Weerstand Vs geen weerstand

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
Plaats reactie
downhiller01
Mountainbiker
Berichten: 58
Lid geworden op: ma 02 aug 2010 16:19
Rijdt met: CUBE LTD RACE

Weerstand Vs geen weerstand

Bericht door downhiller01 »

hallo

Kan iemand mij vertellen waarom mijn benen vanbinnen precies meer pijn doen als ik zonder weerstand fiets (gewoon ronddraaiien maw) en niet als ik gewoon goed doorfiets op training?

Ik heb dit gevoel meestal als het tempo te traag ligt, is het een goed teken, slecht?

Moet ik dingen anders aanpakken, aan wat ligt het,...?
Ik moet eind deze week een lastige koers rijden en daarvoor rij ik momenteel zo weinig mogelijk met te veel weerstand..

groeten
downhiller01
Mountainbiker
Berichten: 58
Lid geworden op: ma 02 aug 2010 16:19
Rijdt met: CUBE LTD RACE

Bericht door downhiller01 »

Someone? :)
downhiller01
Mountainbiker
Berichten: 58
Lid geworden op: ma 02 aug 2010 16:19
Rijdt met: CUBE LTD RACE

Bericht door downhiller01 »

no one?
sammeken
Mountainbiker
Berichten: 158
Lid geworden op: di 02 nov 2010 23:54
Rijdt met: cube reaction GTC pro

Bericht door sammeken »

ik zou het echt ni weten
maar mss heb je in je vroegere trainingen te weinig of geen periodes ingelast voor een hoge trapfrequentie

mss kan je deze vraag best eens aan een dokter stellen
Sunn Xtreme
Expert
Berichten: 4878
Lid geworden op: vr 24 okt 2003 21:21

Bericht door Sunn Xtreme »

u gaf uzelf het antwoord al : "daarvoor rij ik momenteel zo weinig mogelijk met te veel weerstand"

vooral dat laatst is het domste dat je kan doen, als je weet dat je knieeen vanbinnen pijn doen. dat kan duiden op een opkomende INTERNE ontsteking van een pees, oa in het centrum van de knie vlak aan de meniscus.
als je niet uitkijkt, kan er een ciste vormen en dan ben je pas goed vertrokken.

weet je wat de dokter zou zeggen ?
actieve rust (kleinere relaxtrainingen), even geen zware en / of lange trainingen en al zeker geen competitie de eerste week a 10 dagen.
ontstekingsremmer is hier zeer aangewezen, anders blijft het probleem sluimeren en achteraf opsteken...en als het dat doet, zal het stevig ineens zijn...voor minstens 4 weken ellende vertrokken...

de reden van de ellende? verkeerde aanpak van trainen - wat ook zeer duidelijk naar voor komt in uw aanhef van het topic.
Gebruikersavatar
Tom_xt
Mountainbiker
Berichten: 779
Lid geworden op: za 30 aug 2008 10:09
Rijdt met: een zwart met witte

Bericht door Tom_xt »

Sunn zijn expertise blijft me verbazen. Heb je een kinesitherapie diploma of dergelijke misschien? Of gewoon uitvoerig boeken gelezen over alles wat betreft het lichaam?
Plaats reactie