Zo 07/02/2010 Pellenberg

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
DodgeW200
Mountainbiker
Berichten: 679
Lid geworden op: di 24 feb 2009 10:55
Rijdt met: Kona HeiHei Deluxe custom

Re: Pellemberg

Bericht door DodgeW200 »

Het was weer zoals vorig jaar een schitterende tocht.
super de bordjes aan begin van de bergen/heuvels.
En ja het is februari we hadden er ons op voorbereid (lage bandendruk).
Volgend jaar zeker terug maar zien dat we dan iets beter getraind zijn. Want de 49km deed toch wel zeer.

Ku schreef:Klotetocht vanaf de eerste medders dabberen in de modder. Volgens de organisatie 4-tal zware modderstroken. Sorry post dsan geen dergelijke onzin hé. Mij zien ze hier niet meer!!
Ten Zuid-oost, zuid, westen van Leuven heb je kleigrond.
Daar trekt het water niet zo snel in. En wat wil je nu in februari proper rijden. Ik ben van Kortenberg en hier is dat ook zo.
Er is overal modder maar een paar zware modder stroken. En die modder blijft kleven. hier meer er passeren hoe erger het wordt.

Weet je vorige week lag hier nog >5cm sneeuw !!!
Spark27
Mountainbiker
Berichten: 237
Lid geworden op: do 25 mei 2006 23:59
Rijdt met: Canyon, Salsa

Re: Pellemberg

Bericht door Spark27 »

Jokke schreef:
Ku schreef:Klotetocht vanaf de eerste medders dabberen in de modder. Volgens de organisatie 4-tal zware modderstroken. Sorry post dsan geen dergelijke onzin hé. Mij zien ze hier niet meer!!
Als je het zoveel beter kan, doe het dan zelf hé.

Het heeft hier in de streek van Leuven op zaterdagnacht nog een flink pak geregend. Dus de info die de mannen zaterdag verspreid hebben was (op dat moment) waarschijnlijk wel correct.
Wat wil je dan ? Dat elke organisatie iemand een nachtje laat doordoen om elk uur een stand van zaken door te mailen ????

Als je niet door de modder wil rijden, koop dan een koersfiets en ga daar wat zagen :evil:
+1

Het is winter in Belgie !!!
Als je daar ni tegen kan blijf dan thuis in uw zetel zitten.
Of kies een andere sport !
Of verhuis naar de sahara
...mogelijkheden genoeg....als je een beetje moeite wil doen...

Het was een maand geleden dat ik nog gereden had...
Heb mij kostelijk geamuseerd !
Schoon parcours, overal doorgeraakt met mijn racing ralphs dus zo erg was het niet !
Op het einde van de 49, dat laatste topje ni boven geraakt.

=D> =D> aan de organistatie
Gebruikersavatar
Docteur Dérailleur
Mountainbiker
Berichten: 256
Lid geworden op: ma 31 jan 2005 12:57
Rijdt met: airborne lancaster

Bericht door Docteur Dérailleur »

Ku(kele)ku: als de haan driemaal gekraaid heeft, verloochent deze biker...

1) dat deze organisatie op elk niveau top was. bovendien kunnen zij aan het weer niks doen. Updates over het parcours : altijd met een slijkkorreltje nemen: wat te slijk of niet te slijk is, is voor iedereen anders (een uitgelopen drinkbus op een st is voor Ku al een hellepad, terwijl..), het weer kan van de ene dag op de andere veranderen, enz...

2) dat er idd véél modder lag, maar ik heb toch ooit nog erger geweten (zelfs in volle regen,..). Een beetje biker vind droog en stoffig leuker, maar een Belgische biker kan toch wel door een "beetje" modder rijden

Hem zien we dus nooit meer terug. Moet ik hier nu achter typen: Jammer?
('t was nu toch al heel druk)
Gebruikersavatar
wardje
Mountainbiker
Berichten: 200
Lid geworden op: ma 08 jun 2009 11:46
Rijdt met: scot spark 920 / 2019

Bericht door wardje »

Docteur Dérailleur schreef:Ku(kele)ku: als de haan driemaal gekraaid heeft, verloochent deze biker...

1) dat deze organisatie op elk niveau top was. bovendien kunnen zij aan het weer niks doen. Updates over het parcours : altijd met een slijkkorreltje nemen: wat te slijk of niet te slijk is, is voor iedereen anders (een uitgelopen drinkbus op een st is voor Ku al een hellepad, terwijl..), het weer kan van de ene dag op de andere veranderen, enz...

2) dat er idd véél modder lag, maar ik heb toch ooit nog erger geweten (zelfs in volle regen,..). Een beetje biker vind droog en stoffig leuker, maar een Belgische biker kan toch wel door een "beetje" modder rijden

Hem zien we dus nooit meer terug. Moet ik hier nu achter typen: Jammer?
('t was nu toch al heel druk)
k had t verwacht .......maar t was nog erger , ..
maar zoals ,,,, schreef een goede weerstandstraining , zowel fysiek als mentaal ....k rijd ook liever int zonneke , ma da komt van de zomer wel zekers ... wel een ding zeker perfecte organisatie
en dit onderscheid ons van die baanjannetten he :lol:
alleen wat weinig tijd gehad voor nog meer leffes
wij zijn dr toch weer bij volgende x (toch 100km vanaf hier )
thanks en doe zo voort jongens =D> :drunk: =D>
Gebruikersavatar
Geoffe
Mountainbiker
Berichten: 509
Lid geworden op: do 02 aug 2007 14:10
Rijdt met: Te veel volgens de trouwboek

Bericht door Geoffe »

Vorig jaar de 49km gedaan en gisteren weer ... er zat wat verschil op #-o (waarover precies al genoeg gezeverd is in dit topic).
't was weer dik in orde, proficiat aan de organisatie en tot volgend jaar ... =D> =D> =D>
btw: die donker Leffe en hamburger nadien deden deugd want op 't einde wat 't vet echt wel van de soep bij mij :cry:
tish
Mountainbiker
Berichten: 320
Lid geworden op: ma 27 jun 2005 12:32
Rijdt met: Cdale Taurine - Cdale Hooligan x2

Bericht door tish »

Ik moet altijd lachen als sommigen hier neerpennen dat ze overal boven geraakt zijn. Ik geraak ook altijd overal boven, maar niet altijd op de fiets. :-D

Het eerste deel van de rit, tot aan de bevoorrading vond ik goed te doen.
Daarna was het andere koek en was mijn goesting ook over. Ik zal wel gene echte zijn, maar ik ben toch ook mooi overal boven geraakt al dan niet te voet
Gebruikersavatar
Kraura
Mountainbiker
Berichten: 474
Lid geworden op: vr 19 sep 2008 07:40
Rijdt met: Trek 8500

Bericht door Kraura »

Komen de foto's op dezelfde site als waar de foto's van de bergen staan?
Josdevos
Mountainbiker
Berichten: 89
Lid geworden op: zo 29 jul 2007 17:40
Rijdt met: Flash 29er

Bericht door Josdevos »

tish schreef:Ik moet altijd lachen als sommigen hier neerpennen dat ze overal boven geraakt zijn. Ik geraak ook altijd overal boven, maar niet altijd op de fiets. :-D

Het eerste deel van de rit, tot aan de bevoorrading vond ik goed te doen.
Daarna was het andere koek en was mijn goesting ook over. Ik zal wel gene echte zijn, maar ik ben toch ook mooi overal boven geraakt al dan niet te voet
=D>

Voila, ook mijn gedacht. De eerste 5 baggerstroken neem je nog met een smile, maar toen de zware modderstroken bleven volgen na de bevoorrading, en mijn Barro Mountains telkens na 10m tot slicks omgetoverd werkd vloekte ik toch ook binnensmonds. Natuurlijk kan de organisatie hier niets aan doen, maar op de moment vloek je op iedereen hé...
turbotiger
Mountainbiker
Berichten: 89
Lid geworden op: wo 21 nov 2007 21:18
Rijdt met: santos scc 03 rohloff

Bericht door turbotiger »

heel spijtig dat de 1200 deelnemers die voor ons vertrokken zijn het parcours in een zelden geziene modderpoel hebben herschapen,kennen deze mensen geen orde en netheid ? en hoe zit het met respect voor de andere deelnemers ,na U komen er ook nog mensen zenne [-X

overigens wel een prima organisatie en onder betere omstandigheden een prachtig parcours ,alleen graag wat meer eerlijkheid over staat van parcours (maar ja, aangezien dat deelnemers(=geld) kost...) #-o
Gebruikersavatar
Guido T.
Mountainbiker
Berichten: 56
Lid geworden op: za 26 dec 2009 14:43
Rijdt met: ORBEA ALMA 50 (MTB Blue Riders)
Contacteer:

Bericht door Guido T. »

mannen, da gezaag over de modder mag stilaan gaan stoppen. Zaterdag heeft hier de ganse dag de zon geschenen en was het bijna 10°. Dat het ging regenen in de nacht van zaterdag op zondag daar kunnen die mensen ook niets aan doen. ik was ook bekaf, ik heb ook lang moeten kuisen om mijne fiets terug tiptop in orde te krijgen voor volgende week maar als ge daar niet tegen kunt dan denk ik dat ge de verkeerde sport gekozen hebt!
nè!
Pellenbikers proficiat voor de geleverde inspanning en organisatie.

Zoenkers, doet da goed volgende week en zorg dat het niet regent hè :-D
want ge ziet wat ze dan allemaal naar uwe kop slingeren...ondanks de geleverde inzet!
Gesloten