, maar dan mag het ook wel gewoon "80km" genoemd worden.

Mijn moeder zat gewoon stikop op het einde, dus voor haar waren die 5km extra een halve marteling, ik zat nog ietsje beter, maar veel was het toch niet. Bij de Herders hadden we ongeveer evenveel km, maar meer hoogtemeters en toch was ik nu op het einde bijna even moe. Wat een maand stilliggen door examens niet doet met een mens, tis triestig.

Alleszins, dank aan de organisatie voor een plezante zaterdag en normaalgezien tot volgend jaar! =D> =D> =D>

Legolas233: thx voor het parcours. Ik heb zelf wel geen gps, maar ik ga waarschijnlijk nog een verslagje schrijven voor Cyclo Info of ons clubblad en dan is het altijd handig om iets preciezer een gemeentenaam te kunnen geven dan "daar ergens in de velden rond Herzele, waar we niet meer wisten waar we nu weer ergens zaten" :wink:
Plaats reactie