Za 29/05/2010 Hoksem / Hoegaarden

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Plaats reactie
tish
Mountainbiker
Berichten: 320
Lid geworden op: ma 27 jun 2005 12:32
Rijdt met: Cdale Taurine - Cdale Hooligan x2

Za 29/05/2010 Hoegaarden-Hoksem

Bericht door tish »

Zijn er hier mensen die deze (zaterdag)rit gaan rijden?

Het is de eerste keer voor deze organisatie, maar het parcours is naar verluid uitgezet door echte mountainbikers en er is zoveel mogelijk uit de streek gehaald.

Afstanden: 15-25-45

Ik ga alvast eens proberen.
Gebruikersavatar
Kraura
Mountainbiker
Berichten: 474
Lid geworden op: vr 19 sep 2008 07:40
Rijdt met: Trek 8500

Bericht door Kraura »

Ik ga waarschijnlijk ook, 't zal daar wel tussen de velden te doen zijn zeker?
tish
Mountainbiker
Berichten: 320
Lid geworden op: ma 27 jun 2005 12:32
Rijdt met: Cdale Taurine - Cdale Hooligan x2

Bericht door tish »

Ik heb even contact gehad met de organisatie en ze hebben me gevraagd even een woordje uitleg te geven. Het is hun eerste keer dat ze deze rit organiseren en ze hadden nog niet de weg naar dit forum gevonden. In de kalender stonden ze wel al.

Het parcours is uitgezet door echte mountainbikers en hier is echt wel wat tijd ingestoken om een mooie rit te bouwen.

Het ligt er overal goed berijdbaar bij. Hier en daar is er wel een plas, maar je kan er steeds omheen. Het traject is lichtjes aangepast, daar waar het echt modderig was. Het wordt dus zeker geen baggerrit, na de regen van eergisteren. Men heeft getracht om zoveel mogelijk mooie hellingen mee te pikken. Hier en daar een strook asfalt is onvermijdbaar in deze regio.

De rit doet in grote lijnen, Boutersem, Opvelp, Beauvechain, Saint-Remy-Geest, Gobertange, Meldert en Oorbeek aan.

Onderweg kan je genieten van een verzorgde bevoorrading.

Verder is er ook een afspuitstand voorzien, evenals douches.

Ik zou zeggen; morgen allen op naar Hoksem (Hoegaarden). :wink:
Inschrijven kan tot 14 uur en niet tot 10 uur, zoals vermeld in de kalender.
Gebruikersavatar
Kraura
Mountainbiker
Berichten: 474
Lid geworden op: vr 19 sep 2008 07:40
Rijdt met: Trek 8500

Bericht door Kraura »

Net terug van de 45 die er 51 waren. Verdienstelijke poging van deze organisatie, echter nog veel te leren denk ik. Ik hoop voor hun dat ze aan 100 deelnemers geraken. Bepijling kon beter, kalpijlen op de grond op onverhard en geel pijlen op de grond op verhard, niet altijd even duidelijk. Bevoorraading kon er nog juist door.

Tweede deel van de tocht was de zwaarste vanaf Hoegaarden vond ik. We hebben zelfs 100m in de bos gezeten, leuke afwisseling van de veldwegen.

Zeer sympathieke mensen die dit organiseerden en daarom alleen al komen we volgend jaar terug! Hieronder nog de GPS track:

http://www.gpsies.com/map.do?fileId=vwa ... anguage=nl
Gebruikersavatar
Biestie1
Mountainbiker
Berichten: 852
Lid geworden op: vr 05 mar 2004 13:25
Rijdt met: Kona

Bericht door Biestie1 »

tish schreef: Het parcours is uitgezet door echte mountainbikers en hier is echt wel wat tijd ingestoken om een mooie rit te bouwen.
Wat hebben we vandaag geleerd ? Dat ik zeker en vast geen "echte mountainbiker" ben, want als dit "echt mountainbiken" was, dan hang ik beter mijne vlo aan den haak :lol:
Nee sorry hoor, maar kasseibanen, betonbanen en veldwegen behoren volgens mijne woordenboek toch niet echt bij de term mountainbiken.
Gelukkig kwam de meet net op tijd, want ik had bijna ne blijvende degout van dat "echt mountainbiken", en wat zou ik dan elk weekend moeten gaan doen :-D

Het begon eigenlijk al tegen te zitten bij het zoeken van de startplaats ; de organisatoren gingen er waarschijnlijk van uit dat iedereen de metropool "Hoksem" (of was het Hoxem ??) weet liggen #-o Wel, neen dus, geen enkele wegwijzer gezien naar de start vanuit Tienen, dus dan maar naar Hoegaarden gereden, daar richting Hoksem om uiteindelijk terug uit te komen vlak tegen de autostrade die ik 10 km eerder al gekruist had :roll:

Door al dat rondrijden en de langere tocht dan aangekondigd, uiteindelijk een training van 130 km. Daarmee is het enige positieve gezegd 8)
Gebruikersavatar
pino
Mountainbiker
Berichten: 99
Lid geworden op: ma 04 jun 2007 16:45
Rijdt met: cannondale flash ultimate, supersix,f29 Black Inc

Bericht door pino »

vanmorgen ook gaan rijden in hoksem,bij aankomst zeer weinig beweging daar.maar goe dat ik gps had ingesteld want er was nergens bordje mtb te bespeuren. #-o,inschrijving was leeg dus vlug terug op de bike.daar vertrokken voor veld-holle-en kasseiwegen,ook in den velde toch mooie zichten in licht glooiende parcours.tis natuurlijk daar geen singletrack parcours,(biestie geert zou da toch moeten weten, zo ne die hard krack) :lol:heb me toch geamuseerd.meer moet da nie zijn.tot de volgende!
tish
Mountainbiker
Berichten: 320
Lid geworden op: ma 27 jun 2005 12:32
Rijdt met: Cdale Taurine - Cdale Hooligan x2

Bericht door tish »

Beastie, het is niet zo eenvoudig om een leuke tocht uit te zetten in deze streek. Zoveel bossen zijn er niet waar je in mag duiken. Het merendeel van de wegen die je hier off-road aantreft zijn (holle) veldwegen en kasseiwegen.

Bovendien moet je weten dat hier woensdag een wolkbreuk geweest is. Dat heb je misschien ook gezien op 't nieuws. Hierdoor is het parcours op 't laatste moment nog gewijzigd om al te grote plassen te vermijden. bv net voor de bevoorrading en net erna, waardoor er extra asfalt bij kwam.

De rit is nog voor verbetering vatbaar, maar je kan niet zeggen dat het een vlakke rit was. Altijd ging het wel omhoog of omlaag, met enkele leuke klimmetjes erbij. Men staat vanuit de organisatie open voor opbouwende kritiek en is zeker niet blind voor de schoonheidsfoutjes die er gemaakt werden. Teveel geasfalteerde veldwegen bv om er eentje op te noemen. De kalk en verf op de grond waren bv een noodoplossing ter vervanging van de pijlen die er niet op tijd waren.

Ik heb niets met de organisatie te maken, maar ik ken wel de mensen die het parcours uitgezet hebben. Dit was normaal hun enige taak, maar uiteindelijk hebben ze veel meer op hun nek gekregen. Ze hebben dit zo goed mogelijk proberen op te vangen. Ze zijn zich dan ook bewust van de fouten en volgende keer zullen ze hiermee zeker rekening houden. Deze tocht is op een redelijk korte tijd in mekaar gestoken. En ja, het gaat om mountainbikers, die minstens drie keer per week op de fiets zitten.

Mij zien ze zeker nog terug.
bejo
Mountainbiker
Berichten: 8
Lid geworden op: di 16 sep 2008 18:19
Rijdt met: Prorace Talos
Contacteer:

Bericht door bejo »

Wat verstaan somige onder echt mountenbiken? De organisatie kon beter, maar dit was zeker een mooie tocht! Het hoeft voor mij niet altijd door het bos die veldwegen kunnen best en de hoogtemeters waren zeker aanwezig.
Plaats reactie