Spinningbike vs rollen, het bos en de bomen....

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.

Moderators: Reflex, Angelo.

destruise
Mountainbiker
Contacteer:

Bericht door destruise »

kawa schreef: Zo van die okkazies die van een sportschool komen, zijn die nog wat te doen of zijn die versleten?
Ik heb al in verschillende fitness zaken aan spinning gedaan en de fietsen die daar weggedaan worden, zou ik toch niet meer al teveel aan geven. De meesten zijn volledig opgereden en het onderhoud is ook minimaal geweest. Maar, dan spreek ik enkel over de clubs waar ik geweest ben, natuurlijk.
MC Tim
Mountainbiker
Contacteer:

Bericht door MC Tim »

JOBA
Mountainbiker
Contacteer:

Bericht door JOBA »

In de Collishop verkopen ze een spinningfiets "OPTIMUM", op papier ziet dat er niet slecht uit en voor een goeie prijs: http://www.becooz.be/ecom/nl/shops/Ecom ... NING__BIKE

Heb geen ervaring met dit merk, daar heb je zowieso nog 2 jaar garantie op ! Tegenover 2e hands...

Heb sinds donderdag een Tacx Satori en gisterenavond de 1e keer een uurke gereden, 't viel toch heel goed mee !
DERAILLEURKE
Mountainbiker

Bericht door DERAILLEURKE »

JOBA schreef: Heb sinds donderdag een Tacx Satori en gisterenavond de 1e keer een uurke gereden, 't viel toch heel goed mee !
Waar heb je deze gekocht? Is het de gewone versie of de Stripes?
Wat is het verschil eigenlijk? Bij de Stripes zit er nog een Cd bij, zweetspandoek voor op frame en opbergtas?
JOBA
Mountainbiker
Contacteer:

Bericht door JOBA »

Heb de gewone "oranje" versie gekocht, even wat rondgezocht op 2e hands sites. Je kan er continu 2e hands wel eentje vinden, tegen heel goede prijzen... Ik was eigenlijk op zoek naar een Sirius, maar kwam dan die Satori tegen in nog een heel goede staat. Tacx trainingsband erop, en trainen maar.

Bij die stripes zitten er inderdaad wat meer accessoires bij, maar of je dat echt nodig hebt... ik heb er nu een oude turnmat onder gezet, dat vangt ook het zweet op :wink: , dat heb je echt wel nodig hoor ! Ik denk dat ik bij de volgende training eens de ventilator ga opzetten ! Want anders is het echt serieus zweten.

Ivm die dvd trainingsritten, ik heb nu Mallorca, maar of het echt nodig is betwijfel ik, je kan even goed naar een goede serie kijken ofzo... ik rij wel steeds met hartslagmeter, anders heeft die training ook niet veel nut.
MTBiker from Berendrecht
Mountainbiker

Bericht door MTBiker from Berendrecht »

Eerst ook 2-de hands spinningbike gekocht, maar kort nadien terug verkocht.
b
Nadeel spinningbike is volgens mij:
- niet zo flexibel als je eigen fiets op Tacx
- zithouding niet dezelfde als op eigen fiets
- trapt niet zo lekker als eigen fiets

Hoe ik het nu doe:
- MTB enkel voor buiten
- racefiets binnen op Tacx met apart achterwieltje (met blauwe Tacx band, cassette en goedkoop wieltje)
- filmpje op laptop
- ventilator voor de fiets
- cadanssensor en snelheidssensor beide op liggende achtervork met sensor in achterwiel (zo worden de Tacx kilometers ook geregistreerd)

Zo dat was het.
Groetjes,
MTBiker from Berendrecht
JOBA
Mountainbiker
Contacteer:

Bericht door JOBA »

Ik heb nu op m'n MTB een vrij dure polar staan. Kan er mij iemand een goedkope hartslag/snelheid/cadansmeter aanraden voor op de tacx ? Dat moet niet highend zijn, als het maar bruikbaar is... en als 't maar doet wat het moet doen !

Om even on-topic te blijven, in de Makrofolder staat deze week een spinningfiets in reclame. Maar ik zweer bij tacx :wink: .
Zombiker
Mountainbiker

Bericht door Zombiker »

MTBiker from Berendrecht schreef:...from Berendrecht
Tsss; tsss; tsss [-X
Kilometerslange singletracks en MTB-speelbos enerzijds en kilometerslange kanaaldijken en boerenvelden anderzijds en gij kruipt op nen Tacx... Een schande is't :lol: :wink:
JOBA
Mountainbiker
Contacteer:

Bericht door JOBA »

voor diegenen die op zoek zijn naar een spinningbike: http://forum.mountainbike.be/viewtopic.php?t=95631
viperke
Mountainbiker
Contacteer:

Bericht door viperke »

Losse rollen zijn nog 't leukst, meest flexibel en goedkoopst van al. Ge kunt er wel geen externe weerstand opzetten, maar 'kwaliteitstrainingen' zijn sowieso al meer voor de zomermaanden. In de winter losse rollen + fitness + wekelijkse toertocht en ge komt al een heel eind.
Plaats reactie