Rollen

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
Gebruikersavatar
Ixxel
Mountainbiker
Berichten: 273
Lid geworden op: ma 24 jan 2011 13:25
Rijdt met: Specialized
Contacteer:

Rollen

Bericht door Ixxel »

Ik ben van zin om me één dezer een aantal rollen + koersfiets aan te schaffen om de conditie wat bij te schaven.

Ik heb al wat reviews zitten lezen van tacx die niet altijd lovend blijken te zijn. Ik heb zitten kijken naar de tacx bushido en een VR trainer fortius, vooral om de saaiheid wat te doorbreken met die tacx trainersoftware.

Wie traint met welke rollen en wie is hier tevreden over?

Ik heb een budget van max 2000 voor rollen en koersfiets. De koersfiets moet natuurlijk geen topmateriaal zijn. Meest van de tijd zou het voor op de rollen zijn en af en toe es om met ne maat mee te rijden.
Gebruikersavatar
Mistersvekke
Mountainbiker
Berichten: 373
Lid geworden op: wo 03 feb 2010 11:29
Rijdt met: Kona Hei Hei Supreme/ Kona Kahuna/ Scott Addict 10
Contacteer:

Bericht door Mistersvekke »

Awel ik zen curieus, 'k ben ook aan't zien voor iet van rollen aan te schaffen :-)
Gebruikersavatar
Epic-haas
Mountainbiker
Berichten: 58
Lid geworden op: vr 13 nov 2009 22:20
Rijdt met: Specialized Epic

Bericht door Epic-haas »

Ik heb Tacx Flow waar mijn oude MTB opstaat om te trainen als het slecht weer is. Met goede muziek op kom je ook al ver hoor.
Raf
Mountainbiker
Berichten: 327
Lid geworden op: za 06 mar 2004 12:45
Rijdt met: ene met dun buiskes

Bericht door Raf »

losse rollen
Gebruikersavatar
joske77
Mountainbiker
Berichten: 1139
Lid geworden op: za 28 jun 2008 17:44
Rijdt met: Nicolai Argon RoCC '11

Bericht door joske77 »

ik rij toch nog redelijk vaak op de rollen, tis natuurlijk saai, maar ik heb een TV in de kelder bij mijn rollen en dan is een uurtje toch goed uit te houden

over de rollen zelf ben ik heel tevreden (tacx met een computerke op, ouder model )
Faxe
Mountainbiker
Berichten: 94
Lid geworden op: vr 14 sep 2007 14:35
Rijdt met: Scott Scale 35 & Idworx Mountain Rohler en Scott CR1 Team

Bericht door Faxe »

Heb eind 2009 vlak voor het invallen van de winter een Tacx Fortius gekocht. In 2010 heb ik hier mede door de lange winter in totaal bijna 4.600 km op gefietst in 160 uur. In totaal hierbij bijna 60.000 hoogtemeters gemaakt. Ben dan ook erg tevreden met mijn Fortius.

Gebruik overigens een MTB om me te Tacxen.
Gebruikersavatar
Ixxel
Mountainbiker
Berichten: 273
Lid geworden op: ma 24 jan 2011 13:25
Rijdt met: Specialized
Contacteer:

Bericht door Ixxel »

Faxe schreef:Heb eind 2009 vlak voor het invallen van de winter een Tacx Fortius gekocht. In 2010 heb ik hier mede door de lange winter in totaal bijna 4.600 km op gefietst in 160 uur. In totaal hierbij bijna 60.000 hoogtemeters gemaakt. Ben dan ook erg tevreden met mijn Fortius.

Gebruik overigens een MTB om me te Tacxen.
Heb je ook de software 3.0? enige problemen hiermee?

Dit had ik elders gevonden:

http://mountain-bikers.nl/blog/2010/01/ ... x-fortius/
Faxe
Mountainbiker
Berichten: 94
Lid geworden op: vr 14 sep 2007 14:35
Rijdt met: Scott Scale 35 & Idworx Mountain Rohler en Scott CR1 Team

Bericht door Faxe »

Bij mijn Fortius zat (gelukkig) nog oude software. Ik gebruik de Fortius Software (versie 2.04. of Tacx Trainer Software 1.3. Beide werken prima. Heb geloof ik 2 keer gehad dat de software problemen gaf tijdens het fietsen. Tacx Trainer Software 2 en 3 is inderdaad minder stabiel. Kan zijn dat het inmiddels opgelost is maar heb dit de laatste paar maand niet meer gevolgd. Je zou eventueel op het Tacx forum: http://forum.tacx.com/ kunnen kijken of er nog steeds problemen zijn met de laatste Tacx Trainer Software.
hellsbells
Mountainbiker
Berichten: 65
Lid geworden op: zo 21 okt 2007 15:05
Rijdt met: merida (pimped by angelo's bikeshop)

Bericht door hellsbells »

Epic-haas schreef:Ik heb Tacx Flow waar mijn oude MTB opstaat om te trainen als het slecht weer is. Met goede muziek op kom je ook al ver hoor.
heb ik ook.... meer heb je niet nodig
Gebruikersavatar
Ixxel
Mountainbiker
Berichten: 273
Lid geworden op: ma 24 jan 2011 13:25
Rijdt met: Specialized
Contacteer:

Bericht door Ixxel »

Faxe schreef:Bij mijn Fortius zat (gelukkig) nog oude software. Ik gebruik de Fortius Software (versie 2.04. of Tacx Trainer Software 1.3. Beide werken prima. Heb geloof ik 2 keer gehad dat de software problemen gaf tijdens het fietsen. Tacx Trainer Software 2 en 3 is inderdaad minder stabiel. Kan zijn dat het inmiddels opgelost is maar heb dit de laatste paar maand niet meer gevolgd. Je zou eventueel op het Tacx forum: http://forum.tacx.com/ kunnen kijken of er nog steeds problemen zijn met de laatste Tacx Trainer Software.
En de installatie? Valt dit mee?
Plaats reactie