konstant "stijf"-gevoel kuiten.

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
cyclebot
Mountainbiker
Berichten: 601
Lid geworden op: vr 06 nov 2009 12:08
Rijdt met: cube acid

Bericht door cyclebot »

BeeMeRke schreef:Ik heb dit ook maar enkel in linker been. Als ik op fiets stap zit rechts alles als gegoten maar links heb ik all 'honderden' posities geprobeerd en niks dat het beter maakt... Het is niet echt een gevoel van stijfheid maar van bijna gaan verkrampen... Het raar gevoel begint van op de wreef tot achterkant knie.
ik heb dat ook, pas na 50 km begint alles goed te draaien in mijn linkerbeen
mijn sacrum zit doorgaans muurvast door mijn slechte linkerheup
zwemmen + osteopatie

of misschien eens kijken voor een steunzooltje?
Sunn Xtreme
Expert
Berichten: 4878
Lid geworden op: vr 24 okt 2003 21:21

Bericht door Sunn Xtreme »

osteopaat is inderdaad raadzaam, voor een mogelijk probleem in de bekken en / of onderrug op te sporen en te verhelpen.
Daarna, indien er een verschil opgemerkt is in 'beenlengte' , kan je overwegen om steunzooltjes te laten maken.

pas op : een beenlengteverschil hoeft niet direct grotendeels in het been te zitten.
bv een uitgezakte voet kan ook al een verschil van 2-6 mm geven op uw bekken, wat het effect geeft dat je een vrij groot beenlengteverschil zou hebben... maar in realiteit is dat wel kleiner, en zit het vooral in een uitgezakte voet, wat u scheef doet trekken en extra onbalans in kracht geeft bij het fietsen en lopen :wink:
BeeMeRke
Mountainbiker
Berichten: 222
Lid geworden op: za 29 mei 2010 12:03
Rijdt met: CUBE

Bericht door BeeMeRke »

Hmm, heb momenteel wel zooltjes laten maken na een test op de fiets en loopmat, maar was vooral voor platvoeten... Heb wel het gevoel dat het meest met met mijn voet te maken heeft, want heb constant aan raar, lastig gevoel aan de wreef/enkel. Zelf als ik niet op de fiets zit. Het is ook erger als ik vermoeid ben en gaat idd na enkele km's wel minderen. Zou het eventueel slechte (fiets)schoenen kunnen zijn? Al zijn het er wel van Northwave. Als ik ze aandoe heb ik ook meestal raar tintelend gevoel in tenen.
Sunn Xtreme
Expert
Berichten: 4878
Lid geworden op: vr 24 okt 2003 21:21

Bericht door Sunn Xtreme »

uw steunzolen zijn toch niet erg dik? sommigen maken blokken ipv steunzolen. buitenkant voet is maar enkele mm dik normaal gezien

een oude versleten schoen kan ook voor problemen zorgen uiteraard.
Plaats reactie