Vettig eten en training.

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
Gebruikersavatar
Foxy
Mountainbiker
Berichten: 2490
Lid geworden op: wo 23 sep 2009 11:39
Rijdt met: Een voor op 't strand en een voor op de weg.

Vettig eten en training.

Bericht door Foxy »

Voor de kenners (of eventueel mensen die ook dergelijke ervaring hebben).
Sinds kort train ik nogal veel harder dan voordien. (elke dag toch een 50km gemiddeld) dat zijn trainingen met korte intervallen of langere duurtrainingen op zondag of woensdag.
Vroeger en nu nog steeds eigenlijk at/eet ik graag eens een frietje of een pittake/pizzake en ik heb meer en meer het gevoel dat ik dat niet meer binnenkrijg. Op t moment zelf gaat t wel smakelijk binnen maar dat is nu toch al de derde keer in evenveel weken tijd dat ik als ik dergelijke zooi 's middags eet dat ik voor de rest van de dag echt vol zit en overeten ben.
Andere dingen kan ik nog altijd blijven eten en vreten bij wijze van spreken en vroeger (toen k op kot zat iedereen kent dat wel) kon ik zelfs 2 keer op n dag t frietkot binnenstappen zonder ook maar iets van last te hebben.
Kan het nu zijn dat dat komt omdat m'n lichaam dat niet meer kan verdragen door die meerdere trainingen of intensievere trainingen of heeft dat een andere oorzaak?
Hopelijk een degelijk antwoord hier ... Bedankt alvast.
Gebruikersavatar
joske77
Mountainbiker
Berichten: 1139
Lid geworden op: za 28 jun 2008 17:44
Rijdt met: Nicolai Argon RoCC '11

Bericht door joske77 »

hoe het komt weet ik niet precies, maar ik herken het wel.
Bij mij is t vooral na een lange rit (ongeveer 80 km ) dat ik totaal geen eetlust heb...
ik moet echt en paar uur laten tussen einde training en eten, maar ook liefst lichte kost, vetten probeer ik toch te vermijden
cyclebot
Mountainbiker
Berichten: 601
Lid geworden op: vr 06 nov 2009 12:08
Rijdt met: cube acid

Bericht door cyclebot »

het verwerken van vettig eten vraag heel veel inspanning van je lichaam
als je dan moe bent door veel te trainen, of daarachter gaat trainen ga je dat zeker voelen
Gebruikersavatar
KUBA
Mountainbiker
Berichten: 1210
Lid geworden op: zo 19 okt 2008 19:42
Rijdt met: Speci Stumpjumper , Canyon Grand Canyon CF SLX RS1.LTD , Rocky Mountain Element 70 RSL

Bericht door KUBA »

Blij dat ik de enige niet ben.

Zit momenteel (lees sinds begin februari)exact in zelfde situatie als u d.w.z. van 1 tot 2 TT per WE naar 3 tot 400Km per week training.

Tot ik uw post las stond ik er nog niet bij stil maar ik heb exact hetzelfde gevoel laatste tijd bij een frituurbezoek , vroeger gene last en nu inderdaad bij middagmaal frituurbezoek is lastige maag en herkauwen tot s'avonds #-o
Als ik er even bij nadenk zijn deze "symptonen" begonnen dikke maand geleden , kan dus wel iets met wijziging in training te maken hebben.

Is wel zo dat ik geen last heb van te weinig trek , integendeel , eet sindsdien meer dan vroeger en heb rapper terug honger maar dit kan alleen maar normaal zijn.

Niet dat het mij ergert , kan alleen maar motivatie zijn om die ongezonde vetten boel te laten liggen :wink: , maar ben toch eens benieuwd wat dit juist veroorzaakt , ne mens kan nooit genoeg weten.
Triple-T
Mountainbiker
Berichten: 804
Lid geworden op: vr 15 okt 2004 21:03
Rijdt met: Orbea Alma

Bericht door Triple-T »

Daar heb ik nu totaal geen last van.
Zelfs na een training van een uur zou ik gans de frigo leegeten...hoe vettiger hoe prettiger
=P~
Moest ik me niet inhouden zou mijn gewicht toenemen bij elke training
#-o
Gebruikersavatar
KRZA
Mountainbiker
Berichten: 979
Lid geworden op: ma 02 nov 2009 15:54
Rijdt met: Specialized Epic Expert 29

Bericht door KRZA »

Daar heb ek nu ook geen last van. Na een stevige training zou ik een ganse koe kunnen opeten.
Gebruikersavatar
Foxy
Mountainbiker
Berichten: 2490
Lid geworden op: wo 23 sep 2009 11:39
Rijdt met: Een voor op 't strand en een voor op de weg.

Bericht door Foxy »

Ik heb het niet over het opeten van ganse koeien of paarden hun rug uit eten, want ik kan ook nog een uur aan die frigo staan draaien en vanalles binnenspelen na de training... Ook de koekjeskast en dergelijke wordt de godsganse dag geplunderd door mij, maar ik had het over specifieke dingen zoals friet en pitta, ...
Mss heb ik mezelf wat verkeerd verwoord.
Gebruikersavatar
Dacuba
Mountainbiker
Berichten: 2504
Lid geworden op: wo 03 mar 2010 20:25
Rijdt met: Trek ProCaliber 9.7 2017, Trek Emonda ALR5 2018

Bericht door Dacuba »

Vraag het eens aan trainingsbeest, die haalt al zijn energie uit vetten en zal jou daar een passend antwoord op kunnen geven.
Gebruikersavatar
Foxy
Mountainbiker
Berichten: 2490
Lid geworden op: wo 23 sep 2009 11:39
Rijdt met: Een voor op 't strand en een voor op de weg.

Bericht door Foxy »

Dacuba schreef:Vraag het eens aan trainingsbeest, die haalt al zijn energie uit vetten en zal jou daar een passend antwoord op kunnen geven.
:lol:
Gebruikersavatar
Ixxel
Mountainbiker
Berichten: 273
Lid geworden op: ma 24 jan 2011 13:25
Rijdt met: Specialized
Contacteer:

Bericht door Ixxel »

Wat kan je best eten wanneer je zo een honger gevoel hebt van te trainen?

Ik fiets ongeveer per week tussen de 50 en 150 km per week en s'avonds en overdag heb ik steeds honger. soms kan ik niet weerstaan om me vol te proppen met chocolade en chips :oops:
Plaats reactie